@gentle, wauw zuigt ze nu al duim? wat liefff! Dat kleurtje heeft Elijah van zijn vader @jingi, thnx De overstap van 1 naar 2 vond ik het heftigst, omdat de eerste nog niet gewend was rekening te houden met het feit dat je niet altijd direct kan reageren op ze. Met elk kind wordt het steeds "makkelijker" niemand die hier lastig doet als ik met de kleine bezig ben, ze weten niet beter dan dat ze soms even moeten wachten en ze zien dat zelf ook wel in op het moment dat ik bezig ben met hem dat ze geen rare dingen uitvreten ofzo. Trouwens, als ze dat wel deden/doen dan grijp ik sowieso direct in en dat weten ze, ze hoeven me niks te proberen
@Jingi, Milan krijgt nu 's avond hypoallergeen met nutriton verdikt. Hij krijgt 120 cc. En de rest van de dag de borst.
Meiden, ik heb ff jullie mening nodig... Fenna heeft om 12.15 150 cc gedronken. Nu om 15.00 huilt ze heel hard in haar bedje en lijkt het alsof ze honger heeft, ze knabbelt op haar knuistje en zuigt verwoedt aan haar speen. Maar dan geef ik haar dus de fles en dan drinkt ze dus maar 90 cc... Was ik dan te vroeg en had ik haar moeten laten huilen? Ik snap er echt niks van en wil ook niet elke keer het Cb bellen ( heb ik pas 2 keer gedaan, maar toch...) Help! Liefs, Pluis
Pff hier een paar vermoeiende dagen achter de rug, afgelopen dinsdag volgens mij weer een regeldag (iedere 1,5 a 2 uur voeden), gister had Florine een huildag (ze was de hele dag wakker ), en vandaag is ze eindelijk weer tevreden. Ben snel de wassen aan het doen, de keuken aan het opruimen en zo nog wat klusjes die ik de afgelopen dagen niet heb kunnen doen. Dus even geen tijd gehad om te reageren. We hebben trouwens wel heel veel mazzel met slapen, we hebben al een paar dagen geweldig geslapen. Ze wil rond 21u de borst, dan pas weer rond 3u, en dan weer rond 7u. En dit hebben we al 3 nachten! Ze valt ook meteen weer in slaap na de voeding. Na het weekend ga ik weer actief meeschrijven hoor, loop helemaal achter. Mumtobe, sterkte met de laatste loodjes. Jammer dat je de enige zwangere bent, hopelijk ben je snel aan de beurt.
Hoi meiden, Ik heb weer even bijgelezen. Miekiepluis, ik zou gewoon een fles geven hoor als Fenna aangeeft dat ze honger heeft. Doen we hier ook. Soms scheelt het dus weleens een half uurtje/uurtje. Mamadeluxe, wat een mooie foto's zeg! Schattig! Mumtobe, de laatste loodjes voor jou.... Tja, waar zijn inderdaad de andere nog niet bevallen dames??? Ik ben net naar mijn zus, de fysio, geweest. In mijn been heb ik een plek zitten die ik niet meer voel. Nu na 1 behandeling merk ik al verschil. Lekker hoor! Mijn man is nu hardlopen, die moest er nodig even tussen uit. Gelukkig is hij wel wat minder gestressed als eerst, maar nog steeds is het niet helemaal weg. Als Svinthe een kikje geeft zegt ie: Kijk nu huilt ze weer.... Nou huilen is echt wel wat anders... Ze heeft net weer haar flesje op en ligt nu lekker hier beneden te slapen. Jessie, lijkt me erg vermoeiend die regeldagen. Dan ben je denk ik meer aan het voeden dan dat je iets anders kan doen als ik het zo lees. Gelukkig heb je wel lekkere nachten!
hallo allemaal, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! en diegene die nog "wachtende"zijn succes met de laatste loodjes, hopen dat jullie kleintjes ook snel komen! ik ben susanne en 16 aug. bevallen van een gezonde dochter genaamd Danique, ze is ons 3e kindje, we hebben ook nog een dochter van 6 (demi) en een zoon van 2 (dinand) ik schrijf ook mee met de mama's van 100+ en zwanger en las hier wel regelmatig mee om te kijken hoe het net jullie ging en of er weer kindjes waren geboren, ik vond het een beetje raar om me zo laat nog bij jullie te voegen aangezien jullie al een hele poos met elkaar schrijven, maar nu ik elke dag even een kijkje neem, neemt de drang toch wel toe om ook mee te schrijven en te reageren........... dus bij deze voeg ik me graag toe aan jullie clubje als dat mag! groetjes susanne
Cjpt: meid hoe eerder je schoonmoeder geholpen word hoe beter, tuurlijk valt het even rauw op je dak, maar beter te vroeg dan te laat! Succes en wel fijn trouwens dat ze dezelfde dag alweer naar huis mag! Annie: vervelend dat je nog steess zo moe bent, slaap je ook overdag nog wel een beetje? Monique: wel fijn dat je eigen manier gewoon het beste werkt, ga zo door zou ik zeggen! Mamadeluxde: jij klinkt zo wel erg streng hoor!! Grappie maar het werkt wel als je duidelijk bent dan weten ze allemaal waar ze aan toe zijn! Pluis: ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken en als Fenna dan even wat wil gewoon geven. Finn krijgt wellis waar bv dus ik weet nooit hoeveel hij krijgt maar hij komt ook wel eens net even eerder dan normaal en dan krijgt hij gewoon, dus ik zou me geen zorgen maken. Suze: welkom en jij ook gefeliciteerd. Vanmiddag naar het cb geweest en Finn groeit echt als kool!! Hij is in 16 dagen tijd 1010 gr gegroeid Ik geef dus echte slagroom! Hij woog bij zijn geboorte op 5 aug 2620 gr en nu 1 maand en 1 dag later weegt hij 3880! Echt het word al een hele kerel!! Hij vond de verpleegkundige trouwens niet zo leuk, hij heeft haar echt goed raak onder geplast!! Hij weet bij wie hij het moet doen! Verder weinig nieuws te melden dus iedereen een fijne dag en tot de volgende keer
@ Hanna: ik denk dat de meiden die met mij nog op de lijst staan, al wel bevallen zijn maar nog geen tijd hebben kunnen vinden om hier wat te komen vertellen
@ollekebolleke, woow wat is Finn goed gegroeid, wat goed zeg!! En nee slaap meestal niet 's middags. Maar de laatste dagen was Milan ook veel wakker. Vandaag gaat het beter. Merk echt dat het met nutriton beter gaat gelukkig. Dus nu meer rust. En nu met de fles slaapt hij langer dus komt wel weer goed. @Miekiepluis, ik zou me er idd niet druk om maken. Wat ollekebolleke al zegt. Als je zelf honger hebt dan eet je toch ook wat. Zo denk ik atlijd maar. Kijk je kan niet elk uur geven maar nu zat er bijna 3 uur tussen dus dan is het toch niet zo erg?! Het ritme komt vanzelf weer terug hor!! @Jessi, fijn dat florine zo goed slaapt zeg!! En die regeldagen zijn vermoeiend!! gelukkig gaat het nu weer beter. @Hanna, fijn dat het helpt de fysio/je zus hihi. En je man trekt dus al een beetje bij gelukkig. Hij moet vast erg wennen aan het nieuwe leventje!! Ik ga weer, Milan ligt weer eens op me borst te slapen. Hij heeft het weer voor elkaar
Ollekebolleke, het is maar goed dat Finn zo'n kleintje was bij de geboorte Hier zei de hebamme dat 200 gram normaal was per week, dus een kilo in 2 weken is wel überveel!! Lekker dat hij zo goed groeit! Suze, welkom hier! Ga je ook mee naar het mama's-topic straks? Pluisje pluisje, niet zo snel denken dat je het verkeerd doet, hoor! Je moet maar zo denken, als je BV geeft weet je ook niet hoeveel ze drinkt. Soms drinkt Julia ook maar 5 minuutjes en slaapt dan weer door. We zitten zelf vervolgens wel met de consequenties (nl. dat ze na 2 uur weer wil ), maar voor haar is het geen probleem. Ik laat Julia hier niet hongerig huilen, alleen als ze binnen de 2 uur weer komt. Als ik haar na 1,5 uur weer voed, krijgt ze echt altijd een uur later krampjes. Maar ja, een half uur om honger huilen of een half uur om krampjes huilen, allebei is niet leuk. Dus vertrouw op jezelf hoor, en doe wat jij denkt dat op dat moment goed is! Ik merk dat ik elke dag weer leer van Julia en het nog weer beter kan doen! Julia heeft hier een slaapdag volgens mij. Normaal gesproken komt ze 's middags/'s avonds zo om de 2/2,5 uur, maar nu ronkt ze al 4 uur achter elkaar. Vanmorgen ook al een ruk van 4,5 en van 3 uur, dus ik heb echt het gevoel dat ik babyloos ben vandaag Ik kan me het gevoel van "weg doen" wel voorstellen bij het op de eigen kamer slapen. Ik heb soms echt het gevoel dat ik alleen om de paar uurtjes een baby heb Ze slaapt trouwens wel stukken beter in haar eigen bed! In de box komt ze nauwelijks echt lekker in slaap meer. Blijkbaar houdt ze van de stilte daar!
Ollekebolleke, jeetje zeg wat is Finn gegroeid!! Leuk hoor! Ga je tussendoor wegen bij het CB? Of was dit de gewone controle? Wij geven volgende week zaterdag een kraamfeest en doen dat gewoon thuis. Pffff, als ik nu aan denk... wel een geregel hoor. Maar goed, we zijn dan wel in 1 dag van alle visite af. Klinkt niet zo aardig he, maar zo is dat niet bedoeld..... Gelukkig hebben we een kraamfeest, al die visite steeds dat was hier niet goed gegaan. Ik ga zo maar eens eevn googlen of er ergens van die statafels en stoelen te huur zijn. De slingers en ballonnen zijn al binnen Verder doen we niet erg moeilijk met hapjes enzo, gewoon beschuit met muisjes en mijn man vindt het nog leuk om wat cakejes etc te bakken erbij. Zijn er nog meer hier die een kraamfeest geven? Rooming-in, dat hebben we met Svinthe een nacht geprobeerd en dat was een ramp. Ze slaapt nu lekker in haar eigen wiegje, wel met de deur en onze deur open en met de babyfoon hoor
hoi meiden heb globaal bij gelezen, en zo te lezen maken de beebs het goed, en groeien ze allemaal als kool. en slapen ze ook wel redelijk allemaal. hier gaat alles ook goed en yas is vanacht 1x geweest. hier is ook de difrax speen die mw steeds uitkwat dus mischien toch maar de bibi proberen die hadden we toevallig ook gekregen. ik zal straks even proberen om uitgebreid te reageren op iedeeree, maar lang zitten aan de tafel lukt nog niet echt en de laptop op schoot is ook nog wat pijnlijk ivm met me buik,. groetjes
@ollekebolleke, wowie wat een beertje! Ik ben benieuwd hoe zwaar Elijah is bij de eerste cb afspraak, hij zat na 6 dagen al boven zijn geboortegewicht namelijk! Enne...als ik niet "streng"(consequent) ben hier dan kan ik wel vertrekken zo'n chaos, zij zijn in de meerderheid he
mamadeluxe: wat een liefe foto,s!!!!! miekepluis: dat van die voeding daar heb ik ook last van , stef heeft ook vaker honger, ik heb het gevraagt aan het concentatie bureau en van hun mag ik hem gerust meer geven. dus dat doe ik ook , dat betekend dus dat regelmatig mijn tijden veranderen. en dat hij dus ook vaak een keer tussendoor wat krijgt. maar sinds ik dit zo doe is hij heel tevreden. hij huilt alleen als hij honger heeft namelijk. slapen; stef slaapt ook nog bij mij op de kamer, over een paar weken wil ik hem wel op zijn eigen kamer leggen , maar nu ligt hij hier nog zo lekker dichtbij...
ik heb trouwens gisteren nog de blije doos gehaald , die had ik namelijk nog niet opgehaald. dus ik ga zo maar even de geboorte special lezen!
hoi hoi hier ff bericht vanuit t ziekenhuis. 31 augustus is onze kanjer geboren. zijn naam is Noah Julian. 55 cm en 4500 gram Verdere info volgt als we weer thuis zijn. Ik hoop dat alle beebs er nu zijn.
Haha MamadeLuxe jij hebt vast af en toe wat te stellen met die 6 monstertjes van je... maar volgens mij ben jij een keigoeie moeder en opvoeder, ik heb zoveel respect voor je! @Pluis maak je niet druk meid, jullie doen het prima met die voeding. Een keer een fles minder leeg drinken is echt niet erg! @Ollekebolleke jeeeetje wat een beer die Finn! Een kilo in 2 weken, poeh! Echt wel dat jij slagroom hebt! Ik ben vamiddag ook bij cb geweest en Rens was een kilo in 5 weken aangekomen (van 3020 bij geboorte naar 4150 nu) en daar was ik al heel trots op @Suze welkom hier, tuurlijk mag je je hier nog bijvoegen, hoe meer zielen hoe meer vreugd. En leuke namen hebben je kindjes! @Hanna alvast succes met je kraamfeest, en ook veel plezier natuurlijk. Het wordt vast leuk! (en idd, ben je er lekker in 1x vanaf )