Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    zoz iedereen heb dus wel wat met een schoonmoeder hihi.

    @mariek jeetje wat een verhaal, en je schoonma doet net als zij het slachtoffer is. jeetje zeg jullie weten toch wel wat het best is voor ties!!

    @ollekebolleke ow jouw schoonmoeder luisterd ook al zo goed pfff soms zou je ze tog he

    en las dat het met je hond wat beterder ging gelukkig maar.

    @miekepluis. wat goed van fenna dat ze zo lekker slaapt, en binnekort gaat ze dus naar haar eigen kamertje, nou dat komt ook vast allemaal goed.
    en vervelend he dat ze af entoe niet stl te krijgen zijn en dan bij de papa wel, dan zakt de moed me af entoe ook wel is in de schoenen hoor, dan denk ik bij me zelf wat doe ik verkeerd?

    nou meiden ik ga lekker me mac donalds eten had ik trek in dus me vriend was zo lief om te halen.

    iedereen een fijne nacht toegewenst en tot morge!!
     
  2. jingi

    jingi Actief lid

    30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Monique,
    @Jingi, bij jou dus ook bloed
    Denk jij dat het ongi is of gewoon ineens weer helderlbloed van de bevallingswond nog??
    Hier ook nog steeds bloed
    ja baal er flink van, ik weet het niet zo goed, voel me verder niet ongesteld en het is ook niet ontzettend veel. misschien te veel gelopen(ik dan) dat de wond weer is opengegaan. ik kan me er ook geen voorstelling van maken hoe groot zo'n wond is..:(

    Hier trouwens nog steeds onrust in de tent s'avonds. Nou las ik net in een bv boekje, dan sommige baby's s'avonds vaker kleine beetjes willen drinken, bv om het uur een paar slokjes. Dat noemen ze dan clustervoeden. Misschien is dat bij Ruben ook het geval. Ga het dinsdag navragen op het cb.

    ik pas ook mijn normale kleding nog niet hoor, moet nog 8 kilo vanaf.:$ ik loop dus ook nog met zs kleding maar bij mijn buik ziet dat er dan weer raar uit. gelukkig geen last van stiae.

    @Skatje, hihi..wat jij hb met de grote boodschap heb ik ook, vervelend en pijnlijk.:x

    @Muntobe, van harte met jullie dochter! eindelijk.

    ga ook ff kijken of we al een augustus mama 2009 hebben.
     
  3. debzie1984

    debzie1984 Bekend lid

    22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Mumtobe van harte gefeliciteerd met jullie kleine prinsesje! Eindelijk :D Ik ben benieuwd naar de eerste foto's van "onze" laatste augustus baby :D
     
  4. miekiepluis

    miekiepluis Bekend lid

    1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oh Noa, wat heerlijk om dit te lezen... Sorry, maar ik dacht echt dat het aan mij lag en dat ze me niet lief vond! Maar ik ben niet de enige...
    En dan kan ik het ook verklaren..Inwendig leef je heel erg met je meisje/jochie mee en dat schijnen ze toch te voelen, dat je onrustig bent. Papa is dan op dat moment rustiger...Maar leuk is het niet hĆØ..

    Nou, we gaan het nachtje in dat Fenna morgen na de eerste ochtendfles in haar eigen kamertje nog even verder tukt..:( Nieleuk, maar is wel goed voor haar en voor mij...Je hebt je babytje net en dan moet je haar alweer een beetje loslaten...moeilijk hoor!

    Meiden, dikke knuf!

    Liefs, Pluis
     
  5. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Miekepluis, hier toevallig net exact hetzelfde! Dominique heeft vreselijke krampaanvallen. Echt helemaal overstrekken en gillen! Dus ik liep met haar rond en haar buikje te masseren en ze ging helemaal over de rooie! Maar ik vind het dan zo vreselijk dat ze zo'n pijn heeft dat ik nog net niet zelf loop te huilen en daar word ze dan blijkbaar weer onrustig van. Want toen ik haar na een paar minuten aan mijn vriend gaf omdat ik het niet meer trok was ze binnen no-time stil en nu slaapt ze!! Ze zal zo wel weer wakker worden maar gewoon het idee dat ze bij mij alleen gilt van de pijn en hij haar binnen 3 minuten in slaap wiegt!! Voel me dan zo'n slechte mama!
     
  6. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    joepie iedereen is bevallen!!!!

    Wat een wonder is het toch dat we nu allemaal een kleintje hebben. Bedankt voor de mooie tijd hier met vreugde en verdriet.
    Tot bij de mama's
     
  7. Anna1976

    Anna1976 Actief lid

    16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen dames,

    Tja, ouders en schoonouders... ze staan je het meest bij en kunnen je dus ook het meest irriteren. Als buitenstaander wel mooi om de verhalen te lezen. Gelukkig niet allemaal even herkenbaar. Mijn moeder heeft zelf een soort van traumaatje opgelopen van ouders die zich teveel in het leven van hun kinderen inmengen geloof ik, want zij is dus echt doodsbang om te vaak te komen/ teveel tips te geven/ zich teveel te bemoeien :) Ik heb haar juist nadrukkelijk gemeld dat zij en pap altijd welkom zijn en dat ik het gewoon zal zeggen als het me teveel wordt. Zij worden straks ook de voorkeursoppas van Teun, dus vind het erg fijn als ze hem goed leren kennen. En verder vind ik het zo leuk om te zien dat zij hem net zo geweldig vinden als wij! Mijn schoonouders zijn gelukkig ook heel ok. Zijn zo ontroerd door hun eerste kleinzoon dat ze constant tegen hun tranen zitten vechten. Mijn ouders komen trouwens zo en mijn schoonouders woensdag. Vind het eigenlijk veel gezelliger dan voorheen, die visite, toen Teuntje er nog niet was. Het gaat tenminste niet meer om mij.

    Verder een klein beetje voedingsstress hier: Teun doet het erg goed op zijn 6 flessen (120 + 4 = 135 ml). Alleen zo goed, dat hij gisteren na zijn fles van 23 uur doorsliep tot 6! Heel mooi, alleen toen had mijnheer mega honger. Met als gevolg dat we hem meteen hebben gevoed en 's avonds om 9 uur al klaar waren met de laatste ' dagfles' (doen er 5 overdag en evt. 1 ' s nachts). Getwijfeld wat te doen, wachten tot 24 en dan toch maar fles z6 geven of gewoon gaan slapen en wel zien. Mijnheer sliep lekker, dus wij zijn ook gaan slapen. Toen kwam ie dus om 1.30 en daarna weer om 5.45 uur. Minder ideaal dus dan voorheen. Om te voorkomen dat we in dit ritme raken heb ik hem om 5.45 toen 60 ml gegeven, maar toen huilde die om 7 uur weer keihard om eten. Toen maar weer de 135 ml gegeven. Hoop dat we vandaag weer in het oude ' ritme' komen van 23 uur de laatste fles en dan om 5 uur weer...
    Hoe doen andereflesmama's dat, als de baby ineens langer doorslaapt?
     
  8. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tsjonge, wat een schoonmoeder verhalen! Marieke, ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om zo nog met haar om te gaan... Ik zou niet weten wat ik daarmee moest.

    Om heel eerlijk te zijn ben ik ergens wel een beetje jaloers op jullie bemoeierige ouders. Mijn ouders zijn superbetrokken, maar ze hebben hun kleindochter nu al 2 weken niet gezien, en dat vind ik toch wel superlang! Volgende week vrijdag gaan we naar NL, maar ze is al zoveel veranderd en ik wil haar zo graag showen! We geven dan een kraamfeestje en ik heb mijn moeder maar gezegd dat ze ook wat mensen moet uitnodigen die zij graag haar kleindochter wil showen, want ze kan iedereen alleen maar foto's laten zien!

    Nou ja, zo heeft iedereen wat. We logeren dan het hele weekend bij mijn schoonouders, dus ik ga me daar niet helemaal over opfokken, want dan hou ik dat niet vol ;)

    Pluis, dat had ik de eerste week heel erg! Bij iedereen werd ze stil en ging ze slapen, en bij mij ging ze huilen :( Ze rook waarschijnlijk mijn melk en werd daar wakker van. Komt goed meis.

    Anna, hier geen flesmama, maar hier verandert haar handige ritme ook wel eens. Nu hadden we vannacht opeens weer 2 voedingen ;) Nou ja, komt wel weer goed.

    En nu gaan we echt over hoor! Hup, naar de mama's!!
     
  9. Pluis: laat je niet gek maken meid, je kleine voelt dat ook en reageerd daar juist op, dus ontspan en laat het maar over je heen komen het komt echt wel weer goed. Wij hebben dat hier ook wel eens, dan heeft Finn gewoon even zin in papa.

    Schoonmoeder: GGRRRRR Finn is een jongen en ze blijft iedere keer haar en ze tegen hem zeggen, ook al zeg ik tegen haar dat hij een jongen is en dus een hij dan zegt ze ach wat maakt dat nou uit!!!!! NOU ERG VEEL. Heb voor vandaag alweer genoeg schoonmoeder gehad!!

    Nou Finn gisteravond weer niet in bad gedaan en jahoor meneer kwam weer 2 keer terwijl als we hem dus voor de laatste voeding in bad doen hij lekker doorslaapt, dus vanaf vandaag gaat de kleine man hier voor het slapen gaan in bad dan kunnen papa en mama ook lekker doorslapen.

    Nog even een bv vraagje dus alleen voor de bv mama`s:
    Hebben jullie ook af en toe nojg last van jullie boobs? Ik heb telkens als Finn aanhapt een stekende pijn en dat is echt niet fijn, ik heb ook regelmatig overdag last van steken in mijn borsten en mijn tepels zijn ook rood/roze en dan bedoel ik echt alleen mijn tepel en niet het bruine gedeelte er omheen, hebben jullie dit ook????
     
  10. LadyJenn75

    LadyJenn75 Actief lid

    19 dec 2008
    190
    0
    0
    Mumtobe: Daar is ze dan eindelijk jullie prinsesje!! van harte gefeliciteerd en een spoedig herstel toegewenst!!!

    Zijn alle augustus mammies nu bevallen!!!??

    Hier gaat het beter met de boobs..de antibiotica doet z'n werk!!
    Ollekebolleke: Ik herken dat wel hoor, van die gevoelige pijnlijke tepels. Noah heeft de neiging om mijn tepel helemaal vacuum te trekken :$ auwwwwwwww us mijn tepels zijn ook n beetje rauwig..eerste minuut dat ikaanleg moet ik echt mn tandjes op elkaar bijten...daarna gaat t gelukkig goed!
    Ik heb ergens vluchtig gelezen dat er speciaal spul is dat je op je tepels kan smeren zodat het kan helen. Maarja bij mij is het momenteel geen optie aangezien Noah nogal veel aan de borst hangt. Hij eet veeeel. Hij heeft de schade in te halen en dat lukt aardig hihi:D
     
  11. mik

    mik Bekend lid

    13 aug 2008
    528
    0
    0
    @momtobe: eindelijk jullie meisje is er! van harte gefeliciteerd!
    hopelijk gaat alles ok!

    Nou meiden
    moet vanmiddag even langs de ha.
    ben al vanaf de geboorte van senna, erg duizelig en zo, dus ze wilde toch dat ik even langskwam.
    ben benieuwd, we wachten het rustig af
     
  12. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @pluis hoe is je ochtend gegaan nadat fenna in haar eigen bedje verder ging tukken? en inderdaad die kleintjes voelen aan dat wij een beetje wanhopig worden en ja papa's blijven wat rustiger en dat is voor hun weer beterder natuurlijk.
     
  13. Liefie

    Liefie Bekend lid

    26 mrt 2008
    753
    1
    0
    #21033 Liefie, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  14. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina