Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Allemaal!

Bedankt voor jullie lieve felicitaties! Ik heb alles even bijgelezen wil iig Hanna even bedanken voor het buddynieuws en Elke feliciteren!

Ik kom snel mijn bevallingsverhaal delen. Het was erg pittig en ik voel me nog steeds heel erg slap en wiebelig. Ook veel last van de hechtingen helaas.
    Maar ik moet zeggen dat het cliché echt waar is; als ik naast me kijk naar dat prachtige wondertje (dat trouwens een klein kopietje is van mezelf als baby) dan is alle pijn en moeheid etc in 1 klap weg!

Na de bevalling was ik ZO moe en lamgeslagen dat ik niet echt een gevoel voor haar had. Ik had verwacht dat Peter en ik allebei zouden huilen of helemaal in de wolken zouden zijn maar we waren allebei helemaal muisstil en uit het veld geslagen. Ik kon me ook niks voorstellen bij dat dit mensje bij ons hoorde.

Maar toen ik eenmaal op de zaal lag (en Peet naar huis was om te slapen) en ze naast me in haar bakje lag durfde ik naar haar te gaan kijken. En toen ik daar eenmaal mee begonnen was kon ik niet meer ophouden. Wat is ze mooi, en wat is ze lief, en wat een herkenning dan toch, en wat hoort ze bij ons... mijn moedergevoelens hebben even een paar uurtjes nodig gehad, de adrenaline zat volgens de zuster even in de weg. Maar nu is die adrenaline gezakt en is er alleen nog plek voor liefde voor mijn rots in de branding (Peter dus) en mijn kleine perfecte prinsesje!

Nouja, ik zal ophouden want ik kan zo nog uren verderzwijmelen haha. Maar tis weer tijd om mijn meisje wakker te maken voor een voeding. Tot snel!!
    X

2. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @CJPT: ja eindelijk is daar je kleine meisje! Gefeliciteerd met Dominique! Zo te lezen heb je het zwaar gehad maar het lekker genieten is nu begonnen!
    @Elke: Gefeliciteerd met Puck!

@Diegene die nog niet bevallen zijn: ik hoop dat jullie snel mogen!
    @Petra: ah dus jij ook morgen voor het eerst met je twee meiden. Ik hier ook, maar vind het toch stiekem wel een beetje eng, zal vast wel goedkomen maar zo anders ineens toch wel!

En voor de rest hou ik het kort, tikt toch wel lastig met 1 hand:D Hier alles goed, een heel tevreden klein meisje die netjes in een redelijke regelmaat zit (ongeveer 7.00-11.00-14.00-17.30-21.30-2.30) kan hier en daar wat schelen maar ik mag niet klagen.

Wat veranderen die kleintjes trouwens snel he!
    Zo nog even mijn kleine meisje spammen hier, ze lag net zo lekker in de box te slapen....

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Sanell, wat lief zeg!! Hier slaapt Milan nooit in de box, hij vindt de box nog niet zo leuk!

@Cjpt, fijn dat je nu lekker geniet van je meisje! Toen Milan op mijn borst werd gelegt na de bevalling keek ik ook niet eens naar hem hoor. Ik was te moe! Dus heus niet gek hoor! En zo'n kleintje maakt alles weer goed he?! Nou geniet lekker, je hebt hier lang genoeg op gewacht!

@mamadeluxe, gefeliciteerd met je dochter!! En hopelijk voel je je gauw beter!

Hier echt een vermoeiende dag!! Milan wil alleen bij papa of mama! Gaan vanavond bij vrienden eten dus hoop dat Milan dan gaan slapen...

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie22, hier ook een slaapzakje, de badstof versie van de hema, die zijn lekekr klein en de arm en hoofd openingen zijn lekker klein, dat voelt prettiger dan die grote gaten, dan ben ik bang dat hij erin kan verdwijnen. Slapen na vieren deed hij niet nee, afgelopen nacht heeft er zes!!! uur tussen twee voedingen gezeten en na een uurtje huilen (lees; troosten en weer terug leggen om de vjif a tien minuten, je hebt er wat voor over tussen drie en vier uur 's nachts...) sliep hij verder tot zes uur en was het weer etenstijd, beter dan eerst dus!
    Leuke foto! Wat lijkt je ventje al groot zo zeg! En wat ben jij lekker opgedroogd na je zwangerschap en bevalling, ik zie er nog best overreden (en 10 kilo te zwaar) uit vind ik hahaha

Miekiepluis, je zei: "Daarom nu de flessen verhoogd met 10 cc... Zonder overleg met het cb, zouden ze dat heel erg vinden?" Waarom zou je dat niet mogen doen? Je hebt na de kraamtijd je beeb bij je met de hoeveelheid die hij/zij dan drinkt en ze vertellen je niet wat je moet/kan doen in de tijd die daartussen zit totdat je naar het cb moet maar je kan denk ik neit verwachten dat ze niet meer voeding lusten in die weken ertussen toch? Hier ook zelf opgehoogd toen alles steeds op ging en de tijd tussen de flesjes korter werd... Nu biedt ik altijd 165 aan en bepaald hij zelf wat hij drinkt, dat verschilt per fles varierend tussen de 115 cc en 165 cc en de tijd tot de volgende fles varieert dan mee...

Elias was 3560 bij geboorte en groeit op alleen fv, ik hoop niet dat ze het teveel vinden bij het cb dinsdag hahaha

Elke! GEFELICITEERD met Puck!

Ik heb hier sinds een jaar of wat ineens een koorts lip! Vind ik echt super eng met de beeb...
    Na ons uitje van gister heeft Elias geen last gehad van extra vermoeid, huilen en van slag zijn. Daar ben ik erg blij mee want mijn oudste zoon had daar altijd heeeeeel erg veel moeite mee en kon al die prikkels niet verwerken... (heeft Youri dat ook een beetje MvY? Als ik lees dat je je instelt op een helse nacht nadat hij uit logeren is geweest?)

Hier ben ik qua luchtverwerking in Elias zijn darmen nog niet onder de indruk van dat Infacol, de eerste nacht was alleen maar meer pijn en we dachten, we kappen er gelijk mee maar ik wil toch eerst weten of het eerst erger wordt en daarna pas beter want er staat in de gebruiksaanwijzing dat je het een paar dagen moet geven voordat je kan zeggen wat het resultaat is. Wel ineens weer meer poepbroeken...

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rianne, idd Youri heeft dat ook! Het leek beter te gaan maar sinds de geboorte van Esmee is het weer erger.
    Fijn dat Elias er geen last van schijnt te hebben:)

Over de Infacol weet ik ook nog niet wat te denken... Ik vergeet het heel vaak te geven (nog zwangerschapsdementie?? ;)) dus weet niet of dat heel erg is..

6. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja dacht al dat Youri dat ook had, ik herken wel wat je schrijft vaak ;) Het is altijd "two steps forward, one step back" dus heb hoop, elke grote verandering is dubbel zoveel aanpas werk voor dat soort kinderen heb ik het idee. Peter is nu 9 en op zich gaat het prima! Maar als baby en peuter/kleuter kon hij me hordesdol maken ;)

Ik geef dat Infacol wel bij elke voeding omdat ik zeker wil weten of ik er wat aan heb, nou ja, of Elias er wat aan heeft wat dat kind is net een luchtballon af en toe... :D

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Elke gefeliciteerd met jullie dochter Puck!!

hier werkt de infacol goed, al vanaf het begin. we hebben het al meerdere malen heilig verklaard :)

oke, even een stom berichtje maar ik ben er wel blij mee:
    vanochtend voor het eerst weer seks gehad...oef daar was ik aan toe zeg! (en manlief ook!) geen pijn gelukkig en ivm mijn eisprong (eer)gister heel braaf een condoom gebruikt :D

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even spammen:

9. Annie: dat duimen heeft helaas niet geholpen hij heeft nu al 3 nachten achter elkaar het ritme van om de 2 uur! erg vervelend en opbrekend!

Skatje: wat vervelend dat Aiden nog geen regelmaat heeft. ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Marieke: proberen kan altijd en 1 voeding vervangen kan volgens mij geen kwaad.

Cjpt: gefeliciteerd met jullie dochter!!

Rianne: jeej wat vervelend van het werk van je mannetje, je hebt er nu niks aan, maar als een bedrijf failliet gaat dan komen de werknemers bij het UWV terecht en krijgen ze het salaris wel als nog uitbetaald, volgens mij. Tja het komt dan wel later, maar het komt wel. Dit is tenminste ook al meerdere keren voorgekomen bij kennisen van mij, dus ik neem aan dat het bij jullie dan het zelfde gaat.
    Ik duim voor jullie dat hij snel een nieuwe baan heeft en met wat meer geluk!

Elke: gefeliciteerd met jullie dochter! geniet ervan

Mumtobe: ik vond het ook een heel vreemd idee dat er iemand gewoon bij jou in je kruis zit te gluren, maar op dat moment dacht ik alleen maar, ze zien ze alle dagen en het zal vast wel mee vallen. omtspan je en dan gaat alles stukken beter en makkelijker

Marieke: nu alweer een eisprong? wow das snel! Wel fijn dat de sex ook fijn was, wij hebben nog niks geprobeerd en ben het voorlopig ook nog ff niet van plan!

Slaapritme beeb: hier hebben we er toch echt wel een beetje een probleem mee, het ritme heeft hij wel, alleen verkeerd om. Hij komt nu standaard `s nachts om de 2 uur en overdag lekker om de 3-4 uur. Als die lieverd het nou omdraaid! Verder is hij echt wel heel lief hoor en zou ik hem echt niet kwijt willen, maar die slopende nachten, bah dat is toch echt niet wat ik wil.
    Nou had ik gisteren geprobeerd om hem de laatste voeding inplaats van bv, fv te geven zodat ik zeker wist dat hij genoeg had en niet weer zo snel zou komen, nou mis dus maakt geen fluit uit, dus ik moest dubbel geven, eerst de fles en daarna ook nog kolven, dus 2 keer zo lang bezig. dus dat was een 1 mailge actie en vanavond krijgt hij dan maar weer gewoon bv, dat is dan net zo makkelijk, maar ik ga zeker wel het cb vragen wat ik hier aan kan doen, want dit breekt me echt op!:x

Zo en nu ga ik weer wat aan ons tuinhuisje doen en kijken of de kleine man in zijn eigen bedje wil slpane inplaats van op mij!:)

Meiden die nog steeds wachten op hun kleintjes, dikke knuffel en ze komen echt wel hoor!

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Annie, wat is die van jou alweer groot, wat gaat dat snel he! Dat vind ik wel jammer, morgen is alweer de laatste dag kramen voor mij en mijn meisje (hihi mijn, alsof hij niet van mijn vriend is) En ik ben zo trots dat ze nu alweer boven haar (70gram) geboorte gewicht zit.

Vraagje, hebben jullie ook het hoofdje gevoeld toen het eruit kwam, ik vond dat echt niet fijn!

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Brusje/Rianne, me mannetje is idd al groot!! Hij groeit ook al kool. Had gister nog maatje 50 aan maar wordt wel krap nu dus nu naar maatje 56!
    Dinsdag naar het cb, volgens mij zit hij al ruim boven de 4 kilo! En hij is ook flink in de lengte gegroeid, maarja zijn papa is 1,93 hihi....
    En ik heb gewoon weer me maatje 34 broek aan hoor! Erg fijn! Alleen me buik is nog slap hoor!

Wie had er ook alweer sex gehad? Marieke?
    Sjee....nou hier moet ik er echt nog niet aan denken hoor!
    Die hechtingen draden moeten er nog uit au...prikt nu echt.
    Lekker verhaal weer haha..

@ollekebolleke, ik zou even met het cb overleggen hoor, want die hebben wel tips hoe je zijn dag/nachtritme kan omdraaien. Want dit is niet lang vol te houden zo lijkt mij! Ik wil om de 3 uur voeden al slopend!

@Brusje, ik heb tijdens de bevalling erg lang moeten persen en uiteindelijk moest Milan eruit omdat zijn hartslag niet herstelde na een wee. Dus flinke knip gehad en toen floepte hij eruit. Dus dat was bij mij niet pijnlijk!

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ollekebolleke: Than voor de peptalk wbt het kijkdoos verhaal... ik
    denk dat ik er dinsdag idd maar gewoon om ga vragen, puur om het feit dat ik
    gewoon heel graag "spontaan" wil bevallen en niet ingeleid wil worden!

13. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Elke, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Puck! Leuke naam, die heeft bij ons ook nog de revue gepasseerd voor de meisjesnaam!
    Ik hoop dat jullie een fijne kraamtijd hebben en lekker van elkaar kunnen genieten!

Groetjes,
    Nyn

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Elke, gefeliciteerd met Puck!

Mumtobe, heeft je VK nog nooit getoucheerd dan?? Gek...

Nita, leuke foto! En ja, hier ook nog naweeën... Donderdag opeens alsof er inderdaad nog eentje kwam :p Gelukkig met een warme kruik wel te doen, maar blijkbaar kun je daar nog aardig last van hebben!

Cjpt, heerlijk he? Die eerste minuten/uren zijn even shockerend (vond wij tenminste ook de eerste tijd), maar als je eenmaal een beetje bekomen bent... Ik vond die eerste nacht(en) heel speciaal in het ZH! Zo stil met z'n tweetjes.

Sanell, wat is Amber een schatje... en die haartjes :)

Marieke, hihi, mijn man kan ook niet wachten ;) Maar helaas, nog even geduld (en ik moet zeggen, ik heb eigenlijk niet zoveel zin in dat geklooi met condooms...).

Brusje, ik vond dat zo lang duren, voordat het hoofdje er eenmaal echt uit was!! Ik dacht bij elke perswee: nu komt ze er uit! Maar ja, het is natuurlijk nog wel een tochtje vanaf de bmm tot aan de buitenlucht ;) Had ik niet verwacht! Ze duwden hier iets heel warms er tegenaan en dat was heeeeel fijn!! Ik riep daarna steeds: 'Das warme! Das warme!' Hihi, kwam wel over geloof ik ;) Mijn man moest trouwens echt keihard huilen toen hij haar hoofdje zag. Ik heb helemaal niet gehuild, maar hij was echt keihard aan het brullen :) *lief*

Hier weer een wakker-moment. Maar weer even voeden dan..

15. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Vrijdagmiddag om 16:11 zijn Willem en ik na een bevalling van 34 uur de trotse papa en mama van het allermooiste meisje van de hele wereld geworden: Sara (Sjoukien Geertruda) Peters!!!

Het heeft veel langer geduurd dan verwacht, Sara is uiteindelijk in het ziekenhuis geboren door middel van een vacuumverlossing, en mama heeft nog wat tijd in de OK doorgebracht. (Ik zal jullie het hele verhaal vooralsnog besparen, als je het toch horen wil moet je het maar even laten weten ;) )
    Zowel Sara als mama moesten van de dokters in elk geval één nachtje blijven, maar zaterdagochtend waren mama en Sara al verschrikkelijk goed opgeknapt, en om 12 uur mochten we naar huis!

We zijn nu heerlijk thuis aan het genieten van elkaar, ik zal meteen even een foto bijzetten!

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: Nope, heb nog nooit mijn broek hoeven laten zakken bij de vk... ja een klein stukje zodat ze goed kon voelen waar mijn schaambot ophield... maar inwendig onderzoek ofzo doen ze hier volgens mij niet zolang er geen reden voor is!

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Aguamiga: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sara!!

Het valt me op dat naar mate de maand vordert de bevallingen zwaarder zijn geworden (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
    zijn er meer bij wie dit was opgevallen? zegt natuurlijk helemaal niks maar vind het een opvallend toeval!

18. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Aquamiga, gefeliciteerd met je dochter Sara!

Hmm, zwaardere bevallingen aan het einde van de maand? Dan wacht ik nog even tot september, hihi :D.

Oh enne Mumtobe, ik heb wel al 2 keer de broek moeten laten zakken, eerste inwendige echo bij 10 weken en later nog een keer. Bleef in mijn hoofd ook constant zeggen, die zien zoveel dozen in hun leven, kan de mijne ook nog wel bij.
    Dus dinsdag zal ik dat ook maar weer door mijn hoofd laten gaan.;)

Waar is Tall trouwens?
    Morgen is LadyJenn aan de beurt toch? of zou ze ondertussen al bevallen zijn.

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

alles goed hier wel redelijk. helaas is het bij me hechtingen erg opgezwollen en zit er vocht bij dus moet goed opletten bij bukken en dergelijke dingen. me buik ben ik wle aardig kwijt, maar eigen broeken zal nog wel duren inverband waar de wond zit, mag het niet knellen.
    vanacht werd mw even wakker vanwege de krampjes. en vanmiddag had ze der weer even last van. wij hebben nu ook dat bekende spul wat jullie hier gebruiken en hopelijk is ze der snel van af.

@elke gefeliciteerd met jullie dochter.
    @augmia gefeliciteerd met jullie dochter.

@mvy hier gaat het redelijk heb af entoe echt een zere buik en maarja het heb tijd nodig zeggen ze.

@annie ow balen dat je geen slaapzak kon vinden. en milan had dus een papa en mama dag. nou hopelijk slaapt hij vanavond wel leker als je aan het eten bent,

heb ook een paar foto's voor bij zien komen wat een scheetjes zeg.

20. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Zo even moeten bijlezen, beetje drukke dagen gehad, dus niet echt tijd gehad. Alleen gister even gekeken of cjpt al bevallen was ;)

Elke en aguamiga: gefeliciteerd met jullie dochters!!

Brusje, ik voelde het hoofdje niet tijdens het persen. Vond het persen zoiezo het prettigste gedeelte van de hele bevalling, het was het enige pijnloze gedeelte.

Annie, las ik nou dat jij een kleine slaapzak zocht? Want ik heb er van de week een bij de hema gekocht, van badstof, maatje 50/62. Zit hier erg goed, Florine slaapt er heerlijk in.
    Zoals Milan bij jouw slaapt slaapt Florine altijd bij mij! Blijkbaar een erg prettige houding.

Marieke, jeetje alweer sex. Moet ik toch nog niet aan denken hoor. Maar fijn voor jou!
    Hele mooie foto trouwens! Bv gaat weer goed zo te zien.

Rianne, wat k*t van het werk van je man. Hopelijk heeft hij snel een nieuwe baan.

Ollekebolleke, lastig dat Finn dag en nacht omdraait. Om de 2 uur voeden snachts lijkt me erg zwaar.

Mamadeluxe, gefeliciteerd met je dochter.

Petrabr, wat heerlijk dat je zo lang hebt kunnen slapen. Grappig dat je dan alsnog wakker wordt rond 3.30u.

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Vandaag heeft mn man voor het eerst een flesje met gekolfde melk gegeven, en Florine dronk de fles meteen helemaal leeg. Dus daar hoeven we gelukkig geen problemen mee te verwachten. Mn man vond het heel bijzonder, zo leuk om te zien.
    Ik vond het kolven trouwens doodeng :$. Het lukte ook alleen als ik Florine in mn armen had, en haar aan bleef kijken. Zodra ik naar dat apparaat keek stopte mn melk haha. Lekker handig, hopelijk gaat het met de tijd wat gemakkelijker.

Florine draagt sinds een paar dagen maatje 56, 50 is te klein geworden. Ze moet ook bijna maatje 2 aan van de pampers, maatje 1 wordt wat klein. Ze is alweer bijna 4,5 kilo, dus mn meisje groeit super goed. Wat gaat het hard he? Ik vind haar ook al zo groot.

Iedereen een fijne avond en tot morgen!

Deel Deze Pagina