@ Noa: sorry voor de spanning hihi, ja die migraine is nu wel heel vervelend idd paracetamol werkt ook niet @ Ginny: Idd daar heb ik me ook op ingesteld, dat het nu gewoon ECHT niet lang meer kan duren! als kan ik me nog steeds niet voorstellen dat er volgende week om deze tijd een klein hummeltje op mijn schoot ligt!
@ Mumtobe, oooohhhh wat jammer... ik dacht ook echt even dat je bezig was! Nouja, probeer van je babyloze dag te genieten, nog even geen babywekker in de ochtend, geen ik-ben-een-melkkoe-gevoelens, geen poepluiers, geen gekrijs midden in de nacht, geen nat bed omdat ze door de luier heen gelekt is terwijl ze naast je in bed lag, geen huilbui omdat je niet begrijpt wat er nou mis is, geen pijnlijke doos door de hechtingen... I know; je kan niet wachten ;o) En toch... probeer nog even van de rust te genieten, misschien is het de laatste dag in lange tijd dat dat nog kan! @ Schoonhouden schaamlipjes, fijn dat jullie er een beetje hetzelfde mee omgaan. Zal het ook nog eens navragen bij het cb. @ Douchen, we hebben vanochtend voor het eerst met Dominique gedouched en ooooh wat vond ze het heerlijk! Ze lag helemaal ontspannen in onze armen (we zijn om beurten met haar eronder gegaan omdat we het allebei zo leuk vonden ;o) En ze ging met haar mondje wagenwijd druppels en nevel op liggen vangen hahaha. @ Ligging hoofdje, hier moest Dominique op haar zij liggen o.a. ivm geboorte met vacuumpomp. En zodat ze geen plat achterhoofd zou krijgen. Maar nu ben ik weer bang dat haar hoofd straks veel te langwerpig word (en plat aan de zijkant). Als ik haar plat op haar rug leg dan draait ze ook zelf haar hoofd naar de zijkant. Is dat erg?
@MvY, welke fles heb jij?? En vries jij je Bv in?? hoe moet je het dan daarna aanpakken?? Dus ontdooien of niet en hoe maak je het daarna dan warm en hoeveel gebruik jij? En herkenbaar dat de andere wakker wordt van de kleine, was hier vanmorgen ook zo! Alleen wel balen dat Esmee daarvoor ook al paar keer was geweest, hoop vannacht beter @Hanna, hebben jullie niet een inloopspreekuur bij CB?? Ben je geweest? @Noa, yaslin dus ook een goede nacht gehad, lekker hoor! @Ollekebolleke, ik ga alleen maar met je mee voor steun hoor, ik wil niet met mijn koppie op de tv @Mamamoon, zware tijd geweest zo te lezen, gelukkig nu wel gevonden wat het is maar klinkt best heftig koemelkallergie, sterkte ermee! Ga je vanaf september dan weer stoppen met gastouderopvang?? Want komen nieuwe regels volgend jaar en dan moet je een hoop doen voor een paar maandjes of heb jij al diploma's?? Hi hi, grappige foto! @Mumtobe, he balen meid Hoop dat ze snel iets voor je kunnen gaan doen wat echt helpt! @Mik, yep we zitten op de beeb te wachten en gaan dan verhuizen!! @Ginny, nu Anouk is ingebakers slaapt ze niet meer op de buik, ik durfde het niet om haar in bedje zo weg te leggen trouwens. Maar het op de buik slapen was het na paar dagen ook niet meer voor haar. Moeilijk is dat he! @Cjpt, hi hi allebei lekker even douchen met jullie prinsesje, zie het al helemaal voor me Ik zou zeggen, blijf gewoon draaien met het hoofdje in bed Hier ligt Anouk op de rug en probeer ik wel elke keer een kant te kiezen als ik haar weg leg, maar of ze zo ook blijft liggen zou ik eigenlijk niet weten. Hier super nacht gehad Ook met de nieuwe aanpak van Anouk, waardoor ze dus overdag ineens heel veel slaapt heeft ze nu daarna een goede nacht gepakt!!! 12.00 ging ik bedje in en om 6.30 was ze er pas Volhouden Anouk!!
Hier ligt ze ook echt op haar zij. Vind op haar rug leggen ook wel weer eng omdat ik dan bang ben dat als ze gaat spugen ze zou stikken... of is dat erg naief hihi. Dus soms leg ik haar wel op haar rug in bed maar hang dan om de paar minuten boven de bak dus draai haar dan maar weer snel op haar zij.
@ Cjpt: hihi komt goed hoor, helaas kan ik nu niet zo genieten met die hoofdpijn, maar hoop dat het straks een beetje wil zakken dan ga ik nog lekker even een paar boodschapjes in huis halen enzo, dan is de dag ook weer zo voorbij @ Monique: ja hoop het ook, maandag wordt ik ingeleid maar ben zo bang dat ook daar alles tegen gaat zitten, dat de gel niet aanslaat enzo, en ze mijn vliezen niet kunnen breken en dat ik dan nog een nacht daar nutteloos moet liggen omdat ze niet aan de gang kunnen blijven met hormonen! pffff hoop dat hij/zij gewoon nog spontaan komt hoor!
@Cjpt, mooi bevallingsverhaal. En hoe ging het met het spugen?? En op de zij leggen doe ik hier trouwens niet meer, want Milan kan dan zelf op zijn buik draaien. Dat deed hij na 3 weken al! @Monique, lekker hoor zo'n goed nacht! En jeetje jouw schoonmoeder is ook erg zeg!! Mijne zei 1 dag na de bevalling (het eerste wat ze zei toen ze binnenkwam) "Jeetje meid wat heb je nog een buik!" En bedankt.... @Mumtobe, jammer dat het niet begonnen is!! En hoop dat de migraine snel over is! @Mamamoon, he wat vervelend allemaal zeg! Gelukkig gaat het nu beter met Finnley! @Morgenzon, wat een lieve foto zeg!! @Ginny, ook al een buikslaper!! Wel handig dat je babyfoon met camera hebt zeg! En ook al zo'n mooi bevallingsverhaal! Nou gisteravond bij schoonouders viel mee gelukkig! Ik haalde MIlan uit de maxicosi want hij moest een fles. Ik pak hem....ze loopt naar me toe en wil hem pakken. Ik zo nee je krijgt hem zo even wachten! (goed he?!) En ze heeft hem daarna de fles gegeven alleen ze hield hem daarna echt niet goed vast!!!! En hij dronk ze fles niet leeg en bij mij altijd! Dus zat me op te vreten en toen heb ik hem terug gepakt!!!! Woehoe!! Ze vond het niet leuk, maarja ze hield ze hoofdje niet goed vast dus moest wel ingrijpen hihi... Daarna ging het goed want hij sliep een paar uur (yes!). En ook weer een goede nacht! Half 11 de fles en toen 6 uur! Ik ga toch maar weer over op 5 flessen ipv 6, want 6 red hij niet dan moet ik hem steeds wakker maken!
@ Annie: You go girl!! toppie... ik ben benieuwd hoe dat hier straks gaat... heb nu al bonje met mijn schoonmoeder omdat ik 1x geen zin had om de telefoon op te nemen!
@ Annie: tja ik weet het niet, t is nu wel lekker rustig, sindsdien heb ik haar niet meer gesproken, alles gaat via mijn vriend nu! ze zou het wel eens uit komen praten als die kleine er is strakjes, ja maar toch wel als die kleine in MIJN armen ligt! Ik heb niet eens de kans gehad om mijn zegje te doen want ze wil me niet meer spreken! ik was die dagen supersjaggo omdat het allemaal zo lang duurt, en toen ze belde had ik echt zoiets van: ik kan nu opnemen en dan zal ik waarschijnlijk niet heel vriendelijk tegen haar zijn, of ik kan de telefoon laten rinkelen en mijn vriend vanmiddag laten bellen, heb dus voor dat laatste gekozen maar kreeg geen kans om mijn vriend te laten bellen want toen hij thuis was belde ze zelf of ze iets mocht komen brengen... Dus ze komt hier aan de deur en mijn vriend zegt alleen: vraag maar niet aan der hoe ze zich voelt want die vraag krijgt ze zo vaak dat ze dat niet meer wil horen! dus toen zei ze dat ze dan wel naar huis ging eenmaal thuis belt ze boos op waarom ze niet binnen mocht komen!! jaaa tuurlijk! edit: even een overzichtelijker stukje van gemaakt...
@ CJPT, mooi bevallingverhaal. Moest wel wat traantjes wegpinken (en dat heb ik niet snel). Vooral het laatste stukje over je partner. Heel erg herkenbaar.
MvY, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ginny, wat heb je je bevallingsverhaal mooi beschreven. Ik had ook rugweeen, maar ik kon ze juist niet liggend opvangen, maar alleen staand. Grappig dat dat bij iedereen toch anders is. Gentle, bij mij was de placenta er met 10 minuten. Morgenzon, wat een lieve fotos! Cjpt, wow ook al zo mooi beschreven. Klinkt wel als een erg heftige bevalling. Monique, inderdaad, ben het helemaal met je eens (over die sprongetjes). Mumtobe, nou het heeft nog niet doorgezet he? Jammer. O ik wordt geroepen, kom later terug.
@mumtobe, zo te lezen komt jouw schoonmoeder van dezelfde planeet als die van mij en Monique haha! @Gentle, was net vergeten te reageren. Maar mijn placenta was er met 9 minuten, maar ze hebben we op me buik zitten masseren en duwen pff dat was niet zo lekker.
@Jessi/Rianne, jullie hadden toch ook dat slaapzakje van de hema?? Weten jullie of hij in de droger kan??
mijn ervaring is dat spullen van de hema heel goed in de droger kunnen. Maar of dat specifiek geldt voor de slaapzak weet ik niet! mumtobe: nog niks, balen! Ik hoop dat het snel op gang komt en ik blijf duimen... schoonmoeders: tja blijft moeilijk. hier komt ze iedere week meerdere keren langs en blijft ook nog eens 2 uur zitten. Als we aangeven dat 1 keer per week ook wel genoeg is, is ze beledigd. We moeten haar niet als bezoek zien. Nou als we dat ook niet vinden van zijn vader, zijn zus, mijn ouders en mijn broer: dan hebben we al 5-10 keer "geen bezoek". Ben ik nu een zeikerd? Maudje is gisteren weer gewogen en was nu weer heel goed aangekomen 180 gram in 5 dagen. Dus jullie hadden gelijk: als ze 25 min drinkt krijgt ze echt wel genoeg achtermelk... Verder is een vriendin van mij eergisteren bevallen en hebben we de kleine meid gsiteren mogen bewonderen. Leuk dat Maudje nu al een vriendinnetje heeft dat ongeveer even oud is.
@Jessi en Rianne, echt grappig dat onze kindjes allemaal met precies 6 weken gingen lachen. Knap van ze zeg @Annie, Rens drinkt ongeveer dezelfde tijden als Milan! Dus ook ongeveer 7.00/11.00/15.00/19.00/22.30, alleen dan nog altijd 1 extra tussen 4.00 en 5.00 's nachts. Ik vind het wel zo gek dat hij altijd tussen 4 en 5 geweest is en dan toch weer om 7 uur komt! Daar zit veel minder tijd tussen dan overdag en 's avonds. Alsof ie dan toch in de gaten heeft dat de dag begonnen is.... We gaan in het weekend eens uitproberen om die fles van 22.30 wat later te doen (moeten we hem voor wakker maken namelijk) en wat groter, kijken of hij dat op krijgt en of hij dan wil doorslapen @verhip, goeie smoes heb je voor zaterdag. Hoop dat hij erin trapt Wanneer gaan jullie trouwen?? (voor de kerk dan nog waarschijnlijk) @Desiree, wat een lekker ding die Yrsa, en leuke kleertjes!! @aguamiga, goed van Sara!!! @Ginny, wat een prachtige beschrijving van je bevalling! Heel ontroerend. Het was wel lang en pijnlijk, maar toch ook een heel goede /normale bevalling denk ik, of niet?! Wij hebben een fles van Dr. Brown's. Is met een speciaal ventiel zodat hij geen lucht kan inslikken. Hij drinkt er veel rustiger mee dan met avent en difrax (allemaal geprobeerd ) en het bevalt ons heel goed! @Gentle, bij kwam de placenta 9 minuten nadat Rens er was. Ik kreeg een spuitje om iets op te wekken, maar dat weet ik niet meer zo goed. Ik voelde toen nog een stuk of 2 weeen en heb daar nog een beetje op meegeperst en de vk duwde op mijn buik en toen kwam ie al. Ging hartstikke makkelijk. Raar dat ze er bij jou zo ingewikkeld over deden, hij kwam toch gewoon vanzelf?! @morgenzon, hihi leuk hoor Stef in al die handdoeken!! @MvY, van harte met je nieuwe baan! Heerlijk dat je dichterbij kan gaan werken!! @cjpt, jemig wat heb jij dat mooi opgeschreven! Ik heb er een brok van in mijn keel. En hoe je schrijft dat Peter je zo goed gesteund heeft, prachtig! Dat heeft mijn man ook bij mij gedaan. Soms plakken we onze mannen achter het behang maar wat zijn ze soms ook fantastisch hè! @Annie, super goed gedaan met je schoonmoeder!! Schoonmoeders, tsja hebben ze daar 1 speciale planeet voor ofzo? En gaan wij daar zelf straks ook naar toe als onze kindjes partners krijgen Ik kan nu weer iets beter met de mijne. Vlak na de bevalling kon ze niks goed doen in mijn ogen, maarja toen was ze ook al 2x op mijn bed geklommen en helemaal over mij heen wezen hangen om in de wieg te kijken, terwijl je ook gewoon om het bed heen kon lopen :x Ben vanmorgen voor de nacontrole bij de vk geweest. Dat stelde zoals ik al verwacht had haast niks voor. Kort kletsje over de hechtingen en de het borsvoedings-debacle en dat mijn menstruatie er weer aan zit te komen en dat was 't... had van mij net zo goed achterwege kunnen blijven! En dan nu nog even spammen!! Sorry, kan het niet laten....
Oja! Vanavond ga ik met Rens tijdens de pauze naar de repetitie van ons orkest (waar man en ik allebei in spelen). Ik heb sinds de start van het nwe seizoen nog niet gespeeld maar wil volgende week weer beginnen. Het is traditie geworden om de pasgeborene even te komen showen voordat je weer begint met spelen Aangezien we geen zin hebben om 80 beschuitjes te smeren ga ik lange vingers in de boter met muisjes doen. Iemand dat weleens gedaan? Kan dat gewoon met halvarine?? Wil het straks gaan maken, maar ben niet erg zeker van mijn zaak....
Annie, de slaapzakken mogen volgens het etiket niet in de droger maar ik doe het wel, zo blijft hij lekker fluffy zacht! Anders is hij net zoals een harde handdoek die je rechtop tegen de muur kan zetten Schoonmoeders... Ik wordt straks 3 keer schoonmoeder van een schoondochter, ik hou nu mijn hart al vast Ik ben best gezegend met de mijne moet ik zeggen, mits ik mijn grenzen aan geef gaat het toppie en snapt ze de "normale" omgangsvormen, ik heb echter ook een stiefschoonmoeder, die is iets lastiger maar komt ook veel minder gelukkig al woont ze letterlijk aan de overkant... Ze doet wel haar best, ze kwam vandaag op bezoek, op afspraak, en nam een pakje voor hem mee, maatje 50... Ik zei beleefd, ja dat lukt nog wel hoor... Hij zit in 62 groot en deels hahaha Liefie, ik heb ook geprobeerd met het iets schuiven van de flessen Elias wat door te laten slapen maar daar had ik na één poging spijt van, hij kan klok kijken in zijn slaap denk ik hahaha ik hoop dat jij meer succes hebt! MvY, goed gedaan, lekker bij de AH weg en wat nieuws beginnen! Hoeveel uur ga je dat doen? En volgens mij betaald de thuiszorg ook wel aardig of niet?
@cjtp: ik krijg tranen in mijn ogen van het lezen van het stukje over hoe Peter bij je is geweest de hele tijd tijdens de bevalling...wauw, wat mooi dat hij zo instinctief wist wat hij moest doen... Verder: dappere jij dat je zo'n lange tijd weeën hebt doorstaan!
@Cjpt, hi hi, hier MOETEN de kindjes tegenwoordig op de rug slapen, is nieuwe regel bij kraam @Mumtobe, ik had net als jij ook niet veel gerommel en alles zat nog best dicht en toch is het inleiden met gel meteen aangeslagen, nu weet ik dat iedereen anders is maar hoop dat het je wat kan helpen! @Annie, ohhhhhh ook zo'n lekkere opmerking We zullen ze eens samen een dagie weg sturen oh die van Mumtobe gaat ook mee zie ik En goed gehandeld gisteravond!! Dan ben ik weer blij dat ik BV geef als ik dit zo lees. @Lieke, je bent volgens mij nooit een zeikers als je je grenzen aangeeft!! En zie je Maud nu gewoon weer gegroeid, nu krabbelde Cb zekers ineens terug?? @Liefie, neeeeee joh ,wij gaan hele lieve schoonmoeders zijn (duurt hier trouwens nog wel even mijn dochters mogen pas op pad als ze 35 zijn) Kijken ze bij nacontrole niet naar je onderkantje?? Ik heb daar zooooooooo geen zin in dus nog steeds niet gebeld Wat een poepie! Net na de borst heeft Anouk gewoon 10 min alleen in de box gelegen!!!! De rust en regelmaat begint echt te werken, yes yes (of begint ze gewoon beter te zien) Lag naar haar beestjes van de mobiel te kijken en wat geluidjes te maken, heerlijk hoor!!
even over de flessen: ik gebruik voor senna een fles van difrax, ook met een speciaal ontluchtingssysteem, dat ze minder lucht binnen krijgt. ik heb wel schik met deze fles, en senna drinkt er goed uit. over hoe je beeb in bed te leggen: senna heeft de eerste 3 dagen wisselend van de ene op de andere zij gelegen, en daarnaa moest ze van kraamzorg op haar rug slapen, omdat dat veilig slapen is ivm wiegendood. maar senna ligt wel meer met haar hoofdje de linkerkant op dan rechts. ook als ik het hoofdje draai, draait ze het zelf weer terug. iemand tips hoe ik dit anders kan aanpakken, zodat ze wel blijft liggen op de ene kant?