@Mumtobe, ik heb toch zo met je te doen. Als allerlaatste aan de beurt en maar steeds naar ons baby geouwehoer luisteren... Oooh wat duurt dat wachten lang lang lang (dit komt opeens uit mijn tenen naar boven, is een liedje van Bert en Ernie waar ik vroeger een langspeelplaat (wat is dat ook alweer ) van had) @jingi, ik ben pro-pacco, omdat die ook door het cb wordt geadviseerd @Daan, leuk je weer te zien hier. Mooi meisje die Noor! Hoop dat je onderkantje snel opknapt, bah zeg ontstoken hechtingen, zo sneu voor je! Geniet van je kraamvisite en laat je maar lekker verwennen. @MvY, wat vervelend dat je je zo moe voelt en dat Esmee je zo belemmert in je andere bezigheden. Is het heel erg als je huishouden een poosje op een lager pitje staat? Pak je dat gewoon over een tijdje weer netjes op. Je kan er gewoon niks aan doen, je meisje zal altijd voor gaan! En over de bv, dat kan niemand anders beslissen dan jij alleen.... en als je een weloverwogen beslissing neemt dan hoef je je ook niet schuldig te voelen want 'zomaar' opgeven doe je toch nooit, er is altijd een goede reden voor, welke dat ook mag zijn dat is voor iedereen verschillend!! *knuf* Bedankt voor jullie reacties op het melk-uit-de-neus-verhaal en op mijn buik-streep. Altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent met zulke dingen Pfff ik heb nu al voor de zoveelste nacht niet kunnen slapen na de nachtvoeding. Ben er doodmoe van. Ga mezelf echt liggen frustreren van 'slaap nou!' maar dat helpt natuurlijk niet. Rens lag ook weer zeer luidruchtig te verteren en te 'rommelen' na zijn voeding, dat houdt me ook wakker dus ik ben bang dat het moment om hem naar zijn eigen kamer te doen dichterbij komt. Wat een drempel!
Ik héb me daar toch een stapel strijk liggen hier... word al niet goed als ik er naar kijk. En eigenlijk is het manlief zijn taak, maar ik wil het van hem overnemen omdat ik nu niet hoef te werken en hij wel... Hoe zat dat ook alweer met die kabouters??
@ Liefie: bedankt voor je lieve woorden Lp's zijn net ff voor mijn tijd hihi ik moet eerlijk gezegd wel een beetje lachen om jullie geklaag... jullie klagen erover dat jullie beebjes er zijn (om het zo maar even zwart-wit te zeggen) jullie zouden ze wel weer even een dagje kwijt willen af en toe, en ik zit maar te wachten tot hij/zij er eindelijk zal zijn!! en wat zal ik dan genieten van alles waar jullie nu over klagen (uiteindelijk ga ik daar waarschijnlijk ook over klagen maar goed... )
Ah ja, die kabouters. Ik was ze al bijna weer vergeten. Gelukkig neemt mijn moeder nog veel uit handen. Die trotse oma komt toch bijna elke dag en doet dan een keer de wc's dan de strijk etc. Ik kan nog maar moeilijk uit de voeten. Zelf wandelen met Noor zit er nog niet in. Ik zal me er maar bij neer moeten leggen dat dat vanzelf wel komt. Ik heb gelukkig mijn man ook nog thuis dat scheelt. Zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Neem bijv. de voedingen. Daar moet ik bij zitten en laat dan nou net dat gene zijn wat niet echt prettig is op het moment. @MvY, jij bent dus ook nog niet uit de nesteldrangmodus? Ik ook niet. Maar het is helemaal niet erg als er wat blijft liggen hoor. Of als je iemand vraagt wat van je over te nemen. @Mutobe, wel een vage vk hoor. Ik had ook al 2cm ontsluiting door het voorwerk. Nog geen echte wee gespot toen. Strippen was protocol dat dat pas met 41 wk was. Is hier dus ook gebeurd met 40 +6 (controle op vrijdag vandaar). @All, ik heb een vraagje. Moeten jullie eerlijk zeggen of jullie het wat vinden. Het is gebruikelijk om officieel het stokje over te geven naar de volgende maand als iedereen hier bevallen is. Dus een dag of wat nadat mumtobe bevallen is. Aangezien ik hier het aug. topic geopend heb leek het me ook fijn om het te sluiten. Zien jullie hier wat in? Of voelt iemand anders zich geroepen. Misschien jij wel mumtobe, aangezien je de laatste bent. Denk er eens over na en laat het weten. Wil niet iemand anders voor het hoofd stoten.
heb dus net een telefoontje gehad van de vk (waar ik dus niet vrolijker van ben geworden) woensdag 9-9-9 om 9 uur heb ik een afspraak bij de gyn. voor een CTG, daarna op 9.50 uur bij de vk in het ziekenhuis (gyn. dan denk ik) voor inwendig onderzoek en een afspraak maken om ingeleid te worden... Als uit de onderzoeken blijkt dat alles goed is zal dit na zondag de 13e worden, zijn er complicaties dan zal dat eerder zijn... Strippen doen ze pas na de controle bij de gyn omdat ze hier slechte ervaringen mee hebben als ze dit eerder doen, zo komt het vaak voor dat vrouwen wel gaan rommelen, bloedverlies hebben en veel voorweeën krijgen maar dat er dan nog niks doorzet... bah voel me echt een beetje aan de kant gezet!!
Thnx voor jullie reacties! Mumtobe, idd ga maar eens tegen de vk in, ze zal je toch nooit gelijk geven. Hun weten het toch beter he. Brusje, een regeldag heb ik ook al aan gedacht.. Ik hoop dat het dat is want nog zo'n nacht en ik ben dood En met krampjes idd niet aanleggen dat wist ik, maarja wanneer zijn het nou echt krampjes en wanneer is het nou echt honger. Daar ben ik nog niet echt uit... Liefie, nou ik heb volgens mij nog flinke aanvallen van nesteldrang dus soms moet het gewoon gedaan worden . Maar je hebt gelijk, mijn meisje zal altijd voorgaan. Thnx nog voor de lieve woorden over het stoppen met de bv. Grappig dat de strijk ook de taak is van jou man. Hier was dat ook zo! Totdat ik verlof kreeg, want vind dat hij al hard genoeg werkt dus ik probeer hem zoveel mogelijk te ontzien Die kabouters.... hmmm... Volgens mij zitten die nog bij Mamadeluxe?! 8) Daan, lekker dat moeders je zoveel helpt. Ik kan dat niet, iemand laten helpen. Maar goed jij zit nog in een moeilijkere situatie he dus kan me voorstellen dat het dan gewoon moet. En tja hier ook nog steeds nesteldrang-aanvallen hihi. Over het stokje overdragen, ik vind het wel gepast als jij dat doet Daan. Of Mumtobe idd omdat ze de laatste is! Maar dat mogen jullie zelf uitvechten ik vind beide goed
Pfff mumtobe, dat is wel erg lang he, de 13e pas Snap dat je je aan de kant gezet voelt... kan je niet nog snel een andere vk zoeken? Nee sorry dat is een flauw grapje... Nou, dikke knuff van mij. Ik ga echt heel veel kaarsjes branden en hopen dat jullie beebje zich eerder meld! Oh en ik denk ook dat het een meisje word, die zijn meestal zo eigenwijs en blijven lekker zitten
Nou meiden over het stokje overdragen misschien moeten jullie maar gewoon vast over gaan naar de mama's... wie weet wordt het hier wel 20 September eer wij ons kleintje hebben...
@ MvY: Thanx voor het duimen... idd de meiden hier in het topic hebben wel laten zien dat die het meest op zich laten wachten!!
@ mumtobe, haha ja grappig is dat he?! Zwanger zijn is aan het eind zwaar maar het begin met een beebje is soms ook zwaar. Al mag ik hier niet klagen na 1 voeding vanacht! Ik ga niet tegen je zeggen dat het nog maar hooguit een weekje is want weet zelf dat dat het echt niet beter maakt. Ik zeg alleen dat ik aan je denk en hoop dat ook jij snel mag komen zeuren over babyklagerijtjes ;o)
@Daan, ik vind het wel een goed idee dat jij het doet eigenlijk! @Mumtobe, nee we blijven tot het eind hier hoor!! Wat maakt het nou uit waar we kletsen! We wachten rustig op jou beebje... @mvy, ik voel me een beetje net als jij. Voel me zo moe en beroerd dat ik met de bv wil stoppen. Maar Milan drinkt goed aan de borst en het doet geen pijn dus dan denk ik weer ik moet doorgaan. Maarja ik zal nu wel moeten omdat Milan last heeft van reflux waarschijnlijk (cb belt me vanmiddag nog) en alle voedingen moeten nu verdikt en dat is geen doen met borstvoeding. Maar snap dat het moeilijk is hoor. Misschien kun je ook aslvast 1 fles gaan doen en dan bouw je heel rustig af? Je moet wel om jezelf blijven denken hoor. Esmee en Youri hebben er ook niks aan als hun mama te moe is toch?!
Oh shit zie dat ik nog een update van je heb gemist. Meid wat balen zeg! Maar blijf hopen hoor! Misschien dat jouw ukkie wel ineens de kolder krijgt en zich toch laat zien zonder al die zkh dingen. En ik moet heel eerlijk zeggen dat als je eenmaal richting die 42 weken gaat het je uiteindelijk echt geen bal meer uitmaakt hoe en wat en waar hoor (believe me!) als het er maar uitkomt! Hier zeiden ze inderdaad in het zkh ook wel dat strippen ook regelmatig alleen maar voorellende en pijntjes oplevert en geen bevalling. Het is ook lastig bewijzen he?! Want wie zegt dat een bevalling na strippen ook echt door het strippen komt. Wie weet had het zowiezo wel op dat moment gekomen. Probeer je er aan vast te houden dat het einde in zicht is en probeer nog even goed uit te rusten. Er gaan straks een paar zware dagen aankomen. Succes meis! @ Overdracht, ik zeg Daan. Niet dat ik het Mumtobe niet gun maar als die straks bevallen is heeft ze helemaal geen zin en tijd om hier de boel over te dragen want dan gaat ze eerst dagenlang naar het langverwachte ukkie liggen staren met een verliefde glimlach!
@ mumtobe, raar hoor! overal hebben ze andere regeltjes volgens mij, ik ben bij de 2e gestript bij 40 wkn + 3 dgn en ben diezelfde dag nog bevallen(had overgens 2 cm ontsluiting zonder maar 1 voorwee te hebben gehad) en nu bij danique ben ik gestript bij 39 wkn+ 5 dgn en de volgende dag bevallen, ook nu had ik 3 cm ontsluiting en geen voorwee opgemerkt! ik hoop voor je dat je beebje gauw komt! @ simmer, ik gebruik de puckababy voor danique, ik heb bij dinand eerst de pacco doeken gebruikt, maar had best moeite toen de tijd met het afbouwen en toen moest ie ook eerst over naar de puckababy, dus nu heb ik maar meteen de puckababy geprobeerd en het werkt perfect, ze hebben wel iets meer vrijheid dan met de paccodoeken, maar voor danique is het goed zo! ze maaid zichzelf niet meer wakker en slaapt nu lekker in haar eigen bedje ipv alleen maar bij mij op de arm! @ daan, vervelend dat je nog zo'n last hebt aan je "onderkant" hopen dat het gauw beter wordt, wel fijn dat de visite nu een beetje op gang komt, hier dus helemaal niet he:x messchien dat een 3e niet meer zo intressant is?? ik weet niet wat het is, bij de 1e liepen ze meteen de deur plat en nu vraag ik me af waar iedereen blijft is niet leuk.......... groetjes susanne
Meiden hoe gaan jullie om met bezoek? Ik vind het lastig aan te geven hoe laat mensen moeten komen omdat ons ukkie wel een redelijk schema heeft van om de 3 uur voeden naar niet echt vaste tijden. En mensen vinden het toch leuk haar wakker te zien.
@ Cjpt: thnx voor je lieve woorden meid! ik hoop ook dat ik snel kom klagen ik ga mijn best doen om zo positief te blijven denken @ Annie: Thanx, dat vind ik lief, t maakt ook idd niet uit waar we kletsen...
@ Suze: idd overal andere regeltjes, vind dat ze eigenlijk gewoon een landelijke richtlijn moeten maken hoor... thnx ik heb nog een beetje hoop op de volle maan hihi... @ Cjpt: ow ja ben het btw met je eens over de overdracht!! dat gun ik Daan ook... en ik denk ook niet dat mijn hoofd ernaar zal staan inderdaad...
Cjpt, zo had ik het nog niet bekeken qua overdragen. Dan zeg ik ook idd Daan, omdat Mumtobe dan te druk is met haar kleintje. Lekker dat Dominique vannacht maar 1 keer is gekomen! Annie, ja jij zit in hetzelfde schuitje he... En Milan misschien reflux? Jeetje dat is niet niks he.. Esmee geeft ook best veel terug steeds na de voeding, weet niet wat ik daarvan moet denken. Youri heeft dat nooit gehad. Maar vind het zo moeilijk om te bepalen of het gewoon 'teveel' is wat ze teruggeeft of dat het echt 'overgeven' is... Het is soms best veel... Nu zit ze ook weer helemaal onder (haren enzo) dus ga haar na de voeding maar weer in bad stoppen... Mumtobe, we blijven lekker hier bij je totdat jij bevallen bent hoor! Suze, welkom nog dat was ik nog vergeten te zeggen hihi. Gezellig dat je mee komt kletsen Cjpt, als de kleine slaapt als er bezoek komt, dan slaapt ze.... en blijft ze lekker in de box liggen. Is ze wakker, hebben ze geluk! Het is gewoon moeilijk om nu te zeggen wanneer ze wakker is he, dat is nog niet volgens een vast schema, kan altijd verschillen. Ben net als een gek beneden door de woonkamer gegaan en hoef alleen nog maar te stofzuigen en dan is het weer redelijk schoon. Maar dat doe ik vanavond wel als Youri in bed ligt want die maakt er toch weer een zooitje van hihi.
Hier ook hoor.... ook al heb ik een paar dagen niet gelezen... ben op dit gelukkig weer aan het herstellen van een borstonsteking. Dinsdag morgen rond een uur of 10 werd ik ineens heel ziek. ik schudde van de kou, en het andere moment brak het zweet me uit. mijn linker borst werd pijnlijk. toen heb ik mijn temperatuur opgemeten. En waar ik al bang voor was bleek waar. ik had koorts. mijn man heeft de dokter gebeld. wij er heen. heb antibiotica gekregen... ik heb 2 dagen voor pampus gelegen. kon nog net de fut opbrengen om de kleine meid te voeden. Gelukkig was manlief nog thuis... hij heeft super voor ons gezorgd de lieverd... Ben blij dat het ergste achter de rug is...
@Petra, gelukkig!! *Zwaait terug* @mvy, nee is niet niks. Het is ook heel sneu. Hij begon de laatste tijd steeds meer te spugen en steeds korter te slapen. Na een half uurtje werd hij steeds huilend wakker en dan had hij weer gespuugd! Dus ja dat breekt je ook op dan als mama! Nu verdikken we alles en hij slaapt gewoon steeds een paar uur! Woow ik weet niet wat me overkomt! En hij is veel tevredener echt wat een verschil! Maarja moet dus dat pap met een lepeltje geven dat is niks want hij snapt er niks van en gaat dan kokhalzen. En door de fles is het zo gedaan. Maar met Esmee moet je het ook even aangeven dan bij het cb. @cjpt, wij deden met de visite gewoon vaak een tijdstip dat ik dacht dat Milan geen voeding had. En vaak lag hij dan gewoon te slapen maar jammer dan. Hij was vooral de eerste weken bijna nooit wakker dus het was voor de visite wel jammer maar ik maak hem er nooit voor wakker. En als ik moest voeden dan ging ik gewoon naar boven.