Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Brusje, ja hij is niet heel wit idd!! Me vriend is gewoon nederlands en ik ben half nederlands/frans. Dus dat donkere komt wel beetje van mij. Mijn huid wordt nooit zo heel wit.
    Zal wel even foto plaatsen als ik er eentje heb van ons 3.

2. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    ff kort, dinsdag opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging.
    Donderdag ingeleid en 's middags 15.43 bevallen van zoon Sjoerd! 50 cm 3215 gram.

@ mumtobe, hoe is het met jou?

3. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Het wakker tijdens de voeding is voor Sara ook lastig, dus wij doen inderdaad ook 1 borst leegdrinken, dan een schone luier en dan het toetje ;)

Ben vanochtend goed geschrokken zeg! Werd vanochtend wakker, stapte uit bed om te gaan plassen voordat Sara wakker werd (want dan wil ze NU eten) en kreeg me toch een ontzettende buikpijn!!!
    Ben toch maar gaan plassen maar dat hielp niet, en zag ook dat ik ineens weer heel erg veel bloed verloor.

Vriend NATUURLIJK net vandaag gaan vissen met z'n vader, dus die was er niet... Heb het een half uurtje aangekeken en hem toen gebeld omdat het nog steeds niet over was, en ik zag al taferelen voor me van een mama in foetushouding op het bed, met daarnaast een luid brullende hongerige baby, en ik ben nog niet ervaren genoeg als mama om dat alleen op te kunnen lossen ;)

Vriend heeft alles laten vallen en is naar huis geraced, en ik heb de verloskundige gebeld. Dacht dat naweeën maar een paar dagen na de bevalling voor zouden komen, maar ook dag 9 vond mijn VK niet gek... Hadden ze mij wel even mogen vertellen, en ook dat die dingen ZO verschrikkelijk veel pijn kunnen doen zeg! (Vond trouwens eigenlijk ook wel dat ik met 34 uur weeën tijdens de bevalling mijn portie weeën wel had gehad, maar ja...)

Gelukkig trok de pijn na ongeveer een uur weg, al schrok ik uiteindelijk wel van de hoeveelheid bloed, maar daarover had de VK ook al gezegd dat ik niet moest schrikken van de hoeveelheid...

Vriend is nu dus maar even terug naar de visstek om iedereen alsnog op een "ik-ben-papa-geworden-borrel" te trakteren & iedereen gerust te stellen, 't zijn voornamelijk oudere mannen (opa's) die erbij zitten dus die zitten nu allemaal in de rats.

(En als mijn eigen vader een gemiddelde opa is zitten ze elkaar helemaal gek te maken)

Nou ja, hebben we dat ook weer meegemaakt, ik weet nu in elk geval voor de volgende keer dat ik me er niet druk om hoef te maken (Althans, tenzij er "meerdere stolsels ter grootte van appels" bij zitten... Ieeeuuuwww als dat gebeurt ga ik meteen onderweg naar de spoedeisende hulp van het Radboud :$)

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Speciaal voor brusje hihi...
    De donkere papa en mama van Milan :p
    Iedereen zegt al waar komt Milan vandaag :D

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Bloem , gefeliciteerd met Sjoerd!!! Nu lekker genieten!!

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bloem, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sjoerd!!!!

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik heb de vk gebeld en ik mag even langs komen! ze stuurt me dan door naar het ziekenhuis (wel ander ziekenhuis dan waar ik normaal naartoe zou moeten) voor een CTG al is het maar om mij gerust te stellen!! Gelukkig!!!

ik laat jullie iets weten als ik terug ben!

doei doei

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bloem: gefeliciteerd met Sjoerd!

Mumtobe: gelukkig maar, is toch wel even fijn dat ze je willen controleren :)

Hier een lekkere nacht gehad, maar niet heus :x

Aiden zat 2x :$ tijdens de voeding tot op zijn rug onder de poep..
    Lekker hoor, midden in de nacht 2x achter elkaar je baby verschonen!! Vervolgens had hij geen zin om te drinken maar ook niet om te slapen.. Dus daarom maar een flesje kv gegeven. Toen heeft hij gelukkig wel 4 uur geslapen.

Kun je kv trouwens in de koelkast bewaren als hij het niet opdrinkt? En dan au bain marie weer opwarmen? Of moet je het dan echt weggooien? Ik vind dat zo zonde :p

9. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Goedemorgen,

Even binnenvallen met misschien gekke vraag:

Eowyn krijgt borstvoeding en dat gaat nu allemaal steeds beter, eerste week was verschrikkelijk, omdat ik zo`n stuwing had dat ze mn borst niet kon pakken en we dus lekker in een kringetje rondliepen. Na een keer flink kolfen hebben we het goed opgelost en nu heeft ze de afgelopen dagen volgens mij regeldagen gehad want ze wilde zo ongeveer ieder uur drinken...ook daar zijn we aardig doorheen komen en nu begint het langzaam om de drie uur te draaien allemaal.

Maar mijn vraag; Eowyn geeft helemaal niks terug, (spuugt niks) mijn borsten lekken niet als ik aan het voeden ben en als ze toevallig tussentijds mn borst loslaat zie ik ook geen melk.

Van mijn eerdere kinderen weet ik nog dat ik heel veel melk had en dit, wat ik hierboven beschrijf, allemaal wel had. Hierdoor ga ik bijna twijfelen of er wel voldoende melk is. Is er iemand die dit herkend?

Liefs Marina

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @skatje, kv mag je niet 2 keer opwarmen. Je kan wel koude aangemaakte kv 24 uur bewaren in de koelkast, dat nog niet eerder opgewarmd is geweest.
    Vervelend dat je zo'n nacht hebt gehad. Elijah heeft zichzelf ook al eens ondergepoept maar dat was overdag gelukkig :p
    Hij plast snachts trouwens wel regelmatig door zijn luier heen zo vol is de luier dan, ze zijn van kruidvat, newborn maat...

Bloem, gefeliciteerd met Sjoerd!

Hier is het camping-style leven begonnen, over 4 dagen verhuizen we! :D dus het meeste spul is ingepakt, alelen het hoognodige nog niet en we eten de komende 4 dagen maar makkelijk, want alle pannen en kruiden etc zijn al ingepakt. Spannend allemaal hoe het gaat verlopen....

Verder gaat het hier goed, Elijah huilt weinig, slaapt mooi 3 tot 4 uur tussen de voedingen op een paar uitzonderingen na, heeft geen zuigbehoefte naast de voedingen, daar ben ik erg blij mee!
    tja, wat valt er verder te zeggen, fijne zoete baby dus :D

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @marina, als ze verder tevreden is en groeit dan is het toch goed...?
    Ik snap wel wat je bedoelt, ik had de eerste week ook geen lekkerij en hij gaf ook geen mondjes terug enzo, toen dacht ik wow, toch niet voor het eerst geen voeding...maar hij plaste goed dus er zal toch zeker wat binnen zijn gekomen ;)

12. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Gelukkig jij herkent t dus, ja ze is verder tevreden en heeft ook voldoende natte luiers, poepen doet ze trouwens niet zo heel veel.

Ja ik had gewoon gedacht meer "lekkage" te hebben, net als vroeger bij de andere kids. Ik voel mn borsten wel vollopen na een bepaalde tijd en heb ook die toeschiet reflex als ze aan het drinken is en daarna hoor ik haar ook echt "klokken" als een bouwvakker haha...dus daar ligt het niet aan.

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Skatje, balen dat Aiden zo 'lastig';) was! Kan je vandaag nog beetje uitrusten? En anders maar hopen dat het vannacht beter gaat. Dan ie wat minder poept en meer slaapt:p

@Marina, zolang de luiers nat zijn en ze tevreden is gaat het goed hoor!

Nou de knoop is hier doorgehakt! :):(
    Ben aan de ene kant opgelucht maar ook wel beetje sip...
    Vanmorgen de huisartsenpost moeten bellen want er komt zowat niks meer uit me borsten. Dus heb vannacht bij moeten voeden.
    Heb dus maar gebeld want wist niet wat ik moest doen....bij blijven voeden, stoppen met borstvoeding, en hoeveel voeding geven:(
    Kreeg een hele lieve arts en we hebben besloten per direct over te gaan op fles!!
    6 x 120 is dat beetje normaal??? Hoe zitten het met de andere fleskindjes van een maand?
    De arts zei ook dat ik me niet schuldig moest voelen en dat hij ook wel groot wordt met de fles;) Dat is ook zo maar het voelt wel naar om te stoppen:(
    Om stuwing te voorkomen mag hij straks nog 1 keer de borst. Pff vindt het zo zielig want hij vindt het zo lekker. Maarja het is niet anders.

Sorry voor het lange verhaal!!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even ons geboortekaartje:

Voorkant:

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
  16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, mooie vent heb jij, vooral die eerste foto vind ik echt een prachtig plaatje!

Mumtobe, gewoon bellen hoor! Al die stress is ook niet goed voor je! Ik hoop dat ze begrip voor je hebben en je willen helpen.
    Ik lees dat je hebt gebeld en dat ze je serieus nemen, nu zal je zien dat alles goed is en gerust gesteld bent!

Hanna, een slapende baby die moet drinken, tussendoor verschonen helpt hier wel, boertje doen tussendoor soms ook, onder het voetje kietelen :D hielp bij mijn prematuurtjes altijd (die zijn zeer snel moe van drinken en moesten altijd gestimuleerd worden onderweg...

Miekiepluis, wat schrikken meid! Ik weet hoe eng het is als er iets met je eigen kids is! Ik ben normaal ook de kalmte zelve maar je eigen kids zijn zoiets anders! Mijn oudste is toen hij net uit het ziekenhuis was (hij was pre- en dysmatuur, ik was net 20, geen kaamzorg gehad, geen man thuis die was weer aan het werk, ik moest het wiel zelf maar uitvinden...) een keer gestikt in zijn flesje, geen adem halen, paars aanlopen! In gedachte was ik ook al 20 stappen verder van 112 bellen tot hij overleefd het niet... Uiteindelijk op zijn hop gehouden, lekker ouderwets aan zijn beentjes opgetild en letterlijk alles eruit geschud, toen kon hij weer huilen, en ik OOK! :)
    Bloem, GEFELICITEERD met Sjoerd!

Skatje, ze zeggen dat je kv weg moet gooien dus dat doe ik maar...

MamaDeluxe, hier waren we ook in de nacht al snel aan het doorlekker bij de kruidvat newborn luiers, het hielp om een maatje groter te kopen, die lekken niet door!

Hier gaat het slapen in de nacht langzaamaan beter te worden, als hij rond 7 a 8 uur in de avond een fles krijgt dan slaapt hij tot ongeveer 6 a 7 uur later, soms al 8! dus dan kom je uit midden in de nacht en daarna komt hij vier uur later weer en is het tegen de ochtend, eigenlijk twee nachtvoedingen en het zou ideaal zijn als hij de langste slaaptijd een fles zou verschuiven maar wakker maken is geen optie aan het einde van de avond en dan hopen dat hij daarna 6 tot 8 uur slaapt, hij bepaald graag zijn eigen ritme maar het slapen in bed gaat nu goed tot de volgende ochtend en niet meer dat hij na vieren of vijven niet meer wilt, ik leg hem namelijk gewoon terug en als hij moet huilen ga ik hem troosten maar wel weer in zijn eigen bed leggen, dat begrijpt hij nu steeds beter want hij huilt steeds minder in de nacht! Vanochtend heeft hij na zijn fles om half 7 tot half 11 bij ons geslapen en hebben wij heeeeerlijk uit geslapen terwijl de grote jongens samen hebben gegeten en tv gekeken.

Tot laterz! :)

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
  18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @marina, dat klinkt goed hoor! Dat deed elijah in het begin niet, dat klokken, daar maakte ik me heel erg druk over, maar nu loopt het als een trein en lek ik wel een beetje ook tijdens het voeden, hij geeft soms ook al beetjes terug, wie weet komt dat bij jou ook nog en anders is ze gewoon een hele nette drinker :p

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, niet schuldig voelen meid, je doet het toch heel goed!
    6 x 120+4 is prima, krijg je 6 x 135 ml voeding van. Elias eet nu 6 x 150+5 en krijgt het niet allemaal weg, hij laat gewoon staan wat hij niet wilt, ze regelen het zelf wel als ze genoeg hebben en als ze 120 te weing vind merk je dat ook snel genoeg hoor!

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bloem gefeliciteerd met Sjoerd!

even ego..

ik snap er niks van, gister hebben mijn ouders op Ties gepast, heeft ie supergoed geslapen, hartstikke rustig. komt ie mee naar huis, hele nacht liggen spoken. (ik sliep pas half negen vanochtend!!!)
    wat doe ik fout?? waarom slaapt Ties bij mij zo lastig en bij mijn ouders zo goed?

heb me nooit eerder echt afgevraagd of ik het wel goed deed/goede moeder ben, maar hier word ik toch wel flink moedeloos van...:(

Deel Deze Pagina