Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Haar toch op haar zij leggen, bovendien is de zijligging niet het probleem maar dat ze via zijligging op hun buik kunnen draaien. en ze mogen niet op hun buik.
    Als ze een voorkeurshouding heeft zou je haar ook andersom kunnen leggen of iets interesant aan de kant waar je haar heen wil kijken leggen. pas wel op als ze alleen naar eenkant kijkt krijgt ze een afgevlakt hoofd.

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hanna, dat klinkt idd als een lekkere nacht. Onze kids waren wel rond dezelfde tijd wakker vannacht hihi.
    Leuk he die voorbereidingen voor het kraamfeest maar wel druk. Lekker dat de mannen het zware werk gaan doen en jullie lekker theeleuten :D zo hoort dat!

Monique, wow jou meisjes zijn snel afgestemd op elkaar. Wat heerlijk lijkt me dat! Slaap maar lekker bij, wie weet is het heel snel weer anders (maar dat hoop ik natuurlijk niet!!).
    Gelukkig dat je nu wel bv kunt geven :)
    De krampjes bij Esmee zijn nog neit weg helaas :( heb haar nu in haar bedje liggen en zodra ze slaapt (duim duim) ga ik ook mijn bed in.

3. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Dames en heren!
    Mag ik even uw aandacht!
    Heden is een mijlpaal bereikt!
    Rens heeft gisteravond om 22.15 een fles gehad, en hij kwam pas weer om.... 6.30 :$
    Met andere woorden: deze nacht gaat officieel de boeken in als: doorgeslapen!! Oooh wat ben ik trots op mijn manneke!

(Of 't meer dan eenmalig is moeten we natuurlijk nog afwachten... hij heeft nl gisteren 's middags en 's avonds zeer weinig geslapen dus wellicht had hij iets in te halen.... ;))

@Rianne, knap he dat die babies kunnen klokkijken in hun slaap... hoewel dat hier vannacht dus niet gebeurd is... maar misschien doen ze dat alleen als hun ouders kunstjes gaan uitproberen met grotere en latere flessen enzo :)

@Monique, ach die arme meiden van jou, pas op hun 35e op stap... vind ik zielig voor jouw aanstaande schoonzoons hahaha!
    Ja de vk bood wel aan om nog even naar mijn onderkantje te kijken maar ik vond het zelf niet nodig dus toen hoefde 't niet :p

@Gentle, haha jouw definitie van 'geen bezoek'... zo werkt 't bij mij ook!! Ik heb je ge-pb't over mijn orkest.

@MvY, prachtige foto van jou en Esmee!!

@Hanna, alvast heel veel plezier met je kraamfeest morgen! En handig is dat he... boodschappen doen met een baby... Ik had laatst het mandje bij de AH bovenop de reiswieg gezet, maar toen had ik niet bedacht hoe ik al die spullen lopend mee naar huis moest nemen (DOM!!) dus toen moest er op de terugweg ook een doosje bovenop de reiswieg... kon Rens helemaal niet meer zien :D

@Petra aggossie wat zielig de waterpokken bij Roos. Veel beterschap voor haar! Hoop dat Suze het niet krijgt!! Fijn dat haar longetjes iig goed klonken.

@Monique, tampons kunnen volgens mij wel hoor, als jij het zelf aandurft qua onderkantje-schade. Ik heb er zelf nog een beetje schrik voor, maarja ik had ook "twee diepe vaginawandrupturen"... :x

@cjpt, dat was schrikken! Maar volgens mij heb je 't goed aangepakt hoor.

Ow, Rens wordt nu een beetje wakker hoor ik... Gaat ie vandaag misschien alles anders doen na deze bijzonder lange nacht?!?! :(

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Goedemorgen Dames ;)

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee, mumtobe.... jij was aan het bevallen toch??????? ;)
    Nog niks aan de hand dus blijkbaar of voel je al wel wat??

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Nope nog he-le-maal NIKS!! als ze tegen me zouden zeggen dat het nog 4 weken zou gaan duren, zou ik het ook geloven! (maar dan kan je me wel wegbrengen, dan wordt ik echt gek hihi)

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee dat heet dan olifantendracht he en daar doen we niet aan hoor! :D
    Dus het strippen heeft niks geholpen. wat zijn nu verder de stappen/plannen?

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, ik weet dat het idd zo weer anders kan zijn maar deze nachten pakken ze me niet meer af:D
    Anouk slaapt nog steeds zonder tut en dat maakt volgens mij ook veel verschil.
    Ach ja we zien het wel!
    Is het bij Esmee al weer rustig??
    Baker je haar nu in trouwens?

@Liefie, wow!!
    Applaus voor Rens, yeah
    Ik heb dat gedoe met onderkantje ook echt gehad idd, moet nog steeds bellen voor een afspraak bij Vk, echt geen zin meer in.
    Ik heb ook nog geen tampon durven te gebruiken hi hi, zou niet weten hoe het van binnen nu voelt en ben idd ook beetje bang voor de pijn
    Hier ook een knip en hechtingen inwendig en uitwendig

@Mumtobe, kssssssssssst wegwezen;)
    Damn meid, nog steeds hier dus, dikke knuff
    Ga je vandaag nog laten strippen (dat kon toch?)

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: ja ik ga zo de vk bellen of ze vandaag nog een keer wil/kan strippen... en dan maar weer afwachten tot maandag, dan wordt ik zoiezo ingeleid!

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Zit ik hier te typen, denk ik wat zitten mijn slippers toch niet lekker vandaag.

Denk dat ik eindelijk mijn vocht echt goed aan het kwijt raken ben, yes yes

Dus ga nu voor de 1e keer mijn bandjes van de slippers weer kleiner maken:D

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: ow wat een lekker gevoel lijkt me dat!

ik had van de week voor het eerst in lange tijd schoenen aan, maar dat was ook 1 groot fiasco... heb ze snel uitggooid!

Heb net de vk gebeld en ze belt vanmiddag even net voordat ze langskomt!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Monique, fijn zeg het vocht een beetje weg. :)
    Heb je het mijn kant opgestuurd??? Hier is het weer erger aan het worden. Heb vandaag weer een plastablet ingenomen...

Mumtobe, fijn dat de vk langskomt vanmiddag!

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goedemorguh allemaal!

Annie, wat heeft Milan lieve pluishaartjes zeg! Cute!

MvY, mooooie foto!!!

Petra, och wat sneu voor Roos! Hopelijk voelt ze zich gauw weer een beetje beter... *knuffel* Fijn dat het met Suze wel goed gaat!

Monique, volgende weegmoment zou anders met 3 maanden zijn... De kinderarts zei wel dat ik nog langs mocht komen als ik het graag wilde, maar ik vind het zo lastig dat ik steeds 2 verschillende weegschalen en weegmanieren (met kleren, zonder kleren) heb, waardoor ik het niet zo goed weet. Ik vraag denk ik de hebamme nog een keer voor over 2 weken ofzo, om dan nog een keer bloot te wegen. Mocht ze dan echt niet veel aangekomen lijken te zijn, kan ik altijd nog een keer voor de zekerheid bij de kinderarts gaan wegen!

Cjpt, je mag haar in zo'n situatie ook op de kop houden om de zwaartekracht z'n werk te laten doen. Wel schrikken hoor! Ik heb EHBO gedaan, maar gisteren verslikte Julia zich ook en dan is het toch nog lastig wat je precies moet doen. Fijn dat ze even lekker heeft gekrijst!

Skatje, ik zou denken, doe het gewoon in zo'n ijsblokbakje! Krijg je leuke vormpjes :p Maar het gaat een stuk gemakkelijker er in!

Hanna, veel plezier met de voorbereidingen! Ik vind dat altijd heerlijk, zulke feestjes plannen. Vooral als iemand anders het zware werk doet ;)

Liefie en Monique, heeeerlijk zulke nachten! Geniet er maar van (bij Julia was het helaas ook maar eenmalig nog).

Mumtobe, wat doe jij hier? Moet jij niet een kind gaan produceren? Nou ja, morgen is ook een mooie dag (9/11 is nou niet echt een hele fijne datum, dus geeft niets!).

Nou, Julia heeft haar hele slaap ritme omgegooid. Ze kwam om half 9 weer voor de laatste voeding, maar (gelukkig) kwam ze 2 uur later toch nog even voor een echte laatste voeding (eergisteren sliep ze vanaf half 9 door, en dan komt ze weer om half 1...). Maar goed, weer gevoed om half 3 en om half 8, dus eigenlijk best wel lekker. Even een nieuwe draai vinden merk ik.

Ook met slapen, wat een crime! Eerst zaten we een kwartiertje naast haar bed, 3 keer speen terug stoppen en uiteindelijk viel de speen dan uit en sliep ze. Nu wil ze dus haar speen 9 van de 10 keer niet meer en gaat ze gezellig liggen "kletsen": kreunen, geluiden maken, bewegen, half op haar zij draaien. Ik merk dat ik dan niet zo veel geduld heb... Mijn man heeft nu geloof ik wel de smaak te pakken, en laat haar als ze eenmaal rustig ligt zonder speen, gewoon alleen liggen. Nu was ze binnen een half uur ook wel stil. Het duurt nu alleen even heel lang, ook om weer uit te vinden wat ze wil en wat helpt!

Hoeveel spugen jullie ukjes trouwens? Hier wel 3 of 4 keer na de voeding (nog wel tot een half uur er na), en dan ook wel zo'n paar golfjes... Is dat te veel? Soms wil ze daarna dan nog weer wat drinken, soms ook niet. Ik dacht, misschien groeit ze daarom niet zo goed?!

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    de vk gaat trouwens eerst even kijken of het er al wat gunstiger voorstaat daar down under... als het nog net zo potdicht en hoog zit als eergister dan heeft het toch geen zin, en hoeft ze van mij niet zo te gaan zitten wroeten...

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    gentle, Svinthe spuugt echt niet veel. Heel af en toe als ze te veel heeft gedronken komt er een golfje terug en heel soms een mondje, maar dat is gelukkig alles.
    Geef mij maar een poepbroek, spugen vind ik heel erg vies om te zien en om op te vangen zeg maar.
    Iedereen zei altijd, wacht maar met je eigen kind is het anders, maar helaas gaat dit voor mij niet op!

Mumtobe, nee dat heeft dan inderdaad geen zin. Laten we hopen dat je wel te strippen bent!

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: je idd en dat het iets in gang zet en ik alsnog spontaan beval t weekend...

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mumtobe, goed idee, daar gaan we voor :D

18. Mamamoon: wat vervelend dat Finnley een koemelkallergie heeft. Maar gelukkig weet je nu bijna zeker wat het is en kan je er iets aan doen.

Mumutobe: ow wat jammer meid en dan al die berichtjes van ons, sorry! Maar wie weet heeft het even een inwerkingstijd nodig!

Noa: ik probeer het nu eerst met kinderparacetamol, als dat helpt dan hefet ze pijn en ga ik zeker langs de da, maar ik kijk eerst het weekend nog aan, ik hoop dat ze snel weer opknapt, maar ik begin eogenlijk een beetje te twijfelen! Vind het erg lastig ze kan ook niet zeggen waar ze last van heeft.

Ginny: Finn mag hier overdag wel op zijn buik slapen, maar dan wel alleen in de wagen zodat ik snel en vaak kan kijken, maar `s nachts slaapt hij of op zijn zij of op zijn rug, ik vind het te eng om hem op zijn buik te leggen als ik zelf slaap, dan ben ik bang dat ik het niet optijd door heb als er wat is.

Monique: ik vries ook wel de afgekolvde bv in en als ik die dan geef ontdooi ik het door gewoon optijd uit de vriezer te halen en ik warm het op met warm water, dus een pannetje met heet water en daar de fles in, moedermelk mag niet in de magnetron omdat je dan de voedingsstoffen stuk maakt. Ik vries trouwens de bv in in een ijsblokjes zakje, dan is 1 blokje 10cc, dus opzoch ook makkelijk met dosseren.
    Hmm ik wil eigenlijk ook niet op tv, ben ik al zovaak geweest, ach ik zeg gewoon dat ik niet op tv wil tot ik door ben naar de 2de ronde, dat kan toch ook wel, heb ik de tijd om en mooi masker te maken!
    Je mag pas 6 weken na de geboorte weer tampons gebruiken, tenminste dat is mij verteld.
    Annie: wat fijn dat het zo goed ging bij je schoonouders, je kan het dus toch echt wel en nog even volhouden en ze weet wie er de baas is over jou kindje!

Mumtobe: wat een rare schoonmoeder heb jij zeg, sterkte ermee!
    Ik duim voor je dat de vk weer wat kan doen en dat je dan dit weekend mama wordt.

Schoonouders: ik heb alleen nog maar een schoonnmoeder en die komt ook regelmatig gewoon even aanwaaien, nu is dat opzich niet ze erg, maar als ik dan druk bezig ben gaat ze gewoon op de bank zitten en zal zeker niet even aanbieden om te helpen ofzo nee ze verwacht dan ook nog dat ik koffie voor haar ga zetten, die het ff lekker zelf denk ik dan. als mijn moeder komt en ik ben even druk bezig dan pakt ze zelf koffie en bied ze altijd even aan om te helpen. Mijn schoonmoeder is ook best onzeker wat mij soms ook irriteerd.

Bewaren bv: bv wat je gekolfd hebt kan je 24 uur in de koelkast bewaren en in de gewone vriezer kan je het 3 maanden bewaren, in een vriezer die in de koelkast zit 3 weken en in een ***vriezer kan je het 6 maanden bewaren, dus als je nog geen 3 sterren vriezer hebt, moet je deze even kopen, dan kan je je melk en andere producten langer bewaren!

Ik ga nooit meer vertellen dat Finn zo goed heeft geslapen, bleg vanacht ging het weer zoals gewoonlijk, nou ja wel iets beter maar niet zoals de 2 nachten daarvoor. Beetje jammer en met de hond gaat het ook niet veel beter, gisteren had ze haar plas gewoon laten lopen en nog steeds nergens zin in en zelfs niet meer blij doen als wij thuis kwamen of tegen visite, heel erg vreemd, ben echt bang dat het iets ergs is!
    Zo ga even een broodje eten dan toch de hond maar even uitlaten en dan in huis wat troep opruimen, dat heb ik ook al de hele week nog niet gedaan, dus t wordt weer eens tijd!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

ik kom even melden dat ik er een paar daagjes niet ben, we hebben een huisje gehuurd en ik kom zondagavond pas terug :)

ik heb nog een heel leul (ahum) verhaal over mijn schoonouders maar die houden jullie nog tegoed.

@mumtobe, als ik terug kom ben je ongetwijfeld bevallen... veel succes meid, zet hem op!!!!

tot volgende week allemaal!

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Mumtobe, volgende week kan jij ook lekker weer schoenen aan!!

@Hanna, jij ook nog steeds aan het vechten met je vocht??
    Ik moest eigenlijk nog op controle daarvoor bij HA maar dat even langswippen is niet zo makkelijk meer
    Mijn bloeddruk was bij haar bezoekje nog te hoog en toen had ik ook nog veel vocht.
    Gaat bij mij ook heel langzaam, mijn trouwring kan ik ook nog niet aan, dus in vingers ook nog aanwezig

@Gentle, ik zou idd dan de hebamme nog een keer vragen hoor!
    3 maanden is wel erg ver weg, zou ik ook niet prettig vinden
    Ik ben nu deze week niet geweest omdat ik volgende week op 1e controle moet en ik heb al kriebels of het wel goed gaat en Anouk was elke keer goed gegroeid.
    Dus voor je eigen gemoed rust gewoon even vragen hoor!

Spugen is hier sporadisch, dat ken ik eigenlijk niet.
    Gisteren was ze na de voeding wat wild aan het bewegen in de box en toen spuugde ze wat maar anders eigenlijk nooit
    Denk niet dat ze daardoor niet groeit hoor!!

@Ollekebolleke, waar ben jij dan zo vaak mee op tv geweest???
    (ikke ook hoor maar dan moet je het weten:p)
    Enne 6 wk voor tampons mmm, dat is toch morgen bij mij he;)
    Sterkte met je hond!

@Marieke, prettige vakantie!!

So, nu eerst even eten met Mirthe

Deel Deze Pagina