Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Mumtobe, wat spannend zeg! Ik duim voor je dat je snel gaat bevallen na het strippen.

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

He meiden,

Helemaal niet bijgelezen maar wil even laten weten dat ik de baan heb!!!!! Joepieeee!!

Bedankt voor het duimen, het heeft geholpen hihi.

Heb het nu even druk, moet koken en daarna boodschappen etc maar ik kom snel meer vertellen!

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Nou het klusje is geklaard... pfff niet lekker maar gelukkig wel te doen!
    misschien raar om te zeggen maar ik heb het idee dat ik flink ben uitgewoond haha!
    merk er nog niet veel van buiten wat bloedverlies maar dat zou ook wel snel zijn!
    ik had nog niet echt ontsluiting en mijn BMM lag nog hoog en ver naar achter (dat
    was ook het gevoeligste want ze kon er gewoon niet goed bij, dus eigenlijk was het
    aan de buitenkant gevoeliger als van binnen)
    mocht het nog niks doen dan kan ik haar vrijdag weer bellen en dan probeerd ze het nog een keer als ze tijd heeft!

@ Mvy: Jeeej gefeliciteerd meid!

@ Verhip: nee het zegt idd niks, echt potdicht was het niet maar ze kon er nét een halve centimeter in ofzo...
    maar ze heeft wel even gewoeld om het toch te prikkelen...

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MamavanYouri, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Misschien heb ik het even gemist hoor, maar wat is het voor baan?

Mumtobe, spannend hoor, nu maar even afwachten.....
    *pompiedom*

5. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Mvy: GEFELICITEERD met je nieuwe baan....

@mumtobe: Spannendddd... ik hoop voor je dat het wat gaat doen. Zou wel tijd worden hahaha... We zitten met zijn alle op jou beeb te wachten :p

@Hanna: lieve foto zeg...
    @Ginny: hahaha geweldig die foto...

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Ja idd, maar afwachten deden we toch al dus daar gaan we rustig mee verder *pompiedompiedom* :p

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Desiree: Ja idd, raar idee hoor dat er door heel Nederland een hoop vrouwen op ons kindje zitten te wachten :p haha

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik heb geen tijd om alles terug te lezen, want danique huilt de hele dag al.........

@ mumtobe, ik hoop voor je dat het wat oplevert!

even een vraagje: danique heeft de hele dag al krampjes, echt van voeding naar voeding, echt heel zielig, hebben meer kindjes dit weleens? want ik begin me nu echt af te vragen of ze niet wat heeft een koemelkallergie of iets dergelijks??

groetjes susanne

9. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Dan moet je er toch wel heel wat moois van maken hoor ;)

even spammen:

10. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Whoehoe, Sara heeft net 5 hele minuten aan de toetjesborst gedronken ZONDER tepelhoedje ;)

Ben apetrots op mijn apie!! Had eerlijk gezegd zelf gedacht dat we aan dat ding vastzaten, maar blijf toch zo om de andere voeding even proberen, en zowaar ging het net goed, en had ze de borst ook goed vast (tepel + tepelhof) Toen moest mama natuurlijk na 5 minuten kijken of ze wel echt goed vast had, en toen lukte het niet meer, maar het begin is er!

Ik lees trouwens dat wij ons best gelukkig mogen prijzen met het slaapritme van Sara, ze slaapt eigenlijk altijd 4 uur achter elkaar 's nachts, soms zelfs 4,5, en overdag zit er telkens 3 a 4 uur tussen de voedingen. Leverde wel discussie met de kraamzorg op trouwens "Ja maar, ze moet 7 keer per dag een voeding" Op de vraag hoezo dan krijg je een antwoord dat er eigenlijk op neerkomt dat het nu eenmaal zo in het boekje staat....

Ik heb besloten dat soort dingen maar een beetje naast me neer te leggen, zo lang Sara tevreden is, goed aankomt en voldoende plasluiers heeft lijkt het me dat het niks uitmaakt of ze nou 6 keer of 7 keer een voeding krijgt.

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Desiree: Wat is Yrsa lang zeg :D mooie meid!! hoop idd dat ik hier in het topic af kan sluiten met een spectaculair bevallingsverhaal :p

12. Femya

Femya Niet meer actief

*inbraak*
    Oh spannend Mumtobe! Ik lees al een tijdje mee om te kijken of je al bevallen bent. Je hebt een tijdje terug een berichtje bij ons gezet (de septembermama's) vandaar mijn nieuwsgierigheid... Hopelijk zet het snel door en heb je nog een mooie geboortedatum ook als het vandaag komt. Heel veel succes!

Alle augustusmama's hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes!!
    *uitbraak*

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    DesireeK, wat een mooi meisje zeg!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@mumtobe dat is idd grappig dat wij met zijn allen op jouw bevalling aan het wachten zijn :D
    hopelijk wordt je bevallingsverhaal niet té spectaculair he, een makkelijke bevalling is toch leuker..

maar het wordt weleens tijd om het stokje over te dragen aan de sep.mama's....hup, schiet eens op! ;) ;)

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Marieke: Héél makkelijk kan toch ook heel spectaculair zijn? :p
    daar doelde ik eigenlijk op hihi...

ja het is idd wel tijd om het stokje over te dragen maar ons beebje wil gewoon nog niet :(

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou was van plan om vandaag weer gezellig mee te kletsen, maar er is niks van gekomen. En het is alweer bijna tijd voor Kane's flesje, dus morgen weer een nieuwe poging.

Wel zag ik nog een paar schattige foto's voorbij komen!

En thanx voor de reactie's op Kane in z'n badjas en slippers...schattig he! :D
    Kweet niet meer wie het vroeg, maar de badjas en slippers zijn van BamBam en wij hebben ze gekocht bij Babypark.

Mumtobe Hopelijk heeft het strippen toch geholpen en kan je morgen of overmorgen je baby in je armen houden!

Mvy Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik zal hier trouwens ook nog even m'n bevallingsverhaal plaatsen (maar Mumtobe kan het maar beter nog niet lezen haha :p)

Fijne avond meiden!

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @jessie inderdaad ik mag het huishouden zelf nog niet dus ja moet gedaan worden hihi. en ik had inderdaad honger dus ging alvast maar koken hihi, maar nu heb ik alweer trek hoor!!!

@mvy gefeliciteerd met je baan!!!! wannneer kan je beginne? en dit was dichterbij toch?

@mumtobe ja iedereen zit op jouw beeb te wachtten!!! schiet toch is op. hopelijk komt jullie kleine snel deze wereld bewonderen, en mag je het stokje overgeven.

@desirek wat een leuk grietje.

@aumiga hier zit ik ook soms op 6 en de andere keer op 7 voedingen hoor je moet niet alles te letterlijk nemen wat ze zeggen denk ik.

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Mijn bevallingsverhaal:

Woensdagochtend 12 augustus werd ik al wakker met een raar gevoel....vandaag zou het wel eens kunnen gebeuren. Ik was vroeg wakker en klikte de tv aan....nog even rustig wakker worden en wachten op schoonmams die zou komen om het huisje schoon te maken. Ik werd ineens misselijk en dat vond ik ook maar raar....
    Schoonmams ging aan de schoonmaak en ik kreeg de opdracht om te gaan bevallen!

Omdat ik geen zin had om boodschappen te doen en dus ook geen zin om te koken, had ik Richard gebeld en gezegd dat we maar bij Piet (frietzaak) moesten gaan eten. Hij zou me om 19.00 uur komen ophalen en op het moment dat hij binnenkwam, kreeg ik net een soort van kramp.
    "Ga je beginnen?" was het eerste wat hij vroeg.
    Waarop ik antwoordde "Nou dat zou best wel eens kunnen!"
    Bij Piet heb ik lekker m'n buikje vol gegeten, maar wel kreeg ik 2x weer een soort van kramp. Bij de 2e waren we gelukkig al klaar met eten, en ik wilde dan ook direct naar huis.

Rond 20.15 uur waren we thuis en ik merkte dat de krampen toch wel vaker kwamen....zo om de 8-11 minuten. Vanaf 20.39 uur ben ik het bij gaan houden en een uur later had ik toch al 6x een kramp gehad. Ik ben lekker gaan douchen om te kijken hoe het zich verder zou gaan ontwikkelen en ja hoor...ze bleven komen en gingen langzaamaan toch ook wel steeds pijnlijker worden. Het was nog goed te doen, maar moest sommige toch al gaan wegpuffen. Rond 23.00 uur besloten we naar bed te gaan, maar nog geen 1,5 uur later zat ik alweer beneden! Ik had tegen Ries gezegd dat hij maar moest proberen te slapen, want hij kon toch niks voor me doen en hij kon die paar uurtjes slaap wel goed gebruiken. Gelukkig was vriendinnetje Ans nog wakker, dus ik heb met haar op MSN gezeten en ja hoor....de weeën begonnen nu nog regelmatiger te komen en ik voelde ze nu ook in m'n onderrug, heupen en bovenbenen....niet echt een lekker gevoel! Rond 2.30 uur besloot ik weer even te gaan douchen en ook nu bleven ze komen en ik kan je vertellen....staand rugweeën opvangen is geen pretje! Ik heb even later toch Ries maar wakker gemaakt en die heeft het ZH gebeld en we mochten komen....om 3.55 uur stapten we in de auto en om 4.15 uur liepen we de verloskamer in.

4.30 uur
    Nou dan ben je in het ZH....raar idee dat we over een paar uur papa en mama zijn. Maar zover was het nog lang niet! Ik werd aan de CTG gelegd en ook Kane's hartslag werd gemeten. Ik werd getoucheerd en ik bleek 4 cm ontsluiting te hebben...ik was dus echt bezig met bevallen....het drong op dat moment pas een beetje tot me door! Omdat m'n vliezen ook nog niet gebroken waren en ik me verder "goed" voelde, hoefde ik niet op bed te blijven liggen, maar ik mocht staan, zitten, lopen....hoe dat ik het prettig vond om de weeën op te vangen. Ook hadden ze zo'n soort skippybal en dat wilde ik wel proberen, maar halverwege een wee gooide ik die al door de kamer heen....dat vond ik niks!

6.30 uur
    De weeën kwamen ondertussen al om de 3 minuten en dat waren dus rugweeën en die doen echt zeer! Ik wilde graag pijnstilling, maar daar willen ze in het ZH toch zo lang mogelijk mee wachten. Ik werd weer getoucheerd en had toen 5,5 cm. Ze vroeg of ik misschien in bad wilde, misschien dat ik dat lekker zou vinden. Het bad opzich vond ik wel lekker, maar na een uurtje had ik het ook wel gezien. Ondertussen hadden we wel onze moeders gebeld, zodat ze langzaamaan onze kant op konden komen. Ik was nu toch al over de helft met de ontsluiting, en de 2e helft gaat meestal sneller. Het zou nog minimaal 2 uur duren voordat ze er zouden zijn, dus dan waren ze in elk geval optijd.

7.50 uur
    Weer getoucheerd en de ontsluiting was nog hetzelfde...5,5 cm....het bad had dus niet geholpen! Ze besloot m'n vliezen te breken en plaatste een elektrode op Kane's hoofdje. Ook nu begon ik weer over pijnstilling, en ookal vond de verloskundige het nog te vroeg (wat nou te vroeg....ik had ondertussen al 11 uur weeën ) en ik kreeg een spuit in m'n been. Zoiets moet een paar uur de ergste pijn van de weeën afnemen, maar nog geen uur later lag ik alweer te creperen van de pijn....nog steeds die verdomde rugweeën!!!!

9.30 uur
    De weeën komen dus weer in alle hevigheid terug en ik ben het nu echt zat! Ik wil een ruggeprik en wel NU!!!! Ik word weer getoucheerd en heb nu 7 cm ontsluiting. De anesthesist wordt gebeld en ik moet nog even geduld hebben...zodra ze tijd hebben dan bellen ze en mag ik naar boven. Ondertussen bleven de weeën natuurlijk komen en ik heb Ries wel 5x naar buiten gestuurd om te zeggen dat ze op moesten schieten daar op die OK want ik trok het niet en wil NU die ruggeprik!!!!

10.30 uur
    He he eindelijk belde ze van de OK en ik mocht naar boven. Daar werd ik aangesloten op de CTG en ook Kane's hartslag werd weer in de gaten gehouden. Er werden nog meer plakkers op m'n lichaam geplakt en toen was het zover....ik moest op de rand van het bed zitten en m'n rug bol maken. Eerst de verdoving en even later werd de ruggeprik gezet. Ondertussen ook nog een paar weeën weggepuft en toen voelde ik m'n benen warm worden en tintelen. Maar omdat ik m'n weeën nog steeds goed voelde, werd er nog wat extra bijgespoten en toen voelde ik de pijn wegebben....heerlijk! Weer terug op de verloskamer werd de pomp van de ruggeprik aangesloten had ik bijna helemaal geen gevoel meer in m'n benen en de weeën voelde nu aan als harde buiken.

13.00 uur
    Door de ruggeprik zwakte de weeën af, dus werd ik aangesloten aan het infuus met weeënopwekkers. Om 14.00 uur werd de dosis opgehoogd en om 14.30 werd het nóg meer opgehoogd. Ondertussen weer getoucheerd en er zat nog een klein randje en de hoofdligging was goed.

15.30 uur
    Eindelijk heb ik 10 cm ontsluiting en de pomp van de ruggeprik wordt afgezet. Nu is het wachten tot ik persdrang krijg. 3 kwartier later heb ik nog geen persdrang, maar ben wel rillerig en heb ook wat verhoging (37,7) en dat komt waarschijnlijk door de ruggeprik.

17.00 uur
    Ik voel dat de pijnstilling gaat uitwerken en langzaam begin ik de weeën dus weer te voelen en ja....ook weer rugweeën!!! De verloskundige komt even kijken (de 3e ondertussen al, want de avondploeg was inmiddels begonnen) en voelt dat Kane al iets dieper ligt. Ik heb nog geen persdrang.

18.00 uur
    Ik trek het niet meer van de pijn in m'n rug en stuur Ries weer de gang op, opzoek naar de verloskundige. Ze zit nog even te eten, maar beloofd dat ze er zo aan komt. Het duurt mij natuurlijk veel te lang en net als ik Ries weer de gang op wil sturen komt ze binnen. Ze kijkt en voelt en zegt dat ik vanaf de volgende wee langzaam mee mag persen. We gaan het maximaal een uur proberen en als er geen schot in zit, dan wordt de gynaecoloog erbij gehaald en komt misschien wel de vacuumpomp of tang aan te pas.

18.30 uur
    Ik mag mee gaan persen en Lianne (verloskundige) en Ries zeggen dat ik het hartstikke goed doe! Ries ziet de elektrode, die op Kane's hoofdje zit, langzaam in beweging komen....nu duurt het echt niet lang meer! Ik kan lang persen op 1 wee, dus het gaat inderdaad best snel. Op een gegeven moment vraagt Rian (verpleegster) of ik mee wil kijken via een spiegel en dat wil ik wel. Ik zie de elektrode zitten en een donker plekje....zijn haartjes! Er komt weer een wee aan, ik krijg een knip en terwijl ik pers, kijk ik mee in de spiegel en zie heel langzaam het hoofdje geboren worden. "Hou vol, pers door" hoor ik uit 3 monden en ik slaak een kreet dat het zeer doet en pers verder en dan voel en zie ik mijn kindje uit me komen. "Pak hem er zelf maar verder uit" zegt Lianne en ik reik naar beneden om Kane aan te pakken. Alleen nog z'n beentjes moeten geboren worden en die voel ik uit me glijden en dan ligt hij echt op m'n borst!

Op donderdagavond 13 augustus om 19.08 uur is onze kindje geboren....onze mooie zoon Kane Casey!
    Ries en ik barsten in huilen uit....na bijna 4 jaar en een bevalling van 22 uur, is hij er dan nu toch echt! Ries mag de navelstreng doorknippen en ondertussen wordt ook de placenta geboren en die ziet er goed uit. Dan is het tijd om Kane te wegen en te meten....hij weegt 3845 gram en is 55 cm lang. Hij wordt aangekleed en ik word ondertussen gehecht. Dan is het tijd om de oma's erbij te halen, die zijn ondertussen ook op van de zenuwen. Even later komt ook opa en oom Kevin erbij en iedereen is dolgelukkig.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Emma, gefeliciteerd nog met Jorick!!

Mumtobe, ik had een heel verhaal getypt over dat je het strippen moest laten doen, maar dat heb je dus al gehad ;) Wel heeeeel vreemd dat de gyn dat vanmorgen niet mocht doen... :(
    Oh, en wat brusje zegt idd: seksen!! Hielp bij ons!

Pluis, leuk om weer op je school te zijn! Oh, en Fenna slaapt dus ook al zo goed (Julia ook :)). Hopelijk blijven we dat een beetje houden. Ik vond 5 uur achter elkaar al zo lekker en het wordt nu steeds alleen maar beter. Ik heb me ingesteld op 3-4 maanden tot ze doorslaapt, maar het gaat erg goed tot nu toe ;)

Annie, ik kan het me goed voorstellen. Brrrrr...

Verhip, leuk voor je man, zo'n verrassing! Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken, maar ik denk het wel (pakketje is toch wel belangrijk ;)).

MvY, leuk! Gefeliciteerd! Hoe zit dat dan eigenlijk, kun je gewoon over 2 maanden beginnen ofzo? Of heb je dan nu nog zwangerschapsverlof bij hun?

DesireeK, leuke kleertjes heeft je meisje aan! Wij zitten nog steeds in de witte unisex kleertjes ;)

Kopen jullie trouwens nu nog maat 56 bij, of steeds 62? Ik heb nog een bon van de Baby Walz en wil daar eigenlijk wat kleertjes voor kopen, maar dan wil ik natuurlijk wel dat ze daar lekker lang in kan. 56 past ze nu goed (nog een beetje groot).

Mumtobe, niet teleurgesteld zijn hoor. Jouw beeb is gewoon nog mooier aan het worden, he, en je krijgt wel heerlijk veel aandacht zo als laatste zwangere ;)

Hehe, ik ben wel weer bijgeslapen en bijgeleefd vandaag. Gisteren was zo druk met haar steeds aan het huilen. Nu is ze vandaag volgens mij echt helemaal moe, dus ze slaapt als een roosje! Hopelijk vannacht ook nog even, dan mag ze morgen wel weer een beetje wakker zijn.

We gaan trouwens 's ochtends naar de kinderarts (ze hebben hier geen CB maar onderzoeken bij de kinderarts), maar ik ben nog aan het bedenken hoe ik dan ga voeden... Misschien morgenochtend maar kijken hoe laat ze komt. We moeten er om kwart voor 11 zijn, en rond 10 uur is meestal de voeding. Misschien dat ik die vervroeg naar half 10, dan kunnen we rond 10 uur weg! Hmmm, best lastig om ergens precies op tijd te moeten zijn!

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ginny en Noa: Thnx :)

@ Ginny: wat heb je dat mooi opgeschreven! maar tjee wat een onwijs lange bevalling heb jij uiteindelijk gehad!!
    maar 1 ding is zeker, je hebt er een heel mooi wonder voor in de plaats gekregen!

Even een vraagje aan de dames die ook gestript zijn:
    kan ik het als normaal beschouwen dat ik net een propje bloederig slijm ben verloren met afvegen?
    kon het wel (door het papiertje op elkaar heen en weer te schuiven) uit elkaar trekken zodat
    er geen propje meer was...
    (sorry voor de details)
    k weet nu even niet als ik dit als iets positiefs moet zien...

Deel Deze Pagina