Mumtobe, veel plezier bij de koopzondag. Goed dat je lekker gaat. Dan is er weer bijna een wachtdag voorbij
@ Hanna: idd, van de laatste weken is wel gebleken dat hij/zij zich ook niet laat zien als ik thuis blijf zitten, dus dan gaan we maar gewoon lekker de hort op... Gelukkig ben ik lichamelijk nog goed fit! kreeg gister zelfs te horen dat ik nog TE fit was voor 41 weken helaas is het dan ook weer snel morgen, een dag waarop iedereen weer aan het werk is, en ik dus wel zo'n beetje aan huis gekluisterd ben... maar ja die komen we ook wel weer doorheen!
Cjpt, hier werkte de Infacol ook als diaree producent en daardoor meer last van zijn darmen... Heeft ook een paar dagen geduurd voordat hij het spul weer ontwent was! Verder een hart onder de riem meid, die eerste weken vallen nooit mee vind ik en je kan je er van te voren niet op instellen want je weet niet hoe het zal zijn en hoe het zal gaan. Anna, hier ook tintelende handen in de zwangerschap en nu nog steeds heel snel in mijn linker hand en dan alleen de linker helft van die hand... Erg weird... Ik weet niet wat ik daarmee moet... Over vloeien, alles kan hoor dames, ik heb dan wel een ks gehad maar ik vloei sinds een kleine week pas niet meer, na twee weken werd het ineens erger ook, allemaal enge dingen in mijn hoofd gehaald maar het was uiteindelijk gewoon wat erbij hoorde. Kan me dan van een ks niet herinneren omdat ze je toch aardig "leeg" halen op die OK... Gister hier verteld dat Elias zo lekker kon slapen in de avond tot in de nacht, is hij gisteravond de hele avond wakker! En heeft hij dus om elf uur nog een fles gehad en kwam alsnog steeds vier uur later voor de volgende... Ik zeg dus niks meer, ook al doet hij meer dan een week hetzelfde, alles kan veranderen als hij daar zin in heeft Fijne zondag! En op naar het mooiere weer nog even voordat de herfst intrede doet
Ladyjenn: fijn dat jij weer thuis bent, alleen erg vervelend dat je kleine man nog moet blijven, ik hoop dat hij snel opknapt. Annie: wat een scheetje zeg! Jullie zijn allebei niet heel erg bleek, dus daar zal het kleurtje wel vandaan komen denk ik zomaar. Mumutobe: ik kan me je angst wel voorstellen, Wel fijn dat ze je nu serieus namen en dat jij gerustgesteld bent! had je in het ziekenhuis niet kunnen vragen of ze even wilden kijken of er van onderen al wat gebeurde? dan had je je misschien nog minder zorgen gemaakt, maar zeker wel al fijn dat je gisteren even langs kon. Ik blijf voor je duimen hoor, ik heb de blaren al op mijn duimen staan! Hanna: sokkies uit en onder de voetjes kietelen (niet te lief, maar met je nagels en iets harder duwen, niet te hard hoor) of een koude natte washand tegen der voetjes aan houden. Pluis: bah wat een verhaal van dat zandbak kindje, bleg ik had kippenvel en een omgedraaide maag. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je even in paniek raakt als je eigen kleine meid zo reageerd, maar uiteindelijk heb jij wel gewonnen. BLoem: gefeliciteerd met jullie zoon! Stoere naam trouwens! Aguamiga: gat inderdaad wel vervelend zo ineens op dag 9 nog naweeen, ik heb af en toe nog ongi krampen, maar maak me daar niet heel veel zorgen over, ik ben soms wel nog wat onzeker over de hoeveelheid die ik vloei, maar zolang het niet erger wordt! Noa: ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, dikke knuffel alles komt goed. Ik had dit vorige week met de schoonmoeder van mijn zus, een mens wat ik helemaal niet leuk vind! Gentle: ik kan me voorstellen dat je dan even schrikt en staat te huilen hoor, jij en julia werden voor je gevoel gewoon aangevallen en dan gaat je instinct met je aan de haal, niks geks hoor, maar echt wel schrikken! Ik kook de speen van Finn ook regelmatig uit, dan blijft hij schoon en volgens mij moet je om de 2 maanden een nieuwe. Mama: gefeliciteerd met jullie dochter, geniet ervan!! Jeetje zeg Finn had weer eens een baal nachtn dus wij ook, bleg hij mag nu toch echt wel eens wat langer gaan slapen hoor, ik hoor iedereen over het heerlijke door slapen en dan komen wij aan met 2-3 uurtjes `s nachts, overdag doet meneer het wel goed, maar `s nachts!:x Nou ik ga hem maar weer eens wakker maken, want we hebben in overleg met het cb afgesproken dat we hem overdag gewoon om de 3 uurtje wakker maken, zodat we meer kans hebben dat hij `s nachts door gaat slapen.
Op het pak (nutrilon hypo allergeen) staat: Bereide voeding is buiten de koelkast niet langer dan 1 uur houdbaar - bereide voeding niet nogmaals opwarmen - restjes voeding niet opnieuw gebruiken ik zou het dus niet doen om restjes te bewaren en nog eens te geven
Zo ik ga ff bijlezen en reageren vanaf 10 pagina's terug @LadyJenn, hee wat een verhaal zeg, hopelijk maken jullie het nu goed. Is Noah thuis gekomen gisteren? Effe verder lezen... Douchen met beeb: kan iemand mij uitleggen hoe je dat precies doet? Ben je dan niet bang om hem te laten 'glippen'? Doe je hem dan ook wassen onder de douche of is het gewoon alleen maar voor de lekker... @mumtobe: fijn dat de vk je toch even serieus nam, ga ff verder lezen hoe het je in het zkh vergaan was... oh gelukkig alles was goed, nou maar afwachten meid, heel spijtig maar meer kun je niet doen! Ah, je gaat lekker shoppen, veel plezier! @Pluis, jemig wat schrikken dat Fenna niet wakker wou worden! Gelukkig liep het goed af. Hopen we niet nog een keer mee te maken he! Bloem, van harte gefeliciteerd met Sjoerd!! @MamadeLuxe, hoe gaat het met het kamperen... @Annie, goed dat je de knoop hebt doorgehakt over de bv. Heb je er een beetje vrede mee? @Hanna mooi geboortekaartje! En wij hadden precies hetzelfde gedichtje... had ik van jou gejat namelijk We hebben er onwijs leuke reacties op gekregen, iedereen vond het zooo goed bij ons passen ivm alle verre reizen die we al gemaakt hebben, dusse... nog bedankt!! @Marieke, niet onzeker worden hoor, je doet heus niks fout als moeder. Wsl was Ties toevallig even erg moe en ging hij daarom zo lekker slapen bij je ouder. @Korsou, wat een lekker popje die Kelsey! En gelukkig gaat het goed met haar, laat haar met lekker drinken wat ze nodig heeft hoor!! @Pluis hihi ik moest klein beetje lachen om jouw bozige relaas, maar ik begrijp je wel hoor, wat kunnen mensen soms irritant doen he... Hoe gaat het met je humeur vandaag? Beetje beter? Tal, van harte gefeliciteerd met Jennah! Mooie naam hoor. Wel grappig, we hebben nu een Fenna, een Senna en een Jennah! @Cjpt ach meid toch, heb met je te doen... Het wordt echt beter hoor, je bent pas 1 weekje mama! Komt echt goed!! *knuff* @Anna, fijn dat Teun al zo'n lekker ritme heeft! Sorry dat van die tintelingen herken ik niet, maar hoop voor je dat 't snel overgaat, lijkt me wel irritant. Zo wij gaan lekker naar buiten nu. Hopelijk blijft meneertje slapen in de wagen. Effe frisse neus halen! Doeiiii
Bedankt voor de reacties... Het is inderdaad even niet niks en behoorlijk pijnlijk en lastig. Gelukkig gaat het nu een stuk beter. Maar over is het nog niet... @Liefie: Die kleine meid van ons is nu 2 keer mee geweest onder de douche. 1x met mij en 1x met papa... Wij hebben met haar alleen lekker gedouched met alleen water. Ze vond het heerlijk Wat het uit je hand glibberen betreft hoef je niet bang te zijn. Zolang je geen zeef of iets gebruikt blijven jou huid en dat van je kindje gewoon aan elkaar plakken zeg maar... Dus gewoon een keer meenemen en kijken wat je kindje ervan vind... @De nieuwe mama's GEFELICITEERD!!!! @mumtobe: ben jij nou de laatste die nog wacht tot de kleine zich aanmeld???
Anna, hier wel van die tintelende handen, maar nu is dat echt weg. Zoals een heleboel meer dingen trouwens. M'n haar zit beter (en groeit langzamer), maagzuur is ook metéén weg, en ik kon na een paar dagen opeens onwijs goed plassen! Haha, echt, alsof die spieren opeens weer vrij waren ofzo. Cjpt, volgens mij voelen dat soort dingen altijd erger dan ze echt zijn, dus hopelijk helpt het als je het ziet! DesireeK, dat gaan wij ook maar eens proberen. Wassen hoeft sowieso nog niet echt volgens mij, bij die ukjes. Vies is ze niet! Maar lekker spetteren in het badje doen we nu wel vaker, dus onder de douche mee is dan net zo leuk en gemakkelijk! Ben benieuwd.. Hier een paar fijne nachten gehad. Ik durf bijna te zeggen dat ze echt naar doorslapen toe aan het werken is. Een paar nachten om de 4 uur, en nu maakte ze gisteren en afgelopen nacht steeds een blok van 5 uur in de nacht. Niet echt een lange nacht dus nog, maar ze rekt het steeds langer. Wel is ze 's avonds zo lang wakker... Pfff, haar wakkere momentje eindigt meestal pas rond middernacht *gaap*. Nou ja, daarna slaapt ze dus wel lekker lang! Hier ook een ingebouwd klokje al Ik werd dus vannacht om 4 uur wakker, terwijl zij nog een uur langer doorsliep! Mijn man vindt het trouwens een beetje eng dat onze babyfoon op batterijen werkt (en er zit geen schermpje ofzo, dat je ziet of de batterijen op zijn) en dattie dan 's nachts misschien een keer op is... We hadden van de week al een keer dattie per ongeluk uitstond en ik haar dus pas hoorde toen ze keihard overstuur lag te brullen *zielig* Hij zet nu dus steeds een alarm een paar uur later, zodat we dan in ieder geval even kunnen checken oftie het nog doet en of zij nog stil is, maar uiteindelijk is dat natuurlijk niet zo handig... Hoe doen jullie dat?
Het ging om bv en niet fv of zit ik nou verkeerd? in ieder geval mijn bericht ging dus om bv anders heeft afkolven toch geen zin. Dan kunnen we nooit meer aan het werk
@Liefie, hier al vaak met Milan gedoucht. Ik houd het gewoon tegen me borst en dan de straal tegen zijn ruggetje of gewoon in me armen en water lekker op zijn buikje. Hij vindt het echt heerlijk. Ik was hem niet met zeep tijdens douchen. De kraamzorg zei ook dat ik dat niet moest doen want dan gaat het dus glibberen en dan glijd ie misschien uit je handen. Maar zonder zeep is het goed te doen hoor. Gewoon proberen! Ik moet alleen uitkijken dat ie niet in me tiet hapt hahaha...want meneer blijft alert hihi En heb trouwens vrede met het stoppen hoor. Ook omdat ik nu merk dat hij na de fles veel minder huilt, minder spuugt en langer slaapt!! @Gentle, lekker dat Julia steeds langer slaapt!! Hier kan Milan ook 5 uur achter elkaar alleen heeft hij er niet altijd zin in hihi!! En wij hebben 's nachts de babyfoon niet aan. Milan zijn kamer is naast onze en we laten de deuren open. Dus dan hoor ik hem wel op tijd. @Ollekebolleke, he wat balen dat Finn nog steeds niet zo lang slaapt 's nachts!! Eigenwijs mannetje zeg... Misschien kan je ook is vragen of je een flesvoeding kan geven of de borstvoeding iets verdikken dat ie wat minder honger heeft? @Rianne, oh Elias gooit zijn ritme weer even om Altijd als je iets zegt gaan ze het opeens anders doen he die eigenwijsjes... Ik zei ook dat Milan zo goed slaapt van de fles...nou na de fles van 3 uur vannacht was het toch echt 6 uur voor hij weer in zijn bed lag!! Beetje jammer!! Ik heb vandaag een poetsbui...heerlijk! Me huis is weer beetje schoon! Vanmiddag de overburen op visite. Ga nu even lekker bankhangen en me mannetje zo een flesje geven! Heb trouwens vanochtend nog bv moeten geven want me borst deed zeer en voelde echt een harde bobbel dus goed gemasseerd! Morgen belt het cb (hebben ze vrijdag niet gedaan!) en dan toch maar even vragen of ik niet iets moet nemen om de melk te stoppen! Dus voed nu gewoon als me borst hard wordt pfff... Dat zomaar stoppen wat ze bij de huisartsenpost zeiden dat gaat natuurlijk niet!!
Liefie, grappig dat we hetzelfde gedichtje hebben. Ik wist nog wel dat jij het ook mooi en toepasselijk vond en vroeg me pas af of je hem ook had gebruikt. We hebben ook veel leuke reacties gekregen op het kaartje en de tekst. Toch leuk, je doet er erg je best op tenslotte. We hebben net vrienden op visite gehad en die kwamen vertellen dat ze zwanger zijn Zo heel erg leuk voor ze. Ze zijn de laatsten van de vriendenclub zonder kinderen en ze konden niet achter blijven zeiden ze hahahahah Ze is nu 3 maanden zwanger. Leuk voor Svinthe, een speelkameraadje voor als we weer eens een weekendje weg gaan met z'n allen Ik gelijk met allemaal tips natuurlijk hahahahahha!! Lachen hoe snel je je al een "expert" voelt! Douchen, mijn man is toen de kraamhulp hier nog was met Svinthe gaan douchen. Ze vond het heerlijk We hebben het daarna niet nog een keer gedaan. Gaan we nog we doen, als ze ietsje groter is. Mijn man vond het nl wel erg spannend met zo'n kleintje.
@ Ollekebolleke: ik kreeg in het ziekenhuis helaas niet het idee dat ze echt tijd voor me hadden dus heb dat niet gevraagd! was ook een ander ziekenhuis, dus die moesten helemaal alles in overleg met de vk doen... @ Liefie: idd, we wachten maar weer rustig af... @ Desiree: jeps volgens mij ben ik de laatste aug. mama die nog wacht op t beebje
hoi meiden @cjtp dikke knuffel voor jouw hopelijk knapt de boel van onder snel op zodat je echt kan gaan genieten en julllie mooie meid kan showe. hier werkt in de inflacol wel goed en mw heeft geen diaree ervan. maar volgens mij krijgen ze ook spuitluiers van de bv wat ik heb begrepen van de kraamverzorgster. @hanna ow lekker svinthe heeft dus weer lekker geslapen. @rianna ow begon jij na 2 wekn weer veel te vloeien ik heb sinds gisteravond niks meer dus ik denk dat ik er van af ben. waarschijnlijk hebben ze mij dus goed leeg gehaald. vloeide vanaf het begin al heel weinig. @annie in 1x stoppen met borstvoeding lijkt me ook moelijk hoor, je lichaam is er toch aan gewend, mischien heeft het cb tips voor je. en je huissie is dus weer lekker schoon, ik heb die schoonmaak woede ook wel maar moet me inhouden omdat het niet mag grrr. hoe was je visite. @mama deluxe ja kleine meisej worden groot he, maar schoolreis was dus geslaagd zo te horen, en inderdaad jij maakt alles fases tegelijk mee nu das wel handig. @mumtobe hoe was je koopzondag? @ollekebolleke bedankt voor de knuffel!!
@ Noa: Was wel even gezellig hoor zie alleen zoooo veel leuke geslachtsgebonden babykleertjes, maar moet me nog ff inhouden haha...
Ben dus niet de enige die last heeft van tintelende handen. Toch wel fijn om te horen,,,Even gegoogeld en het kan nog wel een paar maanden duren voordat het weg is... Hoop het niet. @ CJPT: Heb echt met je te doen. Vreselijk naar dat je nu nog zo aan bed gekluisterd bent, en zeker niet sfeerverhogend in die eerste weken, het is al zwaar genoeg met zo'n nieuwe huisgenoot...Gelukkig loop ik alweer sinds de bevalling. Deed eerst veel pijn en toen waggelde ik als een bejaarde door het ZH. Inmiddels gaat het erg goed, alleen heb ik sinds een paar dagen wat meer last van mijn wond. Net alsof de hechtingen trekken. Kan ook komen omdat ik nu veel meer loop en doe. Als ik maar zeker wist dat die wond goed genas, dan zou ik er niet eens veel acht op slaan, dan vind ik de pijn wel te doen. Maar ik ben dus zo bang dat het niet goed geneest. Zou het iig heel goed in de gaten houden als ik jou was, zodat je geen ontstekingen/ fistels en dat soort ellende krijgt! Nog een vraagje aan de dames die flesvoeding geven: Geven/ gaven jullie een baby van bijna 3 weken om de 3 uur of om de 4 uur zijn fles? Wij zijn vandaag overgestapt van 7 flessen 120/4 (6 overdag en 1 fles 's nachts) naar 6 flessen 120/4 (5 overdag, 1 's nachts). We rekenden gisteren namelijk uit dat hij teveel kreeg voor zijn gewicht. Omdat hij flink is gegroeid nou en wij bang zijn dat ie te snel groeit (te dik wordt), hebben we 1 fles eraf gehaald, zodat ie krijgt wat ' mag'. Merk nu al wel dat ik in de knoop kom met de slaaptijden, want mijnheer slaapt natuurlijk niet ineens langer nu tussen de voedingen. Is nu al wakker terwijl hij over uur pas moet eten... Help, hoe deden julliue dat?
@anna, danique is vandaag 3 weken en krijgt 5 flessen van 120 + 4 schepjes, overdag zit er telkens 4 uur tussen en s'nachts krijgt ze 1 fles, ze laat er vanaf de geboorte al 4 uur tussen, was wel een flinke meid, 4290 gr, mss dat het daar ook mee te maken heeft? groetjes susanne
Waarom doe je niet bijv 5*90 en dan de laatste 2 voedingen 2*120, dan heb je toch 7 voedingen maar wel minder eten. Of wissel 90 en 120 af over 7 keer. Het is natuurlijk maar de vraag of hij er genoeg aan heeft? Als hij 7 voedingen nodig heeft lijkt mij dat je die gewoon aan moet bieden. Je kan hem moeilijk een uur honger laten lijden. Is voor jezelf ook niet fijn als hij een uur om eten blijft huilen. Maar voeden blijft een beetje schuiven met alles want echt in een schema krijgen dat is nou eenmaal lastig die eerste weken. Blijven moeilijke afwegingen , veel succes ermee!
@ Suze en Sanell: dank voor jullie antwoorden. Ik denk dat we het gewoon even aan moeten kijken. Ik weet niet of hij nu huilt om eten. Als dat zo is, moeten we inderdaad misschien meerdere keren wat minder geven. Maar wellicht is ie ook gewoon wakker zonder honger, dat kan ook toch? Lastig hoor.... De rest van de dag ging overigens prima. Hij slaapt alleen niet per se 3 uur na een voeding. Dus vraag ik me wel af wat ik met dat extra uurtje moet. (Teun was trouwens 3350 bij zijn geboorte en nu zo'n 4000, dus hij groeit als kool).
@mumtobe weet je nog niet wat het wordt dan? en inderdaad je ziet veel geslachtsgebonden kleren. @anna hier krijgt yaslin de ene keer 6 flessen en de andere keer 7 legt er dan aan hoe ze snachts komt. maar ze krijg overdag 100 soms drinkt ze der maar 90 op. en dan savonds 110 voor het slapen gaan. vaak komt ze snachts om de 5 uur en overdag krijgt ze gewoon om de 3 uur. ff spammen!!
@ Noa: Nee wij weten niet wat het geslacht is van ons beebje Wat is yaslin een mooie meid!! Lekkere bolle babywangetjes