Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh22

ikkuh22 Actief lid

21 apr 2008
    298
    0
    0
    ik voel me prima, heb 1 week last gehad van ongesteldheids buikpijn, maar dat is nu wel rustiger, en wat pijnlijke borsten, en wat chagerijnig, dus t valt best mee, en ik heb het er echt wel voor over! En jij dan, heb je ook ergens 'last' van?

wanneer krijg jij n eerste echo?

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Verhip en Lieff, leuk he die testen. Soms heb je dat echt even nodig.
    Hoe ik me voel. Hmm... dat wisselt per minuut haha. Soms heb ik momenten dat ik het nog steeds niet kan geloven, hoop dat dat na mijn 1e echo over is. Maar soms heb ik ook momenten dat ik de hele wereld aan kan.

Lichamelijk ben ik nog steeds moe, sinds gisteren weer krampjes. Ondergoed checken is minder maar toch nog minimaal een paar keer per dag ;o)
    Borsten doen om de dag ongeveer pijn enne.... wat worden ze groot hahahaha. Ik heb van mezelf echt een klein B-cupje maar het begint al wat te lijken zo haha. Vooral mijn tepel(hof) is echt HUGE voor mijn gevoel!

Van misselijkheid heb ik niet zo'n last gelukkig. Heb alleen erg weinig trek/honger. Dus als ik dan toch wat eet word ik daar wel een beetje eng van en voelt het alsof het helemaal bovenin mijn lichaam blijft steken. Klinkt dat raar? Kan het niet beter uitleggen. Alsof mijn eten echt vlak onder mijn keel blijft hangen ipv verder afzakt naar mijn maag.

3. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Hallo dames.. vorige maand meldde ik me aan bij de Julimammas 2009.. helaas is het misgegaan en dat doet nog iedere dag pijn..

nu na veel tegenstrijdige testen deed ik zojuist een cb test en binnen een minuut een duidelijk mooie brede (lichte) maar blauwe streep.. en werd een - een +.. ik ben overtuigd..

Nu meld ik me dus bij jullie aan.. ik ben uitgerekend op 30 augustus.... dus nog op t randje.. mezelf kennende wordt t september.. ben bij alle kids (3) veel te laat bevallen dus zal ook nu niet anders zijn...

Ik ben emo, blij, bang en alles tegelijk.. maar vooral misselijk nu.. en ik vind t heeeeeeerlijk...

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Hey allemaal,

Heb niet helemaal terug gelezen hoor, tgaat zo snel :confused: :)

Bruisje welkom! :D Echt super dat je eindelijk een mooie test hebt.
    Alle andere nieuwen ook welkom!

@Daan78, hier moet het ook nog even op het laatste moment haha. Ach ja gewoon rustig blijven in de drukte haha

Heb even een vraagje, is het normaal als je buikpijn hebt? Heb af en toe met vlagen soort menstruatiepijn. En vandaag de hele tijd een soort zeurende pijn :( Had niet verwacht dat ik het zo spannend zou vinden of het wel of niet goed gaat.
    Ik leef nu echt naar de eerste echo toe hahaha
    Ik droomde vanacht dat we een drieling kregen, bestaande uit een eeneiige tweeling,( twee meisjes) en een jongen hahahah :)

@verhip, lijkt me idd ook leuk , nog zon knal test. Ik heb jammer genoeg niks meer in huis :rolleyes:

fijne dag vandaag allemaal!

5. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    buikpijn is wel normaal hoor... omdat je bm groeit heb je dezelfde "pijn" als bij een ongi.. maar onzeker maakt je wel...

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @emma: ja dat is heel normaal dat je het idee hebt ongi te worden...die krampjes is het groeien van je baarmoeder....een goed teken dus juist...
    niks om je zorgen over te maken..

vanavond komen ze van MvM langs dus kon het niet laten om nog even te testen vanochtend...streep was nog duidelijker dan de controle streep dus ga er vanuit dat het allemaal nog helemaal goed zit..

vanochtend huisarts gebeld om te zeggen dat ik zwanger ben...jee nooit gedacht dat de assistente ze enthousiast was...ze vroeg zelfs hoe ik me voelde en meid doe maar rustig aan...heerlijk he die mensen die meeleven...

kreeg net het geboortekaartje binnen van mijn neefje hij heet levi en ik smelt als ik zijn foto zie :) jammer genoeg moet ik nog anderhalve maand wachten tot het kraamfeest is....dan is hij al weer zo groot :(

@bruisje: nogmaals gefeliciteerd (doe het hier ook nog maar ff he..haha)

7. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    bruisje en bos, bedankt voor de reacties. Ergens weet ik dat ook wel maar dat stelt toch weer even gerust ofzo :)

@bos, ja leuk is dat he, mensen die je zo enthousiastfeliciteren enz. Gefeliciteerd met je neefje!

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    @bruisje: gefeliciteerd met je zwangerschap. Ook ik ben heel erg onzeker hoor of het nu allemaal goed mag gaan. ik denk dat iedereen dat heeft na een miskraam te hebben doorgemaakt. Het is ook niet niets. Anders gezegd: dat doet gewoon pijn. Hopelijk kunnen we nu lekker 9 maanden genieten?!

@emma: die krampjes zijn heel normaal. Ik heb ze ook. En ik las het al bij meer meiden hier.

@Bos: ik belde de fert.kliniek op om een afspraak voor onderzoeken af te zeggen, omdat ik toch spontaan zwanger ben geraakt. Die reageerden ook zo leuk en lief, dat doet een mens goed toch?

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Pff, ik verveel me hier! Wil lekker het archief opruimen en mappen weer in de goede kasten zetten (heb een heel systeem en nu komen de mappen van 2009 erbij dus moet alles weer een kast opschuiven ;o) Maarja, moet het rustig aan doen dus steeds een stukje doen en dan weer even rust.

Lekker vroeg om erover te beginnen maar toch... hebben jullie al nagedacht over namen? Mijn vriend en ik vinden het erg moeilijk en verschillen ook nog eens erg van smaak. En hij heeft ook nog eens een achterlijk achternaam waardoor wat mij betreft onderstaand allemaal al afvalt:

*1 lettergreep namen
    *namen die beginnen met een T
    *namen die eindigen op een ON klank
    *namen waar in de laatste lettergreep een T zit

We hadden een hele leuke naam in gedachten maar tis ongelofelijk maar waar; mijn beste vriendin heeft haar baby afgelopen juli zo genoemd! We hebben het er nooit over gehad en hebben ook geen gezamenlijk kennis ofzo die zo heet. Gewoon toeval! Maar goed, nu komen we dus steeds uit op namen die daar erg op lijken en stiekum vinden we die naam nog steeds het mooist!

Gelukkig hebben we nog even ;o)

Hebben jullie al namen in je hoofd?

10. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hoi allemaal,
    ik zou me graag bij jullie willen aansluiten. :D

ik zal mij eerst even voorstellen.

ik ben linda en ik ben 23 en dit is mijn eerste zwangerschap.
    en als het goed is ben ik uitgerekend op 29-08-09.
    vanmorgen ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben en na 3 testen kan ik het eindelijk een beetje geloven. alles is nog wel onwennig en nieuw. tot nu toe heb ik alleen last van misselijkheid en een krampachtig gevoel in mijn onderbuik. en ik moet zeggen die misselijkheid vind ik helemaal niet erg meer. :D

groetjes linda

11. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Meisjesnamen kan ik zo tientallen opnoemen die ik leuk vind.
    Jongensnamen vind ik veel moeilijker, weet 2 leuke maar nog niet een waar ik van zeg, dat is 'm!

Gelukkig hebben we nog heeeeel lang. :D

Wat betreft achternaam weet ik nog niet welke achternaam het beebje gaat krijgen. Het liefst die van mijn vriend want die vind ik mooier dan mijn achternaam maar dan moet die wel het kindje erkennen...

12. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Marty, succes bij je echo morgen, hoop ook dat het bruin snel stopt

@Cjpt, hi hi grappige reactie had je op je vriendin, jammer alleen dat het daar niet van was.
    en een zwangerschap is idd gewoon heel bijzonder, je gaat nog van alles meemaken, echt super leuk
    En ik lees biervilttepels ook, mooi he ;)
    En over dat eten klinkt helemaal niet raar, ik zeg ook dat er een knoop in mijn darmen is gekomen met verschuiven en dat het er nou niet meer door kan

@Fon, hi hi wat grappig dat ze er zo achterkwam, leuk verhaal
    En ook hier geen testen extra hoor, je bent idd niet ineens zwanger af :D

@Natacha36, gefeliciteerd en welkom

@Bruisje, gefeliciteerd en welkom en hoop dat je hier wel mag blijven!

@Emma, ja de buikpijn hoort er bij
    en een drieling toe maar :confused: zou toch wat zijn he!

@Ladytijger, gefeliciteerd en welkom

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @cjpt, Wij weten al heel lang ongeveer wat de namen zouden worden haha :)
    Dus nu moet je een nieuwe naam verzinnen aangezien je vriendin hem heeft gebruikt! das wel lastig.
    Ik had ook twee namen bovenaan staan en eentje ervan heeft mn zus nu gebruikt haha. Das mn naam op dit forum ;)
    Maar is helemaal niet erg ofzo, zijn wel meer mooie namen en mn vriend vond dat niet de mooiste naam.

@ ladytijger, gefeliciteerd! en welkom hier!

@Ninita, dat heb ik ook! Jongensnamen weet ik ook niet zoveel van. maar gelukkig hebben we nog tijd zat om erover na te denken ;)

Nou ik ga ervandoor meiden! Doei

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hier zijn ook al wel wat namen voorbij gekomen
    Zitten nou ook te overleggen als we de geboorteadvertenties in de krant zien staan, wel of niet leuk enzo

Maar echt een idee hebben we nog niet
    De jongensnaam kwamen we vorige keer totaal niet uit, gelukkig was het toen een meid ;)
    Vindt dat wel heel moeilijk hoor een naam kiezen

15. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    yeah!
    We hebben een kloppend hartje gezien en gehoord! We zijn echt super blij en opgelucht. Volgens de gyn zag het er allemaal goed uit. Ik was wel wat minder ver dan gedacht: 6 weken en 2/3 dagen. Maar dat zegt nu allemaal niet zo veel. Het belangrijkste was dat het hartje klopte! Ik zal eens kijken of t me lukt een foto te plaatsen.
    Ik ga weer eens even bij lezen op het forum. De afgelopen dagen stond mn hoofd er niet naar. Die hormonen zijn toch rare dingen. Ik kan me echt opeens heel verdrietig of gelukkig voelen...

groetjes,
    Lieke

16. Nenci

Nenci Lid

7 mei 2008
    49
    0
    0

Gefeliciteerd.
    Ik ga vanavond bellen voor een eerste aspraak. K hoop dat ze snel een plekje heeft, want ben zo bang dat het weer mis is.

17. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Lieke super! Gefeliciteerd!

Hoop morgen ook een goede echo te krijgen!

18. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Lieke gefeliciteerd!
    Dit geeft me wel een beetje hoop, want jij had ook last van bruinverlies toch?
    Heeft ze daar nog iets over gezegd?

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    ik had idd 5 dagen last van bruin bloedverlies: eerst een beetje toen leek het over en daarna kwam het heviger terug. Zelfs zo erg dat ik met sporten een maandverbandje in heb gedaan.
    Dus zelfs dat betekent niet altijd iets slechts.
    Volgens de gynocoloog kon dat best: sommige vrouwen blijven toch een soort cyclus hebben blijkbaar. Bovendien kon het slijmvlies rond het vruchtzakje wat gaan bloeden.
    De vk zei trouwens dat het ook gewoon spontaan kon komen (niet door vrijene, sporten,...)en dat er niets aan de hand is.
    Dus ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt en dat jij morgen een mooi kloppend hartje ziet of hoort...

groetjes,
    Lieke

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    alice ook veel succes morgen: voor jou natuurlijk ook een mooi kloppend hartje gewenst!

groetjes,
    Lieke

Deel Deze Pagina