Ivje: ach meid, ook al heb je niet zo`n mooie taart kunnen maken als anderen(vind je zelf, ik vind het een pachtige creatie), ik vind het toch een hele creatieve oplossing voor een best lastig probleem hoor! En wat naar dat je gecurrateerd moest worden, balen meid, ik duim dat je snel weer zwanger bent en het wel goed gaat, dikke knuf! Petra: suze kijkt echt zo van mam er zit iets op mijn hoofd, hoort dat daar of mag het ook weg! Lief hoor! Lieke: hangt een beetje af of het een groot vallend model is of klein, valt hij groot kan je gewoon 80 doen, valt hij klein misschien toch 86 doen. Kids groeien nu minder snel dan het eerste jaar, maar ja ze groeien wel nog steeds dus toch wel een beetje op de groei kopen en niet vergeten dat er vaak ook een trui ofzo onder zit, dus dat de jas niet te krap moet zitten! Natasja: knap hoor al zoveel afgevallen. Slapen: Finn slaapt `s nachts van 8 tot 8 ongeveer en overdag van 12 tot 3, helemaal super dat heerlijke vaste ritme! Lieke: meid je moet niet kijken naar hoeveel een ander weegt je moet kijken naar hoe jij je lekker voelt en of het gezond is voor jou! Ik weeg veeeeeel meer dan jullie en als ik uit zou gaan van jullie gewicht dan is dat voor mij echt niet gezond, dan zou ik een super gratenpakhuis zijn en kan je me denk ik afvoeren want dan is er weinig over van mij, dus kijk naar hoe je je voelt en wat gezond is voor jou en dan mag je zeggen of afvallen daadwerkelijk nodig is. Lijnen/afvallen: jah ik ben ook veel te zwaar, maar wil ook eerst graag voor nog een kindje gaan en dan wil ik echt heel erg hard mijn best gaan doen om zeker 30 kilo kwijt te raken, en dan ben ik helemaal heppie, maar ik heb het gevoel dat als ik dat nu ga doen, dat ik dan met een eventuele zwangerschap het er net zo hard weer aan heb zitten, dus we houden het nog even zo of nou ja eigelijk let ik wel op zodat het niet erger word en natuurlijk het liefste wel minder, maar echt super mee bezig zijn nog niet. Met Finn gaat het weer een stuk beter, hij is niet super benauwd meer, maar we zijn wel weer met de puffers in de weer, dus we houden maar weer even vol en dan gaan we van de week weer 1 afbouwen en daarna weer verder met nr 2 afbouwen, ik houd niet zo van zoveel rommel in mijn kind. Verder druk druk maar wie niet!
@ Ollebolleke: 1 dag na de bevalling was ik al 6 kilo kwijt. Rosa woog al bijna 9 pond en ik had een flinke placenta en ik hield heel veel vocht vast een week voor de bevalling. Ik gaf ook borstvoeding en daar viel ik ook best vanaf. Maar toen kwam de maand december eraan en ben toen 3 kilo aangekomen. In januari weer begonnen met lijnen,maar dat ging heel heel langzaam.In maart werd mijn vader ziek en ben ik erg gaan snoepen.In juni is hij overleden en in die week had ik het zo druk met dingen regelen dat ik soms geen tijd had om te eten. Ik viel toen 1 kilo af in een week.Afgelopen vakantie ben ik in luxemburg door mijn enkel gegaan en ipv veel wandelen zat ik met mijn been omhoog. Ik ben nu een paar weken aan de appelazijncapsules en ik drink veel water en snoep heel weinig en eet veel fruit en groentes,en dat gaat heel goed. Ik wil volgende week weer beginnen met lopen. Jeetje wat een verhaal,ik ga zo naar mijn bedje. En ik heb net een winterjas voor Rosa gekocht op marktplaats
Heey allemaal Ten eerste alle jarige Jetjes en Jobjes een dikke verjaardagsknuffel!!! Hier ook weer even een reactie.. we zijn hier druk druk met verven en wisseling van de kamers...pfftt tussendoor ook nog leuke acties..aangezien we nog 1 week vakantie hebben.. wat gaat daar veel tijd zitten in het geklus.. en natuurlijk komt ook de verjaardag van mijn kleine schatje eraan..dus druk druk druk.. Taart: Dat wordt dus geen zelfgebakken taart.maar een heerlijke feestelijke HEMA-taart Afvallen: Ik val deze keer echt superlangzaam af..echt niet normaal. Ik sport regelmatig en eet gezond..dus ik had gehoopt een slanke den te zijn tegen deze tijd..hihi Maar ik mag niet klagen mijn vrouwelijke vormen zijn gelukkig in goede proportie.whahaha..en ik voel me goed in mijn vel..duzz ik zal maar niet klagen Maat jas: Ik zit er over te denken om maat 86 te halen voor Noah , hij draagt qua kleding mt 80 Wie geeft er hier nog BV?? Ik ben aan het afbouwen..maar ooohw wat gaat dat moeizaam zeg...Noah kan er geen afscheid van nemen en ik voel me bijna schuldig...maar vind het nu ook wel welletjes..moeilijk hoor.....
Heey leuk Fijn he zo'n ukkepukkie erbij.. Hoe vinden jouw oudsten het? Die van mij dragen de kleine op handen en kunnen veel van hem hebben. Hij gedraagt zich dan ook echt als een prinsje
@ ollekebolleke/lijnen: volgens mij kwam ik een beetje verkeerd over met mijn vergelijk van gewicht. Het was absoluut geen frustratie: alleen maar een constatering. Ik voel me prima bij mijn gewicht. Ik ben nu helemaal tevreden met mezelf, nu ik weer even zwaar ben als voor Maud. Ik heb niet de bouw om 60 kilo te wegen. Na mijn galoperatie woog ik nog maar 58 kilo: slank, maar dat paste niet bij mij! Ik kan me voorstellen dat jij pas na nr 2 gaat lijnen, maar ik hoefde maar 2-3 kilo en die had ik er binnen een paar weekjes af. Ik lijn ook nooit echt met een kuur of heel weinig eten: ik eet gewoon gezonder en snoep niet/nauwelijks.
nog even een vraag: hoeveel slapen jullie kindjes ongeveer overdag en 's nachts? Zitten jullie al op 1 slaapje overdag? Maud slaapt 2 keer per dag in totaal ongeveer 3 uur. En 's nachts ongeveer van 8 tot 7-8. We overwegen nu ivm vakantie langzaam over te stappen op 1 lang slaap per dag (vandaag van 11 tot 13:45 ging goed. Of is dat echt te vroeg?
Ladyjenn; wij zijn ook druk bezig , niet met kamer wisseling, maar met keuken/woonkamer verven/beetje verbouwen en overzetplinten plaatsen. Boven hebben we al hoge plinten maar beneden nog niet. Gaat erg langzaam als je het met werk kids etc druk hebt. Hier zijn de scholen al begonnen en daar zijn we wel blij mee. Lieke hier ook een van 1999 en een van 2001. Fijn he! Hier geef ik nog steeds bv, ik denk ook neit dat ik nu kan afbouwen, ze vindt het erg lekker zo dicht bij mama, bovendien komt ze zo aan rust toe. Ze slaapt hier 2 keer, maar ik wil dat ze een keer slaapt zodat ze savonds makkelijker in slaap valt. Het tweede slaapje is net iets te lang waardoor ze om zeven uur dus niet zo moe is. En hoeveel ik ook van haar hou ik wil ook een uurtje zonder baby/peuter
Suze slaapt al heel lang nog maar 1 (lang) slaapje per dag. Die heb ik een beetje richting het schema van haar zus geholpen zodat van 12.30 tot 15 uur de beide meisjes slapen Borstvoeding heb ik tot 4 maanden gegeven, Suze krijgt tegenwoordig 1 fles per dag , smorgens met pap
Natasja: inderdaad een heel vrehaal, maar afvallen gaat ook niet vanzelf, ach je moet er wat voor over hebben, hop voor je dat het lopen je weer goed afgaat! succes Ladyjenn: je goed in je vel voelen dat is het aller belangrijkste en het afvallen komt er dan achteraan, zolang je je zelf maar goed voelt. Wat lastig dat Noah de BV nog niet kwijt wil, maar voor jou toch wel goed om het te proberen, misschien even wat tips vragen bij de lactatiekundige! Ik ben met 7 maanden gestopt omdat ik door een operatie ineens bijna niks meer had en ik vond het opzich ook wel weer mooi geweest! lieke: ow maar 2-3 kilo, das ook bijna niks, maar fijn dat je weer hetzelfde weegt als voor Maud. Ik probeer ook zo minmogelijk te snoepen enzo, heb ook niet vaka snoep en chips ofzo in huis, maar ik houd ook gewoon van lekker eten enzo, dus de avondmaaltijden zijn meer de boosdoeners hier in huis. Het slaapje te vroeg.. tja dat hangt meer van wat Maud aan kan, Finn moet ik niet zo vroeg in bed leggen, want dan is hij rond 5 uur niet gezellig meer, Finn slaapt van 12-3 ongeveer en dat gaat goed en ik vind het ook wel een mooie tijd. Brusje: logische toch dat je ook even een uurtje voor je zelf wilt, heel normaal hoor volgens mij. Klinkt ook misschien raar maar ondanks dat ik heel veel van mijn vriend hou, vind ik het ook heerlijk om af en toe gewoon helemaal alleen te zijn, lekker zonder iemand om me heen en heerlijk rustig, geen zorgen want zonder vriendlief kan ik ook niet, maar af en toe een uurtje!
Oeh, er wordt hier weer lekker druk gekletst zie ik wel! LEEEUK! @slaapjes: hier nog 2 slaapjes op een dag. De eerste van ong. 10 tot 11 en de andere van 13.30 tot 14.30. En 's avonds gaat ze rond 18.30 naar bed tot de volgende ochtend 7 uur half 8. @bv: hier volledige bv gegeven tot 6 maanden. Fabiënne viel erg af, achteraf bleek ze het RS virus te hebben, maar moest toen ook meteen beginnen met bijvoeden enz.. Heb toen nog een tijd lang deels bv en deeels fv gegeven, maar toen Fabiënne vervolgens in het ziekenhuis belandde met het rhinovirus, had ik het gehad. Al met al dus 7 maanden. @ivje: ik heb veel mooie taarten voor bij zien komen hier, maar die van jou vind ik toch eerlijk waar het speciaalst!! Mijn eerste werkweek na de vakantie zit er weer op. Zo op het eerste gezicht zijn het leuke klassen, maar ja, dat is natuurlijk pas het begin van het schooljaar . Maar een leuke eerste werkweek zo na de vakantie pakken ze me in ieder geval niet meer af, haha. Heb één nieuwe mentorleerling, da's er eentje die niet op d'r mondje is gevallen, dus dat wordt een gevalletje bovenop zitten. Welke kindjes moeten er nog 1 worden nu? Ik weet in ieder geval dat Eva-Lynn nog aan de beurt is.
Hey dames, Terug van weggeweest. Lees weer even een beetje mee. Sjoerd wordt vrijdag 1 jaar, hij krijgt 's ochtends en 's avonds nog BV. Wil 's ochtends naar een papje toe voor hem. De snurkerd ligt 2 maal daags te slapen. Het verschilt of hij op de opvang is of thuis. Hij geeft vooral zelf aan wanneer hij naar bed wil. Thuis hebben we wel een vrij vast patroon. Afgelopen maanden heeft hij een redressiehelm gehad. Hij had een voorkeurshouding en daardoor een scheef achterhoofd. Inmiddels is de helm af en moeten we als het goed is donderdag voor de laatste keer naar de kinderarts. Inmiddels zit hij in de bijtfase, met de scherpe tandjes die hij heeft bijt hij overal in. Vooral als iets niet mag nog snel even bijten. Hebben jullie daar ook last van? Ik vind af en toe dat hij wat te weinig drinkt, hoeveel drinken jullie kindjes eigenlijk? Hieronder een foto van vorig weekend logeren op de boerderij van zijn grootouders! Hij was absoluut niet bang en aaide de koe zo over de neus..
Noah doet ook 2 slaapjes en die heeft hij ook echt nodig aangezien hij een actieve baby is Noah wordt morgen 1 jaar en is dus officieel een dreumes...Het is zo vlug gegaan...en voor mijn gevoel is hij ook maar kort baby geweest..aangezien hij met alles zo snel was/is.....zuchttttttttttt Ik wens jullie een fijne dag..hier moet er nog veel gebeuren....druk druk druk ps. Bloem welkom terug, fijn dat je eerste werkweek zo goed is bevallen!! Balen dat Sjoerd zo weinig drinkt. Noah drinkt en eet veel moet nu gaan doeggg
Er is hier veel gekletst het weekend, zeg! Ik moest werken... Vannacht nachtsienst gehad, maar ik kan vanmiddag pas slapen. Vorige keer ben ik s morgens gelijk met Eva-Lynn naar bed gegaan, maar als je maar een uurtje kan slapen, wordt je zo brak wakker. Ik ga nu s middags maar, dan kan het 2,5 uur. Mn ogen beginnen wel te zakken hoor Eva-Lynn slaapt meestal s morgens en s middags. Als ze er s morgens op tijd uit is (7.00) is ze om 9.00 weer moe. dAn slaapt ze een uurtje en s middags van 13.00 tot 15.30 en als ze s morgens wakker is gebleven tot 16.00. Ik geef alleen nog s morgens borstvoeding, maar dat ga ik stoppen als ze 1 wordt. Ze drinkt niet erg goed meer en wil steeds gaat zitten met drinken en andere dingen doen. Dus haar steeds in de houdgreep houden wordt ik een beetje zat Ja, een jaar geleden begon ik em al te knijpen, omdat ze maar niet wilde komen... Ik denk er wel regelmatig aan. Bloem1978: Fijn dat het helmpje niet meer nodig is. Groeit het nu verder zelf goed, of is het al helemaal ok? Eva-Lynn drinkt ook niet goed. Naast 1 keer borstvoeding een grote beker vocht De laatste tijd gaat het wat beter. Ik bied haar vaak water aan, dan krijgt ze al met al wel meer binnen. Iedereen heel veel succes met afvallen!! Ik ben maandag ook begonnen. Wil er 3,5 kilo af. Ik wilde het al eerder, maar actief lijnen als je borstvoeding geeft mag niet, dus dan moet ik er nu maar aan geloven. LadyJenn75: t Gaat inderdaad erg snel allemaal!! Ben je helemaal klaar voor morgen? Brusje, ik vind het ook heerlijk om de avond voor mezelf te hebben. Hoe lief Eva-Lynn ook is. Hier nog een foto van Eva-Lynn op haar 'karretje'. Ze lijkt dan gelijk zo groot!
Fabsie: lekker hoor dat je eerste week zo goed is bevallen en wat betreft je nieuwe mentorleerling, geeft misschien ook wel weer een beetje verandering in je werk> of zie ik dat verkeerd! Bloem: Gelukkig heeft Finn het bijten hier nog niet uitgevonden en ik hoop dat ook zo te houden. Wat sneu van het redressiehelmpje, maar wel fijn dat het geholpen heeft. Schattige foto!! Vreeswijk: ow meid dat je dat volhoudt, ik kan dat niet hoor na mijn nachtdienst. Ik breng Finn net als dat ik een gewone ochtend/middag dienst heb naar 1 van de oma`s te oppassen en dan kan ik heerlijk mijn bedje in als ik thuis kom en zo gauw ik dan weer wakker ben haal ik hem weer op, heb ik geen nacht meer erna dan haal ik hem rond 12 uur en anders rond 15 uur, dan heb ik even goed mijn slaap kunnen halen, anders ben ik zooooo niet te genieten. Vind het knap hoor als jij dat wel zo kan. Leuke foto!! Drinken: Finn drinkt 8 uur, fles 180 + broodje 10-11 uur, rietjes beker met limo (ongev 180 cc) 12 uur, broodje + 180 melk 15 uur, fruit 16-17 uur, rietjes beker met diksap 17-18 uur, warm eten 19-20 uur, Fles 180 + pap Finn drinkt dus best wel veel, maar hij heeft het ook nodig, krijgt hij het niet dan gaat hij alles waar drinken in zit wat op tafel staat enzo plunderen, dus dan maar flessen en drinkbekers.
Allemaal heel erg bedankt voor de leuke reactie op mijn eigen bedacht taartje. Luuk vond het erg leuk om mee te spelen, hij heeft er wel wat van geeten maar niet erg veel. Over slaapjes, Luuk slaapt nu nog van 11 tot half 1 en dan van 3 tot 6 en dan gaat hij rond half 8 voor de nacht naar bed tot ongeveer 7 uur/ half 8 de volgende morgen. Over groot lijken gesproken, Hierbij een foto van Luuk op zijn driewieler, wat gaat het toch hard.
@Bloem: wat een leuke foto van je ventje! Fijn dat hij nu weer zonder helmpje mag! @LadyJenn: alvast gefeliciteerd met Noah's eerste verjaardag! Mooie dag om jarig te zijn (ben morgen ook jarig ) Fijne dag gewenst in ieder geval! @Vreeswijk: Eva-Lynn lijkt inderdaad al heel groot! En, heb je nog een beetje weer kunnen slapen? Ben je bij Eva-Lynn eigenlijk ver over tijd gegaan? @Ollekebolleke: ja, die nieuwe leerling is zeker een uitdaging en dat maakt het werk ook wel leuk hoor! Maar als ik er nu niet bovenop zit, dan ben ik over 2 maand extra druk . @Ivje: wat een vrolijk kereltje!! Hier vanavond even weer lekker wezen sporten. Ik doe nu slimbelly. Je krijgt dan een band om je middel die continu opgepompt wordt en dan weer leegloopt, wat zorgt voor extra doorbloeding bij de buik. Je moet dan 40 minuten op de lopende band / crosstrainer / fiets. Raak je wat cm. mee kwijt en dat lijkt mij wel wat .
Wat is er veel gekletst zeg! En wat een leuke foto's zie ik voorbij komen. Ik vind het persoonlijk erg leuk dat Maud nu wat groter is en ook al echt op ons reageert vanuit zichzelf. Baby's zijn ook leuk en lief, maar ik vind dit helemaal geweldig. Slapajes: toch wel veel kids die nog twee keer slapen. Ik heb het gevoel dat Maud het ook nog noig heeft omdat ze echt hyperactief is. bv: knap zeg dat sommigen nog steeds bv geven!
Fabsie en Noah: Gefeliciteerd met jullie verjaardag!!! Fabsie: Ja, das waar, als je er nu energie in steekt, heb je daar later profijt van. Ik ben een poosje praktijkopleider op onze afdeling geweest en daar werkte dat meestal ook zo. Oei, en degene die het bijdehands zijn heb je vaak het meeste werk aan.... Ik was precies 2 weken over tijd. Ze is van 3 op 4 september geboren om 3.30 en ik zou 4 september om 7.00 anders ingeleid worden.... ollekebolleke: t Was eigenlijk best vol te houden zo. Ik hoefde ook maar 1 nachtje. En t was rustig, dus ik heb een half uurtje een powernap gedaan om 5.45. Daar ben ik wel even opgeknapt. Maar om 11.30 werden mn ogen wel erg zwaar hoor. En vanmorgen uit bed komen Toen Eva-Lynn sliep ben ik er ook nog maar even ingekropen.
Zo..hier een mama van een 1-jarige zoon Noah's B-day zit erop. Het was erg gezellig en mn mannetje is goed verwend...!! En jemig wat hadden we prachtig weer Hij is alleen niet zo een fan van taart...(zie onderstaande foto) Fabsie: Jij ook nog gefeliciteerd!!! Ook een feestje gehouden?? Vreeswijk en Ivje: Wat een schattige foto's weer allemaal..en jemig wat zijn ze toch al groot joh... Lieke1979: Elke fase heeft z'n charme..maar deze is fase idd ook erg leuk. Interacties enz. Noah maakt bijvoorbeeld al grapjes..dat is zo leuk.. Vreeswijk: Oohw dus Eva-Lynn was ook veel te laat, Noah ook, hij kwam 2 en een halve week te laat. nadat ze een hormoonvetertje hadden geplaatst (voorbereiding op inleiding) Ollekebolleke: Die van jou is dus ook al zo'n goede drinker!