Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Marina: thnx :D ik had het inmiddels al gehoord in het andere topic waar ik meeklets, maar toch bedankt voor je uitleg...
    ik ben straks 41 weken + 3dagen als de gyn. die verwijzing leest dus dan is het inderdaad meer een dreigende serotiniteit, nu nog niet gelukkig... (hoop gewoon dat ik die gyn. nooit ga zien en gewoon voor die tijd beval haha)

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Sanell, fijn om te lezen dat het bij jou ook is meegevallen om alleen te zijn met de meiden. Hier ging het ook prima moet alleen nog een goede tijdsindeling zien te vinden en Roos bezig zien te houden als ik Suze voed. Ik maak me er gelukkig niet druk om dus dat scheelt een hoop

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @cjpt, he wat een rotnieuws!! Sterkte meis!

@Noa, lieve foto van Yas!!

Nou de hechtingen zijn eruit!! Viel alles mee.
    Het waren wel zelfoplosbare. Maar ze zei dat het nog wel even had geduurd! Dus knoopje doorgeknipt en toen trok ze hem er zo uit voelde er niks van. Fijn!

Ik ga nu weer. Milan ligt op schoot. De buurvrouw had net even opgepast want me vriend is laat thuis. Ze heeft ze een zoontje van bijna 2 maar vond het jammer dat hij weer wegging vond het wel gezellig hihi...
    Ach hij is ook zooo lief haha :)

4. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @ollekebolleke, ik voeide bij Pepijn ook bijna 6 weken, en nu is het zo goed als over. En ik ga inderdaad het cb bellen als het niet verbetert met drinken.

@Cjpt, sterkte met je schoonmoeder.

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    jeeej Milan heeft zijn flesje in 1 keer leeggedronken!!
    De vreetzak haha...het maakt hem gewoon niks uit tiet of fles! Als hij maar melk krijgt!! :)

Nou ik ga lekker naar bed! tot morgen!

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, jeetje wat erg zeg voor je schoonmoeder. Veel sterkte hiermee! Hopelijk komt het allemaal goed!

Annie, fijn dat het is meegevallen met de hechtingen!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Cjpt, wat erg van je schoonmoeder! heel veel sterkte!

Ties heeft vannacht zomaar 5 uur tussen zijn voedingen laten vallen ipv 2,5-3 uur! :)

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ritme van mijn meissie;
    sochtends wakker worden en slapen tot 16.00 met voedingen ertussen van 3 a 4 uur.
    vanaf 16.00 is ze even klaar wakker en wil alleen bij mij zijn, helaas zit daar ook het krampen uurtje bij. en dan stop ik haar in de emmer, daar geniet ze van en heeft ze minder last van krampjes.
    om half negen savonds moeten mijn andere twee naar bed en slaapt ze ongeveer een half uurtje in de wandelwagen totdat ze door heeft dat ik er niet ben.
    half tien tien uur ben ik bekaf en gaan we samen naar bed, in bed trappelt ze eerst enthousiast met haar armpjes en beentjes om vervolgens aan de borst in slaap te vAllen. dan om de 3 a4 uur weer eten

9. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    @ Sanell: Ja, onze beebjes zijn inderdaad even 'oud'. Leuk! :)

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Hier weer een goed nachtje gehad. Svinthe werd 2 keer wakker om te drinken en sliep daarna weer lekker door. Wij dus ook :D
    Nu ligt ze hier lekker beneden in de reiswieg in de box. Na het badje heeft ze een fles gekregen en toen was ze klaarwakker.
    Ze lag helemaal rond te kijken en ook naar de mobiel boven de box... erg schattig!

Marieke, wat heerlijk dat Ties zo heeft doorgeslapen vannacht! Goed hoor! Heb je ook lekker een fijne doorslaapnacht gehad!

Brusje, dat klinkt wel als een aardig ritme zeg. Voeden om de 3 a 4 uur en dan overdag een wakker uur. Beter dan 's nachts ;)

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pluis, ik moest volgens mij alleen een geboorte akte halen omdat je hier via het ZH je kind aanmeld bij de burgerlijke stand. Wij hoefden dus niet naar het gemeentehuis ofzo, maar het ZH regelt dat. Daarbij moesten wij ook nog een internationale geboorte akte, om Julia in Den Haag te kunnen aanmelden.

Petra, anticonceptie is hier (voor zover we die nodig gaan hebben de komende weken) nog even een condoom, maar over een paar weken heb ik nacontrole bij de Frauenarzt en die gaat ook over pillen e.d. Dan maar even vragen.
    En hier ook spierpijn, vooral in m'n rug. Ik voelde me helemaal blauw!

Carly, gefeliciteerd met Deshay!!

Brusje, hier hetzelfde, ik loop idd ook leeg aan de andere kant als ik bv geef. Is nu wel minder geworden, nu ze niet meer zo op spanning staan, dus ik hoop dat het bij jou ook wat minder zal worden. Is namelijk niet handig!!

Pluis, pil tegen het lekken? Dat wil ik ook! En waarom gooi je shirtjes weg als je gelekt hebt? Ik lek me suf, maar de was doet wonderen...

Lieke, hier bij krampjes veel zwaaiende armen en trappelende beentjes, en een onwijze zuigreflex. Ze kan dan echt heel agressief keihard op haar speen zitten te zuigen! Af en toe huilt ze er ook een beetje bij, maar tot nu toe geen grote huilbuien door de krampjes. Meer wat gekreun. Wij geven er trouwens niets voor. De hebamme zei dat het helpt om minimaal 2 uur tussen de voedingen te laten (zodat oude en nieuwe melk in haar maagje niet samen komt) en dit hielp gisteren heel goed! 's Avonds komt Julia namelijk soms echt elk uur even (zo tussen 6 en 9 uur), maar dat hebben we dus nu gerekt naar 2 uur. Ook masseren we haar buikje (met de klok mee) en dat vind ze ook heel fijn.

Liefie, hihi, hier ook geen zin in bezoek. Ik vind het helemaal niet erg dat wij "verplicht" een kraamfeestje hebben in Nederland over een paar weken. We zijn dan een weekend in NL en dan komt iedereen even in 1 keer. Leek me eerst helemaal niet leuk (idd het onpersoonlijke), maar ik vind het nu prima. 1 weekend superdruk en verder niet te veel poespas!

Mumtobe, wat een rot VK. Lekker afgescheept. En strippen kan ook zin hebben vóór je 40e week, dus nu helemaal! Ze schepen je een beetje af volgens mij...

Marieke, wauw, een lach! Hier ook veel stuipjes, maar ik merk nu wel hoe ik haar aan het "lachen" kan krijgen. Aan de zijkant van haar hoofdje kriebelen, of op haar bovenlip, dan komt er echt een brede smile over haar gezicht *smelt*

Hehe, ik ben er doorheen. Gisteren was ik jarig en druk, dus even een pauze gehad wb forummen. Nu dus weer even de tijd gevonden, maar ik hoor een madam vanuit haar bedje roepen om een hapje mama, dus dan gaan we maar weer.

Hier trouwens ook een lekker nachtje! Kwart voor 12 klaar met voeden, en toen om kwart over 4 pas weer en toen om 8 uur!! Heerlijk even bijgeslapen, want gisteren was vreselijk (tot half 2 met krampjes zitten klooien, en toen om 4 uur weer voeden, en om 7 uur weer...).

Nou, ze wil nu echt eten :D Doei!!

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: had ook het idee dat ik een beetje afgescheept werd!
    als ik vrijdag nog niet bevallen ben dan gaan ze mij toch bellen om de tijd door te geven voor de afspraak bij de gyn. volgende week woensdag en dan vraag ik meteen of er iemand langs wil komen om te strippen, want dat kon wel zei ze :(

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mumtobe, nog niet bevallen? :(
    Gentle, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    En je hebt een mooie verjaardagscadeau van Julia gekregen :D een goede nacht hihi.

Hanna, Svinthe ook al zo lekker geslapen, doet goed he!

Marieke, Ties ook een lekkere nacht gehad.. Volgens mij zit het in de lucht ;)
    Wat leuk van de eerste lach van Ties!

Hier ook al een eerste echte lach gehad :D

Brusje, jullie hebben al een mooi ritme zeg. Hier ook vaak 's avonds klaarwakker en bij mama willen liggen.

Annie, hoe heeft Milan geslapen na het flesje? Goede nacht gehad?

Noa, erg mooie foto!!

Cjpt, wat erg van je schoonmoeder... Heel veel sterkte :( Knuff!

Zo, ik ben net als een gek door het hele huis gegaan en heb in 2 uurtjes tijd alles gepoetst. Was ook wel weer nodig want ik had een paar dagen niks gedaan :)
    Meisje ligt lekker boven in haar hangwieg te slapen. Wat is dat een fijn ding daar slaapt ze heerlijk in.

Hoe is het nu trouwens met de buikslapers?
    Mijn meisje ligt nu bijna alleen maar op haar buik. Alleen na de laatste voeding dan slaapt ze tot half 3 's nachts op haar rug en de rest alleen maar op de buik.... Ik heb er alle vertrouwen in.

Ff broodje eten

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ MvY: Nope helaas nog niet bevallen :(

15. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

MvY, hier ook een buikslaper. Overdag mag ze van mij op haar buik slapen, maar snachts moet ze op haar ruggetje. Tot nu toe lukt dat nog, maar alleen als ze tijdens het voeden in slaap valt. Dan heeft ze het niet zo door. Als ik haar wakker op haar rug in bed leg weigert ze te slapen.

16. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Gentle nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een leuke dag hebt gehad?

Tess heeft vannacht van 11 tot 7 geslapen, WOW!!! Ben helemaal trots op ons meisje..

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

!! 'Beebje van Mumtobe, nu melden in de grote, boze wereld ;)' !!

Jessi, het in slaap vallen op de rug is hier ook idd de grootste moeite... En meestal als ik haar op haar rug leg, ligt ze constant te kreunen en met haar armpjes te maaien en dan kan ik niet slapen ;)

Verhip, kan jou meisje dit ook ff aan mijn meisje komen leren?? :D

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mvy: Thanx voor het toespreken, hoop dat het helpt :p
    Is inbakeren niet een idee voor jullie meisje? als ze zo aan het maaien is met haar armpjes, of gewoon strak inwikkelen en loshalen als ze eenmaal goed slaapt?

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja en dan mag Tess dat ook even aan Svinthe vertellen :D

20. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hier wel een lekker nachtje gehad.
    senna kwam pas om 04.00 voor de fles.
    ligt nu nog lekker te slapen.
    als ze wakker is, dan haar lekker even wassen, en de volgende fles geven, en dan gaat deze mama ook nog even plat.
    rusten jullie eigenlijk nog s'middags??
    ik merk dat ik het nog wel nodig heb, of is dat heel raar??
    zag weer supermooie foto's voorbij komen.
    nou meiden fijne dag allemaal weer.

Deel Deze Pagina