@mumtobe, ik gebruik de kersenpitzak alleen als ze bij ons ligt he, buik tegen buik en dan de zak ertussen. groetjes susanne
oh ja, dat middeltje uit duitsland heet sab-simplex, maar volgens mijn vk is het hoofdbestandsdeel hetzelfde als van de infacol.
ik leg danoque ook wakker in bed, na de fles luier verschonen, even in de box en wat met dr spelen en zogauw ze gaat gapen of erg druk wordt en jengelig leg ik haar wakker in bed, de enne keer gaat dat hartstikke goed en slaapt ze zonder te mopperen in en de andere keer moet ik een paar keer naar haar toe om te troosten, maar ze slaapt daarna wel een paar uur door. sorry dat ik zo vaak moet reageren, ik onthou nog niet zoveel en ken de namen van jullie nog niet zo goed maar doe mn best
@ Lieke: Thnx @ Suze: Ja okeej, maar k vind het zo eng omdat de pitjes die in het midden van de zak zitten, vaak warmer zijn als de pitjes aan de buitenkant... Sab-Simplex bedoel ik idd, dankje
Venkelthee mag je aan beebjes geven ja, heeft bij mijn andere kids ook nooit wat uitgemaakt net als dat ABC-d... (even kwijt). Wij gaan het ook verder uitzitten, het hoort erbij en gelukkig is het bij Elias niet heel erg, het is volgens mij vooral lucht en daarom had ik hoop op Infacol, vooral voor hem zelf maar ik weet hoe zwaar het kan zijn met een kindje met heel veel kramp, dan ga je echt heil zoeken in alles wat aangeboden wordt. Dar spul dat ze in duitsland verkopen heeft hetzelfde bestandsdeel als infacol en mensen kennen dat omdat infacol hier eerst niet te krijgen was maar in engeland wel dus was een middel uit duitsland de dichtsbijzijnde optie maar de werkende stof is dus hetzelfde (deze info heb ik ook alleen maar op internet gelezen hoor, wellicht wat zelfonderzoek aan wijden nog ) Brusje, dat na vieren wakker hadden wij ook een tijd met Elias, de laatste twee weken is dat erg verbeterd! Annie, goed van Milan dat slapen vannacht, in de ochtend slapen is altijd nog iets moeilijker maar oefening baart kunst Hier zijn we bij de zes weken beland en nu wil ik lachjes hebben Na een paar spaarzame lachjes in de afgelopen weken (wel als iemand tegen hem praatte maar niet egricht lachen tegen diegene dus telt het dan? Niet helemaal he?) wil ik nu echte lachjes, mijn andere kids hadden dat lachen eerder door dus ik ben ongeduldig
suze: maar dat spul uit Duitsland heeft minder bijwerkingen en is daarom beter. Of begrijp ik je verkeerd en is het gewoon hetzelfde?
@lieke, volgens mijn vk was het,hetzelfde, maar zeker weten doe ik het niet hoor! het is omdat zij dat zei.........maar ik hoor meer positieve verhalen over sab-simplex als over infacol.
heb jullie hulp nodig... vanmiddag willen mijn zusje en ik graag maar de stad en we nemen Tess natuurlijk mee want ik zie het als gezellig wandelen maar wat nu als ik haar moet verschonen of als ze ineens honger krijgt... waar kan ik dit dan het beste doen?
@ Anna (en eventueel anderen waarvan de hechtingen niet goed helen) kun jij wel zonder pijn lopen dan? En ben je niet bang dat de wond dan verder opengaat? Ik heb trouwens gisteren gekeken... vind het wel een rotgezicht maar ook wel geruststellend idee dat ik het nu zelf in de gaten kan houden of het erger word of niet. Die vk heb ik hier ook niks aan! Allemaal een ander advies. En ik moest vanochtend bellen om een extra controle te plannen. Is er deze week geen plek meer, dus moest naar een week wachten... ehmmm je collega wilde dat er dinsdag of woensdag naar word gekeken! Zal ik dan naar de huisarts gaan? Nou dat had volgens haar geen zin want die doet er toch niks aan. Nee maar als het gaat ontsteken kan hij iig wat voorschrijven. Stomme doos ook! Dus na een beetje doordrammen van mijn kant (en heb gelijk even aangegeven dat ik een beetje moe word van dat ze allemaal steeds wat anders adviseren) gaat ze nu kijken of ze me morgen tussen de visites kan proppen. Pfff... wat zal ik blij zijn als ik echt helemaal van ze af ben zeg!
@ verhip, hier in de stad kun je bij de meeste "eettentjes" wel je baby verschonen, ik weet niet of je bv of fv geeft, ik neem voor de zekerheid altijd een fles water mee en poeder en dan laat ik dat even opwarmen,maar danique laat altijd 4u tussen haar voedingen dus als ik haar net heb gevoed dan heb ik ruim 3u de tijd, dan ben ik meestal wel uitgeshopt @ mumtobe, dat wist ik helemaal niet van die kersenpitten, zal het in de gaten houden!
Ze krijgt flesvoeding maar ze heeft net gegeten dus ze komt zelf pas rond twee uur maar de winkels zijn pas rond 1 open dus ga denk ik zowiezo de fles geven rond 1 en daarna naar de stad maar ben gewoon bang van wat als ze honger krijgt... kan je bij de v en d ook terecht of is dat minder geschikt?
@ Suze: ja ik heb altijd vernomen dat het gebruik daardoor afgeraden wordt... heb het zelf ook al een aantal keer gevoeld bij gebruik van zo'n zak dat die pitjes in het midden bloedheet kunnen zijn! wil je niet de les lezen ofzo (hoop ook niet dat het zo overkomt) maar k vind het altijd zo eng
suze: bednakt! cjpt: balen zeg van je vk! Ik zou niet tot morgen wachten als je echt een ontsteking vermoedt. Meteen de ha bellen, hoe sneller je iets krijgt hoe beter, toch? Mijn borstontsteking is hierdoor ook niet heel erg geworden. Heb je ook koorts (dat wijst meestal op een ontsteking)? Om op je vraag in te gaan: Ik kan nog steeds (na 3 weken) niet heel goed lopen en staan is al helemaal shit, terwijl mijn hechtingen goed zijn geheeld. Dit valt mij best wel tegen. Ik had verwacht dat dit sneller zou gaan...
@ Liefie: dank voor je tips!! Zo fijn om dat te lezen van een ervaringsdeskundige. Ik denk dat we het zo maar gaan doen: om de 3 uur zo'n 100 ml FV. Hij krijgt dan zo'n 700 ml per dag binnen als ie alles opdrinkt (en dat zal ie niet altijd doen denk ik), dus prima binnen de marges. En wat goed dat Rens op zijn eigen kamer heeft geslapen! Ik twijfel: wil Teun eigenlijk 3 maanden bij ons leggen. Hij slaapt dan echter in de bugaboo reiswieg aan ons voeteneinde (zijn bedje is wat te groot voor bij ons in de slaapkamer), terwijl zijn eigen bed veel beter is om in te slapen natuurlijk. Misschien wil ik hem ook over een paar weekjes naar zijn eigen kamer doen (die grenst - met een badkamer ertussen- aan onze kamer, heel prettig dus!). Denk ook dat dat niet slecht is voor hem. Maargoed: het advies luidt natuurlijk om hem de eerste maanden bij je op de kamer te houden. Wat was voor jullie de overweging om hem naar zijn eigen kamer te verhuizen? Dan nog een vraagje: hoe lang zijn jullie babies wakker na de voeding? En wat doen jullie om hem of haar wat langer wakker te houden, zodat hij/zij niet meteen in slaap valt na de voeding? (Teun is soms heel alert, maar soms ook erg slaperig). In mijn ' bijbel' Regelmaat en inbakeren staat dat babies van 3 weken ongeveer 45 minuten wakker zijn (inclusief voeding en verschonen). Teun haalt dat soms ruim (hij wil dan niet slapen) en soms niet (valt dan metee weer weg).
@Noa, nou gisteren dus geen infacol gegeven en hij heeft 1x max 5 minuten gehuild en dat was het, ik was gewoon verbaasd...of hij nou verder geen krampjes had, geen idee. En het ik nu weer gestopt met vloeien, was misschien nog een restje ofzo. @liefie, hoe zijn jullie erachter gekomen dat Rens oververmoeid en overprikkeld was? of heb je dat al verteld en heb ik niet zitten opletten..
Anna: Maud is soms wel 3-4 uur wakker maar daarna slaapt ze ook 8 uur achter elkaar en maken we haar alleen even wakker voor de voeding en tijdens die voeding valt ze gewoon weer in slaap. 45 min vind ik dus erg weinig, dna is Maud wel heeeel lang wakker op een dag. Sommige dagen slaapt ze trouwens wel heel veel.
@ Lieke: 3-4 uur..wow, dat is wel heel lang! Maar slaapt ze dan 8 uur overdag? Draait ze haar dag-nachtritme dan niet om? Teun krijgt om de 3/ 3,5 uur een fles. Hij is dan ongeveer een uur wakker, daarna leggen wij hem weer (wakker) te slapen. Soms valt ie meteen in slaap, soms wil ie echt niet. Ik laat hem niet lang huilen en pak hem er soms weer bij. Als hij dan heel alert is en al wel wat geslapen heeft die dag, ga ik er maar van uit dat ie echt niet zo moe is. ' s Nachts krijgt hij zijn laatste fles tussen 23 en 23.30 uur en dan komt ie pas weer om 4.30 uur. Na die fles slaapt hij door tot een uur of 7.30/8. Op zich prima dus. Wat ik alleen gek vind is dat er in ' Regelmaat en inbakeren' staat dat babies van tot 6 weken max 45 minuten wakker zouden moeten/kunnen zijn rond de voedingen, en in ' De tevreden baby' (bijbel van vriendin, zij heeft het boek aan mij gegeven) dat een baby van die leeftijd max 5,5 uur op een dag (dus tussen 7 en 19 uur) zou mogen slapen omdat ie anders dag en nacht gaat omdraaien. HJe zou de baby zelfs wakker moeten houden als ie meer slaapt....Ik vind dat nogal ver uit elkaar liggen. Wat is jullie mening?
Ruben slaapt veel meer dan 5,5 uur (overdag) Als hij een voeding heeft gehad dan valt hij eigenlijk gelijk in slaap. meestal zo rond 11:00 is wel langer wakker en tussen 17:00 uur en 23:00 uur, dan heeft hij meestal zijn huiluurtje. Ik zie het nut er ook niet van in om hem moedwillig wakker te houden, daar wordt hij juist huilerig van. Het ritme komt er vanzelf wel in hoor, Bij de ene baby duurt het iets langer dan bij de andere..