Dank jullie wel Het pakje is trouwens de nieuwe collectie van de hema @liefie: wat een leuke foto zeg heerlijk bekkie heeft Rens daar... Slapen: Yrsa slaapt na ongeveer 2 weken op haar zij te hebben geslapen nu op haar rug. Ze slaapt zo een stuk rustiger en wisselt met haar hoofd af.
@mumtobe: ja klopt...vind het ook een hele leuke knuffel! @Ginny: hier ook een buikslaper, alleen snachts durf ik dat idd ook niet! Ik kolf af en geef finnley de melk uit een fles van dr brown...superfijn! @Monique: ik hoorde het idd dat er vanaf 2010 verplicht wordt om een diploma te halen. Volgens iemand die als consulent werkt bij een gastouderbureau gaat het dan om mbo zorg niveau 2. Ze zijn echter ook een test aan het ontwikkelen en als je die meteen voldoende maakt/haalt dan hoef je de opleiding niet te doen. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik denk dat ik het soieso 2 jaar ga doen als het een beetje haalbaar is met het inkomen. Ik moet me dat allemaal eens bekijken. Uiteindelijk wil ik wel echt verpleegkunde gaan doen! Bij welk gastouderbureau werk jij? @ Liefie: wat een dotje is Rens
Hehe, na een drukke ochtend en een middagslaapje (nodig!) zijn we weer op aarde beland. Julia is nog helemaal moe van het wakker maken vanmorgen, en ze is ook vrijwel de hele tocht naar en van de kinderarts wakker geweest, dus van half 10 tot 12 uur ofzo!! Die slaapt nu dus heerlijk mamamoon, vervelend van die koemelkallergie, maar je bent er in ieder geval achter! Nu kan het alleen maar beter gaan! Leuke foto van finnley trouwens! Mumtobe, oh nee!! Je bent er nog!! Nou ja, erg lang kan het niet meer duren... Cjpt, de kinderarts zei vanmorgen nog dat we dat wel schoon moesten houden. Met stromend water zei ze Weet ook niet precies hoe. Oh, en hier ligt Julia ook altijd op de zijkant van haar hoofd. Is volgens mij normaal. We wisselen wel een beetje van kant. Annie, heel goed hoe je tegen je schoonmoeder bent in gegaan! Zo blijven die avonden voor jou toch ook nog een beetje leuk. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom ze zo snel zoveel moeite doen voor die placenta. Hier zaten ze keihard op m'n buik te duwen!! Autsj.. En dat ding was er uiteindelijk ook met 10 minuten, dus niet eens heel laat ofzo.. Mumtobe, jij krijgt ook nog heel wat te stellen met die schoonmoeder van je... Pfff, wat is dat toch? Die van mij is ook niet m'n beste vriendin, maar die zit in ieder geval alles behalve op mijn lip!! Lieke, bij mij mogen mensen als "geen bezoek" komen wanneer ze dan ook poepbroeken verschonen en zelf hun eigen drinken inschenken. Alles leuk en aardig, maar als ze hier een dag langskomen ben ik de hele dag in de weer voor drinken, eten en intussen ook Julia nog. Toedeledokie, daar is de koelkast! En het werkt ook nog Tenminste, bij mijn kant van de familie, die zijn daar wat vrijer in Liefie, ja uiteindelijk kwam die placenta er gewoon uit, maar ze hebben zoveel geprobeerd in die paar minuten (accupunctuur, hard duwen op mijn buik, trekken aan de navelstreng, ook een spuit geloof ik) dat ik niet weet waardoor hij er uiteindelijk uit kwam. Vond het gewoon vreemd hoe moeilijk ze deden, terwijl het helemaal niet heel laat kwam ofzo. Ik dacht, waarom laten ze dat niet even uit zichzelf komen? Watvoor/welk orkest speel je trouwens? Ik heb bij een harmonie orkest gespeeld, waar mijn halve familie nu nog bij speelt en mijn vader voorzitter is Alleen nu niet meer, aangezien we in DE wonen. Lijkt me wel weer heel leuk!! Wat speel je trouwens? Ik heb dwarsfluit en saxofoon gespeeld. Monique, hier ook die geluidjes! We hebben er net een filmpje van gemaakt en op internet gezet: happy birthday voor haar opa (die was van de week jarig). Zo lief! Helemaal hoge gilletjes te slaken Mik, je kunt een popje/boekje/iets kleurigs aan de kant leggen waar je haar naartoe wilt hebben kijken. Als ze al een beetje aan het kijken gaat, zal ze daar gemakkelijker blijven liggen. Wij stoppen iets tussen bed en matras in, zodat het ook niet los in bed ligt! Nou, ik heb manlief even lekker Julia-beurt gegeven. Poeh, nu hij zoveel werkt (wel thuis) heb ik het idee dat ik altijd de hele dag door alleen maar met haar bezig ben! Als hij klaar is, geef ik haar dus graag even af (slecht he?). Julia was trouwens toch niet zo goed gegroeid. 3920 gram, dus maar 140 gram aangekomen in bijna 2 weken. Het mocht meer zijn, zei de kinderarts. Ik helemaal in de rats natuurlijk, maar ik ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen, want ik hoefde niet nog een keer terug te komen om te wegen. De eerste week ging het zo snel (in 1,5 week van 3610 naar 3320 naar 3780) en nu dus opeens minder... De hebamme heeft waarschijnlijk maandag niet goed gewogen, want die zei 4220 gram (alhoewel ze toen kleertjes en een luier aan had...). De hebamme komt nu pas weer als ik haar nodig heb, dus ik kan wel altijd bellen. Zouden jullie dat nog doen, nu ze niet zo heel goed lijkt te groeien, of zal ik nog even wachten? Ze is ook pas geweest, en zou nu dus over een week of 3 nog eens langskomen. Ik vind het wel lastig! Ze was ook niet in de lengte gegroeid, maar dat konden ze verkeerd hebben gemeten bij de geboorte, zei ze. Pfff, ze hebben overal wel een antwoord op, maar ik weet niet of ze dit serieus (moeten) nemen?
@Mik, draait ze haar hoofdje toevalling naar het raam (dus het licht toe??) dan anders bedje eens aan de andere kant opmaken Evt een knuffel die ze interessant vind aan de kant waar je wil dat ze naar gaat kijken (maar misschien dat dat nog te vroeg is) @Mamamoon, is idd nog niet precies duidelijk wat we nu dadelijk moeten doen en wie het mag gaan betalen Ik zelf hoop ook dat ik meteen die toets mag gaan doen, zonder opleiding, denk dat ik die wel kan halen. Het is geen vetpot he, mocht je je rijk gecijferd hebben Ik werk bij Fides. Is een kinderopvang hier in het dorp die ook een afdeling gastouderbureau hebben
Voor wijzigingen en/of toevoegingen een PB'tje sturen aan Hanna1974 of Ginny (niet aan ons beide) ================================================== Augustus 2009 Mama's! BEVALLEN: 24 mei - Sebastiaan - Worldofme - 30 wkn? - Tijd? - Gewicht? - Lengte? 30 mei - Simon & Lucas - Sweepy - 31 wkn? - Tijd? - Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - Lengte? 14 juli - Finnley - Mamamoon24 - 35w6d - 13.47 uur - 3200 gram - 49 cm (12 aug) 14 juli - Maxim - Muis511 - 35w5d - Tijd? - 2483 gram - 45 cm (13 aug) 20 juli - Quirine - PPA - 38w3d - 14.38 uur - 3885 gram - Lengte? (31 juli) 22 juli - Lupe - Ollebolleke - 38w4d - 21.29 uur - 2990 gram - Lengte? - (1 aug) 23 juli - Nathan - Conijn - 38w3d - 12.37 uur - 3895 gram - 50 cm - (3 aug) 26 juli - Hugo - Rian83 - 37w5d - 2.07 uur - Gewicht? - Lengte? (5 aug) 26 juli - Yasemin - Assi - 38w1d - 8.03 uur - 2840 gram - 48 cm - (8 aug) 27 juli - Kai - Kanela - 38w2d - Tijd? - 4010 gram - 53 cm (7 aug) 27 juli - Elias - Rianne80 - 38w2d - 13.23 uur - 3560 gram - Lengte? - (8 aug) 27 juli - Lisa - Simmer - 39w1d - Tijd? - Gewicht? - Lengte - (2 aug) 28 juli - Florine - Jessi86 - 38w5d - 11.34 uur - 3120 gram - 47 cm (6 aug) 29 juli - Rens - Liefie - 39w6d - 1.47 uur - 3020 gram - 50 cm - (30 juli) ? juli - Zoon - Hoops - 38w? - Tijd - Gewicht? - Lengte? - (11 aug) 31 juli - Ralph - Alice - 39w - Tijd? - 3705 gram - Lengte? - (7 aug) 1 aug? - Marcus en Lucas - KristaB - ?w?d - Tijd? - Gewicht? - Lengte? - (24 aug) 1 aug? - Dochter - Corinne348 - ?w?d - Tijd? - Gewicht? - Lengte? - (31 aug) 2 aug - Milan - Annie - 37w3d - 1.30 uur - 3440 gram - 49 cm - (20 aug) 3 aug - Fenna Elise - Miekiepluis - 40w2d - 14.52 uur - 3780 gram - 51 cm - (1 aug) 4 aug - Anna - Stephanie20 - ?w?d - Tijd? - 2470 gram - 46,5 cm 4 aug - Gijs - Annemarie76 - ?w?d - 22.49 uur - Gewicht? - Lengte? 5 aug - Fay - Roos - 39w2d - 12.50 uur - 4265 gram - 54 cm - (10 aug) 5 aug - Finn - Ollekebolleke - 37w2d - 15.45 uur - 2620 gram - 48 cm - (24 aug) 6 aug - Ayden - Kim3 - 38w2d - 9.48 uuur - 3130 gram - 47 cm (18 aug) 6 aug - Dochter - Renate007 - 40w5d - 9.20 uur - Gewicht? - Lengte? (1 aug) 7 aug - Chessie Scott - Wolliewobbel - 39w2d - 12.47 uur - Gewicht - Lengte - (12 aug) 7 aug - Bram - Sarah - 40w1d - 21.45 uur - 4500 gram - Lengte? - (6 aug) 7 aug - Florine - Welpje - 40w3d - tijd? - gewicht? - lengte? (4 aug) 8 aug - Ties - Marieke1983 - 40w - 20.15 uur - 3500 gram - Lengte? - (8 aug) 9 aug - Noor Helene - Daan78 - 41w1d - 13.57 uur - 2910 gram - 49 cm - (1 aug) 9 aug - Ivy - Fon - 40w6d - Tijd? - 3050 gram - Lengte? - (3 aug) 9 aug - Jacob - Wup - ?w?d - Tijd? - Gewicht? - Lengte? 10 aug - Ruben Maurice - Jingi - 40w4d - 6.25 uur - 3660 gram - Lengte? (6 aug) 11 aug - Tess - Verhip - 39w - 19.59 uur - 3150 gram - 48 cm (18 aug) 11 aug - Rosa - Natasja - 40w5d - 8.51 uur - 4430 gram - 52 cm (6 aug) 11 aug - Sigrid - Inkerbell - 39w1d - Tijd? - 3620 gram - Lengte? - (14 aug) 11 aug - Stef - Morgenzon - 38w -tijd? - gewicht? -Lengte? (25 aug) 11 aug - Tibbe - Nyn81 - 37w5d - 23.59 uur - 2890 gram - Lengte? - (27 aug) 11 aug - Amélie - MegaBabs - 38w3d - Tijd? - 3070 gram - 49 cm - (22 aug) 12 aug - Esmee Jasmijn - MvY - 41w2d - 7.00 uur - 3740 gram - 52 cm - (3 aug) 13 aug - Yrsa - DesireeK - 40w - 11.15 uur - 3400 gram - 53 cm (13 aug) 13 aug - AivyLynn - mvja - 38w3d - 15.35 uur - 2675 gram - 47 cm (24 aug) 13 aug - Kane Casey - Ginny - 40w3d - 19.08 uur - 3845 gram - 55 cm - (10 aug) 14 aug - Sarah Niamh - Blurry - 39w1d - tijd? - 3400 gram - 49 cm ( 19 aug ) 14 aug - Anouk - Monique27 - ?w?d- -18.00 uur - 4560 gram - 55 cm 14 aug - Aiden - Skatje - 39w5d - 8.07 uur - 3840 gram - 52 cm - (16 aug) 14 aug - Milan - Suzie83 - 38w5d - 14.25 uur - 2930 gram - 49 cm - (23 aug) 15 aug - Zoon - Bellaluna - 38w6d - tijd? - gewicht? - lengte? 16 aug - Maud - Lieke1979 - 40w5d - 10.30 uur - 3545 gram - 51 cm (11 aug) 16 aug - Bart - Mama Esther - 40w3d - 12.42 uur - 3656 bram - 52 cm - (13 aug) 17 aug - Tess - Debzie1984 - 40w2d - tijd? - gewicht? - lengte? - (15 aug) 17 aug - Julia - Gentle - 39w6d - 15.45 uur - 3610 gram - 54 cm - ( 18 aug) 17 aug - Ismael - Sanna31 - 40w2d - 20.17 uur - gram? - 54 cm - (15 aug) 18 aug - Senna - Mik - 38w4d - 4.30 uur - 2750 gram - lengte? (28 aug) 18 aug - Asiya - Hibatullah - 41w4d - 16.08 uur - 3470 gram - cm? - (7 aug) 19 aug - Lisa - Moontje - 39w1d - 7.30 uur - 3120 gram - lengte? (25 aug) 20 aug - Teun Abel - Anna1976 - 41w6d - 3.28 uur - gewicht? - lengte? - (7 aug) 20 aug - Amber Marielle - Sanell - 40w - 12.25 uur - 3680 gram - 52 cm - (20 aug) 20 aug - Samuele - Marty - 40w6d - 14.02 uur - 3540 gram - 51 cm - (14 aug) 22 aug - Svinthe - Hanna1974 - 39w1d - 1.14 uur - 3680 gram - 48 cm - (28 aug) 22 aug - Suze Leanne - Petrabr - 39w4d - 1.34 uur - Gewicht? - Lengte? - (25 aug) 22 aug - Milan - Nita82 - 40w - 9.43 uur - 3570 gram - Lengte? - (22 aug) 22 aug - Valentijn Florian Emile - Farfallina - 38w5d - 13.47 uur - 2350 gram - Lengte? - (31 aug) 23 aug - Kelsey Jessica - Korsou - 39w2d - 9.30 uur - 2200 gram - 47,5 cm - (28 aug) 24 aug - Djamione Shiloh Tallulah - Brusje - 39w2d - 7.56 uur - 3290 gram - cm? - (29 aug) 24 aug - Eowyn Sarah - Marina71 - 42w1d - 13.50 uur - gram? - cm? - (9 aug) 24 aug - Yaslin - Noa307 - 39w5d - 17.58 uur - 3180 gram - 50 cm - (26 aug) 25 aug - Jamie - Velobabe - 41 w - tijd? - 3740 gram - 53 cm - (18 aug) 26 aug - Elijah Campbell - Mamadeluxe - 39w3d - 20.53 uur - 3680 gram - cm? - (30 aug) 28 aug - Sara - Aguamiga - 41w2d - 16.11 uur - gewicht? - lengte? (18 aug) 28 aug - Deshay - Carlie - 42w0d - 23.13 uur - Gewicht? - Lengte? - (14 aug) 29 aug - Dominique - cjpt - 41w5d - 4.48 uur - gewicht? - lengte? (16 aug) 30 aug - Puck - Elke - 40w2d - 0.04 uur - gewicht? -lengte? (27 aug) 31 aug - Jorick Marijn - Emma21 - 40w4d - 14.59 uur - 3620 gram - 50 cm - (27 aug) 31 aug - Noah Julian - LadyJenn - 42w - tijd? - 4500 gram - 55 cm - (14 aug) 2 sept - Jennah - Tall - 42w - tijd? - gewicht? - lengte? - (19 aug) 3 sept - Sjoerd - Bloem - 40w3d - 15.43 uur - 3215 gram - 50 cm - (30 aug) Er zijn al 42 jongens geboren! Er zijn al 40 meisjes geboren! Uitgerekend op: 19 augustus: 1ste Wondertje 21 augustus: Liz0104 24 augustus: Peetje22 Mumtobe21 - Buddy: Kim3 KleinWondertje Er worden nog 4 Meisjes verwacht! Van 1 beebje is het geslacht Onbekend
@ Hanna: Velobabe is ook al bevallen, volgens mij had mvy dat hier laatst verteld... (correct me if i'm wrong)
@ Hanna: Velobabe is op 25 Augustus bevallen van een 2e zoon: Jamie, woog 3740 gram en was 53 cm lang! dit heb ik uit het "2e kindjes" topic!!
Hey meiden, Hier even snel een berichtje van mijn kant... Ik kom helaas nu niet aan het forum toe, wat ik erg jammer vind... Manlief is nu in kreta en wij zitten met zijn 3tjes met de griep in bed (ja ook de kleine meid heeft de griep ) Voor de rest gaat het hier wel ok, de kleine meid wilde in eerste instantie niet groeien, ze zat na 3 weken nog steeds niet op haar geboortegewicht dus afgelopen woensdag was het spannend. als ze dan nog niet genoeg aangekomen was moesten we door naar de kinderarts, maar gelukkig is ze afgelopen week 260 gram aangekomen (nu een gewicht van 2920 gram) mama was dus erg blij met dat nieuws! Ik hoop van de week ff bij te lezen en weer mee te gaan kletsen... maar eerst even goed uitzieken... (ps hebben we al een topic bij de mama's???) Greets mvja
Monique, fijn dat Anouk zo goed heeft geslapen vannacht!!! Svinthe is ook een zijslaper. We hebben zo'n ding waardoor ze goed blijft liggen. Erfenis van mijn zus en heel handig! Liefie, wat een leuke foto van Rens zeg!Schattig! mvja, jeetje zeg de griep... Hopelijk zijn jullie allemaal weer heel snel opgeknapt! We hebben nog geen mamaforum. Mumtobe is nog niet bevallen en volgens mij gana we daarna over! Mumtobe, bedankt voor de tip. Ik ga het nu meteen aanpassen! Ik ben vanmorgen met Svinthe gaan wegen bij het cb. Toen ze geboren was woog ze 3680, afgevallen tot 3340, toen de kraamhulp wegging 3640 en nu...... tromgeroffel...... 4165 Hahahaha, ik ga me niet meer druk maken als ze haar flesje niet goed drinkt een keer. Mevrouwtje doet het heel goed!
ah ok ik was al bang dat ik eroverheen gekeken had hihi... Wat een gewichten zie ik hier toch allemaal voorbij komen hihi dan is ons meiske echt een lichtgewicht hihih (zal zo eens kijken of ik een foto kan spammen) En wat voedingen betreft... mevrouw drinkt hier zo'n 8 voedingen van maar 70 ml per keer... (is erg weinig maar we krijgen er helaas niet meer in... en ag zolang ze tevreden is en goed aankomt en natte luiers blijft houden vind ik het wel prima... zal vanzelf wel meer worden)
lieffie: ohh wat een schatje! Hij kijkt ook zo lief.. monique: ik was nu bij de arts en de vorige keer was de verpleegkundige aan het zeuren. De arts zei nu dat met borstvoeding alles kan. Vreemd dat ze neit 1 beleid hebben. Fijn dta jouw rust en regelmaat begint te werken. ligging: Maud ligt altijd op haar rug ivm wiegendood. In het ziekenhuis deden ze trouwens wel zijligging. Vreemd toch? gentle: als jij het fijn vindt om haar nog eens te laten komen zou ik het zeker doen. Maar laat je niet gek maken met dat wegen. Het schommelt gewoon erg en hangt er van af o ze net gepoept, geplast en/of gedronken heeft. Ik heb het hier eens gewogen: een plasluier woog bijna 70 gram, op een toename van 140 gram in 2 weken is dat dus best veel. hanna: wow die svinthe doet het goed zeg: zovel bijgekomen!
@ginny ik zou haar ook in de gaten gehouden hebben hoor als ze op der buik zou slapen, maar sommige beebs vinden dat gewoon erg prettig op hun buik wat betreft de flessen, hier hadden we avent, maar daar kreeg ze te veel lucht mee naar binnen, dus nu de difrax en die gaat super hij lekt alleen als hij nat is aan de buiten kant, dus doe altijd even de theedoe er langs voor ik hem geef. @mumtobe nee inderdaad pcm helpt echt niet tegen migraine. hoe ghaat het nu? jij hebt zo te lezen ookal zo leuke schoonmoeder, pff zullen we ze te koop aanbieden hihi @cjtp ow jullie hebben dus al gedoucht wij gaad het van het weekend proberen. en daniqeu legt dus op haar zij, dat lag yaslin ook in het zh maar thuis moest ze op haar rug en moesten we het hoofdje op zij leggen maar mw heeft dus een voor keurs houding en draait nu ook gewoon zelf haar hoofd. dus hier gaat ze ook weer af entoe op haar zij, ben ook zo bang voor een 'raar'hoofdje. @moniqeu jullie hebben ook een goede nacht gehad zo te lezen goed hoor!! hopelijk houdt anouk het ook vol. en die tips van het bedje hier staat het bedje dus al omgedraaid want ze keek ook naar het raam, maar helpt helaas nog niet en het poppetje aan de andere kant zetten ook niet. heb je nog tips? @annie you go girl!!!!!! je schoonmoeder moet maar is weten hoe het er voor staat. volhouden zo. en milan heeft ook lekker geslapen nou hopelijl vanacht weer. @lieke nou 2x perweek 2 uur pfff zou ook gek worden, en dan zijn ze beledigd als het een keer niet uit komt. nou ik vindt het ook gewoon bezoek hoor.en wat leuk een vriendinneje voor maud @mik hier het zelfde verhaal met het hoofdje dus lees met je mee. @rianna hihi 3x schoondochter hihi er staat je al wat te wachtten. @mvja beterschap voor jullie allemaal en hopelijk zijn jullie snel opgeknapt!!! @hanna fijn dat svinthe zo gegroeid is. en jij hebt cker zo babysleep? zo heb aardig me best gedaan hihi. ga nu even naar me moeder vlees halen die heeft van dat lekker oude wetse draadjes vlees gemaakt hmmm
@Hanna: Je hebt mij in de lijst staan met 41+2, dat moet 41+3 zijn, Sara was overigens 4115 gram bij de geboorte, en 53 cm. Ik maak me trouwens niet meer druk over 6 voedingen ipv 7, Sara woog vanochtend (13 dagen oud) 4150 gram, dus nu al 35 gram meer dan toen ze geboren werd (105 gram meer dan maandag!) Over schoonmoeders: die van mij snapt het ook niet.... Belt gisteren, wilden vandaag langskomen. Hartstikke leuk natuurlijk, hoe laat komen jullie? "Weten we nog niet, moet je weg dan?" Eh, nee, ik moet niks, maar wie weet wil ik aan de wandel, en sowieso wil ik weten wanneer je komt. "Oh, oké, we bellen wel even van te voren" 1700, trringg, deurbel, schoonouders... Vriend zegt tegen z'n moeder, je zou toch bellen, ja zegt ze, we dachten, we kijken wel even of ze thuis zijn.... Je snapt het niet schoonmama, als wij met z'n drietjes thuis zijn geef ik Sara gewoon borstvoeding in de woonkamer, en daar wil ik niet Jan en alleman bijhebben!!! Sowieso vind ik de kraamtijd niet het moment om gewoon even langs te komen, voor hetzelfde geld gaat het even niet lekker of heeft Sara een huiluurtje of weetikveel en willen wij even niemand zien!!! Gelukkig had Sara gelukkig vroeg honger vandaag en was ik net klaar met voeden, want anders hadden we waarschijnlijk heibel gehad
Lieke, dat kan inderdaad ook nog een verschil maken. Maar toch, ik zou graag nog wel 200 gram extra erbij hebben gezien! En dat is toch wel een enorm volle poep-en-plas-luier! Dat had ze in ieder geval zeker niet die keer wegen na 2 weken! Aguamiga, lastig als mensen dat niet begrijpen! Gelukkig was je net klaar... Liggen in bed: hier kwamen we er achter dat wij haar steeds met dezelfde arm in bed legden, en ze dus met haar hoofd dezelfde kant op belandde. Dan was het lastig draaien... Dus nu letten we op hoe we haar in eerste instantie in bed leggen en leggen haar dan meteen goed. Wie weet is het voor iemand nog nuttig..
Milan wilde net niet slapen in bed. Dus na een tijdje huilen eruit gehaald maarja we wilde net gaan eten dus toen maar in de box. Nou had hij niet zo in. Dus dacht probeer een keer op de buik! En jahoor meneer is in slaap gevallen Hij slaapt voor het eerst op zijn buik en voor het eerst in de box in slaap gevallen!! Dus wij hebben heerlijk rustig gegeten Ik ga weer, krijgen zo visite!!
@ Noa: gelukkig gaat het nu wel weer, thnx t zijn gelukkig maar korte aanvallen en heb het alleen tijdens de zwangerschap, daarbuiten nog nooit gehad gelukkig! Nou idd, op marktplaats ermee! Zo hebben wij ook al tegen haar verteld dat ze pas iets hoort als de kleine er daadwerkelijk is... daar was ze het toen helemaal mee eens!! maar nu vraagt ze elke keer als ze belt (aan mijn vriend) als er iets gebeurd laat je het wel horen hé... uhm nee dus!! mijn vriend luisterd daar niet eens meer naar en antwoord erop met: ja komt goed! maar nee dat komt helemaal niet goed, want uiteindelijk neemt ze het mij straks weer kwalijk!! we hebben haar ook express verteld dat ik 2 dagen later ingeleid wordt, en de rest van onze onmgeving ook! aangezien ik gewoon niet wil dat iemand op me zit te wachten! @ Aguamiga: owww jee wat een gedoe zeg, ze snappen echt vaak niet dat een zinnetje op t geboortekaartje in de trand van: GRAAG EVEN BELLEN VOOR BEZOEK!! ook voor hun geldt!!!
@agumagia ow jij hebt ook al zullke schoonouders fijn he, en inderdaad als bezoek wil komen wil ook weten hoelaat? want net wat je zegt mischien wil je nog wel even weg ofzo. pfff soms wordt je der zo moe van he!!! @annie hihi milan had het dus even gehad in ze bedje!!! nou zo te zien vind hij de box ook ideaal om in te slapen, fijn dat jullie lekker rustig gegeten hebben en veel plezier vanavond met je visite!! @gentle ow migraine tijdens de zwangerschap nou hopelijk ben je der straks vanaf. ik had ook zo last van me hoofd natuurlijk en ik was bevallen en ik was er de dag er na er vanaf. wij zouden het ook niet zeggen de dag van het inleiden maarja moest wel ivm de hond. en achteraf was ik blij dat me moeder er toch bij was.
@ Noa: Ja hier weet degene die de hond gaat verzorgen er ook van, en mijn moeder want die gaat mee naar het ziekenhuis!!
Ik gebruik nu de Avent flessen. Gingen bij Youri supergoed. Maar dus nu misschien eens de Difrax of Dr Brown proberen... Weet niet of je dit al weet maar als je melk hebt gekolfd en je zet dat in de ijskast, bijvoorbeeld 60cc, en je kolfd erna weer en dat wil je erbij doen zodat je een grotere portie hebt, dan moet je eerst die portie apart in de ijskast zetten en als het beide dezelfde temp heeft kun je het pas bij elkaar gooien. Anders gaat het schiften. De rand die aan het flesje gaat zitten (een dikkere wittere rand) is gewoon de vettere melk, dus je moet even een beetje schudden zodat die rand weer vloeibaar word. Ik heb nog geen bv ingevroren maar als ik heb gekolfd en heb het 'over' dan ga ik dat wel doen. Het kan in zo'n kleine vriezer 3 maanden bewaard worden (in een vriesvakje in de ijskast maar 2 weken schijnbaar). Je kunt het daarna gewoon laten ontdooien en dan opwarmen, of je doet het bevroren opwarmen in de flessenwarmer. Bv mag alleen in een flessenwarmer gewarmd worden! Dus niet in de magnetron!!!! En als het goed is (bij mij wel) zitten daar verschillende standen op en dus ook eentje voor bevroren melk. Hoe bedoel je, 'hoeveel gebruik jij' ??? Ik ben er nog niet uit of ik bv blijf geven als ik ga werken, eens kijken hoe het precies gaat want als ik 3uurtjes op een dag moet werken en Esmee tegen die tijd om de 4 of 5uur moet drinken dan kan ik gewoon bv blijven geven he. Maar ben dus nu ook nog niet aan het kolven, alleen die avonden toen ik fv gaf maar daar zijn we ook even mee gestopt. Wat een lang verhaal.... hopelijk heb je er iets aan. Wat heeft Anouk supergoed geslapen vannacht! Lekker! Ik duim voor weer zo'n nacht voor jullie hihi. Mumtobe, nog altijd BIB dus ik had echt gedacht dat het begonnen was... Je weet toch dat je nu 's morgensvroeg meldplicht hebt en dan 's avonds nog een keer ( en tussendoor natuurlijk ook lekker kletsen als je tijd hebt hihi) Schoonmoeders, ik lees hier veel problemen met schoonmoeders hihi. Ik heb gelukkig een superlieve schoonmoeder en geen problemen met haar. Sterker nog, ik heb haar liever dan mijn eigen ouders ze is veel relaxer enzo. Maar das een laaaaaang verhaal Gentle, hmm Julia toch niet zoveel bijgekomen dan gehoopt... Maar wie weet krijgt ze nu weer een groeispurtje en komt ze wel weer meer bij. Kan altijd he. Zolang ze lekker alert is en goede plasluiers heeft zou ik me geen zorgen gaan maken (is zo makkelijk gezegd he...) Annie, wat een superfoto van Milan hihi. Die slaapt ook lekker op zijn buikje zo te zien. En jullie lekker kunnen eten ondertussen, heerlijk toch. Mvja, heeeeel veel beterschap voor jullie allemaal! Knap maar snel op, want dit is ook niks he. * knuff * Rianne, idd jij krijgt straks 3 schoondochters haha, word leuk Mumtobe, idd ik had gemeld dat Velobabe bevallen is. Van Jamie dacht ik. Noa, hmmmmmmm draadjesvlees!! Stuur je ook wat hiernaartoe?? Pleaaassseeee?? Daan, hoe gaat ie meis?? Ik mis je hier.... Uhm... Sorry dat ik niet op iedereen reageer (tis zeker niet persoonlijk!!) maar er is weer veel geschreven en ik ben zo moe. Vandaag bij mijn ouders geweest en nu eindelijk rustig op de bank. Morgen wilde ik eigenlijk wat bijslapen maar ik moet het hele huis poetsen en de was is ook weer flink opgelopen... Maar morgen ben ik er iig weer om lekker te kletsen hihi. Nog ff spam...