@ Noa: hier heeft het gister flink gewaaid! @ Ladyjenn: Tjee wat een verhaal zeg... hoop dat je mannetje morgen lekker naar huis mag en dat er uit de onderzoeken blijkt dat er niks aan de hand is met zijn darmpjes...
Ha meiden, Overdracht: Ik zeg Daan om dezelfde reden als C, daar heeft Mumtobe helemaal geen tijd en zin in dan! Cjpt: Tijd van bezoek... In het begin hebben we inderdaad geprobeerd rekening te houden met het feit dat ze wakker was, dus zo tijdens of na de fles.. Maar jij zegt het al, da's dus mooi lastig. Dus nu zeggen we er gewoon bij dat we niet weten of ze wakker is, maar dat ze natuurlijk wel even bij haar mogen kijken. dat geeft een hoop rust moet ik zeggen, voor ons en voor Fenna! Pech voor de visite! Annie: Ach, Milan misschien reflux? Wat vervelend zeg, da's niet niks! Hoop dat ze hem gauw kunnen helpen!Ah, lees nu dat het al wel beter gaat....Hoewel het met dat lepeltje dus nog niet echt lukt...gets, wat een gedoe en zo vervelend voor dat mannetje! Desireek: Jeetje meid, zo ziek van een borstontsteking! Fijn dat je mannetje zo goed voor jullie zorgt, mag ook wel hè! Morgenzon: Ik herken je verhaal zo! Ook ik had dat en HEB dat nog steeds hoor.. Dat meisje is er nog maar zo kort, IK wil haar knuffelen! En ik heb ook bij mensen waarvan ik niet wilde dat ze haar vasthielden gewoon gezegd dat ze erg moe was of overprikkeld of overstuur, dat ze gewoon bij mij moest blijevn liggen. En als het goede vrienden waren dan legde ik het soms zelf wel uit dat ik er gewoon nog wat moeite mee had. Nu gaat het trouwens een stuk beter hoor, hoewel ik het met mijn schoonzusje nog steeds heb... maar dat komt omdat ze zo gaat sjouwen met haar om "haar rustig te houden..." GRRRR! MvY: Pesies meid, het komt zoals het komt, dan maar even niet in bad en is je badkamer maar even wat minder schoon! Je bent een geweldige moeder hoe dan ook! Lang leve determ "Goed-genoeg-mama!" Ladyjenn: Jeetje meid, wat een verhaal! Gossie, arm mannetje! Ik hoop voor jullie dat hij morgen mee mag naar huis...Brrr, wat lijkt me dat naar, zo'n klein humpie achter te laten... Zo, weer bij en fenna slaapt finally... Meiden, fijne avond allemaal! Liefs, Pluis
ladyjen: fijn dat je weer thuis bent! hopelijk komt je baby ook snel thuis! ik heb net voor het eerst met stef gedoucht! dat was wel heel leuk , hij keek zijn ogen uit. ik denk dat hij het wel leuk vond! ( ik heb het niet alleen gedaan hoor , papa gaf hem aan) ook hebben we vandaag zijn voetje in een blikje gedipt met gips, zodat je daar nu een voetafdrukje in ziet, het ziet er best leuk uit. het is wel een beetje laat , de meeste doen het als de baby nog wat jonger is , maar ik zag dit pas van de week bij prenatal.
mum to be: ik hoop dat er snel schot in de zaak komt. Vervelend he dat wachten... mvy: draagzak is inderdaad echt een aanrader, kun je wat doen en Maud vindt het heerlijk! daan: prima als jij dat regelt.. desiteek: balen he zo'n borstonsteking. Ik heb ook 2 dagen voor pampus gelegen. En dan ook geen begrip van de schoonfamilie: komen gewoon 3 uur op bezoek terwijl ik het "gewone" bezoek heb afgezegd. krampjes: ik heb het idee dat infacol begint te helpen herstel: staan en lopen blijft pijn doen. Echt een drukkend gevoel richting anus. ladyjen: wat een verhaal zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat! annie: oh wat een lieve foto';s!
Gezien het tijdstip dat ik dit post zullen jullie wel denken dat het begonnen is... maar nee! Ik heb tot 5 uur kunnen slapen en daarna begon het gepieker! Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat ons kindje nog wat overkomt in mijn buik! waardoor ik die angst heb zou ik niet weten, maar ik weet wel dat ik het helaas niet zomaar naast me neer kan leggen! bij alle controles deed ons kindje het gewoon supergoed en ook met mij is er nooit iets aan de hand geweest tijdens de zwangerschap, misschien maakt dat het allemaal wel zo moeilijk... juist omdat het al die tijd goed is gegaan! Ik heb me net in bed al wel bedacht dat ik woensdag zoiezo niet alleen naar de gyn. ga, ik had er niet bij stilgestaan dat ik dan zelf een kwartier/20 minuten moet rijden naar het ziekenhuis en dat ik dat niet meer aandurf omdat ik er met mijn hoofd gewoon niet meer 100% bij ben! Straks op een fatsoenlijk tijdstip ga ik de verloskundige bellen en mijn angst bij haar neerleggen, ik hoop dat ik nu een ander tref als afgelopen dinsdag en gister aan de telefoon! ik weet niet of het kan maar misschien kan ik een extra controle krijgen in het ziekenhuis dit weekend nog of anders maandag, ik weet niet wat ik er precies mee wil bereiken maar ik denk dat dat mij wel enigsinds gerust kan stellen tot woensdag! mijn vriendin die al 2 kindjes heeft is bij allebei haar meiden 4 dagen overtijd gelopen en die moest vanaf de dag dat ze 40 weken zwanger was, dagelijks op controle bij de vk, als er bij mij niks aan de hand is ben ik straks gewoon een week niet gezien, ik vind dat eng zo op het laatst!!
Goedemorgen meiden, Ik lig nog op bed met een slapende Svinthe bij me, Vannacht is ze onrustig geweest, steeds haar speentje eruit en net maar 60cc gedronken. Dan valt ze weer in slaap. Iemand een tip om een drinkende baby wakker te houden? LadyJenn, hopelijk komt je baby snel naar huis! Annie, wat een leuke foto's zeg. Echt een schatje! mumtobe, je hebt groot gelijk dat je zo de vk gaat bellen. Ik ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen....
Mogguh jongens...eh...meiden, Heb echt een mega-slechte nacht gehad...Niet omdat Fenna slecht sliep, juis niet en daarom heb ik een slechte nacht gehad! Om 23.30 moest ze nog haar laatste fles drinken, er zat al 6 uur tussen de vorige en deze, dus het werd wel tijd. Maar ik kreeg haar dus met geen mogelijkheid wakker...Ze reageerde ook heel lauw als ik haar oppakte, heb denk ik wel een kwartier vanalles gedaan. Luier verschoont, armpjes omhoog, rechtop zetten, maar niks. Dus toen lief maar wakker gemaakt en ook die kreeg haar niet wakker. Uiteindelijk met een koud, nat washandje tegen haar blote billetjes werd ze wakker en begon ze te huilen en mama met haar... Kwas in gedachten al 112 aan het bellen... Waarom haar niet laten slapen? Omdat ik van het Cb niet meer dan 6 uur tussen haar flessen mocht laten zitten omdat ze anders uit haar ritme gaat.. En ik kan je vertellen, als ze zo niet reageert WIL je dat ze wakker wordt.. Kwas compleet overstuur..Ik...de koelbloedige die op school elk worst-case-scenario heel rustig aanpakt. Noem een voorbeeldje, kind klapt met tanden op zandbakrand, 1 tand schiet terug kaak in, andere voortand slaat door de onderlip en kaak staat ongeveer over dwars en kind is bewusteloos... Maar Pluis blijft rustig. BEHALVE ALS HET JE EIGEN KIND IS!!! Zo, dat is er uit, sorry voor mijn ego.. Mumtobe: Hè meissie, het wordt er niet beter op zo hè... Je hebt groot gelijk hoor, leg die angst maar bij je Vk neer en ik zou gewoon een van-onder-onderzoek eisen meid! Je wordt er zo niet rustiger op! Hanna: vervelend dat Svinthe zo onrustig was.. Een drinkende baby wakker houden zijn wij nu ook meester in, Fenna doet dat ook soms: - Rechtop in je armkom zetten, dus een wat actievere zit ( kweet ff niet meer of je borstvoeding geeft, sorry, want dan kan dat dus niet) - Blote voetje zodat je af en toe even met je vinger onder har voetzool kunt kriebelen. - Tijdens het drinken haar even laten verzitten Dit werkt bij ons, maar ik weet niet of het bij Svinthe werkt! Succes in ieder geval! Vandaag is het hier Pinkendag, dus allemaal jonge kalfjes, leuk! Ga proberen of ik daar heen kan met Fenna in de draagzak... Thuis in de kamer vindt ze het erg leuk... Meiden, fijn weekend! Liefs, Pluis
goedemorgen allen, wat is het lekker rustig hier, dacht echt dat het nu wel begonnen zou zijn bij mumtobe. @ Pluis, wij hebben dat in de eerste week ook een keer gehad dat Suze niet wakker werd. De vk is er toen bijgekomen omdat we haar na 8 uur nog niet wakker kregen. Zij vertelde dat we haar moesten dwingen om wat te drinken omdat ze steeds verder weg zou zakken en steeds meer moeite zou krijgen om uit die diepe slaap te komen. Uiteindelijk kregen we haar wakker om tegen haar voetjes te tikken, van pats met duim en wijsvinger. Heel erg zielig maar ik was zo blij dat het lukte. @ Hanna, geen tips behalve luier verschonen, nat doekje tegen het gezichtje aanleggen
goeiemorgen! annie: wat een leuke foto,s!! mumetobe: je hebt groot gelijk , een vriendin van mij kreeg ook elke dag controle toen ze over tijd was... hier wel een goede nacht gehad, stef kwam om de 4 uur inplaats om de 3 uur! dus dat was wel even lekker!!
Wat lijkt mij dat eng als je je kindje niet meer wakker krijgt. Gelukkig nog nooit mee gemaakt, Djamione komt echt letterlijk om de vier uur, alleen eind van de middag is ze goed wakker en wil ze wat vaker. Maar huilen voor eten doet ze niet, ze gaat wat kruinen, hapt af en toe en dat is het, misschien dat ik er gewoon snel bij ben??? Ze is wel makkelijk hoor! die andere twee waren veel meer eisender.
@annie, wat een mooie foto's van Milan. Hij heeft een kleurtje of niet? Heeft ie dat van jou of van papa?
Hanna, in het ZH deden ze onder haar kinnetje wrijven met een vinger, om haar zo te laten doordrinken. Zo zie ik vaak meteen of ze nog echt wil drinken (want dan sabbelt ze nog heel even en stopt dan weer). Julia houdt altijd stevig mijn tepel vast als ze eigenlijk al slaapt Wij doen ook een boertje tussendoor en soms een schone luier. Dit helpt vaak wel! Mumtobe, ik kan het me goed voorstellen dat je een beetje de kriebels krijgt als het zo gemakkelijk gaat. Ik zou hier ook elke 2 dagen moeten komen als ik overtijd zou gaan, en dan ook steeds een CTG. Maar ja, dat is control-freaking Duitsland Brusje, Julia was ook zo relaxed in het begin. Ze huilde nooit! Maar ze dronk toen steeds niet goed en viel heel snel in slaap, dus we moesten haar gewoon langer laten liggen voor de voeding tot ze echt wakker was (en dus huilde), zodat ze daarna beter zou drinken! Hanna, misschien helpt dat voor jou ook? Iets langer wachten met een voeding (hier was het vaak maar 5 minuten tot ze beter wakker was). Julia kwam vannacht om de 5 !!!!! uur Dat slaapt lekker! Nu is ons ritme van halverwege de nacht en 's ochtends vroeg weer voeden wel een beetje weg, maar dit is de goede weg richting doorslapen volgens mij. Ze moet toch steeds later die nachtvoeding gaan krijgen lijkt me. Nu wassie om 5 uur Straks hebben we een bbq en manlief moet werken, dus we gaan met z'n tweetjes. Wel spannend hoor, iedereen zit een beetje op je vingers te spieken... Ik ga me dus zo langzamerhand alvast een beetje klaarmaken. Alles kost zoveel tijd met een kleintje, dus als we om 1 uur klaar willen zijn (en nog ontbijten en voeden tussendoor), dan ga ik alvast maar wat spullen bij elkaar rapen!
Miekiepluis, ik kan me heel goed voorstellen dat je zo erg geschrokken bent. En hetzelfde geldt voor mij, ook een juf , dat je eigenkind toch heel anders is. Andere reactie, dat merk ik nu ook al Oerinstinct he! Bedankt voor de wakker maak tips. Die gaan we zeker nog proberen. Petrabr, luier verschonen? Doe je dat dan tussen het drinken door, dus even laten drinken en dan luier verschonen en dan weer verder drinken??? Gaat een baby dan niet spugen??? Nat doekje gaan we zeker proberen! Gentle, bedankt voor de drink tips! Wat geweldig toch dit forum, gezellig en er is altijd wel iemand met een goede tip voor iets!! Veel plezier bij de bbq vanmiddag! En succes met alles bij elkaar rapen. Is inderdaad een hele klus.... ben ik niks vergeten, wat moet er allemaal mee???? Ik heb net even geteld hoeveel kaartjes we al hebben gekregen... 107 Ze hangen hier gezellig aan een lijn door de kamer, maar ik vrees dat we lijn te kort hebben. Maar even wat anders verzinnen waar we de rest kunnen hangen. Vanmiddag is er lekker voetbal op tv. Het Nederlands Elftal speelt en dat vind ik alijd reuzeleuk. Dus een lekkere tv middag voor mij! Mumtobe, heb je de vk al gebeld?
Fijn dat jullie allemaal met me eens zijn dat ik toch gewoon moet bellen... @ Hanna: Nee heb nog niet gebeld, ben nog even terug in bed gekropen en ben nu net weer wakker, heb gelukkig nog even 2 uurtjes kunnen dommelen! ik ga zo eerst even wat eten en even lekker op mijn gemakkie douchen en dan bel ik begin van de middag even! vriendlief zegt ook dat ik moet bellen omdat ze het bij hem op zijn werk ook maar wat raar vinden dat ze me ruim een week ongecontroleerd laten lopen! T zal wel komen omdat ik vanmorgen op de bank heb gelegen maar ik heb nu wel een soort van menstruatieachtige "pijn" in mijn onderrug, het is alleen constant dus zal wel niks te betekenen hebben! ik hou jullie op de hoogte!
@ Mumtobe, rustig ademhalen meid. Het komt allemaal helemaal goed, jouw beebje zit gewoon zo ontzettend lekker in je warme buikje... vertrouw daarop hoor! Ik zou inderdaad wel je zorgen bij de vk neerleggen. En laat je niet afpoeieren. Als jij je zorgen maakt is het voor hun een kleine moeite een CTG voor je te regelen. Maar probeer ondertussen wel het vertrouwen in je eigen lichaam te houden. Je kunt natuurlijk moeilijk hele dagen aan dat apparaat gaan liggen. Dus die CTG zal je ook heel even geruststellen en dan moet je toch weer terug naar huis en afwachten. Dus tis echt belangrijk om rustig te blijven. Mij hielp het soms (want ik herken je angst wel een beetje) om een paar momenten per dag in te plannen dat je echt even alles om je heen vergeet en lekker contact gaat zoeken. Dus even een kwartiertje op bed liggen, tv uit, handen op je buik, diep inademen en lekker met je handen contact met de kleine zoeken. Je weet zelf wel op welke momenten hij/zij vaak aanwezig is dus pak ook die tijdstippen anders maak je jezelf alsnog gek. Ik werd er wel rustig van. Het gaf me ook iets om naartoe te leven op zo'n lange dag. Ik deed het trouwens 3x per dag.
@ Cjpt: bedankt voor de bemoedigende woorden meid! ik voel ons kindje nog goed bewegen en als ik het echt niet vertouw kan ik ook nog naar de angelsound grijpen maar ik vind het gewoon zo lang dat ik niet gecontroleerd wordt... bij bloeddruk kan bijvoorbeeld ineens omhoog schieten zonder dat ik daar zelf veel van merk, de hoeveelheid vruchtwater is de laatste keer bekeken op de echo met 36 weken, dat kan ook ineens veel minder zijn, en voor zover ik heb gelezen hoef je dat ook niet te merken, vandaar dat ik het gewoon doodeng vind om ruim een week ongecontroleerd rond te wandelen!
Met borstvoeding doe je meestal 1 borst dan luier verschonen en dan andere borst. Het lijkt mij dat dat dus ook kan met flesvoeding. Zeker als je kindje te vroeg in slaap valt zal ik het zeker proberen