Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier ook hoor..
    Meneer drinkt 10 minuten, dan luier verschonen, dan nog andere borst. Leg ik hem in bed, wil hij na een kwartier weer drinken!! Pffff! Drink dan meteen wat meer, zou je denken ;)

Aguamiga en Elke gefeliciteerd met jullie dochters!!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia is vandaag 2 weken oud! Hieperdepiep hoeraaa! :D

Ollekebolleke, oh, ik wist niet dat het tegen inscheuren was, maar het heeft dan wel geholpen!

Lijf: hier voel ik me ook weer prima hoor. Ik merk dat ik mijn slechte gewoonte om manlief lekker alles te laten doen nu echt af moet leren. Ik heb bijvoorbeeld een stekkerdoos achter een tafeltje op de grond liggen, en manlief deed die altijd voor mij aan (is lastig met een dikke buik of een zere buik). Nu vraag ik het nog steeds :D maar is natuurlijk nergens meer voor nodig! Maar ja, ik heb wel meestal Julia bij me, dus dan doet hij wel meer. Hier geen hechtingen verder, dus ik ga zo ook lekker op de fiets even de Internationale Geboorteakte ophalen bij het ZH :) Eindelijk weer fietsen!!

Hanna, zo duimt Julia ook!! Schattig he? En die vingers zitten dan in haar neus en ogen... ;)

Jingi, ik herken je verhaal van Ruben wel. Julia heeft dit vaak nadat ze een poosje goed heeft gedronken. Dan laat ze los en begint ze heel driftig te happen en haar hoofd op te tillen, en met die armpjes mijn borst te grijpen en dan weer weg te duwen. Maakt me soms ook onzeker hoor, zo van: wat wil je nou precies? Want als ik haar help om de tepel te pakken, dan duwt ze die net zo hard weer weg...
    De hebamme gaf als tip dat je gewoon rustig moet blijven en rustig moet blijven proberen. Julia is ook stil zodra ze de tepel goed te pakken heeft, maar het lijkt alsof ze het zelf wil proberen (hoofd vliegt alle kanten op) en ze geeft ook heel hard tegendruk als ik haar hoofd de goede kant op wil manouvreren...
    Maar goed, rustig blijven, ze worden wel weer stil! En als het zo spuit, dan haal ik haar altijd even aan de kant en laat ik mijn tiet gewoon even "leeglopen" op een hydrofiele doek. Dan kan ze daarna weer gewoon rustig aanhappen, zonder dat haar hele gezicht er onder zit ;)

Hehe, hier weer een onrustige nacht. Half 10 de laatste voeding klaar, en dan dus om 1 uur weer en om 4 uur en om 7 uur. Daar word ik echt wel moe van hoor... Maar goed, ze eet goed en ze slaapt goed, dus dan moet mama het maar even met wat minder slaap doen ;) We hebben haar trouwens overdag nu bijna altijd in haar bedje, en dat geeft ons allemaal veel meer rust! Gisteren de babyfoon van mijn ouders te leen gekregen, dus we kunnen ook 's nachts gaan uitproberen... Wel spannend!

3. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Gentle, ja ik probeer ook wel rustig te blijven. En inderdaad die tegedruk als je het hoofdje de juiste kant op wil drukken..haha.
    Ik ga ook een proberen om de ergste druk uit mijn borst te "spuiten" ik denk nl dat hij daarom ook snel loslaat. En vaak gaat het ook wel goed hoor, het is met name savonds dat hij zo onrustig is.

Hij heeft afgelopen nacht ook voor het eerst in zijn hangwieg geslapen, hij had er eerst niet zo'n zin in maar na 5 minuten is hij toch in slaap gevallen. En hij heeft van 0:30 tot 4:15 geslapen. dat geeft mij ook weer wat meer rust, dan als hij naast mij in bed ligt.

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jingi, ik heb ook een sterke tsr en daardoor gebeurt dat hier ook wel eens... Is moeilijk soms om dan rustig te blijven he. Maar verder kun je niet echt wat eraan doen denk ik, behalve wat melk weg laten lopen zoals Gentle al zei....

5. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Hee dames!!!

Allereerst allemaal gefeliciteerd. Heb niet bijgelezen...zijn zoooooooooo veel bladzijdes van 1 maand. Maar wil even zeggen dat we eindelijk thuis zijn met onze Kai. na 1 maand in het zieknhuis gewoond te hebben en er zelf afgelopen week ook nog heb gelegen genieten we van het thuis zijn. ik ben bezig de website van mijn kids up to date te mak3en en zal die dan hier vermelden. Het is namelijk een erg lang verhaal. Het gaat nu gelukkig goed met Kai. moeten nog vaak naar het ziekenhuis voor onderzoeken en iedere week bloedprikken. En hij krijgt voeding via de sonde. hij drinkt een klein beetje zelf...
    We zijn apentrots op onze kamer en genieten volop!
    Tot snel... Hoop dat ik het nu weer een beetje kan bijhouden hier...

groetjes Kanela

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kanela, goed om je hier weer te zien! Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van Kai (volgens mij heb ik dat verder hier niet meegekregen). Fijn dat hij ook al een beetje zelf drinkt. Waarom heb je trouwens zelf nog weer in het ZH gelegen? Gaat het inmiddels met jou weer beter?

Ik ben trouwens erg benieuwd van de andere meiden of jullie nog iets hebben gedaan voor je bevalling wat het op gang heeft gebracht! Wij hebben namelijk, hihihi, 2,5 uur voordat het begon nog sex gehad ;) En blijkbaar heeft dat geholpen!! Ik vraag me wel af of meer meiden dit hebben gehad. Ook had ik 's avonds last van voorweeën en heb ik nog een hete douche genomen en een stuk gewandeld ("misschien zet het door"). Toen is het weggezakt, en 's nachts dus in alle hevigheid begonnen.
    Hoe was dat bij jullie?

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kanela: Wat goed om weer iets van je te horen, en jullie kleine man is thuis, wat fijn zeg! ben benieuwd naar jullie verhaal!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ff spammen...

Mijn buikje van gister, precies 40 weken in verwachting:

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Kanela, wat fijn dat jullie thuis zijn!! Eindelijk!!
    Ik ben ook heel benieuwd naar het verhaal...

Mumtobe, supermooie buik zeg!

Gentle, hier heeft het strippen de bevalling op gang gezet ;) maar dat telt vast niet mee hihi

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mumtobe, jullie weten nog niet wat het word he? Dan is het extra spannend :D

11. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wat een rust hier!

@Kanela: goed om van je te horen! En fijn dat het hele gezin weer thuis is! Ben benieuwd naar je verhaal.

@Mumto be: mooie buik en nu snel bevallen he:D
    @Gentle: Hier de avond ervoor ook sex, onder andere met het idee dat het schijnt te helpen..tja of dat het nu ook echt in gang heeft gezet zullen nooit weten maar het was leuk:p

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Kanela, wat goed je hier te zien/lezen en wat fijn dat Kai thuis is! Super hoor! Ik lees ook graag meer over jullie!

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mvy: Thanx :D Klopt, wij weten niet of er een jongetje of een meisje in mijn buik
    zit... maakt het idd allemaal nog nét ff spannender :D

Iemand enig idee?? :p

@ Sanell: Thanx :D laten we hopen dat ik nu snel mag bevallen ja :)

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kanela, leuk weer wat van je te horen en heel erg fijn dat je nu thuis bent met Kai!

Mumtobe, mooie buik zeg :)

Gentle, hier niks gedaan om de bevalling op gang te brengen. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken.

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja een meid!

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Het helpt om ze in te wikkelen zodat zeminder bewegingsvrijheid hebben, daar worden ze rustiger van.
    Maar ze kunnen ooklast hebben van krampjes, dan gaan ze ook op zoek en zwaaien ze ook druk met hun armpjes (en beentjes0
    Ik geef zelf gewoon de hele borst zodat ie leeg is, dan is de andere een toetje, soms moet mijn meisje even bij komen van het zuigen om vervolgens weer verder te gaan.
    Als je te snel te veel spuit zou je ook eerst een beetje kunnen afkolven en dan pas de borst aanbieden, dit helpt ook krampjes te verminderen.

17. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Hanna, wat een leuke foto zeg!! Echt lief!!

@Petra ja ik dacht oplosbare. Heb net toch maar even de vk gebeld. En die zegt dat ik het zelf mag proberen te knippen of er zachtjes aan trekken, als hij los zit dan trek ik hem er zo uit. En anders mag ik morgen bellen en dan langskomen, dan halen hun ze eruit...Dus nou zal zelf eens proberen...getsie...hihi

@Noa, oh rustig aan doen he!! Hoop dat het snel beter gaat!

@Jessi, ah een lastige Florine!! Wat breekt dat je dan weer op he zo'n nacht?! Hier was het vannacht 00.30/4.30/7.30. Valt mee.

Ik ben de rest alweer vergeten....
    Ben beetje moe. Waren gisteravond pas 12 uur thuis. Milan ging huilen toen we bij vrienden aan het eten waren, gelukkig heeft hij daarna de hele avond geslapen :)
    Vanavond weer bij me ouders eten. Me oma uit Frankrijk is er, dus die is blij!!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Hihi, ben benieuwd of je gelijk hebt...

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Nou ik heb ook de slaapzak van de hema!!
    Dat ik daar laatst was, was hij op!
    Dus net moeders gebeld die was in de stad en ze heeft hem gekocht!

Net even met me werk gebeld over de opvang voor Milan. Maar gaat ons 139 euro kosten voor 2 hele dagen kinderdagverblijf. Valt me erg mee moet ik zeggen!! Ik hoor iedereen altijd maar dat je bijna niks overhoudt nou dat is dus niet zo! Joepie!

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @kanela, fijn dat jullie thuis zijn zeg, dat was vast een lange maand voor jullie...

@rianne, bedankt voor je compliment over mijn jongens hun namen (Isaiah en Elijah) , de meiden hebben geen bijbelse namen, ik ben 6 jaar geleden bekeerd tot het geloof en toen waren zij er al :p Maar ze hebben wel ook hele mooie namen natuurlijk :D elias heeft ook even door mijn hoofd gespookt trouwens :) Erg mooi!

Ik ga ff kijken of ik kan spammen, de foto's staan allemaal op mijn moeders camera dus ik heb snel wat gemaakt met mijn mobieltje.

Deel Deze Pagina