Monique, ik heb de keuken vanochtend pas af kunnen krijgen, 5 min nadat ik hier zei dat Florine sliep werd ze weer wakker. Helemaal oververmoeid, ze viel uiteindelijk pas om half negen in slaap, constant huilen. Vanacht heeft ze gelukkig goed geslapen, en nu ligt ze ook weer te slapen (ze heeft wat in te halen). Ik denk dat ik haar sneller in bed moet leggen, want als ze beneden blijft gaat ze vechten tegen de slaap. Gister zei ik nog tegen je dat ik hoopte dat het nog lang zou duren voor ik ongesteld wordt, en raad eens? Volgens mij ben ik ongesteld . Of ik moet opeens weer helderrood bloed verliezen maar lijkt me niet, na ruim 6 weken. Zei je nou dat het een teken is als de baby vaker wil drinken? Want Florine komt de laatste dagen ook vaker. Zo het is een beetje een lang verhaal geworden. Petrabr, wat een lieve foto! Noa, als je bang bent dat het ontstoken raakt zou ik even de dokter bellen. Veel te gevaarlijk om daar mee rond te lopen. O ik zie dat je dat al gaat doen, goed zo! Mumtobe, geniet van je laatste weekendje met zn 2tjes! Vanaf maandag heb je het heel erg druk Hanna, veel plezier op je kraamfeest. MvY, oe spannend, ontslag nemen. Succes meid! Daan, leuk weer wat van je te horen, je was er even niet. Fijn dat je goed kunt slapen. Veel plezier op je feestje vanavond. En hier zit ik inderdaad weer goddelijk strak in mn velletje, maar was ook maar 8 kilo aangekomen, en kon met 38w nog steeds mn eigen broeken aan (de lage modellen dan), dus had niet anders verwacht. Wel striae hoor, maar niks op mn buik, alleen op mn bovenbenen en borsten . Vind mn borsten niet zo mooi meer Gentle, wat apart, je verhaal over de voedingen. Voor mij niet herkenbaar. Marina, hihi mijn man slaapt ook regelmatig tegen het voedingskussen aan. Ik ging gister naar de livera, want ik heb ondertussen drie voedingsbehas gekocht, maar geeneen zit goed. Dus ik dacht: ik ga gewoon vragen welke maat ik precies moet hebben, want het is iig niet 75D, 80C of 80D (allemaal te klein). Wat blijkt, ik heb nu 75F! F! Daar wordt je toch ook niet vrolijk van. Moest besteld worden, want zo'n rare maat hebben ze niet op voorraad haha. Ik zit nu met de laptop op bed, want beneden is manlief samen met een kennis de dragende muur tussen de woonkamer en keuken aan het verwijderen, en een balkconstructie plaatsen. Jeetje wat is het nu stoffig in huis. Florine slaapt gewoon overal doorheen, echt top.
@Mik, keurig gedaan van Senna!! @Cjpt, Dominique dus weer keurig haar ritme opgepakt! Ik vind zelf dat dit zo blijft, dan denk je dat je een ritme heb gevonden en dan veranderd de beeb weer iets en kan je weer opnieuw zoeken en beginnen. Bezigheidstherapie noem ik het ook wel eens En over paar maanden kan je helemaal lachen, dan moeten er ineens hapjes, fruit en boterhammen in een programma bij wat dan vaak net lekker loopt @Brusje, hier doen we elke keer hetzelfde met het naar bed brengen van Anouk. Schone luier als het nodig is, inbakeren, in bedje leggen, aai over het bolletje en even zachtjes tegen haar praten, muziekje aan en dan weg gaan. Daarna is het even doorbijten soms omdat ze even huilt voor ze slaapt (wordt al steeds minder). Babyfoon 15 min uit en daarna even luisteren, huilt ze dan nog dan gaan we er naar toe even kijken wat er is. NIET uit bed maar weer aai over bolletje, muziekje aan en weer gaan Die 2e keer terug hoeft eigenlijk bijna nooit meer, dit is wat hier het beste werkt misschien heb je er wat aan @Marina, damn zie je wel, waarom wilden ze dan hier niet meteen knippen he Wat merkte je aan het praten?? En jullie ook al zo'n uitslaper, lekker he!! Hier gaan we ook niet meer alles af, dat gaat gewoon even niet Probeer de gewoon te filteren en de belangrijkste dingen wel te doen @Jessi, hi hi ook jij mag hier op het forum dus niets meer zeggen En Anouk gaat hier idd ook bedje in, slapen in de box is er niet meer bij. Ik heb op het borstvoedingsforum gelezen dat het drinkgedrag van de baby anders kan zijn tijdens je ongi ja, dus zou heel goed kunnen Ze willen dan vaker drinken! En hier ook van die meloenen waar ze een bh voor moesten bestellen (90G), welke heb je nu??
Zeg Monique27 zou jij even op willen houden met ons ontmoedigen?! ;o) Hihi nou mevrouwtje heeft inderdaad haar eetritme weer opgepakt. Net ook weer keurig na 3 uur huilen dus helemaal goed. Ze had alleen al 2 dagen vreselijke huilbuien door de krampjes maar 10 minuten geleden ging hier de vlag uit want ze had een grote poepbroek! En nu is ze weer relaxed!
Hij kon bepaalde woorden/zinnen gewoon niet goed uitspreken, S en F ging niet goed geloof ik...moet ff nadenken want tis al ff geleden haha, de ingreep zelf stelt op zich helemaal niet zoveel voor, t ziet er eng uit omdat het in je mond gebeuren moet, maar t ging best snel toen. Bij ons heeft de huisarts t dus zelf gedaan, dus dat geeft wel aan dat het geen grote ingreep is..vandaar dat ik het raar vind dat ze dit niet eerder aanpakken.
Goedemorgen/middag, @Gentle, johannesbroodpitmeel werkt hier goed tegen het spugen. Hij blijft nog steeds klein beetje spugen maar niet meer zo erg. Maar Milan krijgt nu de fles dan schud je het er gewoon doorheen maar met de bv vond ik het lastig! Gaf het met een lepeltje (wat hij natuurlijk niet snapte) of ik doopte zijn speen er steeds in. Maar gewoon maar proberen! @Jessi, jeetje sliep ze pas zo laat Florine!! Hier sliep meneer ook helemaal niet van 8 tot half 12 pff!! En om half 12 was hij dus toe moe en daardoor kwam hij al om 5 uur vannacht!! Dat waren we niet meer gewend zeg! Vanavond moet zijn flesje toch maar weer leeg @mvy, lekker dat Esmee goed geslapen heeft! En succes met ontslag nemen!! Dat lukt je wel! @Noa, hoe gaat het met je buikje nu?? @Daan, veel plezier op het feestje!! En hier passen de kleren weer maar lijkt me wel lastig als je er nu tussenin zit. Heb je niet een jurkje ofzo? Dan hoef je geen zwangerschapsbroek aan! @Cjpt, gelukkig heeft Dominique ff gepoept. Hier hadden we gisteravond ook een huilende Milan en daarna 2 poepluiers! En nu ook weer rustig. Sneu is dat he als ze zo'n pijn hebben. Ik moet alweer gaan. Straks op verjaardag! Er kwam vanochtend iemand voor de wasmachine maar hij moet een onderdeel bestellen. Maar het komt waarschijnlijk wel goed! Morgen maar even bij moeders wassen. Fijne dag allemaal!!
Cjpt, hier werd kolven om de druk er af te halen heel erg afgeraden. Je borst gaat dan alleen maar meer aanmaken (omdat je dan ook een toeschietreflex "maakt"). Ik heb de druk er hier af gehaald door onder de douche een beetje met de hand te wrijven. Zodra het eenmaal loopt en je wrijft naar je tepel toe, dan stroomt het gewoon tot de ergste stuwing weg is. Werkte super! Brusje, hier proberen we haar steeds vaker "zelf" in slaap te laten komen. Ik hoef haar niet meer echt te wiegen, maar dat is soms nog wel handiger. Wij hebben het afgebouwd, dus steeds sneller in bed leggen en verder van het bed af gaan zitten. Nu kan ze (als ze moe is) zelf in slaap vallen als wij niet in de kamer zijn. 1 of 2 keer terug voor een boer die in de weg zit of een spontane behoefte aan speen, maar verder gaat het echt goed. Dus misschien helpt het om rustig af te bouwen (bv. wiegen tot ze bijna slaapt). Marina, ik heb net boodschappen gedaan met de draagdoek, en ik herken je kreun-verhaal. Ik keek soms in de supermarkt even rond of niemand het gehoord had Wel schattig hoor. Het is hier niet echt snurken, maar meer gekreun en soms wat geluidjes. Cute! Volgens mij komt het gewoon door de druk + warmte. Oh, en 's avonds gaan wij ook niet weg hoor. Julia is meestal de hele avond wakker en wil dan bijna alleen maar op schoot. We zijn dus de komende tijd nog lekker 's avonds allemaal thuis. Heerlijk! Ik heb even lekker met ons meisje gepronkt. De hele supermarkt leek mee te kijken, maar ze lach ook zo cute te slapen in de draagdoek, met haar hoofdje er zo bovenuit. Zo had ik haar ongeveer: http://www.calinbleu.com/images/baby-wraps/front-wrap-cross-carry.jpg Maar Julia is natuurlijk nog heel lief en klein, dus je ziet iedereen zo vertederd lachen *trots* Ze lag net trouwens in haar bedje allemaal geluiden te maken. Niet eens huilen, maar gewoon hoge geluidjes en kreuntjes te produceren. Blijkbaar was ze niet eens wakker, want nu is het alweer 5 minuten stil. Zijn er nog meer van die kletsers? Ik heb het idee dat Julia haar stem helemaal uitgevonden heeft
JEUH het is gelukt...Mannetje had helemaal niets in de gaten dat zijn vrijgezellenfeest vandaag is...Hij schrok een beetje..hihi, nu maar hopen dat hij het naar zijn zin heeft maar dat komt vast en zeker goed!
@Cjpt, ben ik je aan het ontmoedigen?? Stop haar maar terug dan Maar dat ritme gaat verstoord worden met leuke, nieuwe dingen en dat maakt het zoooo leuk Het gezichtje met de eerste fruit en groentehapjes, niet weten of je boos moet worden of heel hard lachen als je onder getufd wordt, het gesabbel aan dat 1e korstje brood (zo beters??) Fijn dat ze haar "last" kwijt is en weer haar zelf is! @Marina, geen operatie en narcose?? Daar hebben ze het hier nl. over als ik het nu wil laten doen? Praten kunnen we hier nu nog niet veel van zeggen, want dat is in het begin zoiezo bij elke dreumes goed luisteren @Gentle, super gevoel is dat he om zo met je kleintje te kunnen pronken! Grappig dat ze al bezig is met stemoefeningen, hier komen we nog niet verder dan uuhhhh @Verhip, smoes heeft dus gewerkt!! Hoop ook dat hij een leuke dag heeft
@ monique, haha nee hoor. Dat zijn juist de dingen waar ik naar uit kijk! Een baby is leuk hoor maarja... ze slapen, eten, huilen en poepen... en juist die tijd vanaf een half jaar vind ik zo leuk. Heb ik bij mijn vriendinnen nu gezien met hun kids en zo geweldig als ze vanalles gaan ontdekken! Dus ga maar lekker door met ons "ontmoedigen" ;o) @ Gentle, ja da's inderdaad misschien niet zo handig met kolven. Ik zal dat onder de douche eens proberen! Tx voor de tip!
Was vanmorgen onwijs geschrokken toen ik beneden kwam. De hond krijgt altijd voordat we naar bed gaan een droog bruinbroodje hier is ze normaal gesproken echt gek op, maar nu had ze hem vanmorgen dus nog niet opgegeten, vervolgens deed ik haar benche open en bleef ze liggen, nou ja kan gebeuren, maar na een uur vond ik het toch wel tijd dat ze eruit vandaan moest komen, dus roepen en roepen en roepen, maar het enige wat ze deed was me aankijken en verder niks, dus na wat stem verhef en een half uur lokken en doen kwam ze er eindelijk uit met heel veel pijn en moeite en een hele natte kont. Ze had dus al haar urine laten lopen en had veel pijn, dus ik in paniek hond afgedroogd en de vloer vervolgens maar een slaapzak neergelegd zodat ze niet weer de benche inhoefde en mijn moeder gebeld of die op kon passen, dat kon ze gelukkig dus de dierenarts gebeld en het hele spul ingeladen ende kofferbak klaar gemaakt voor de hond hond erin, oja shit Finn moet zo ook weer eten, dus hup vriezer opengetrokken en voeding eruit in een bakkie flessie mee en Finn met zijn taas en spullen bij mijn moeder afgeleverd en wij door naar de dierenarts. Nu denkt de dierenarts dat ze misschien een hernia heeft, ze had ook koorts en je zag gewoon aan haar dat ze pijn heeft, dus ze heeft nu 5 spuiten gehad met ontstekingsremmers, pijnstillers en weet ik veel wat en nu zou het beter moeten gaan, dus ik moet morgen bellen met de dierenarts of het beter gaat en gaat dat niet dan moet er verder onderzocht worden wat er mis mee is. IK wqas dus eigenlijk best wel opgelucht dat ze weer mee naar huis mocht, aangezien ik er eigenlijk vanuit ging dat het einde verhaal was. Vervolgens Finn weer opgehaald bij mijn moeder, waar ik ineens heel misselijk en raar in mijn buik werd, dus eerst maar even naar de wc en toen snel naar huis, nou echt ik heb me de laatste tijd nog nooit zo beroerd gevoeld en ben met een emmer naar bed gegaan, waar ik gelukkig heel snel opknapte, nu hopen dat dat zo blijft. Maar bah zeg wat een ochtend, dit hoop ik toch nooit meer mee te maken, was echt niet leuk. Van de dierenarts moeten we chris (de hond) nu maar even goed verwennen en hoeft ze alleen wat ze zelf wil en anders niet, dus lekker slapen en af en toenaar buiten om te plassen, maar zelfs een heel rondje uit hoeft niet, ik hoop zo dat de medicijnen aanslaan. Mumutobe: meid geniet maar lekker van julie dagje samen en maak je niet te druk om maandag, laat het maar gewoon op je af komen je kan er toch niet meer van maken dan dat er op dat moment gebeurt. Daan: nee hoor was het maar waar dat ik weer strak in mijn velletje zat, gaat denk ik ook nog wel een tijdje duren! Dromen en voeding: ik had van de week Finn eten gegeven en terug gelgd in zijn wieg en vervolgens een uurtje later of zo dat ik wakker schrok en Finn bij ons in bed zocht, bleek dat ik hem dus al terug gelegd had, maar ik had dat stukje even niet op de hardeschijf opgeslagen denk ik. ik heb ook wel eens dat ik denk dat ik hem 10 min daarvoor ook al eten heb gegeven, maar dat zal wel niet anders is meneer niet zo gulzig, dus de nachten zijn soms wat verwarrend, maar ik geloof wel dat het goed komt. Monique: Nou jah trots, ik was toen een puber dus dan ben je daar aan de ene kant best trots op allen het feit dat je in je ouwe kleren op een pony zit is dan weer wat minder, want eigenlijk wil je toch best wel goed gekleed op tv verschijnen als je puber bent, maar nu is het toch best grappig. Brusje: hier het zelfde met slapen hoor, je bent echt niet de enige. Marina: Finn snurkt inderdaad ook best wel in de draagdoek, maar zolang hij adem haald is het geloof ik wel goed Finn wordt weer wakker en ik sta op klappen, aangezien ik de laatste voeding door het hele gebeuren niet heb gegeven, dus ik ga even voederen. EN de hond wat extra verwennen.
hoi meiden hier een beetje onrustige nacht gehad, yas had erg last van haar buik had al meer dan 24 uur niet gepoept en ja dan ga je last krijgen he. maar vandaa al 2 luiers vol, en ze is weer een zoet meisje dus dat zat er echt dwars. ik heb de huisarts gebeld voor me buik, en het kunnen inderdaad de hechtingen zijn. ik mag nu 2inbrufan op een dag en 4x,1,5 paracetamol. en als het gevoelig blijft moet ik weer terug bellen. maar moet zeggen het helpt al wel iets. en wat lief jullie medeleven. @mvy was de manager aanwezig? en youri was er dus vroeg bij vanmorgen hihi. dan kan de koffie wel is goed vanpas komen he. @daan hier ook een iets slappere buik, maarja zal nog wel even zo blijven want met keizersnee mag je na 6 weken weer iets gaan doen. dus dan hoop ik ook snel weer 'strakker'te ziijn. had je uiteindelijk nog passende kleding gevonde @mumtotbe doen jullie goed even een lekker daggie met ze 2!!!! en probeer wat uit te rusten voor maandag. @rianna cker verwarrend die voedingen hihi. @annie ow milan dacht er vanacht dus wat anders over, ja wat ben je dan snel verwend he. en wat k*t dat je wasmachine nog niet gemaakt is. @gentle hihi dat dromen komt me bekend voor. zo stond ik een keer bij der bed der speentje er in te doen en het muziek doosje aan te doen, en zij nee het is nog geen etens tijd, zegt me vriend tegen me nou het is al 6 uur geleden hihi .dus ja het overkomt iedereen wel is @hanna veel plezier op jullie kraamfeest. @ollekebolleke ow jouw ochtend begon dus goed en wat zielig een hernia. de hond van me moeder heeft dit ook gehad en liet toen ook de urini lopen nu nog wel is als ze weer beetje last heeft. maar dat is een deense dog erg groot uitgevallen ook. hopelijk knapt chris snel op en jij zelf ook nou meiden ga even een flesje maken want mw heeft honger hihi
Goed te horen dat jullie dit wel herkennen, k vind t aan de ene kant heel schattig, maar toch ook wel spannend dat soort geluidjes. Ze ligt echt helemaal in de foetus houding af en toe, Net verjaardag gehad en ja hoor ..k leg haar in de draagdoek, binnen 2 minuten, ogen dicht en slapen en ja hoor daar begon het gekreun weer ..tis inderdaad niet echt snurken maar meer soort kreunen ja....maar ja als t niet goed zou zijn zou ze wel wakker worden en gaan huilen toch? @ Monique, nee geen narcose en geen operatie, ik schrok er ook van hoor toen ik dat hoorde, maar wat ze doen is boven en onder het "riempje" afbinden in het vliesje zeg maar, en dan een knip en dan is het al klaar...tis beetje lastig uitleggen zo @gentle, heerlijk he zo`n kleintje op je lijf, ik geniet ook en weet je zo kan ik haar stiekem lekker bij me houden en gaat ze niet steeds van hand tot hand...die geluidjes waar jij het over hebt maakt Eowyn nog niet, ze oefent wel haar stem net als Monique zegt met uhhhhh...klinkt als heeeel tevreden dus wij smelten als ze het doet haha Liefs Marina
Ik heb heel vaak dat ik wakker schrik omdat ik denk dat Aiden nog naast me in bed ligt. Ik voed hem altijd zo dat hij op bed ligt en ik op mijn zij naast hem. Soms dommel ik wel wat weg tijdens het voeden 's nachts. Maar dan kijk ik in bed en dan heb ik hem gelukkig alweer teruggelegd. Ik droom ook vaak dat ik hem hoor huilen en dan schrik ik wakker. Sowieso slaap ik heel onrustig en licht sinds hij er is. Dat is voor mij heel bijzonder, voorheen werd ik nergens wakker van! Er stonden een keer 2 brandweerwagens met loeiende sirenes bij me in de straat. Dus mijn vriend de volgende ochtend: dat was wat he die brandweer, de heg van de buren was afgefikt. Dus ik: huh wat welke brandweer?? Oh en wie gaf ook al weer haar kindje venkelthee? Van infacol raakt Aiden een beetje aan de race En ik vergeet het best vaak te geven Hoe vaak, wanneer en hoeveel venkelthee kan ik hem geven? Eens een paar daagjes kijken hoe dat werkt. Bij de bevalling is er trouwens volgens mij ook wat kapot gegaan in mijn darmen.. De grote boodschap doet nogal zeer, en het bloedt ook (sorry voor het vieze verhaal) En erna doet het ook nog zeer. Niet altijd maar nu wel! Auwie Ik hoop dat het vanzelf over gaat want ik wil echt niet naar de dokter met zoiets!! @ Ollekebolleke: Ohh wat sneu van je hond! Ik hoop dat het snel beter met haar gaat. Ik vind het vreselijk als dieren pijn hebben, ze kunnen je niet vertellen hoe ze zich voelen Draagdoek: die van mij heb ik ook nog alleen binnen gebruikt. Als ik naar de winkel ga dan is dat met de auto. Lopen is het 20 of 30 min en dat vind ik net te ver met een tas vol boodschappen! Ik ben met die draagdoek soms alleen bang dat zijn beentjes worden afgekneld of zo. Zal wel niet, anders zou niet iedereen het gebruiken
Dit heb ik ook vaak!! Zo, ontslag nemen ging goed. Weet alleen nog niet precies per wanneer want ik overviel hem ermee. Maar dat hoor ik nog wel.
zwaai zwaai, het snachts voeden en echt niet meer weten of je de kleine hebt terug gelegt en dan dus zo een paniekgevoel heb ik ook vrij regelmatig. Er gaat dan echt een schok door me heen, maar het is nog nooit voorgekomen dat ik haar niet had weg gelegt.
FF gluren of Mumtobe al is bevallen.... Ik leef met je mee Mumtobe..dat lange wachten is echt nix Zoals je wel weet heb ik ook moeten w8en..... Voor je het weet kun je ook eindelijk genieten van je hartenboefje!!! Het einde is in zicht. Bij mij zat alles op de dag dat ik ingeleid zou worden nog steeds potdicht. Ik kreeg toen n vetertje om mn baarmoeder om de boel te weken..uiteindelijk heeft dat vetertje alles in gang gezet. (weeënstorm) Krijg jij dat ook?? Zo hier gaat alles zn gangetje..alhoewel..ik werd vannacht wakker..en bleek hoge koorts te hebben..vanmorgen richting huisartsenpost..blijk ik een fikse borstontsteking te hebben..dus nu aan de antibiotica. ieksssssss Mijn kereltje ligt nu in de box te pitten. Op de een of andere manier vind ie het fijner om beneden bij de drukte in slaap te vallen... ipv zijn fijn bedje . Eigenlijk niet de bedoeling...maarja daar gaan we nog ff mee oefenen!
monique en marina bedankt voor jullie reactie de huisarts wil er wel wat aan laten doen...hij had t over operatief laten helpen...maar weet verder nog niet hoe of wat...daar gaan we het over een week over hebben dan moest ik terug komen (vanwege zijn krampjes)