Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Emma: gefeliciteerd!

babymassage lijkt me ook erg leuk.

@Marieke: hoe bedoel je condooms durf je niet?

Nog even een vraagje: hoe herken je krampjes? Kunnen ze dit vanaf het begin al hebben? Doen jullie er iets aan? Ik heb nl. infacol in huis en twijfel erover dit te geven....

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben als de dood dat er iets mis gaat, een condoom scheurt ofzo. ik weet wel dat die kans klein is bij goed gebruik maar gevoelsmatig vertrouw ik het gewoon niet zo.

3. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Carlie, gefeliciteerd met je zoon!

Babymassage: dat gaat mijn man doen met Rens! Ik vind het zooo leuk en schattig dat hij dit wou doen, en hij had het nog zelf bedacht ook. Het wordt gegeven op zaterdagochtend dus kan hij prima doen naast zijn werk. Mij zelf trekt het niet zo, maar het is fantastisch dat vader en zoon dit samen gaan doen!

@Pluis hoe was het bij het cb? Is Fenna goed gegroeid? Waarom was je zenuwachtig, ze zijn toch vast heel aardig daar... :p

@Lieke jeetje wat balen van je borstontsteking? Heb je antibiotica gekregen? Heb je erge koorts?
    Ik ben vanmorgen ook bij de ha geweest. Er zit een grote harde plek in mijn borst, en als ik kolf komt er helemaal niks nada meer uit, dus ik begon mezelf ongerust te maken... het zou toch niet iets anders zijn... Maar volgens de ha is het toch nog melk en moet mijn lichaam dat zelf opruimen. Zolang ik geen koorts krijg is er niks aan de hand.

Krampjes herken je doordat je baby erg moet huilen en tegelijk met de beentjes gaat trappelen en zijn handjes in knuistjes dichtgeknepen houdt. Krampjes komen en gaan en hij kan dus van het ene op andere moment ophouden met huilen en dan weer beginnen. Ook kan hij zich helemaal overstrekken, als een stijve plank in je armen liggen.

Echter: al deze symptomen komen ook voor bij het huilen bij oververmoeidheid. Dat bleek bij onze Rens dus het geval te zijn. We hebben dat helemaal door elkaar gehaald (wisten wij veel...). Toen we daar eenmaal achter kwamen zijn we meteen gekapt met alle cinababy en infacol etc en begonnen met strikte regelmaat & eenduidigheid en later met inbakeren en het gaat nu mega veel beter allemaal en hij blijkt amper krampjes te hebben!

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Mumtobe, ik had me daar ook op ingesteld... overtijd gaan lopen.... Gewoon een beetje uit zelfbescherming. Maar zeker met die steunkousen voor het vocht en mijn loopprobleem was het toch wel lekker een week eerder. Ik was alleen nog helemaal niet klaar met de voorbereidingen hahhahahahah!
    Maar ook dat is goed gekomen.

Carlie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Deshay!!!

Miekiepluis, hoe was het op het cb? Tuurlijk is dat spannend... Dat zal ik denk ik ook wel hebben hoor!

Lieke, jeetje zeg een borstontsteking. Dat is helemaal geen pretje! Hopelijk is het snel weer minder!

Ik ben net even met mijn moeder naar buiten geweest en Svinthe ging natuurlijk mee :D
    Lekker even een rondje lopen. Viel een beetje tegen... beetje duizelig.... Maar wel even lekker naar het kruitvat geweest! Zelf inkopen doen is toch het fijnst he!

Lieke, de kraamhulp hier zei dat je krampjes kan herkennen aan gestrekte beentje bij de baby.....

Mik, fijn zeg weer een vaatwasser. Ik kan me voorstellen dat als je daar aan gewend bent en hij doet het opeens niet mee dat je die heel erg kan missen! Alles met de hand doen is dan heel veel werk he!

Mijn man wil morgen weer gaan werken :( Hij is nu nog aan het klussen in de keuken, maar heeft genoeg van de visite en de telefoontjes en loopt heel gestressed door het huis. Getverderrie zeg!!!! Ik had het me allemaal heel anders voorgesteld de weken met z'n drietjes thuis.....
    ben nu wel op het punt dat ik vanavond ga vragen wat ie wil op z'n brood voor morgen naar z'n werk. Dan maar weer even allen met Svinthe thuis en dan gaat ie maar.....
    Zoveel visite hebben we ook niet gehad want we geven op 12 september een kraamfeest. kan je nagaan als we dat niet hadden gedaan Pfffffffffffffffffffffff!! Dan was het nog veel erger geweest denk ik.
    Sorry hoor voor mijn klaagzang, moest het even van me af typen!

5. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ach Hanna wat balen dat je man dat zo doet! Kun je hem niet overhalen nog even thuis te blijven? Een paar dagen helemaal geen bezoek aannemen, niet klussen in de keuken, maar jullie lekker alleen met z'n drietjes opsluiten in een knus coconnetje??

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Trouwens, als ik ooit nog een kindje krijg, dan doe ik ook een kraamfeest!

Heel bizar, ik heb het geven van een kraamfeest altijd een beetje 'veroordeeld', het leek mij zo leuk om allemaal bezoek te krijgen en dan met iedereen fatsoenlijk te kunnen kletsen. Maar nu in de praktijk ben ik het bezoek hartstikke zat (hoe aardig ze ook allemaal zijn...) en vind ik het maar stomvervelend als er weer iemand belt. Raar toch?! Had ik nooit van mezelf gedacht? Herkent iemand dit?

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Emma en Carlie: van harte gefeliciteerd met jullie jongens :D

Hechtingen: ik durf niet eens te kijken hoe het daarmee is :p Ik voel ze af en toe een beetje trekken geloof ik, maar ik heb geen pijn maar daarzo kijken of voelen durf ik echt niet.

Laat staan seks hebben!! Omg, moet ik niet aan denken, haha!!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja dat heb ik dus ook :(
    Niet bij iedereen, maar wel bij een aantal mensen..

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Liefie, van mijn zussen die 3 en 4 kinderen hebben weet ik dat ze bij de eerste gewoon kraambezoek hadden gedaan en gelijk bij de tweede een kraamfeest. Dat moest een reden hebben.... en die heb ik ook gevraagd natuurlijk. Mijn zussen vonden het op een gegeven moment ook vervelend al die visite de hele tijd.
    Dus wij hebben besloten gelijk al bij de eerste een kraamfeest te doen. Ben je er in 1 dag vanaf (klinkt niet zo aardig dit..... hahhahah, maar het is wel heel praktisch)

Ik heb gisteravond al met mijn man gepraat, maar het is niet echt overgekomen geloof ik. Ik dacht, morgen is het allemaal weer anders, maar vanmorgen begon hij er weer over....
    Nu laat ik het maar gaan... Ik heb helemaal geen zin in een man thuis die eigenlijk hier niet wil zijn. Ik ben heel benieuwd of hij daadwerkelijk ook zla gaan morgen.... We wachten het maar af!

10. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    @ Hanna,

Bij onze eerste zoon was mijn man ook vreselijk verkeerd. Ook van het wennen aan de gebroken nachten, telkens visitie, een redelijk emotionele vrouw (in mijn geval hihi) Maar toen hij weer ging werken werd het allemaal nog erger. Hij was moe van het werken en thuis had hij gelijk weer visite. conclusie telkens mot met elkaar. De dingen vlogen door het huis. Niet naar elkaar gelukkig maar om de frustratie kwijt te raken.

Nu met de tweede is hij zwaar relaxed. Terwijl wij nu dus ook een stuiterende 2 jarige hebben lopen. Hij doet alles rustig en slaapt ook door Nathan heen, terwijl hij bij ons op de kamer ligt en Luuk dat niet lag. Ik merk dat hij nu meer en eerder gewend is aan de sitiauatie met baby. Grappig he.
    Het blijft een man hoor dus af en toe onuitstaanbaar, maar niet meer zo onredelijk als bij onze eerste.

Wat ook makkelijk te zeggen is, is dat het bij ons al 6 weken geleden veranderd is en we dus al redelijk gewend zijn weer.

Eindconclusie: Komtr wel weer goed hoor. Misschien moet hij nog niet gaan werken, maar gewoon even wat leuks voor zichzelf gaan doen, sporten of even met vrienden wat doen. Even iets zonder baby. Dat vond mijn man fijn en toen ik weer fit genoeg was deed ik dat ook. We gaven elkaar even de ruimte om weer onszelf zonder baby te zijn en dat kan ook heel lekker zijn af en toe.

Heel verhaal sorry. Ik hoop dat het snel iets gezelliger wordt bij je thuis. Dit geeft zo'n rotgevoel! Dikke knuffel

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ik herken het ook hoor van de visite.Ben het soms ook echt zat! Dan denk ik gatver er komt weer iemand...
    Had dat ook nooit van mezelf verwacht!

Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. En Milan weegt al 4370 gram!! WOOW! En hij is 52,5 cm. Dus toch al 3,5 cm gegroeid. Vind je het gek dat maatje 50 krap werd haha!

En nog even over de voedingen gehad. Hij krijgt vanaf vanavond een fles van 90 cc met nutriton verdikt. Omdat hij veel spuugt. Ik moet ook vanaf nu voor elke voeding 2 scheppen nutriton geven in een flesje en dan de borst. En ze bellen vrijdag hoe het gaat anders zou het spugen ook nog ergens anders door kunnen komen. Dus hoop dat dit gaat werken!
    Verder was alles goed!

Ga nu even de vk bellen. Moet vanavond naar de praktijk om hecthingen eruit te halen......uhhhlll ik wil niet! Ik dacht dat dat gerommel daar beneden nu klaar was maar nee hoor!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Conijn, bedankt voor je peptalk :D Lief van je!

Annie, die hechtingen eruit halen is even lastig, maar deed bij mij niet zo zeer.
    Wel luchtte het heel erg op bij mij omdat de hechtingen wel begonnen te trekken. Hopelijk is dat bij jou ook zo vanavond!

13. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ja die mannen, mijn vriend riep de eerst toe Ruben aan het huilen was, "dit is de laatste hoor, ik kan er niet meer tegen" haha...hij is dan ook snel geirriteerd als zijn nachtrust wordt verstoord.

pfffff, ik heb het een partij warm, of dat nou de hormonen zijn.:$ snachts ook, lig ik echt te baden in het zweet, mijn haar helemaal nat, bahhhhh:x en het is hier echt niet warm.

14. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ben een tijdje niet geweest,kwam er gewoon niet van.
    Nu ligt Rosa heerlijk te slapen en mijn 2 andere meiden zijn weer naar school toe,dus even een moment voor mezelf.

Meiden die zijn bevallen,van harte allemaal.

Rosa is vandaag 3 weken alweer.
    Ze groeit als kool.
    Ze is gisteren gewogen en weegt al 5050 gram.
    Maatje 56 kan uit de kast en 62 voor in de plaats.
    Gelukkig had ik niet heel veel kleertjes in maatje 56.

Sex:daar moet ik nog niet aan denken.
    Ik heb niet onwijs veel last gehad van de hechtingen van de knip.
    Het is mooi onderhuids gehecht dus de hechtingen lossen vanzelf op.Ik heb het nog niet bekeken trouwens.
    Ik had meer last van spierpijn in mijn billen en last van aambeien.
    Maar dat is ook niet gek na totaal 2 uur en 20 minuten persen.

Ik moet er nog regelmatig aan denken aan de heftige bevalling en als ik de foto's bekijk dat ze net op mijn buik wordt gelegd schiet ik nog steeds vol.
    Hebben jullie dat ook?

Nog steeds krijgen we kaartjes met de post.
    We zitten nu op 73 kaartjes.
    De hele lijn van voor naar achter hangt vol.
    Ook van mensen die geen geboortekaartje hebben gehad,die we niet heel erg goed kennen krijgen we kaartjes van,erg lief vind ik dat.

Hoe krijg je trouwens een foto erbij?
    Weet iemand dat?
    Ik heb het geprobeerd maar het lukt alleen om in mijn album te plaatsen.

Groetjes Natasja

Dames die nog moeten bevallen:heel veel sterkte.

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Fenna is bijna helemaal goed gekeurd... Ze zag dacht ze een lichte afwijking in de lengte van haar beentjes wat kan betekenen dat haar heupkommetje niet rond genoeg is, waardoor haar heupbeenbot niet goed in dat kommetje valt... Snappu um nog? Kort samen gevat, we moeten naar het ziekenhuis voor foto's en misschien moet ze dan een spreidbroekje...
    Arm meisje..
    Maar goed, zo ver is het nog niet, en het is alsof ik mijn eigen verhaal hoor van toen ik zo klein was. Ook ik had die afwijking en ben onderzocht of ik geen spreidbroekje moest, en uiteindelijk hoefde dat niet...
    Maar een beetje zorgen maak ik me wel...
    Liefie, ze zijn ook heel lief, maar het voelt toch een beetje als een soort test of je wel capabel bent als mama...Tenminste zo voel ik het! En als dat kleine ding dan ook nog vreselijk gaat huilen omdat ze wakker wordt gemaakt en dan dus een fles wil is het wel zweten hoor!

Carlie: Gefeliciteerd met jullie zoon!

Lieke: Hè, wat vervelend, een borstontsteking! gets, dat moet heel zeer doen denk ik.. Beterschap meis!

marieke: Ik ga ook babymassage doen! Leuk!

Hanna: Lekker even hè, weer buiten zijn. Voel je je weer een beetje meer een medebewoner van de wereld. Ik had na die kraamweek echt het gevoel dat ik uit een holletje moest kruipen!
    gets, wat jammer dat je mannetje zo doet... Is hij niet over te halen als je even geen bezoek aanneemt om nog even thuis te blijven? Lekker nog even met zijn 3 in dat holletje?
    en inderdaad, wat Conijn zegt, het is voor hem natuurlijk ook wennen... Maar leuk is anders!

Skatje: Hihi, mijn gynaecoloog zei tijdens het hechten "Meid, ga na 2 dagen echt ff kijken hoe het er allemaal bij hangt, want anders dan durf je dat nooit meer!" Dus ik heb na 2 dagen braaf gekeken en het zag er heel netjes uit hoor! Dus kijken zou ik zeggen, dan weet je ook een beetje waar de zwakke plek zit... Maar kan me ook voorstellen dat je dat niet durft hoor, ben zelf misschien iets te geinteresseerd in dat soort medische dingen. Kijk ook graag naar die series in het ziekenhuis enzo...

natasja: Inderdaad, dat gevoel ken ik hoor, dat ik ook nog weer helemaal volschiet als ik de foto's van de bevalling weer zie. Zeker als ik dat in-en-in-verdrietige koppie van mijn lief weer zie, die was zo ontzettend moe en had het zo zwaar dat zijn meisje zo'n pijn had...

Oh, domme ik, ik wilde vragen bij het Cb of ik Fenna misschien niet voeding voor hongerige baby's moet geven, en dat heb ik gewoon vergeten! Maar de cb-arts zei dat ze naar 150 cc mocht en dat vond ik al zo plausibel dat ik dus gewoon ben vergeten te vragen! Maar goed, als we toch twijfelen en ze blijft maar komen om de drie uur en 's nachts, dan ga ik gewoon bellen...

Meiden, ik ga ff lekker aan het fotoalbum van fenna beginnen, dus tot later!

Liefs, Pluis

16. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ff spammen! Ons heldere meisje!

17. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hihi...en onze gekke bekken kampioen!!

18. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi

Allemaal bedankt voor de reacties! Nou ik had gisterenavond verhoging (en had al 1,5 dag een rode plek die steeds groter werd) en ben toen meteen naar de huisartsenpost gegaan. Hopelijk heb ik hierdoor het ergste voorkomen. Ik ben alleen erg moe en ga nu dus wat vaker rusten....

hanna: balen zeg dat je man al weer gaat werken. Zeker als je een zware bevalling hebt gehad. Ik kan het na 2 weken net aan dat mijn vriend weer is werken...

pluis: ohh wat een schatje!

hechtingen: ik heb niet gekeken hoe het eruit ziet. Dat vraag ik mn vriend af en toe...

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schatje is Fenna zeg!!!
    Superleuke foto's!

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Hanna, ik werd bin Roos ook helemaal gek van de visite, mensen bleven veel te lang en maakte er echt een avondfeest van. Ik telkens boos op manlief omdat ik het zijn taak vond om iedereen weg te sturen.
    Nu hebben we amper bezoek....heerlijk. Ik had de meeste mensen van te voren al ingelicht dat ik er helemaal geen zin in had en tot nu toe gaat het prima. zo'n 2 keer per week komen er mensen en dat is goed te doen.

Over mannen, Andy is sinds gisteren aan het werk en ik vind het wel leuk om alleen te zijn met de meisjes

Deel Deze Pagina