Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa 1985

MaMa 1985 Lid

18 dec 2008
    74
    0
    6
    Hallo @All

wou even laten weten dat ik dinsdag 2sep ben ingeleid en het toch een keizersnee is geworden maar dat kom ik binnenkort nog even vertellen ben vandaag terug gekomen uit het ziekenhuis ;)
    ben moeder geworden van een prachtige meid jennah ! na precies 14 dagen overtijd !
    verder gaat alles erg goed met ons alleen wel rustig aan doen vanwege de keizersnee..
    Groetjes Tall :)

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Tall: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Jennah! Mooie naam :)

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe jij hoeft er nog niet over na te denken jullie ukkie zit nog even lekker warm bij jullie. en die site is een goeie hihi.

@gentle hier wordt de difrax speen gebruikt die van bibi zijn inderdaad vrij groot. maar ja mag 2 maanden met een speen doen. en je moet hem regelmatig even uitkoken. yaslin gebruikt hem ook maar af en toe.

@skatje hihi die tip van jouw is ook wel een goede, denk dat de mensen dan snel opgeven hihi.

@korsou lekker poppetje trouwens!!

@mama1985 gefeliciteerd met jullie dochter, en na inleiding toch keizersnede hier ook het geval geweest pff wordt je niet vrolijk van he?

en las iets over ongesteld heid, wanneer kan je dat weer verwachtte? hier is het vloeien zo goed als over nu.

4. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    De kraamverzorgster vertelde mij dat je na 6 weken alle spenen, dus ook van de flessen moet vervangen.... Vind ik zelf een beetje overbodig, want ben net over gestapt op grotere flessen, maar qua speen is dat misschien wel een idee..

Meiden, ik ga ff met de verloskundige in mijn nacontrole ( a.s. donderdag) overleggen welk middeltje ik kan nemen tegen die enorme stemmingswisselingen. Het ene moment ben ik heel blij en het volgende moment zit ik te huilen op de bank om niks.. Zo vermoeiend! En nu ook alweer ongesteld helpt stemmingstechnisch natuurlijk ook niet, maar iets homeopatisch of zo... Of hebben jullie een idee? Ik weet dat er ergens een topic was over wat je persé in huis moest hebben na de bevalling en daar hadden meiden het ook over een Vitamine of zo... Kan het topic niet meer vinden...

Oh ja, ik geef flesvoeding en als je bv geeft duurt dat inderdaad langer... Bofferds...hihi!

Ga nu met Oreokoekjes op de bank lekker "Let's dance" kijken...

Liefs, Pluis

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tall, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Jennah!!!

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @pluis owja het was 6 weken ipv 8 weken en die spenen van de fles kan je tocg los kopen?

en jij hebt dus ook af entoe stemmingswisselingen daar is inderdaad wat homeopatische voor denk dat de vk het wel weten.

en fijn om te weten dat je met flesvoeding eerder ongesteld wordt is toch wel handig om rekening mee te houden he hihi
    ik hoop dat het hetzelfde is gebleven als voor de zwangerschap hihi

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    #20487 MamaDeluxe, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
    @tall, van harte gefeliciteerd met Jennah!

@gentle, wow dat is schrikken, ik zou ook helemaal overstuur zijn, helemaal met die hormonen nog door je lijf te gieren!

Ik geef 1 borst per keer, ik weet nog van de vorige keren, dat als ze ietsjes groter zijn ze dan een "toetje' kregen van de 2e borst (wel dan bij die 2e borst beginnen de volgende voeding)

@spenen, die heb ik altijd vervangen na 6 weken, dan kunnen er slijtplekken in komen, via die zwakke plekken kunnen ze dan stukjes speen binnen krijgen.

Mijn oudste dochter is net teruggekomen van 4 dagen brugklaskamp, wat een zombie! LOL! :D
    Ze heeft het wel hardstikke leuk gehad gelukkig, en ze gebruikt ineens make up...? zag haar vanmorgen voor de spiegel met mijn blusher en lipgloss...hihihi, ze gebruikte af en toe wel wat mascara maar het echte tutten is nu begonnen denk ik. Goh, wat gaat dat supersnel ineens met haar zeg! Wel mooi om al die ontwikkelingen te zien bij je kind. Ik voel me echt zo rijk met hun allemaal, ik maak alles mee in 1 keer nu, alle leeftijden en alle bijbehorende fases (ze zijn 12,9,8,6,2 en Elijah dan hihi), echt super bijzonder vind ik!

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Pfff zit er even doorheen meiden! Kleine heeft vandaag een huildag, is echt niks mee te beginnen. Zelfs voeden heeft geen zin, duwt borst weg, gaat huilen. Ik zit ook te twijfelen om te stoppen met de Infacool want volgens mij krijgt ze er alleen diaree van. Heeft vandaag al 3x een spuitluier gehad!

En dan mezelf... vandaag vk mijn hechtingen gecheckt omdat ik weer zo'n pijn heb. Blijkt dat ze iets waren gaan wijken (dus niet goed dicht) en niet ontstoken maar wel een klein beetje "wit" erop dus moet nu heeeeel goed uit gaan kijken. Moet nu zoveel mogelijk in mijn blote kont op bed gaan liggen om de hechtingen te laten drogen.
    Ik heb vandaag voor het eerst echt een uur onbedaarlijk gehuild (en nu begin ik weer). Ik had gewoon niet verwacht dat ik na een week nog zo'n pijn zou hebben. Ik lig maar op bed, kan geen kant op, kan niet eens mijn eigen kind oppakken om rondjes met haar te lopen en te troosten als ze huilt. Ben aan bed gebonden en afhankelijk van anderen voor bijna alles. Zo had ik me het echt niet voorgesteld! Voel me ook schuldig naar mijn vriend toe, die heeft er nu al een week vakantie opzitten en heeft ook niks aan me op deze manier. Hij moet alleen maar de kleine troosten tijdens het huilen en word daar steeds ongeduldiger mee. Ik ben er even klaar mee...

9. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hè Cjpt, wat vervelend meis dat het ff wat minder gaat en je zo last hebt van je hechtingen...Dikke knuffel voor jou!

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik kwam alweer spieken of er al babynieuws is.

Hier ligt alles nog te slapen, zouden ze weten dat het zondag is??? en mama (ik dus) heeft een inwendige wekker en is dus al klaarwakker

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal!

We hebben er hier een goede nacht opzitten. Svinthe heeft heel goed geslapen en is na het drinken vannacht gelijk weer n slaap gevallen.
    Gelukkig maar, want overdag was ze vaak een beetje aan het piepen. Nou .... beter overdag dan 's nachts he!

Petrabr, hahaha, inwendige wekker, da's op deze momenten dan wel jammer.

cjpt, hopelijk is voor jou vandaag een betere dag dan gisteren! Klinkt niet erg goed.
    Heb je nu nog kraamhulp of is die al weg?
    Anders zou je aan hara nog kunnen vragen wat je nog meer kan doen om die hechtingen niet te gaan laten ontsteken...

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    lekker rustig hier, zo kan ik het wel bijhouden

hanna, fijn dat je ook een goede nacht hebt gehad, daar knap je gelijk van op hè

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Petrabr, ja zo is het goed te doen he qua bijlezen :D
    Inderdaad heel erg opgeknapt na deze nacht. Heerlijk hoor!
    Gisteren een beetje als een zombie rondgelopen en dan is het fijn dat dat vandaag niet hoeft :)
    Er komen vrienden lunchen hier. Gezellig!
    Gisteravond kwamen we daar achter... gelukkig hadden we net boodschappen gedaan en wel wat in huis... Pffffff, door het oog van de naald hahahha

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hahaha dat is grappig, ik ben ook half frans / nederlands, zou ons kindje daarom ook een kleurtje hebben? Haar vader is ook wit maar wel turks, misschien beetje van beide? Alhoewel, ik ben net zo wit als de vader???

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ja dat kan je wel bearen, maar het moet op binnen ?? wat was het ook al weer ?? op. Je kunt het ook vriezen. Pap maken kan weer niet omdat je het niet dik kan maken wardoor je pap er in blijft gooien en je kans hebt op een kind met opstipatie (hebben ze bij mijn dochter gedaan op het kdv toen???)

16. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen allemaal!

Kom hier nog wel elke dag even gluren, maar reageer niet meer dagelijks. Zijn druk met ons mannetje en het vinden van een ritme dat ons allen past. Dat gaat gelukkig vrij goed, Teun slaapt 's nachts goed door en dat is een zegen! Hij wordt meestal 1 x wakker om 4.30 (na zijn flesje van 23 uur) en slaapt daarna door tot een uur of 8. Zalig!

Merk wel dat ik over 1000 dingen onzeker ben. Moet je hem nu wel even laten huilen of niet? Krijgt hij niet teveel eten en zullen we een voeding skippen? Wat bedoelt ie nu met dit huiltje? Slaapt i teveel/te weinig? Ik zit dus nu de halve dag research te doen naar dit soort vragen :) Helpt wel hoor, net als de telefonische hulpgesprekken met vriendinnen en mama.

@ CJPT: Wat naar van die pijn aan je hechtingen! Heb zelf ook nog last hoor. Het doet zelfs wat meer pijn dan vorige week. Vriendlief zegt dat de wond er mooi en rustig uitziet. Als ik met de spiegel kijk, vind ik het echter net alsof het niet dichtgroeit! De knip zie je nog supergoed. Als dat maar goedkomt..:( Omdat ik ook weer behoorlijk vloei en steeds niet weet of het bloed van de wond of van de vagina komt, ga ik als dit aanhoudt wel een bellen met de Gyn-poli.

Verder een vraagje: hadden er hier meer dames last van tintelende/ slapende handen in de zwangerschap? Bij mij is dat dus nog niet over. Sterker nog: mijn rechterhand tintelt nu nog veel sneller! :( Herkent iemand dit?

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anna, ik heb ook nog steeds tintelende vingers/handen. Maar dan vooral 's nachts. Het wordt wel wat minder dat merk ik wel.

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Anna, jemig jij er ook nog steeds last van? Kun jij al wel goed rondlopen etc? Ik ben zo bang dat ik straks nog weken op bed moet blijven liggen ofzo...

Ik denk ook dat ik me er vandaag even overheen moet zetten en er eens een spiegel bij ga houden. Misschien word ik er iets geruster op als ik zelf kan zien wat er precies gebeurt daar beneden. Tot nu toe heb ik er niet naar willen kijken maar als ik voorzichtig voel dan lijkt het net of er een mega-scheur zit die helemaal openstaat terwijl de kraamhulp en vk zeiden dat het maar heel klein is. En dan kan ik zelf ook goed in de gaten houden dat het niet ontsteekt enzo.

Gatverdegatver, de bevalling was al niks maar dit vind ik echt vervelender. Zeker omdat de kleine het over het algemeen goed doet. Ik zou zo graag lekker met haar willen rondlopen als ze huilt om haar te troosten. En ik wil zo graag met haar naar buiten en pronken met mijn mooie meisje in haar mooie wagen... en nu lig ik alleen maar te liggen.
    Heb eigenlijk geen last van kraamtranen gehad maar hierom kan ik echt huilen. Of telt dat ook als kraamtranen ;o)

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Morning,

hier nog steeds BIB... ;)
    ga straks even de stad in, het is koopzondag...
    tja je moet wat hé!

fijne dag allemaal!

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mum to be, ik weet dat het erg lang duurt maar het duurt echt niet lang meer, en het klinkt clisjee?? maar geniet er nog maar even van dat je je handen nog wat vrij heb, ook al wil je natuurlijk zo snel mogelijk je handen niet vrij hebben.
    Mmmmm, het duurt niet lang meer, en als je kindje geboren is gaat de tijd echt enorm snel.

Iedereen die bevallen is gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina