Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zicht

zicht Niet meer actief

De eerste weken gaan echt heel langzaam voorbij. Ik heb waarschijnlijk ook pas de derde week van januari mijn eerste echo.
    29 dec intake gesprek.. Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar dat lukt slecht haha...

2. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Ja gaat echt super langzaam,
    wil zo graag die bevestiging van dat hardje dat klopt!
    maar dat heb jij toch alwel gehoord? of ook nog niet?

ik kan aan niks anders meer denken! hahahaha

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hier nog een, wij hebben alleen het geluk dat we een vroege echo krijgen ivm ICSI behandeling...Maar ik ben ook zo nieuwsgierig!

Vanavond komt MvM langs, ben benieuwd wat ze gaan doen en hoe het allemaal in zijn werk gaat en nog belangrijker, wat die test gaat zeggen!?!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen dames,

Het is even afkicken van de tempdames naar de zwangeren, maar ik ga me hier wat meer vertonen haha.

Ik heb op dit moment ook last van bandenpijn, een soort ongiepijn maar dan minder. Verder ben ik nu al misselijk? Niet handig maar ja...En ik las net iets heel herkenbaars: ik zit nog iedere keer in mijn ondergoed te gluren of het toch niet loskomt. Maar dat is denk ik de tik van mijn vorige miskraam. Toen begon ik 4 dagen na de test bruine troep te verliezen. Nu lijkt het allemaal goed te gaan!

Gelukkig hebben we 12 januari al de eerste echo, omdat we in het ziekenhuis onder behandeling zijn.

5. zicht

zicht Niet meer actief

Hoi Verhip, Heel erg spannend hoe het allemaal is.
    Het valt mij op dat veel meiden hier gespannen zijn voor de test van MvM. Misschien ligt het aan mij, maar eenmaal een positieve test dan blijft de volgende test nog altijd positief? ik heb dan ook maar 1 zwangerschapstest gedaan. Stel dat er onverhoopt iets mis zou zijn dan is dit niet te zien aan de test. Je lichaam kan in bepaalde gevallen nog het HCG hormoon produceren terwijl er iets is met het kleintje. Daarom ben ik pas gerustgesteld als ik mijn eerste echo heb gehad. Ik wil verder niemand ongerust maken hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

@les, ik heb het hartje nog niet gezien helaas. nog even geduld.

allemaal fijne dag en of vakantie!

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Meiden,

Hier nog zo een die aan niks anders kan denken :oops:
    Wij krijgen ivm met de mmm ook met 7 weken al een echo.
    Maar de dagen kruipen momenteel voorbij.

Gelukkig is het bruin verlies over. Voel me ook weer een stuk rustiger.
    Heb net het leuke nieuws aan mijn moeder verteld.
    Ze was laaiend enthousiast. Had echt zoiets van "hoe kan dat nou ?!"

Maar ook een beetje bezorgd, vanwege de miskraam die achter de rug hebben. Gaan vanmiddag shoppen, heerlijk!

Fijne dag allemaal!

Groetjes Elke

7. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ja dat zou je wel zeggen he Fon maar ik heb er zelf ook 5 gedaan :oops: en nu nog steeds de neiging om er af en toe 1 te doen.

Ik heb nog eens terug zitten tellen en volgens mij ben ik 5 dagen korter dan dat ik in eerste instantie dacht. Ik weet namelijk bijna zeker dat de bevruchting op 28 november heeft plaatsgevonden en dan mag je er nog 2 weken bij optellen toch? Dan zou ik nu 5 weken en 3 dagen zijn ipv van 6 weken en 1 dag. Nou ja, hoor het volgende week dinsdag wel bij de echo.

Ik mag trouwens al zo vroeg omdat ik dus helemaal niet weet hoe ver ik precies ben. Ik hoop in ieder geval wel een hartje te zien dan.

Weet iemand hoe laat Lieke d'r echo had vandaag?

8. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    FOn haha, moest er ff om lachen hoor. Had dat gezicht van je vriendin en ook van je vriend wel willen zien. Verrassing! haha.

Elke, heb je je mams verteld hoe het kwam ;)

Ik wil me ook best graag voor mvm opgeven, maar ik ben zo bang dat ik het niet ga trekken ivm misselijkheid. Denk dat tegen die tijd m'n hoofd ergens anders na staat.

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @fon, de MvM test is nauwkeuriger en laat pas een streep zien als de HCG waarde boven de 500 of 5000 HCG is. Een gewone zwangerschapstest laat al een streep zien bij 50 hcg. Vandaar mijn zenuwen. Ik weet door de bloedtest van vorige week dat mijn HCG waarde toen al 2428 was, dus als hij nu zou zakken vanwege een dreigende miskraam dan wordt de hcg test van MvM niet positief...Ga natuurlijk wel vanuit dat die gewoon positief is en natuurlijk ben ik pas echt gerustgesteld als de echo volgende week goed is, maar iedere stap is er weer denk ik maar...

Lang verhaal, hoop dat je me nog kan volgen..

@Elke, het lijkt me ook ontzettend spannend nu, zo net na je miskraam...Gefeliciteerd en geniet ervan..

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @ Lieff, Ik heb er alles voor over om alle andere meiden die in de MMM zitten een mogelijkheid te geven om zwanger te raken..Ik heb zelf ook dankbaar gebruik gemaakt van de urine van zwangere vrouwen vanwege de ICSI behandeling en dit is wel het minste wat ik ervoor terug kan doen..

11. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Heb trouwens net een shirtje bij simply colors besteld voor Norah, Hoera ik word een grote zus. Duurt nog wel ff voordat we het vertellen, maar kon het niet laten :D

12. ikkuh22

ikkuh22 Actief lid

21 apr 2008
    298
    0
    0
    Ik mag woensdag voor n echo, ben benieuwd, vorige keer kon ie met 5 weken zien dat het niet goed was dus hoop ik dat ie nu met 6 weken ziet dat het goed gaat ;) hoop hoop....

13. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    verhip, je hebt ook wel gelijk hoor...Maar ik weet echt niet of ik dat ga trekken. Ik heb vorige zwangerschap 16 weken dag en nacht gespuugd en bij 1 vies luchtje ging ik weer. Ik weet dat die flessen op een gegeven moment gaan stinken en als dat voor mij extra aanleiding geeft tot overgeven..
    Ik wil niet verkeerd overkomen hoor, maar ik kon bijna 16 weken helemaal niets meer alleen door het spugen en ben daar gewoon weer extra bang voor.

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Fon, wat een grappige situatie zeg! Nouja, nu kun je er iig over praten met haar!

@ Verhip, wat die test gaat zeggen? Dat je hartstikke zwanger bent natuurlijk!

@ Elke29, wat heerlijk dat je moeder zo blij is voor jullie, geniet ervan!

@ Ninita, normaal pak je de 1e dag van je laatste menstruatie en ga je vanaf daar rekenen. Spannend hoor bijna een echo! Ik zou ook wel willen. Stom want ik mocht ook deze week maar wilde zelf in eerste instantie later. Heb ik nu spijt van haha.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meissies, nog even snel goedenmorgen hihi.
    Ik denk elke keer dat ik zo vroeg wakker ben, maar dan blijkt het half 11, 11 uur te zijn hihi. Terwijl ik er toch echt vroeg in lig.

Vandaag moeten de kerstboodschappen gedaan worden. Zo dom, want ik neem me elk jaar weer voor om daar vroeg mee te gaan beginnen en dan wordt het toch steeds weer last minute werk.........zal wel lekker druk zijn, bah.

Hier is alles goed. Voel me redelijk goed, tot nu toe geen heftige kwalen.

Echt zo leuk, mijn oma (84) is zo ontzettend trots dat ze voor het eerst overgrootmoeder wordt. Ze heeft het eindelijk aan haar zus kunnen zeggen die al een paar achterkleinkinderen heeft. Je had haar hoofd moeten zien :D

Oh, moet nog even Bos en MvY feliciteren met hun verjaardagen. Dus bij deze nog van harte Gefeliciteerd meiden!

Nikki meid, ontzettend veel sterkte gewenst. Ontzettende knuffel voor jou.

Verder wel bijgelezen, maar niet veel onthouden.

Iedereen veel lieve groetjes van mij. Ik vind het zo leuk hier bij de aug. mama's. :D

Ik ga vandaag nog wel met de lijst bezig, maar eerst moeten de boodschappen gedaan en het huis grondig gepoetst.
    Wil trouwens nog wel even kwijt dat het heel prettig is om nu alles via pb te ontvangen. Super!

Toedels!

16. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik hoop het CJPT, maar gister toch nog eens stiekem een gewone test gedaan, weet dat HCG toch niet zo snel uit je bloed is, maar die was natuurlijk VET positief...Leuk is dat zeg, zo'n test!
    Hoe voel jij je verder?

Lieff, dan kan ik het me wel voorstellen dat je twijfelt of je het wel moet doen vooral als je zolang hebt moeten spugen. Misschien kan je het proberen en als je je er niet lekker bij voelt, dan stop je toch gewoon...Continu spugen wordt je ook niet vrolijk van...

He Ikkuh, wij lopen gelijk op...Hoe voel je je? Ga voor je duimen dat de echo goed is! Dat moet gewoon!

17. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Daan78 zie dat je ook uit Apeldoorn komt, leuk!

18. Natacha36

Natacha36 Nieuw lid

22 dec 2008
    3
    0
    0
    Ik ben ook een augustus 2009 mama :D (uitgerekend op 12/08)Het is allemaal nog erg pril maar (ondanks de misselijkheid) geniet ik er onwijs van
    Doegie

19. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    CJPT, Verhip, ik heb ook nog maar een test besteld, wil het namelijk nog wel een paar keer zien en dan met name een vette streep ;)

20. zicht

zicht Niet meer actief

@ verhip,

bedankt voor je uitleg, dat is weer nieuwe informatie voor me. Nou dan duim ik voor je dat de test een vette dikke streep laat zien!

Deel Deze Pagina