Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Rens krijgt 6 flessen per etmaal: 4 x 120+4 en 2 x 90+3.
    De kleine flessen zijn 's nachts en 's ochtends vroeg en die grote overdag.

Bedoel jij met 150 ml het water of de voeding in totaal?

Vraag me opeens af hoe je dat eigenlijk moet rekenen --> als men adviseert van 150-180 ml per kg lichaamsgewicht, is dat dan de totale voeding of alleen het water??

En nog een vraagje:
    Er is mij opeens toevallig van 2 verschillende kanten ter ore gekomen dat je eerst het water moet opwarmen en dan pas de poeder erin moet doen. Wij doen altijd eerst poeder erin, roeren en dan het geheel in de magnetron. Is dat fout??

2. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Thanx Annie!!

Oja Rens vindt de box niks aan... Ik probeer hem er af en toe op zijn buik in te leggen (wakker) want de cb arts had gezegd dat dat goed voor zijn spierontwikkeling was maar dat vindt-ie maar stom :p

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

@ Monique, het doet niet constant pijn, maar het is geen aangenaam gevoel. Maar daarna heb ik dus 3 dagen hele zere tepels, en dat voel ik dan ook bij het voeden. Zit ik me weer schrap te zetten voor het "happen", terwijl ik dat niet heb als ik niet kolf.
    Wat fijn dat de nieuwe aanpak met Anouk goed werkt!
    Oja hier kan Florine in de box liggen als ze slaapt, maar wakker vind ze er niks aan hoor. Dan wordt het schreeuwen.

@ MvY, zo jij kolft vlotjes :$. Ik heb ook de handkolf van Avent, ik zal de volgende keer opletten of mn tepel goed in het midden zit.

@ Annie, o het was een plezier-bezoekje. De ha is hier ook geweest om naar Florine te kijken, maar al toen ze 3 dagen oud was.
    Ik kom affentoe ook mensen tegen die de wagen gaan ingluren en niks zeggen, zo raar :(
    Geen idee hoe je je gebruikersnaam kan wijzigen..

Zo even de aardappelen opzetten :D

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie/Jessi, ja de melk spuit er best wel uit :) Esmee laat ook meestal ff de borst los als de tsr komt want dat zal haar wel te snel komen ofzo....

Lekker dat sommige kindjes zo lekker slapen, maar kan me ook voorstellen dat je ze dan erg mist!!

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

annie, om je gebruikersnaam te wijzigen moet je ff een moderator een pb sturen.

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Liefie, idd eerst het water warmen en dan poeder erbij.

Monique, hier ligt ze ook niet lang 'rustig' in de box. Wipper vind ze ook nog niet interessant...

7. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    box: hier soms echt leuk als ze even wil spartelen, maar na een tijdje wordt het toch huilen...

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, so he jij ook al zoveel
    Kolven jullie dan na een voeding of gewoon er tussen in??

@Desiree, so he wat fijn dat Yrsa al zo lekker in de box ligt en al echt dingen aan het ontdekken is.
    Hoe weet jij dat je productie terug loopt???

@Cjpt, dan voeden wij hetzelfde!

@Liefie, *schudt je bijdeze de hand*
    Wij zaten er hier vorige week ook beetje doorheen en dit is idd echt heerlijk en stukken beter voor iedereen en toch...........................
    Snap je helemaal, denk dat we gewoon geduld moeten hebben totdat onze beebs ook wat langer wakker gaan zijn met een voeding.
    He, draai hier vandaag ongeveer zelfde schema ook nog eens;)
    Bij 180 ml bedoelen ze het water, met voeding erbij kom je daar dan dus overheen.
    Weet niet of het fout is wat jullie doen maar bij Mirthe is ons aangeleerd eerst water opwarmen en dan pas poeder erbij

Hoe doe jij het nu met kraamvisite??
    Krijgen zondag voor het eerst met dit nieuwe schema visite en weet niet goed wat te doen
    Als ze haar willen zien moet ik bijna wel "verplicht" voeden met visite erbij

@Annie, oh nee sorry Anouk hi hi
    Hier vind Anouk de wipper ook iets beter, nog niet lang hoor, maar dan ziet ze wat meer omdat ze wat rechter zit
    En ook hier de huisarts op bezoek gehad om kennis te maken met de nieuwe spruit!

@Jessi,dat kan toch idd niet de bedoeling zijn van kolven.
    Moeilijk hoor, want je koopt ook niet zomaar even iets anders he

En ben weer gerust gesteld dat het dus gewoon bij deze leeftijd hoort dat ze nog niet lang in wipper of box kunnen
    Hi hi, wat vergeet je die dingen snel he, kan me dat van Mirthe totaal niet meer herinneren

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, deze had ik gekolfd ipv een voeding. Ik geef nu 's avonds fv als laatste voeding.
    Maar dit was mijn linkerborst, mijn rechterborst komt denk ik meer uit, die is ook dikker/zwaarder en staat meer op spanning altijd.

En idd wat vergeet je dingen snel he. Ik kan me dat ook allemaal niet meer herinneren van bij Youri!!

Oja Annie, wat fijn dat Milan zo goed heeft geslapen vannacht zeg! De fv doet echt wonderen blijkbaar :D

Hier ook de dokter op bezoek geweest, maar dan in de kraamweek. Esmee heeft hem onder ge-spuit-poept :p:D

Vind het heel raar maar heb nu 2 avonden fv als laatste voeding gegeven en de eerste avond dronk Esmee maar 50cc!!! En gister dronk ze maar 70cc!!! Ze valt dan zo diep in slaap, krijg er niks meer in. Is wel erg weinig he ;)
    Die voeding krijgt ze meestal rond 22 uur en slaapt dan door tot 2uur a 2.30uur...

Even Youri in bed leggen...

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Heb morgen sollicitatie gesprek :D spannend :D

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

hier is lekker gekletst zou te lezen hihi.

@annie wat leuk dat je ha even kwam kijken bij milan doen ze hiet niet hoor.

@mumtobe ik had ook 1maatje 50 bij me en een maat 56 maar maat 50 was nog veelste groot hihi. die was van feetje viel waarschijnlijk erg groot.
    vandaag trok ik een setje aan van de hema en die broek is gewoon te klein is mt 50/56 dus is echt per pakje verschillend hoor.

@cjtp ow zal je altijd zien, als de was een keer verpest wordt dat er dan het 1e pakje bij zit hopelijk krijg je het nog goed.

@jessie ow jij wist het dus wel. ik niet ga morgen toch maar even de verzekering bellen, want de gene in me omgeving die een keizersnede hebben gehad wisten dit ook niet.

@liefie hier deed de kraamverzorgster het poeder er al bij en toen warmen, dus nu weet ik het ook niet meer.

@mvy ik heb dat ook wel is dat yaslin de laaste fles niet helemaal drinkt en dus maar een beetje. maar net wat esmee doet ze vallen zo diep in slaap dat je ze niet wakker krijgt.
    ow sollicitatie gesprek spannend!!! waar ga je solliciteren?

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ MvY; spannend! Wat voor baan is het?

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Noa, hmm Yaslin heeft dat dus ook. Maar jij moet haar dan ook wakker maken he dacht ik te hebben gelezen?
    Hier dus ook, rond 18uur krijgt ze meestal de borst. Dan is ze 2uurtjes 'onrustig' en dan valt ze rond 20uur in slaap en dan moeten we haar dus weer wakker maken voor een voeding... Echt shit.

Nou, tis niks speciaals hoor, ik heb gesolliciteerd bij de thuizorg om te gaan poetsen bij mensen. Ik werk nu bij AH maar dat is te ver rijden steeds en krijg het niet vergoed. Dus nu eens kijken of dit leuk is.

Mumtobe, hoe gaat ie met je? Nog even volhouden he...

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even een paar korte reacties, ga zo naar de verjaardag van mijn schoonmoeder:

Mumtobe, was het gezellig op het terras vandaag? Heerlijk weer daarvoor he!

Cjpt, tjonge zeg wat een matige boel van de vk zeg!! Gewoon huisarts bellen als je het nog niet vertrouwd!

MvY, veel succes morgen!!!

Bedankt voor de antwoorden op de vraag hoeveel keer voeden per dag. Het verschilt toch wel veel, dus het zal hier ook wel goed zijn.

Nog even een fotootje:

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Tjee, wat luxe dat jullie huisartsen thuis komen kijken! Dat doen ze hier niet hoor... Huisarts heeft Rens wel al gezien, maar dat was omdat ik erheen moest voor mezelf en hem mee had genomen ;)

MvY veel succes morgen met je sollicitatie!

Hanna wauw wat een plaatje is Svinthe toch! En geweldig dat ze zoveel haar heeft dat ze gewoon nu al een speldje in kan, superschattig!!!

Bedankt voor de antwoorden over het poeder en de fles... haha maar nou weet ik 't eigenlijk nog niet... nouja volgens mij lust Rens het graag zoals we het nu doen dus 't zal wel goed zijn....

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy de eerste paar keer maakte ik yaslin wakker omdat in het zh ook nog zo late fles kreeg, maar daar lag ze ook tot tien uur half elf op zaal dus ja genoeg geluid, en thuis lag ze al in bed waar het dus al stil was en ja dan moest ik haar wakker maken nou dat heb ik opgegeven. ze krijgt nu vaa rond 21.00 de laatste fles en dan komt ze 1x in de nacht maarja dat is fles opwarmen luierverschonen en mw slaapt weer verder dus vindt niet zo heel erg, ze drinkt dan teminste wel alles op.

en thuiszorg leuk hoor,werkte ook bij de thuizorg allen ik deed het verpleeg gedeelte maar die mensen zijn je wel dankbaar hoor voor het werk wat je doet, en vaak vinden ze het alleen al gezellig als je der bent en een bakkie met ze doet hihi

@hanna jeetje wat heb svinthe al veel haar. veel plezier op verjaardag.

nou meiden ik ga lekker tv kijken iedereen een fijne en rustige nacht toe gewenst en tot morge!!

17. Monique: Finn groeit juist heel goed ruim 1 kg in 16 dagen waar 350 gr gewenst is, dus daar is niks mis mee. En echt heel erg maaien met zijn armpjes waardoor hij zichzelf wakker maait doet hij ook niet, hij had denk ik gewoon een hele erge off day!
    En tja een gebruiksaanwijzing zou toch wel fijn zijn, maar helaas die krijg je niet na de bevalling!

Mumtobe: maar ik en ook gewoon een beetje nieuwsgierig hoe de laatste augustus baby er uit ziet! en ik duim natuurlijk het meeste voor jou dat je ook gezellig met ons mee kan gaan kletsen! Jeetje zeg wat een buik, hij is wel mooi, stiekum ben ik nog steeds jaloers, ik heb nooit een laatste buikfoto kunnen maken, terwijl ik dat wel wou.
    Meid als ze voorstellen om te gaan inleiden zou ik toch die kans nemen hoor! Het zal inderdaad wel een lastige keuze zijn, maar dan ben je wel van alle onzekerheden af en heb jij ook lekker je kleintje in je armen.

Lieke: Finn krijgt eerst borst 1 ongeveer 15-20 min en dan verschonen en dan de volgende ongeveer meestal een minuutje of 5 en dan is hij klaar.

Brusje: tja ik vind het opzich ook geen probleem als hij dan wel gaat slapen als wij ook in bed liggen en dat doet hij dus ook niet, helaas, maar vanacht ging het gelukkig wel wat beter. Maar ik denk wel dat hij inderdaad soms wat huidhonger heeft.

Cjpt: wat vervelend van je was meid, ik kan me voorstellen dat je om het eerste pakje even wat tranen kan laten, dat is toch een heel bijzonder pakje, tenminste die van Finn is echt wel bijzonder! Meid even lekker huilen lucht op, dikke knuf!

Morgenzon: fijn dat het gelukt is, ik ga het van de week ook echt eens proberen, maar deze week wordt het nmog weinig denk ik erg druk!

Jessi: gelukkig is zijn baaldag wel weer redelijk voorbij en tips van het CB de enige tip die ik had gekregen, dan moet je misschien de laatste voeding vervangen voor flesvoeding, dan heb je zelf wat meer rust!!!! Uh nee want dan moet ik dus ook kolven, stelletje....piep! maar vandaag ging het een stuk beter dus we duimen dat het vanacht weer zo gaat!
    Jeetje wat is Florine dan al een grote meid zeg! Maar sommige kinderen groeien gewoon sneller dan anderen, Finn is 8 weken jonger dan mijn/zijn neefje en er zit nu ongeveer 500 gr verschil in gewicht, dus dat is ook best pittig, maar ach de 1 is lang en dun en de ander kort en dik!

Mama van Youri: ik zal duimen dat je aangenomen word, succes

HA op visite: mijn ha is ook niet geweest, ik weet dat hij voordat hij op vakantie ging wel gewoon aanwezig was, dus hij had best even kunnen komen, maar nu heb ik me gisteren bij een andere huisarts ingeschreven en daar ben ik toevallig gisteren al geweest, dus we weten al wie en hoe hij is.

Liefie: mijn kraamhulp had een flesje klaar gezet en die hoefde ik toen alleenmaar op te warmen, dus ik denk niet dat het heel veel uit maakt, maar eerst het water schijnt wel beter te zijn.

Ik ben trouwens gisteren met Finn bij de ha geweest omdat ik dacht dat hij spruw had, maar dit bleek gelukkig niet zo te zijn, maar hij heeft wel een navelbreukje, best wel zielig, maar hij schijnt er geen last van te hebben en het zou met 1-2 jaar over moeten zijn dus daar gaan we dan maar voor, ik vind het alleen zo`n zielig gezicht!
    Finn had vandaag geluukig een betere dag dan gisteren, nu hopen dat het wel zo doorgaat, dan ben ik ook een tevreden mama en is Finn ook een stukje gelukkiger denk ik!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Desiree: Ja ik hoop het ook...

@ Noa: Dat is ook zo maar heb het idee dat dit pakje ook vrij klein uitvalt...
    maar ja we zullen zien of hij/zij het past!!

@ Mvy: ja met mij gaat het op zich prima... ik slaap goed (klopt af) lichamelijk
    ben ik ook nog niet echt uitgeput ofzo! maar dat wachten... daar wordt je helemaal
    knettergek van! ik voel mezelf beter als een paar weken terug gek genoeg!
    lichamelijk dan hé... ik heb nu ook wel last van de hormoontjes :p

@ Hanna: ja was heerlijk op t terras, al waren we er pas om kwart over 4 denk ik...
    maar we hebben er ook heerlijk gegeten :D
    Ah.. daar is Svinthe weer met haar volle bos haar :D ik vind het zo lief!!

@ Huisarts op kraamvisite: Onze huisarts komt straks ook op kraamvisite,
    gewoon om zijn nieuwe patient(e) te bewonderen :p

@ Ollekebolleke: Ergens is het natuurlijk ook wel bijzonder om de laatste Aug. baby
    te krijgen :D iedereen wacht op hem/haar hihi... en dan is het ook nog niet
    eens bekend of het een jongetje of een meisje zal zijn...

19. Mumtobe: jah eigenlijk ben je gewoon heel speciaal!! Geniet nu maar even van het idee dat je speciaal bent, nou ja jij samen met je kindje natuurlijk! haha.

Liefie: bedankt voor je pb, je hebt pb terug

20. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @skatje, ben benieuwd hoe Aiden op de infacol reageert. Ik ben er na 3 dagen weer mee gestopt, Ruben kreeg er alleen maar meer krampjes van en moest steeds kokhalzen. Hij heeft trouwens al 2 dagen niet meer gepoept, hij laat alleen van die grote mensen=mannen scheten..:p

@Cjpt, ownee..het geboortepakje naar de knoppen, dat is balen zeg. Ik was ook direct in tranen uitgebarsten.:x

@Monique, nee ik heb alles al geprobeerd, beneden voeden, op bed voeden, liggen, zitten. net had hij het trouwens ook weer. wat er wel anders is is dat hij savonds altijd beneden is en hij is dan ook altijd wakker, terwijl ik zie dat hij wel slaap heeft. Ik heb hem nu in zijn wiegje gelegd dus ik zal straks ondervinden hoe de voeding gaat...wordt vervolgd.

@mvy, spannend, solliciteren. succes!

Deel Deze Pagina