@ Marieke: thnx meid fijne week en geniet ervan! @ Monique: haha waar je al niet naar kan verlangen hé
@ Annie, nou ik was ZO bang voor dat overgeven vantevoren! En op het moment dat ik doorhad dat het ook echt ging gebeuren raakte ik even in paniek. Mijn vriend trouwens ook haha want die wist natuurlijk dat als ik ook echt in paniek zou raken het helemaal drama zou worden. Maar gelukkig bleef ik eigenlijk vrij rustig. Ik had inmiddels ook al 9 cm en persweeen en was uitgeput omdat ik er al iets van 15 uur weeen op had zitten. Dus na een paar tranen na het overgeven was ik ook simpelweg te moe om in paniek te raken. Dus de natuur heeft het goed voor me geregeld op dat moment! Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn schrikmoment van gisteren. Ik heb echt helemaal onrustig geslapen en Dominique (waarschijnlijk daardoor) dus ook. Maar goed, hebben we ook weer meegemaakt. Tis wel doodeng om je ineens te realiseren hoe kwetsbaar en hulpeloos je eigenlijk bent nu er een kindje is. Zo'n kostbaar iets en het idee dat daar iets mee kan gebeuren is echt je ergste nachtmerrie. Moeten we maar niet teveel bij nadenken! @ Mumtobe, ik duim gewoon verder voor je vandaag!
Marieke, veel plezier!! Tot volgende week! Cjpt, ik krijg ook soms zo'n vlaag van angst ofzo, alsof er ieder moment wel iets zou kunnen gebeuren waardoor ze er niet meer zou zijn. Dat ze heel ziek wordt, of een ongeluk krijgen, of iets nog ergers. Brrr, alle verhalen die je ooit hebt gehoord komen opeens in je op! Hier trouwens net weer zoveel gespuugd... Ik snap er niets van! Ze gooit bijna de hele voeding er weer uit, en wil daarna ook niet echt veel meer drinken (wel een klein beetje gelukkig)... Ik ga nog maar eens vragen bij de kraamverzorgster of voedingsdeskundige hier op het forum!
@cjpt: over dat verslikken, ik heb het ook een paar x met senna gehad, en je wordt echt helemaal gek (tenminste ik wel) ik deed haar dus ook vaak liggend voeden, omdat ze dan eigenlijk bter drinkt, maar ik durf het niet meer zo goed, dus doe het maar niet meer. wel weer helemaal van de schrik bekomen las ik?? nou meiden ik duik nu nog ff mijn bedje in, voor een middagslaapje. kom straks nog even checken. momtobe: nog steeds alles rustig??
Mumtobe, jeetje meid nog steeds niks... Gelukkig komt de vk zo nog ff langs om eventueel te strippen! Succes! Gentle, jep hier ook een teruggeefster. De ene keer wat meer dan de andere en soms ook nog vrij lang na de voeding. CB zei dat het puur het 'teveel' aan melk zou zijn. Maar goed Esmee is wel goed gegroeid dus is misschien anders. Ik lees net dat ze heel veel teruggeeft, daar zou ik dan idd even achteraan gaan want dat klinkt niet goed icm weinig bijkomen. Monique, fijn dat je vocht minder word! Hanna, hmm jij weer meer vocht Marieke, oh lekker een paar daagjes weg! Je zult het wel neit meer lezen maar heel veel plezier gewenst! Zo, ik heb toch nog een uurtje kunnen slapen. Esmee blijft krampen houden en om het kwartier begint ze weer te kreunen en onrustig doen Dus echt lekker geslapen heb ik niet en in haar eigen bed wil ze ook al niet.... Ik ga ook eens stoppen met die Infacol denk ik, het helpt blijkbaar dus toch niet en dan geef ik haar liever niks he.
@ Mik: jeps nog steeds alles rustig! @ MvY: ja ach ik denk maar zo elke dag wachten is er weer 1 minder! echt lang gaat het nu zeker niet meer duren!! we wachten nu al zo lang, dat je het jezelf "makkelijk" gaat maken!
@ Mvy: thnx helaas helpt sjaggo gaan zitten afwachten ook niet dus je moet iets... maar kan me ook voorstellen dat dat sommige mensen niet lukt hoor! mij lukte het ook niet tussen de 40 en 41 weken...
@Marieke, veel plezier!! @Gentle, hier ook veel spugen. Maarja bij Milan hoort het natuurlijk een beetje vanwege de reflux Maar hier dus ook soms nog uren na de voeding! Zielig hoor! Maar zou haar nog wel even laten wegen wanneer het kan. @Mumtobe, nog steeds geen beebje.. Dat wordt echt een meid hoor! @mvy, zielig dat Esmee zo'n last heeft van krampjes zeg!! En idd als het niet helpt zou ik ook stoppen met de infacol. Hier heeft Milan ook weer meer last nu maar komt van overgang naar flesvoeding denk ik. Nou hopen dat het snel beter gaat! En lieve foto van jullie 2! @Rianne, thnx voor je reactie. Ik heb hem dus niet in de droger kunnen doen!! grrrr... zie hieronder! @Ollekebolleke, zielig van je hond!! Hoop dat het snel beter gaat of dat je er achter komt wat het is. En zal Milan ff vragen of hij Finn wil vertellen hoe je lang slaapt :x:x:xIk ben niet blij!!:x:x:x Ik gister Milan zijn slaapzak in de was gedaan. Opeens na een half uur maakt hij een raar geluid...wat denk je....stuk! Nu krijgen we de deur niet meer open grrrr...Dus kan zijn slaapzak er ook niet uit halen!! *&^%$## Lekker handig hoor geen wasmachine met een kleintje in huis Nou hopen dat hij snel gemaakt kan worden Hier wel weer een goede nacht! Half 11 laatste fles.. toen was hij wel wakker tot half 1!! Jeetje! Maar toen geslapen tot 7 uur!!! Het wordt met de dag later!! Morgen half 8??
Annie, ahhh wasmachine kapot, das idd zwaar ***. En wat een lekker nachtje! Ben helemaal jaloers Ja eerst viel het reuze mee met de krampjes (Youri had er echt erge last van toen hij klein was) maar het lijkt ineens meer te worden... heel vreemd...
Nou vk is weer geweest, ze kon er wat beter bij, onstsluiting wilde ze het niet noemen maar ik had een kleine cm "opening" ze kon er nu met haar vingertop goed in en heeft me nu goed kunnen strippen!! ben benieuwd of het wat uithaalt! het was gelukkig minder gevoelig als van de week, maar ik voelde het nu van binnen wat beter omdat ze niet zo hoefde te duwen, het is niet pijnlijk maar lekker is ook anders!! @ Annie: Balen zeg van je wasmachine, kan je nu helemaal niet gebruiken met zo'n hummeltje!
Klinkt bekend, hier hetzelfde. Mooie foto! Flessen, wij gebruiken de tommie tippie (weet niet of ik het goed schrijf), een speciale fles voor babys die borstvoeding krijgen. Petrabr, wat een handig systeem heb jij met melk invriezen. Noa, gaat het al weer beter met je buik? Monique, wat balen dat je alweer ongesteld wordt. Ik hoop dat het bij mij nog een half jaar duurt, maar het kan natuurlijk sneller. En beter dat je je vocht aan het kwijtraken bent. Cjpt, jeetje wat ben jij geschrokken. Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Hanna, druk bezig met de voorbereidingen van het feest? Leuk hoor, zal wel een gezellige dag worden morgen. Liefie, wat goed van Rens dat hij heeft doorgeslapen! Mumtobe, wat jammer dat je je weer hebt gemeld vanochtend Spannend dat je vanmiddag nogmaals gestript wordt. Gentle, hier ook soms wel 3 of 4 golfjes spuug hoor. Maar Florine komt heel veel aan (250-300gr per week) dus maak me geen zorgen. Denk dat een teveel aan melk is. Marieke, veel plezier komend weekend! Annie, onee, je wasmachine stuk? Dat is vervelend. Florine is al sinds half 11 wakker, ze weigert gewoon te gaan slapen. Heel irritant, want moet de keuken ontruimen omdat morgen de muur tussen keuken en woonkamer gesloopt wordt. Maar zo kom ik daar dus niet aan toe, aangezien ze zichzelf nog niet kan vermaken. He bah, hoop dat ze snel gaat slapen.
Heej dames ff spieken of Mumtobe al bevallen is, is zij echt de laatste van de augustus mamas? Ik ben even weinig geweest de laatste dagen maar de dagen vliegen ook voorbij zeg Mn meissie doet t harstikke goed maar mijn hemel wat kun je er de hele dag druk mee zijn zeg...was al weer vergeten hoe het was. Ze heeft trouwens wel al 2 nachten 6 a 7 uur achter mekaar geslapen, wat een luxe he!! Heb gisteren trouwens een draagdoek opgehaald bij onze samen bevallen cursus leidster om s te proberen, want zo tegen t einde van de middag weet Eowyn niet zo goed waar ze met zichzelf heen moet, natuurlijk net het moment dat ik eten ging gelijk super. Het viel me alleen wel op dat ze zo`n "herrie" lag te maken, soort van snurken, kreunen...herkent iemand dit. Ik was al ff bang dat ze niet goed lag of zo... Gelijk stiekem ff babyspammen hoor...ik ga van de week mn best doen er wat meer te zijn Bekijk bijlage 14749 Liefs Marina
hoi meiden hoe is die?> hier wel goed hoor. helaas is de pijn in me buik niet over gegaan en allen maar erger geworden. @moniqeu ze slaap vaak in haar bedje en soms in de box ovderdag. dus ja echt toezich is der niet. en balen dat je al weer ongi bent, en ik ben ook geen maandverband mens hoor, ik ga als ik het weer wordt mooi voor de tampons hoor, en wat lekker dat je ff heb bijgeslapen hihi. @cjtp jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, gelukkig is het goed afgelopen en zo boek is nog niet zo gek idee volgens mij. @mvy mooi dat het vlees gesmaakt hebt en wat zielig voor esmee dat de krampjes maar aanhouden, en inderdaad dan kan je net zo goed stoppen met de inflacol, als het toch niet helpt. hopelijk is ze er snel van af. @hanna ow svinthe ookal zo schone slaapster hihi ze kunnen elkaar wel een handje geven. en jij bent alles dus in orde aan het maken voor het kraamfeest.hopelijk is het wel redelijk weer, @liefie groot gelijk dat je dit te boek laat gaan als DOORSLAPEN hihi lekker toch hopelijk blijft rens dit volhouden. @genle ow julia gat het dus omdraaien met slapen, en juliie blijven dus naast haar bedje? wij leggen yaslin in bed en ik doe het muziek poppetje aan en soms valt ze meteen in slaapt en soms huilt ze wat mar dan loop ik 2x terug voor de speen er in te doen en mw valt in slaap. hier komt er soms een mondje terug legt er aan hoe het boeren is gegaan. @ollekebollke heb de kinderpcm geholpen? en mischien het weekend even afwachtten. en het is heel vervelend dat de beestjes niet zelf kunnen zeggen wat er met ze is. en hopelijk slaapt finn vanavond wel weer lekker door, @marieke fijne dagen!!! en ben benieuwd naar je verhaal @annie balen zeg van je wasmachine!!!! ik heb het gehad nog in me zwangerschap moest ik ook 2 weken wachtten voor het bedrijf kwam om hem te maken. gelukkig kon ik me ma haar machin gebruiken die was op vakantie hopelijk wordt hij snel gemaakt. kan je niet het deurtje zel open? en milan krijgt het slapen echt door he!!! @mumtobe no het is toch al wat weker daar beneden als ik dat zo lees. hopelijk helpt het deze keer wel. @jessie neej het gaat nog niet is zelf wat erger geworden dus zit weer aan de pcm. slaapt florine al? @
@ Marina: Wat een plaatje is Eowyn zeg de andere meiden die naast mij nu nog in de lijst staan hebben zich de afgelopen 2 weken hier niet meer gemeld dus ik denk wel dat ik de laatste ben! Ik hoop dat het er maandag helemaal op zit voor de aug. mama's en het stokje overgedragen kan worden aan de Sept. mama's omdat ons kindje ook eindelijk geboren is! @ Noa: ik hoop ook dat het nu wel iets doet en ik nog spontaan beval!
Herkenbaar!! Toen Aiden net was geboren ging onze wasmachine stuk. Nou, uit elkaar gehaald, een en ander aangedraaid, toen deed hij het weer 8) ...voor anderhalve week :x Dus nu sinds vorige week een nieuwe. Ding was al een jaar of 12.. Maar waarom moet hij net kapot gaan als er een baby is?! Ik dacht nog: mooi, geen wasachterstand, dus dan redden we het wel een paar dagen. Vervolgens spuugt Aiden over me heen, over zichzelf, lekt zijn luier door en zit hij 2x tot aan zijn nek in de poep. Dussss toch maar even gewassen bij opa en oma
Hebben jullie goeie tips om je kind wakker te maken? Haha tis ook nooit goed he?! De ene dag klaag je omdat ze niet in slaap te krijgen zijn en de volgende dag klaag je omdat ze alleen maar slapen! Dominique heeft vandaag van 10.00 uur vanochtend tot net half 3 geslapen. Heb haar meerdere keren geprobeerd wakker te krijgen maar het lukte gewoon niet! Toen ik net echt bezorgd begon te worden bedacht ik nog even een nat washandje te proberen. Dat werkte een beetje, gelijk ook luier verschoond en toen ging ze krijsen. 1 borst gegeven en nu slaap mevrouw weer! Mijn vriend loopt nu met haar rond in de hoop dat zijn zwaardere stem haar een beetje wakker houd. Geef ik zo nog mijn andere borst. Maar haar schema is nu dus ook verziekt voor vandaag. Is het normaal dat babies dit soms een dag hebben? Is dit een andere vorm van een regeldag hebben ofzo? Door dat verslikken van gisteren schrik ik hier nu misschien meer van dan ik normaal zou doen maarja. Gelukkig huilde ze wel heel goed en hard toen ze net echt even wakker was. Maar vind dit wel erg lang slapen
@Noa he balen van je buik zeg!! Hopelijk gaat het snel beter! @Jessi, slaapt ze al? Hier ook al zo'n banjer die niet wil slapen! Hij houdt ze ogen maar open en is hartstikke moe! Hij ligt nu volgens mij te slapen in de kinderwagen...Milan was al vanaf half 12 wakker! Gisteravond bleef hij trouwens van half 8 tot half 1 wakker!! Alles geprobeerd maar werd elke keer na 10 min wakker pff... vermoeiend dan he?! @Marina, lieve foto!!! @Mumtobe, fijn dat het nu goed lukte!! Het gaat nu vast beginnen!! Hihi @Liefie, ben benieuwd of het bij Rens nu ook zo goed blijft! Milan sliep ook opeens tot half 7 en nu al de 4e nacht achter elkaar zolang!! Dus kom op Rens
@cjpt, Milan heeft het ook wel is. En met de borstvoeding sloeg hij wel eens een voeding over dan kregen we hem niet wakker. Het is niet erg als het maar niet te vaak is. Ik laat hem nu gewoon altijd maar slapen anders drinkt hij toch zo weinig. @Skatje, oh jij ook al!! Ja echt onhandig he net als de baby er is dan stuk gaan! grrr! Wij hebben hem nog maar 4 jaar! Weet niet hoe erg stuk hij is, maarja hij gaat nu met geen mogelijkheid meer open! Misschien met grof geweld hihi..maar dan is ie zeker weten stuk! Ga vanavond maar bij me moeder een wasje draaien.
@Mumtobe, gek he, dat je ineens gaat uitkijken naar van die "normale" dingen En eenmaal die 41+ voelde voor mij idd ook anders Moesten er soms toen zelfs mee lachen hier, zo van dat hebben wij weer De 1e wilde er niet in en de 2e wil er niet uit He da's al kleine vooruitgang, hoop dat het "echte" strippen wat gaat doen @Cjpt, heb je op het moment van overgeven nog aan mijn woorden gedacht?? Gelukkig dat je er zo mee om kon gaan, knap hoor! En leg de zakdoekjes voor jezelf alvast maar klaar voor de 1e keer dat Dominique zich pijn gaat doen of gaat vallen Hier heeft Anouk ook een eigen schema, soms komt ze na 2 uur en soms pas na 5 uur ofzo. Ik lig er niet meer wakker van, ze zoekt het maar lekker uit. Wakker maken deden wij hier in het begin, door haar op te pakken, sokken en broek uit, luier verschonen en is ze dan nog niet wakker ,veel bewegen @Gentle, ben benieuwd of je kan achterhalen waar het spugen vandaan komt, hoop dat het snel is opgelost! Mijn kraam vertelde dat als het er echt uit golft en ver komt er vaak meer aan de hand is dan alleen "teruggeven" @MvY, zo te lezen helpt het idd niet. En lekker in badje?? @Annie, ohhh geen wasmachine, dat moet je nu niet hebben En Milan ook al zo keurig geslapen, heerlijk he! @Jessi, ik bloed nog steeds en Anouk komt vandaag ook eerder (volgens het BVforum ook een teken) dus denk dat het echt ongi is ja Hi hi, ze voelen dat aan he dat je iets wil gaan doen Hier stond ik net met mijn dweil in de handen, weeehhhhhh Is het nog gelukt?? @Marina, wat een poepie!! En fijn dat de draagdoek je die uurtjes doorhelpt! Als haar neusje gewoon vrij ligt, dan horen die geluidjes er voor haar bij denk ik En nu toch nog maar snel wat dweilen hier!!