Augustus 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Daan78, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een lieve foto van Suze zeg!!!
    Ik blijf het leuk vinden dat ze even oud is als Svinthe :D

2. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    dat is zeker leuk! wij hebben echt tegelijk liggen puffen en steunen

3. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    een foto van de BIB

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je had wel echt een heel mooie buik!
    Prachtige foto!

5. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    FF snel voordat ik weer een flesje klaar moet maken...Ben net bij het consultatiebureau geweest, even snel wegen! Ze weegt al 3680 gram, wat betekent dat ze 600 gram is aangekomen in 2 weken: Heeeeel netjes...Ze zit nu dus 530 gram boven haar geboortegewicht wat ook heel netjes is zeggen ze..

Thanks vor jullie reacties overigens!

6. Marty

Marty Actief lid

Sep 28, 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij.
    Samuele doet het prima! Hij is een heerlijk tevreden mannetje.
    's nachts komt hij om de 4/5 uur en overdag om de 3/4 uur.
    Ik ben na een paar dagen gestopt met borstvoeding omdat het bij mij niet op gang wilde komen en hij dus te weinig kreeg. Hierdoor had hij steeds honger en was erg onrustig.
    Zodra hij over was op de fles was hij meteen heerlijk rustig en begon hij hardstikke goed te groeien.
    Donderdag komt er iemand van het cb langs. Ik ben benieuwd hoeveel hij nu gegroeid is sinds de kraamhulp weg is.
    Nog even een foto spammen:

View attachment 12862

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schatje zeg! Lief zo met die handjes!!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    Nou ben bij de vk geweest en alles was weer goed, bloeddruk netjes, nog steeds 83 kilo en ons beebje lag mooi in het bekken (wisten we al)
    Kreeg geen nieuwe afspraak meer mee wel een formulier voor het ziekenhuis... als ik a.s. vrijdag nog niet bevallen ben dan gaan ze vanuit de vk een afspraak voor me maken in het ziekenhuis voor volgende week woensdag, gewone controle als alles daaruit goed blijkt heb ik nog tot 42 weken de tijd om bij de vk te bevallen en anders wordt ik overgedragen aan de gyn.
    (er staat op t formulier Dreigende Serotiniteit, graag uw controle... weet iemand wat dit betekend?)
    Strippen had volgens haar nog helemaal geen zin op deze termijn :( en op de vraag of ze kon kijken hoe het ervoor staat down under kreeg ik te horen dat er nog geen ontsluiting is als je geen weeën hebt en als ik geen weeën heb ga ik niet bevallen, dus ook dat was niet nodig :( okeej, dus ben weer afgedropen en we zien weer verder *zucht*

sorry dat ik verder even niet reageer maar ben even niet zo vrolijk...

zag wel weer een paar hele mooie babyfoto;s voorbij komen...:D
    ik wil ook!!!

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mumtobe, ik snap dat je nu even niet zo vrolijk bent.
    Wel raar dat ze het strippen niet proberen.....

10. Marty

Marty Actief lid

Sep 28, 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Wat vreemd zeg, dat ze niet weilde kijken hoe het er van onder voor staat. Ik had drie weken voor de bevalling al een klein beetje ontsluiting en alles was al zacht en een dag voor de bevalling 2cm en ik had nog helemaal geen weeen.
    Dankzij het toucheren is bij mij de bevalling zelfs uit zichzelf begonnen. Anders was ik de dag daarna ingeleid.

11. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hey meiden!

Hier weer een keertje tijd om op het forum te komen kijken! Wat zijn er weer leuke foto's voorbij gekomen van die kleintjes :)

Met Tess gaat alles heerlijk! We zijn helemaal verliefd op haar! Ze slaapt bijna de hele dag door en 's-nachts eigenlijk ook redelijk. Ze komt 2 keer per nacht dus dat vind ik wel goed te doen! Wel hebben we getobd met haar fles en flessen speen want mevrouw dronk haar fles in 3 minuten leeg :$ (80cc) en spuugde daarna de hele boel onder :x maar volgens mij hebben we het nu goed voor elkaar gelukkig. Alleen krijgt ze nu nog steeds 80cc en durven het niet zo goed op te hogen omdat ze dan de rest uitspuugt en we hebben het idee dat ze er ook nog genoeg aan heeft omdat ze nog steeds om de 4 uur komt. Wat zouden jullie doen? En hoeveel flesvoeding kreeg jullie kleintje met 2 weken?

Liefs debzie

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Hanna: ja idd heel raar, en dat ze niet eens even kijken down under dat vind ik
    al zo raar...

@ Marty: ja ik vind het ook zo vreemd... ik hoor van meerdere dames dat het normaal
    is dat je al een aantal keer getoucheerd bent, maar ik helemaal nog nooit...
    niet dat ik het heel erg vind, maar ben nu toch wel benieuwd hoe het ervoor staat!

13. Jingi: wat vervelend dat Ruben zo slordig drinkt. Misschien eerst even een beetje afkolven zodat de druk eraf is en jij niet meer spuit, dan heeft hij meer rust om te kunnen drinken, verder zou ik als het zo blijft even het cb bellen, die weten er misschien wel wat op!

Gentle: Finn geeft ook aldoor die tegendruk als ik zijn koppie de goeie kant op wil sturen als ik dan los laat gaat hij uiteindelijk zelf de goede kant op en hapt hij zelf raak, dus hij is nu eigenlijk al een beetje eigenwijs!

Mama van Youri: zo zeg ik heb een half uur na moeten denken over het tsr, maar ik ben er achter, snapte het eerst echt even niet.

Kanela: jeej meid wat fijn dat jullie weer lekker thuis zijn! Geniet ervan en succes met alle ziekenhuis bezoeken die nog komen.

Mumtobe: mooi buikkie hoor, geniet er nog maar even van, ik hoop voor je dat hij snel kleiner wodr en je een klein wondertje in je handen hebt! Ik kan me voorstellen dat je nu even niet zo blij bent, wat een stomme vk zeg, ze kan toch gewoon even kijken, nou ja meid ik blijf duimen voor je! En ga maar ff lekker in een hoekje zitten huilen dat helpt! Je mag mijn schouder wel even lenen hoor! Dikke knuffel!

Annie: je lan ook kinderopvang bij je werk en het werk van manlief opgeven en je kan geloof ik ook wat terug vragen van de belastingdienst, dus dan wordt het wel minder.

Hechtingen: ik heb er intotaal 3 gehad en heb er nu nog maar 1 terug gevonden, de vk zei ook dat de oplosbare niet altijd terug te vinden zijn, maar als je nietoplosbare hebt, dan moet de vk ze wel verwijderen anders kan je er problemen van krijgen.

Sex/vloeien: wij hebben nog niks gedaan, want ik vloei nog best wel heftig af en toe. Zijn er meer van jullie die nu nog zo erg vloeien na 4 weken??

Carlie: gefeliciteerd met jullie zoon, geniet ervan!!

Brusje: jep dat heb ik ook, dat schijnt ook redelijk normaal te zijn, dus ik maak me er geen zorgen over!

Lieke: darmkrampjes herken je doordat je kindje zich helemaal verkrampt, met een hard buikje en gebalde vuistjes, ze zal dan ook hard krijsen wat eerst met zacht gekreun begint wat snel een schreeuw/krijs word en dan weer afzakt, zo gaat dat dan vrij snel na elkaar.

Pluis: ow wat een schatje zeg!

Petra: dat is ook een leuke/lieve foto, wat een moppie!

Marty: wat een heerlijk kereltje zo zeg!

Vanacht ging het hier hier gelukkig redelijk, maar de afgelopen nachten hebben toch wel een beetje hun tol geeist hoor, ben erg moe en heb eigenlijk nergens zin in, bleg. Ik hoop dat het vanaag wat beter gaat, want we hebben eigenlijk wel een hele rare start van de dag gehad, nu maar hopen dat Finn daar geen last van heeft.
    verder gaat het hier toch best wel goed, ik ben eigenlijk zo benieuwd naar hoeveel hij nu weegt en hoeveel hij geggroeid is. Donderdag weten we meer, we zullen zien.

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Ollekebolleke: thanx voor de peptalk en de knuffel meid :)
    vriendlief heeft het net al even moeten ontgelden helaas...

15. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    @Petrabr: dus je eerste dag met je meiden is meegevallen? Hier wel gisteren al moet ik wel zeggen dat ik heel moe was toen manlief thuiskwam:)
    @Marty:wat een lief mannetje, ik zag dat hij even oud is als Amber!
    @Pluis: vervelend van Fenna haar heupjes! Hier ga ik heel bewust vragen om het na te laten kijken bij Amber. Dit omdat Nienke toen ze 6 maanden was ook een spreidbroek heeft gehad. Ik hoop dat het bij Fenna allemaal meevalt!
    @Mumtobe:Arme jij! Hele dikke knuffel!

En nu ben ik er weer vandoor..eten maakt zich (helaas) niet zelf:p

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jaaaaaaaaaaaa!

na alle stuipjes van de afgelopen weken heeft Ties net voor het eerst echt gelachen naar me!:)

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Sanell: Thnx voor de knuff...
    hoop met je mee dat Fenna geen spreidbroek hoeft... ik vind dat er zo sneu uitzien!

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zo even globaal bijgelezen maar geen tijd om te reageren sorry!

Dominique doet het goed, ze heeft alleen last van krampjes, vandaag begonnen met Infacol. Verder heeft ze overdag een prima ritme van slapen en bv maar na etenstijd word het drama. Helaas in de nacht ook. Maar vriendjelief en ik redden het nog redelijk samen. Even doorzetten tot ze haar dag/nacht ritme op orde heeft.

Ik voel me sinds gisteravond wel waardeloos. Heb erg veel pijn aan mijn hechtingen (flinke knip). En ze hebben ze allemaal in 1 draad gehecht (dus geen losse hechtingen) en daardoor kan er ook niet 1 wat losgeknipt worden. Vandaag dus ook bedrust en maar op 1 zij liggen en zo min mogelijk bewegen ;o(

Gisteravond ook echt k*tnieuws gehad. Mijn schoonmoeder heeft ons verteld dat ze volgende week geopereerd moet worden aan borstkanker!! Ze heeft het ons niet eerder verteld omdat ze de bevalling en 1e dagen niet wilde verpesten. Maar goed, nu hakte het er natuurlijk ook keihard in. Dus tis hier even een rare tijd... weet ook niet hoeveel ik mee kan lezen komende dagen.

X Cindy

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    hoi meiden

zo te lezen gaat het met iedereen de goede kant op. en zijn de kleintjes al aardig aan het wennen.
    hier ook een goede nacht gehad. mw komt echt allen om eten en dat is sowiso d na 6 uur dus dat is wel lekker.

@petrbr ow jij bent al alleen met de 2 meiden. nou gelukkig bevalt het je goed en wat een leuek foto.

@hanna weer lekker wezen wandellen en inderdaad fijn om je eigen boodschapjes te doen he. ik ben vandaag

@annie owjee je hechtingen zaten er dus nog, nou hopelijk doet het niet al te zeer vanavond als ze verwijderd worden.

@sex hier is het vloeien minimaal ivm met keizersnede. en aangezien er van onder niks is gebeurt zou het dus al redelijk snel kunnen. zit alleen in over de anticonceptie wil wel snel beginnen met de pil. dus zal van de week even contact opnemen met de huisarts wanneer het kan. en anders toch maar het condoom gebruiken moet er niet aan denken dat het 'fout'kan gaan. alhoewel ik het eerste jaar genees zwanger mag raken.
    ook geen behoefte aan hoor.

PS:STAAT FOTO IN ME ALBUM KIRJG HEM NIET HIERZO GEPLAATST.

20. marina71

marina71 Bekend lid

Nov 12, 2007
    605
    0
    0
    Hai Mumtobe,

Serotiniteit is de medische term voor overdragenheid, wat dus in jouw geval inhoudt dat ze "bang" zijn dat je overtijd gaat. Officieel ben je pas serotien als je de 42 weken bereikt hebt. Alles binnen de 37 en 42 is "normaal"

Groetjes Marina

Share This Page