Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    LadyJenn, gefeliciteerd met Noah!!

Liefie, hier ook veel spugen. Niet uit haar neus, maar misschien kwam dat omdat hij al in z'n bedje lag en het niet goed kwijt kon? Het zat hem blijkbaar nog dwars..
    Oh, en ik heb ook nog steeds die streep! Vreselijk! Ziet er toch niet uit op een gewone platte(re) buik? Ik hoop dattie snel weggaat, maar hij is bij mij ook nog niet vager geworden ofzo...

Aguamiga, leuke site en leuke foto's ook!!

Daan, wat een lekker meisje!!

Mumtobe, ik vind ze wel heel erg afwachtend hoor. Kun je straks niet vragen of ze kan komen strippen? Soms komen ze daar toch voor langs? Dan hebben ze idd nog wat geprobeerd vóór woensdag!

Ik heb net mijn knuptechnieken weer bijgewerkt met de draagdoek. We hebben nu de front carry of zoiets. In ieder geval, ze ligt heerlijk met haar buikje tegen mijn aan en het draagt heerlijk! Alhoewel ik nu een beetje moe begin te worden.. Morgen heb ik een BBQ en daar kan de kinderwagen een beetje lastig mee, dus dit leek me wel een uitkomst. Hopelijk kunnen we dat een beetje volhouden. Ze ging net wel opeens heel hard huilen toen ik hem iets strakker wilde knopen, dus ik ook hard brullen natuurlijk. Waarschijnlijk zat haar voetje verkeerd... *zielig*

Oeh, mijn maag zegt dat ik nog geen ontbijt heb gehad!

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Daan, wat een prachtig meissie! Visite al een beetje op gang? Want wie wil zo'n mooi meisje nu niet zien!

Bruine streep: Jep, ziet er erg gek uit inderdaad op zo'n platte(re) buik maar gaat schijnbaar vanzelf weer weg... Duurt wel even geloof ik...

@All: Dank julie wel voor jullie lieve opbeurende adviezen over mijn flesvoeding-stress... Ik heb het ook nog even besproken met het cb en die zegt dat Fenna misschien nog niet toe is aan zoveel voeding ineens. Dat het dus wel heel knap is dat ze zelf aangeeft dat ze genoeg heeft en de volgende keer drinkt ze dan weer meer. Dat komt schijnbaar vanzelf.. Wel de tip gehad om er minimaal 3 uur tussen te laten, niet eerder te gaan voeden... Kee!

Gentle: Is die draagdoek een beetje handig te knopen? Wij hebben nu echt een mega-ingewikkelde... Die gaat ook mooi op marktplaats!

Krijg zometeen zo'n mevrouw van Felicitas op bezoek... Lief zei al:"je koopt niks hoor en je laat je ook niks aansmeren!" Hihi!

Tot straks meiden!

Liefs, Pluis

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mumtobe, ik vind het wel heel raar dat er idd geen inwendig onderzoek wordt gedaan hor!! En als je vraagt om gestript te worden? Waarom doen ze dat niet? Echt heel raar allemaal..
    En kan me voorstellen dat wachten lang duurt! Kom snel beebje van mumtobe!!!

@Suze, vervelend he die krampjes bij die kleintjes!! Milan had het aan het begin ook zo vaak 's nachts! Nu gelukkig overdag alleen soms. Maar lekker dat ze op haar eigen kamer slaapt toch, heb je zelf meer rust. Wij hebben Milan maar 2 nachtjes op onze kamer gehad ik hoorde ook alles. Maarja nu ligt hij in zijn kamer die is naast onze dus hij ligt evengoed maar 5 meter naast me hihi...

@Daan, leuk weer is wat te horen!! Ik dacht al waar is ze nou. Is de visite inmiddels op gang gekomen? En gaat het wat beter? Ze is echt een schatje hoor!!

@Petra, balen dat Roos zo verkouden is!! Hoop dat je meisje snel wat beter is.

@Ollekebolleke, lekker dat Finn zo makkelijk ging slapen!!

Nou wij vonden onze boef vannacht 2 keer HELEMAAL boven de deken!! Terwijl we hem toch wel strak in de deken doen. De slaapzak zat in de was maar die heb ik vannacht dus echt weer nodig!!
    En Milan heeft vanmorgen een extra fles gehad. Gelukkig belt de arts vandaag over zijn voeding/spugen/huilen. Ik kon vanochtend niet uit bed om te voeden enzo dus me vriend heeft hem mee naar beneden genomen en een extra fles gegeven en ik heb nog even geslapen. Pfff weet niet wat ik heb maar ben zo moe/ziekjes bah. Snel beter hoop ik.
    Wel lekker de kleine slaapt nu nog, hij slaapt zo lekker na een fles! heerlijk!

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: Dat ga ik idd straks vragen...

@ Annie: Afgelopen dinsdag ben ik voor het laatst bij de vk geweest, ik was toen 40+2 toen zij ze dat het op die termijn nog helemaal geen zin had om te strippen, het zou te vroeg zijn :(
    ik had er toen al mijn twijfels bij maar goed wat kan je anders doen?
    ga het in ieder geval straks weer vragen want ze zei dat het rond de 41 weken wel kon...

5. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Meiden,

Heb even een vraagje:

Wij willen graag een inbakerdoek aanschaffen en zitten te twijfelen tussen de puckababy en de pacco piccolo.
    Hebben jullie ervaring met deze doeken? En welke is aan te raden?

Zo willen wij ook een draagdoek aanschafffen. Wat zijn jullie ervaringen en welke draagdoek is aan te raden?

Simmer

6. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Suze, hoe meer zielen hoe meer veugd toch! gezellig!:D

@Hanna, ik heb sind ik ben bevallen een gevoelloze kleine teen. Net of ie slaapt. volgens de vk is er in mij bekken een zenuw verkeerd geschoten. Bj mij komt het volgens haar wel weer goed anders moet ik even langs de HA.

@ladyJenn, van harte met jullie zoon! leuke naam.

@Liefie, die pigment streep had ik bij Pepijn over mijn hele buik, en duurde wel een maand of 8:$ voor ie helemaal weg was.. Nu heb ik maar een kort streepje, van mijn bikinilijn tot mijn navel. nou ja gaat vanzelf weg..

En de melk uit de neus, als Ruben aan het drinken is komt hem bij hem weleens uit zijn neus, is niet erg hoor.

@aguamiga, zo jij hebt niet echt een "lekkere"bevalling gehad, gelukkig dat het nu wel goed gaat met jullie.

@Simmer, ik denk er ook over om een Puckababy aan te schaffen, die is iets wijder dan de pacco, maar ik hoor over beide veel goede ervaringen. En een draagdoek, ik heb vorige week een draagdoek bij Draagdoek.nl aangeschaft echt helemaal blij mee. En Ruben vind het ook heerlijk.

7. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Jingi welke draagdoek heb jij aangeschaft? Er zijn nl. verschillende soorten op draagdoek.nl

Jij gaat dus mogelijk voor de puckababy omdat deze iets wijder is dan de pacco, hmm ik ben er nog niet helemaal over uit welke het wordt.

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mumtobe, hier deden ze ook echt niks tot 41 weken (vind dat persoonlijk wel goed want dan geef je de natuur even de kans het zelf op te lossen). Daarna hebben ze wel gevoeld maar zat t nog zo dicht dat strippen niet kon. Tis dus echt even afwachten. Maar zou er wel naar vragen hoor. Nee heb je...

9. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemorgen dames!

Mumtobe, frustrerend lijkt me om nu alleen hier rond te zwerven met een dikke buik nog, maar hij/zij (<--- zij dus :p) komt echt! En dan vind ik ook dat we over moeten gaan naar de mama lijst want de rest meld zich blijkbaar niet meer...

Hier kan spugen ook uit de neus hoor! Al spuugt meneer bijna nooit, geeft zelfs amper mondjes melk terug en dat deden mijn andere kids wel vaak, deze zit gewoon potdicht van binnen, erg handig want mijn man had reflux als baby dus dat had ik al in mijn achterhoofd.
    Elias is CB goedgekeurd :D op een paar gram na 5 kilo en zij zei dat hij 55 cm was maar dat heeft ze verkeerd gedaan al wilde ze het niet overnieuw doen (kind was overstuur dus dt beentje wilde echt niet recht!) dus de volgende keer zal ze wel geschokt zijn hoe lang hij in een maand is geworden tegenover die 55 cm die ze nu had (wij meten namelijk 58 thuis ;))
    Hij heeft een klein navelbreukje maar dat gaf niet, verder alles toppie!

Afgelopen dagen een erg huilerige en onrustige beeb met veel buikpijn, poepmoeite en krampen maar vandaag is hij weer happy en wij dus ook! Wat een drama is dat eeuwige huilen zeg... :x

Nu even fles, later meer! :)

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Met mijn onderkant gaat het niet zo lekker nog. Heb gister wat hechtingen uitwendig en inwendig laten verwijderen, vooral die in mijn perineum en verder naar achteren zaten echt te trekken. Die bij mijn anus (hihi, raar toch om te zeggen) die was aan het ontsteken en kon ze er niet uitkrijgen, dus moet in zo'n biotexbadje om te weken. Hoop dat het helpt. Hoor er wel goede dingen over.

Noor doet het heel goed, we gebruiken nu johannesbroodpitmeel in de voedingen omdat ze zo vaak kwam en ze niet verzadigd was. Het lijkt wat te helpen, er komt meer tijd tussen de voedingen te zitten. Het enige nadeel is dat de krampen meer worden, aangezien het laxerend werkt. Maar dat zou ook met een paar dagen moeten verdwijnen. Ze kan nu iig wel weer goed poepen. (En we weten allemaal hoe lekker dat is he :p)

Vanmiddag komt er iemand van het cb om het inbakeren voor te doen. Noor is heel onrustig en heel sterk. Is constant aan het wapperen met haar handen en trappelen met haar benen. Zo slaat ze dus constant haar flesje weg, of ze slaat zichzelf wakker en meer van die gekkigheden. Ze wil ook niet goed in haar wiegje slapen. Dus krijgen we een beetje hulp. Ben benieuwd.
    Zij had het ook over paco doeken, dus vanmiddag weet ik meer.

Visite begint sinds deze week op gang te komen. Gelukkig maar. Ik dacht dat ze nooit meer zouden komen.

Kus voor iedereen.

11. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Zo....Mevrouw van de Felicitas is weer vertrokken en ik heb een hele afel vol met leuke spullen gekregen! En alleen maar een abonnement op "Kinderen"genomen, want dat wilde ik graag en nu met 20 euro korting plus een zilveren bestekje. Dus...

Daan: Wat vervelend joh, dat je onderkantje nog steeds zo aan het rommelen is! Met je billen in een Badedasbad! Of iets anders....maar dat gaf mijn kraamverzorgster als tip...
    Fenna wappert ook wel met haar handjes en trappelt ook wel met haar beentjes, maar wappertzichzelf niet wakker en tijdens het voeden houden we haar handjes gewoon gezellig vast en kan ze niet zoveel zeg maar... Maar kan me voorstellen dat als je meisje zichzelf wakker houdt dat je dan gaat inbakeren!
    Wel fijn te lezen dat dat Johannesbroodpitmeel ( leuke voor Galgje...) lijkt te werken!
    En joepie! Fijn dat de visite op gang komt! Is leuk hè...showen met je dochter!

Simmer: Misschien eens kijken op www.pareldraagdoeken.nl Daar kun je je eigen draagdoek laten maken in jouw kleurkeuze enzo... Ik heb deze daagdoek en hij is echt ideaal, geen gedoe met ingewikkeld langs je rug en dergelijke en hij draagt heel fijn!

Mumtobe: Oh meis, wat duurt wachten dan lang voor je hè! Bah, heb met je te doen hoor! Ik snap inderdaad ook niet zo goed waarom ze niet al eens even gekeken hebben daar vanonder of er al wat gebeurd.. Maar wat Cjpt schrijft is ook weer wat voor te zeggen, de natuur even de kans geven...
    Maar we leven met je mee hoor!

Rianne: I agree, als Mumtobe is bevallen lijkt het me goed om over te gaan naar de Auustusmama's!

Zo, Fenna slaapt weer geloof ik, dus ik ga even met mijn nieuwe spulletjes spelen! Hihi!

Liefs, Pluis

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: daar heb je op zich wel gelijk in, maar ik ben zondag 41 weken en dan kunnen
    we het maar 1x proberen voor ik naar de gyn. moet, en daar wil ik echt gewoon wegblijven
    eigenlijk...

@ Rianne: hihi jij bent er ook echt van overtuigd dat het een zij is hé :)
    het is idd frustrerend om hier als enige zwangere nog rond te hangen...
    (begrijp me niet verkeerd, vind het heerlijk om al die baby's te zien en de verhalen
    te lezen maar het gevoel IK WIL OOK!! wordt steeds sterker!!)
    die andere meiden die nog in het lijstje staan, hebben ook geen buddy hé?
    jammer dat we niks van ze horen, maar misschien zijn ze nog niet in staat om iets te melden!

@ Pluis: Thnx voor je lieve woorden :D

13. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb deze;
    Bekijk bijlage 13464

Is ook makkelijk om te doen. (al ziet het er ingewikkeld uit):)

14. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Daan: wat een mooi meisje die Noor: echt geweldig toch? Balen van je hechtingen. Bij mij vallen ze nu uit, maar heb wel met lopen nog last.

Suze: hier slaapt Maud ook vanaf dag 3 of 4 al in haar eigen bedje met alle deuren open. Ik vind het ideaal.

mum to be: balen zeg. Ik ga bij een eventuele volgende zwangerschap ook aandringen op strippen. Nu heb ik 36 uur met voorweeen gelopen (misschien was alles al heel lang verweekt en verstreken) en na het strippen was het binnen een uurtje op gang. Had je al eens gevraagd om een inwendig onderzoek?

spugen: valt hier reuze mee, als ze een flesje erbij krijgt is het wel meteen erger...

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Lieke: ja ook dat wilde ze afgelopen dinsdag niet doen, ik kreeg letterlijk te horen: als je nog geen weeen hebt heb je geen ontsluiting en als je geen weeën hebt ga je nog niet bevallen dus een inwendig onderzoek is niet nodig :(
    heel vaag!!

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mumtobe, hier keken ze ook niet voor 41 weken hoor... :( Vind het echt rot voor je... Hopelijk ga je snel bevallen :D

Dames, ik kom snel weer reageren hoor maar ik zit even met een probleempje...

Ik moet nog zooooooveel doen aan het huishouden en ik ben zoooooooo moe (van die stomme nachtvoedingen ofzo?) maar Esmee laat me gewoon niet. Zodra ik haar in haar wieg leg en wegga gaat ze huilen. In de box ook steeds huilen, alleen op de arm is het goed. Ze lijkt ook een beetje ontevreden na de voeding en komt vaak na 2uur alweer voor de volgende... Ook de krampjes lijken steeds erger te worden... Vind het maar zwaar hoor ;) en ik kom gewoon nergens aan toe. Dat was enkele dagen geleden nog heel anders, hoe zou dat toch kunnen?:(
    Ik begin ook heel hard te twijfelen of ik nog door wil gaan met de bv... Het is zo vermoeiend, vooral als ze zovaak komt. En de onzekerheid of ze wel genoeg heeft gedronken vind ik ook moeilijk.
    Maar van de andere kant, er zijn zoveel mama's die graag bv zouden willen geven en het niet kunnen, en ik zou dan gewoon maar opgeven... Dan voel ik me ook weer schuldig :):(

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Das ook niet waar, want ik had ook nog geen weeën gehad en toch al 2cm ontsluiting!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mvy: Nee idd dat dacht ik ook al, maar ja ga met die wijsheden maar eens tegen een vk in...

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @aguamiga, wat een horror bevalling als ik dat zo lees, gelukkig krijg je er idd wat heel moois voor terug.
    @jingi, zo een draagdoek heb ik ook, maar heb hem nog maar een keer succesvol gebruikt.

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Misschien heeft ze last van een regeldag? Die van mij slaapt ook het liefst op de arm, en die krampjes word je soms zo flauw van. Ik weet wel dat ik haar dan niet meer moet aanleggen omdat ze dan nog meer last krijgt van krampjes.
    Eeen draagdoek is een goede optie, maar hier doe ik gewoon de dingen als ik haar wel in bed krijg, ook al is het maar 10 minuten! en ik blijf het proberen, neem de tijd en leg haar weer neer, wandelen helpt hier ook.
    Maar jij zit natuurlijk met nog een kleintje, die van mij zijn alweer groot!

Deel Deze Pagina