Na een vreselijke dag gisteren waarbij Aiden ieder uur huilend in zijn bed lag (regeldag? Kan dat rond 3, 3 1/2 week?) heeft hij vannacht na zijn laatste voeding rond 0.00, geslapen tot 5.45! Heerlijk! Lang geleden dat ik zo lang heb mogen slapen Hij was ook heel erg moe van het niet-slapen gisteren.. Maar stiekem hoop ik dat hij dit vaker doet 's nachts! Meneertje hangt nu lekker in een draagdoek tegen mama aan. Schaapje @Cjpt: balen zeg van die was! @Mumtobe: Aiden is al een heel stuk gegroeid. Maar maatje 50 past nog nét! Broekjes zijn wel wat kort want hij heeft lange benen. Maar de shirtjes past hij nog prima en de rompertjes mt 50 beginnen nu wat strak te staan maar gaat nog net. Ik denk dat Aiden nu ongeveer 58 of 59 cm is. Maat 56 is nog wat aan de grote kant en 50-56 zit goed. Ik hoop voor je dat ze je gauw willen gaan inleiden! Heb trouwens vandaag Infacol gehaald, vorige voeding mee begonnen, dus ik ben benieuwd!
@ cJPT: Ja ik heb nu voor de zekerheid 3 pakjes in de koffer zitten maat 50, maat 50/56 en maat 56 daar moet er toch wel 1 van passen? ben benieuwd wat ons ukje weegt jij was zeker ook wel bang voor een flink kindje, omdat ze al zo groot geschat werd en dan ook nog eens 2 weken langer was blijven zitten... @ Annie: okeej thanx jullie geven me hoop hihi... @ Skatje: Aiden al 58/59 cm en nog steeds in maatje 50? owww... dan hoef ik me geen zorgen te maken denk ik... ik hoop idd ook dat de gyn. niet al te lang meer wil wachten!
@mumtobe, neuh was er niet echt bang voor ofzo. Maakt voor de bevalling niet echt uit. Je voelt qua pijn alleen het hoofdje echt eruit komen (de rest flubbert er een beetje achteraan) en die koppies zijn bijna allemaal even groot. Als de boel zo uitgerekt is daar beneden maken die paar mm dat het scheelt ook niet meer uit haha
@Skatje, met 3 weken idd weer een regeldag, dus kan heel goed hoor! ik heb donderdag mijn diplomauitreiking... nu moet ik vlak ervoor in de auto Ties nog gaan voeden omdat in de kerk zelf geen ruimte beschikbaar is.. wat een gedoe!
@ Cjpt: Nee bedoel het ook niet op die manier het komt er inderdaad toch wel uit en een bevalling van een 10 ponder kan makkelijker gaan als van een 6 pondertje... maar ik ben wel een beetje "bang" voor een grote baby, in de zin van dat het echte baby-baby er misschien al een beetje af is... @ Marieke: Dat is vervelend zeg!
cjpt: die van de kruidvat vind ik ook goed, die heb ik nu. annie: wat goed dat milan zo lang geslapen heeft!!!
@mumtobe, danique was ook een 9 ponder en 55 cm, maar echt een babytje hoor in het zh kon je het verschil wel goed zien met een 6/7 ponder, maar thuis is ze voor ons gewoon een klein babietje mijn andere 2 waren 6,5 en 7 pond en deze laatste was wel het makkelijkst......... groetjes susanne
De grootte van de baby zegt idd niks over hoe de bevalling gaat... Rens was slechts 3020 gram bij geboorte en ik had zowel inwendig als uitwendig meerdere scheuren plus nog een knip.....
@Jingi, is Ruben alleen die voeding onrustig met drinken?? Wat is er dan anders? heb je andere houding of zit je ergens anders? @Verhip, fijn dat het goed is gegaan bij Cb! @Cjpt, afbellen is idd het minste wat ze kunnen doen. Je staat nog steeds onder hun begeleiding dus moeten ze eigenlijk ook nog steeds voor jou netjes komen opdraven. Ohhhhhhhhhh dikke knuffel meid, wat balen van de kleertjes Haal je de binnenste rand van de pampers goed naar buiten?? Pampers heeft 2 randen, die je even met je vinger goed moet doen @Morgenzon, succes met je loges En weet niets van die aktie, sorry @Lieke, klinkt goed hoor wat je doet, nu hopen dat ze is aangekomen (even nog snel voeden voor het wegen) @Annie, oohhhh wat geweldig van Milan!! Heb je zelf ook weer lekker wat kunnen rusten, super! @Skatje, volgens mij zat er idd rond de 3 wk een regeldag, dus zou goed kunnen @Mumtobe, ik ga je niet bang maken, hier ook bevallen met 41+ maar hier kon ik die 56 uit de tas vissen hoor Hier draait zelfs 62 al mee En mocht het een grote zijn, joh je weet niet beter, is voor jou dan nog steeds een beeb hoor! @Marieke, hier zondag voor het eerst in de auto gevoed en gaat eigenlijk best prima Doordat de stoelzitting wat schuin achterover loopt, kwamen mijn knieen op perfecte hoogte als ik die optrok Anouk ligt dan perfect om te drinken (thuis gebruik ik nl. een kussen)
@liefie, hoeveel flessen krijgt Rens? Want hij scheelt niet zoveel met Milan. IK mocht van cb nu naar 5 flessen van 150 dus ben ik aan het proberen vandaag. Tot nu toe gaat het goed. Hij krijgt zo de 3e.
Mumtobe, volgens mij is dat heel normaal hoor, die twijfels! Je wilt toch niet op het moment van de geboorte zo'n teleurstelling voelen ofzo. Wij wisten uiteindelijk een paar weken voor de geboorte wel dat het wss een meisje werd, vanwege het verdacht van een cyste in haar eierstokken. Toen zei de VK dat ze bij de 20 weken echo wss had gezien dat het een meisje was. Cyste bleek er toch niet te zitten, dus het was nog even de vraag of het dan een meisje zou zijn, maar het was dus wel zo! Ik heb dus niet op het eind zo getwijfeld dat het nog een jongetje zou zijn, maar juist eerder had ik wel van die "jongens-momenten" Morgenzon, ik hoorde hier ergens dat het beter was om eerst badje/douche te doen, en daarna pas voeden. Maar ja, je moet toch kijken wat voor jou het beste past! Bij ons werkt andersom ook veel beter! Skatje, ik heb inderdaad ook de douche zachtjes over haar hoofdje laten gaan. Geen probleem! Alstie maar niet te hard staat! Hanna, ik geef BV en zit op 7 voedingen per dag. Vorige week een paar keer 6, maar nu weer steeds 7. Julia is sowieso heel vaak aan het drinken gisteren en vandaag. Er zit niet meer dan 2,5 uur tussen, alleen 's nachts 4/5 uur... Is dit erg? Krijgt ze dan teveel? Ik word er wel erg moe van... Aguamiga, geef er gewoon aan toe hoor! Ik wilde ook echt niet aan de speen, maar Julia's zuigbehoefte was zeker de eerste weken erg groot. Ze kwam bijna duimend uit mijn buik en duimen vind ik nog erger! Manlief heeft geduimd tot z'n 10e ofzo, en weet hoe vervelend het af te leren is. Op advies toch maar aan de speen gegaan, en nu heeft ze hem soms al helemaal niet meer zo nodig. Af en toe heeft ze zo'n zuiguurtje. Helpt dus wel! Wakker maken: ik doe het ook liever niet, maar wanneer het wel nodig is, dan helpt het vaak al om haar gewoon uit haar bedje te halen en op schoot te houden. Meestal lijkt ze gewoon door te slapen, maar wordt ze binnen een half uurtje wel wakker! Werkt hier goed! Lieke, hier drinkt Julia veel korter (10-15 min). Ik heb laatst gevraagd aan de hebamme of dat niet erg is, maar ze zei, meestal krijgen ze het meeste toch binnen in de eerste 10 minuten. Ik heb de laatste dagen Julia te lang aangelegd (steeds maar proberen, omdat ze misschien nog honger heeft) en nu dus weer beginnende kloofjes *au* Straks maar even zalf vragen! We gaan straks ook wegen (hebamme komt langs), dus ik ben benieuwd of ze veel is aangekomen. De vorige keer was het 200 gram in 5 dagen!! Skatje, dat verschilt volgens mij. Julia is iets jonger dan Aiden, maar komt overdag sneller op elkaar en 's nachts juist minder vaak (laatste dagen 4-5 uur!). Tsja is wel fijner denk ik, maar ook wel vervelend dat er niet zo'n pijl op te trekken is. Het veranderd zo vaak! Mumtobe, wauw, de laatste buik! Nog eventjes... Eerste pakje is hier trouwens al te klein helaas.. Was een maatje 50 (van die nijntje kleertjes van de prenatal). Alleen de slofjes en de muts passen nog Julia is vrij lang, dus het wordt dan snel te kort... Maat 56 zwabbert echt om haar heen nog, dus we schipperen nog een beetje in de 50/56 dubbele maatjes. Julia was trouwens bij de geboorte 3610 gram en kwam er super gemakkelijk uit! Geen scheur! Geen knip! En een baby-baby is het sowieso hoor, maak je echt geen zorgen. Juist het gezichtje, de manier van bewegen, dat maakt het zo'n ukje. Een kilo meer of minder is van minder belang voor die pasgeborenen-look. Brrrr, onze kat lag te slapen onder een tafeltje en blijkbaar wassie aan het dromen ofzo... Ik hoor opeens gegrom daar! Ik schrik me wild! Blijkbaar was het een hele enge droom Nu komt hij heel duffig onder het tafeltje vandaan
@ Mumtobe, leuk zeg, op vakantie met zn drietjes. @ Noa, ik wist idd dat je 6 weken onverzekerd bent na een ks. Ooit eens ergens gelezen. Het is volgens mij gevaarlijk om een noodstop te maken, omdat er dan zoveel druk op je buik komt. O en jij ook al op een weekje weg in december, leuk hoor. @ Hanna, wij zaten eerst ook op 8 voedingen hoor, denk sinds een week of 3 zitten we op 7 voedingen. Florine is hier langzaam naartoe gegroeid. Fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad. @ Verhip, wat een schatje! @ Ollekebolleke, wat vervelend dat Finn zo'n raar ritme heeft. Misschien heeft het cb tips? Is de baaldag weer voorbij? @ Aguamiga, wij wilden eerst ook geen speen geven, maar Florine heeft veel zuigbehoefte, dus toch maar gegeven. Maar alleen als het niet anders kan, ze krijgt m meestal maar 1 keer per dag. @ Monique, ik haal zo'n 60 ml in 15-20min uit mn borst. En dan heb ik het gehad, dus misschien is er wel meer mogelijk, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Jij hebt nu ook grote tepels en geen last bij een medela kolf? Misschien dat ik die dan ook maar moet proberen. Ik wil wel graag kolven, maar zoals het nu gaat is het niet leuk. @ Skatje, is de baaldag van Aiden ook voorbij? Vervelend als ze zo'n lastige dag hebben. @ Lieke, hier drinkt Florine 15 min aan de ene borst, en dan nog zo'n 10 min aan de andere borst. Ze neemt hele grote slokken. In het begin was het 30 om 20 minuten. Ze groeit wel heel hard, ze is vandaag 6 weken en 1,5 kilo zwaarder dan bij de geboorte. @ Petrabr, wat zielig dat Suze verkouden is. Beterschap! @ Mamadeluxe, zo Elijah drinkt al vlot voor zo'n klein mannetje. @ Mumtobe, mooi buikje! Moeilijke vraag, over wat je moet doen als de gyn je al snel wilt inleiden. Luister naar je gevoel. En wat cjpt zegt is waar, soms duurt het 1 dag, maar het kan ook 2 of 3 dagen duren. @ Suze, wat zielig als ze moeite hebben met poepen he. Wat soms helpt is temperaturen, of wat het cb tegen me zei: met een watje met babyolie het anusje masseren. @ Cjpt, wat een doos van een vk. Daar heb je dus echt niks aan. En wat k*t dat je vriend wat kleertjes heeft verpest, knuffel voor jou. Ik zou ook emotioneel worden als dat met Florine's eerste pakje zou gebeuren, balen zeg. Misschien dat een huilbui een beetje oplucht. @ Verhip, fijn dat ze helemaal is goedgekeurd. @ Morgenzon, jij ook al douchen volgens de uitleg van miekiepluis haha. We zijn straks allemaal zo aan het douchen. Volgens mij zijn de etos aanbiedingen ook deze week nog. @ Annie, zo dat is een lange nacht! Lekker zeg! Alles goed met je, dat de ha komt? @ Marieke, wat leuk, je diplomauitreiking. Maak een lekker comfortabel hoekje in de auto (kussentje erbij) dan komt het voeden vast goed. Nou ik heb mn best weer gedaan Ik was vanochtend bij mn schoonouders, mn schoonzus was er ook. Zij is 4 dagen voor mij bevallen, dus je zou denken dat de babys ongeveer hetzelfde formaat zijn. Zeker aangezien ze 3120 gr (Florine) en 3125 gram (nichtje) waren. Nou nee dus, Florine is een kilo zwaarder!! En 4 cm langer!! Gek hoor, ze lijkt echt groot naast haar nichtje. Florine is nu (6 weken oud) ongeveer 4,8 kilo en 58 cm. Sinds een paar dagen heb ik maatje 62 erbij gepakt, want sommige dingen in maat 56 zijn al te klein haha.
@Gentle, ik heb gehoord dat je best na het eten mag badderen met beeb, maar dat je er dan het beste half uurtje tussen kan laten zitten En volgens mij mag Julia idd gewoon zoveel drinken, dat het vervelend voor jou is, is idd een ander verhaal @Jessi, dan kolf jij al meer dan ik, netjes hoor! En mijn tepels mogen er wezen ja en gaat goed met de electrische kolf van Medela. Doet het gewoon constant pijn dan?? en heb je dat niet als Florine drinkt?? So he, Florine gaat lekker he! Hier werkt de nieuwe aanpak voor DIT moment. Ik zie Anouk nu niet zoveel meer maar het gekrijs en gehannes met een huilende baby is voorbij. Dan merk je pas hoeveel ze eigenlijk nog wilde slapen, arm meisje. Maar eerst wilde ze in de box en op ons slapen en nu ineens niet meer. Nu wil ze ingebakerd en alleen in haar bedje liggen. Gelukkig had mama het vrij vlug in de gaten. Zijn er al beebs die echt een tijdje alleen in de box liggen zonder te huilen?? Is er hier niet bij.
Jessi, heb je een handkolf van Avent? Die heb ik ook namelijk en ik vind het wel een fijn ding. Vind dat ik ook vrij grote tepels heb en hier gaat het wel goed, het gevoel is natuurlijk niet geheel pijnloos maar echt pijn doet het niet. Heb je je tepel wel goed in het midden? Als ik hem er niet goed op heb zitten doet het namelijk wel veel pijn... Ik heb gisteravond ook eens gekolfd en dat leverde me binnen 5 a 10 min 60cc op van 1 borst
Borstvoedingbaby's mogen zoveel drinken als ze willen... ze krijgen nooit teveel... @monique: Ja hier... Yrsa kan zich al wel even vermaken in de box. Ze kijkt dan naar buiten of naar haar mobiel waar een leuk geluidje uitkomt en leuke diertjes ronddraaien... Ook haar eerste popje heeft ze vanmorgen ontdekt. Ze werd er helemaal wild van hahahaha... Ik merk wel dat ze het steeds leuker gaat vinden in de box. Om lekker naar van alles en nog wat te kijken... Voor de rest gaat het gelukkig wat beter hier met de borsten... Alleen is de productie erg achteruit gegaan... @Mumtobe: jeetje nog steeds geen beeb voor jou? Ik hoop echt voor je dat je gyn een beetje goedgezind is en dat ze je snel helpen...
Hier ook bv. Ik laat Dominique 1 borst leegdrinken tot ze in slaap valt of hem loslaat. Dan plaag ik haar even een beetje of verschoon ik haar zodat ze wakker is en geef ik haar de andere borst. Ook weer tot ze slaapt of loslaat. Bij de volgende voeding beginnen met de borst die ik als laatste had gegeven.
Meiden, ik ga even iets heel raars schrijven.... De eerste weken was Rens zo aan het huilen en zo veel wakker dat ik er gek van werd. Toen zat ik daarover te 'klagen'. Nu gaat het zo veel beter, en ligt hij zo veel te slapen (ook overdag) dat ik hem een soort van mis!! (Beetje wat Monique ook al schreef over Anouk.) Maar ik kan het toch niet maken om nou daar weer over te 'klagen'....!! Het is hartstikke fijn voor het manneke want ik merk aan alles dat hij veel beter in zijn vel zit op de momenten dat hij wakker is. Maar vandaag slaapt hij zo veel dat ik me er bijna zorgen over maak! Hoe tegenstrijdig is dat hé..... Pfff 't zal nog wel even een hormoonschommelingetje zijn, maar ik kan haast wel janken Hij is tot nu toe vandaag alleen wakker geweest van: 4.45 tot 5.15, van 7.30 tot 8.30, van 11.00 tot 12.00 en van 15.00 tot 15.45 uur. Dat is inclusief fles, luier en knuffels. Nu ik 't zo opschrijf weet ik wel dat 't oké is want 3 kwartier tot een uur wakker zijn is prima voor zijn leeftijd (toch??) maar ja, waar je al niet over kan twijfelen hè, als kersverse mama....
@Monique, Milan kan zo'n 10 minuutjes in de box dus nog niet echt heel lang! Je kan hem beter voor het raam zetten hij is helemaal gek van licht! En fijn dat Anouk (wist je dat ik in het echt zo heet hihi) zo lekker slaapt ingebakerd!! @Jessi, woow Florine al bijna maat 62! Hier nog volop in maat 56 en sommige shirtjes zijn nog te groot! Denk dat Milan nu zo'n 4,7 kilo weegt. En er is niks hoor dat de huisarts kwam. Hij kwam gewoon even bij Milan kijken, doet hij altijd bij alle baby's! Doen jullie huisartsen dat niet?? Ik vond het wel erg aardig! @mvy, zo nou jij hebt genoeg melk!! haha!! Ik was net naar de stad lopen, sta ik bij appie, zit die vrouw achter me onwijs in de kinderwagen te kijken en dan niks zeggen!! Vet aso. Zeg dan wat, dan mag je van mij best kijken. Vet chagrijnig wijf! Grrr.. Ga even me soap kijken, toedeloe!! Weet iemand trouwens hoe je je gebruikersnaam kan wijzigen?? Want ik hoef nu niet meer anoniem te zijn. We hebben het nu niet meer over namen enzo hihi..
@Liefie, snap dat het best raar is voor je dat hij zoveel slaapt nu en dat je hem mist. Maar het lijkt mij lekker hoor!! Hier is Milan soms zo lang wakker dat hij zichzelf oververmoeid!! Zoals het Rens het doet is prima hoor!! Gewoon extra knuffelen als hij wakker is!