@mama van youri: hoe gaat het nou met je @gusem: jee zeg jullie laten ons wel schrikken met het bloedverlies...hoe gaat het nu met je @emma: waarom laat je bloedprikken als ik vragen mag ...je weet toch al dat je zwanger bent of heb ik iets gemist... @ninita: jee zeg wat een beslissing...ben je niet bang dat je hem juist kwijt raakt omdat je het zo lang verzwijgt...misschien schrikt hij wel even maar wil hij het wel en kan hij mee naar de eerste echo...en als hij boos word en het over abortus gaat hebben weet je gelijk genoeg toch....maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten...vind het super dat je het niet weg laat halen .. @megababs: gefeliciteerd en welkom hier.. wat bedoel je met buikpijn...krampjes of echt pijn? @babsie: sterkte zeg... @engeltje: gefeliciteerd en welkom hier ....mooi getekend...en mooi gedicht... @ikkuh: veel plezier morgen met je echo...ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht en niet zenuwachtig bent...en dat je niet aan het eind van de middag moet anders duurt je dat zoooo lang... @marty: heerlijk dat je echo goed was... @lyla: dat moet een flinke opluchtig zijn dat je nu een kloppend hartje hebt gehoord...gefeliciteerd meid...geniet ervan. @channes: gecondoleerd zeg...altijd naar zulke berichten.. @alice: heerlijk tranen van geluk....fijn dat het goed was (veel echo's vandaag zeg leuk) @miekepluis: oh ik word gek van wat ik ruik af en toe...hoef de koelkast maar open te trekken en ruik alles wat er in staat....niet echt heel leuk maar goed hoort erbij he dus mag niet klagen... @schijdelsvolk: jeee wat een buik al.....kun je dat wel geheim houden zo... @moontje: poeh is dat even net op tijd dat shirt....was wel even zweten geblazen maar gelukkig is hij er... hoe oud is je zoontje? ben je niet bang dat hij zich verspreekt tegen iemand ofzo? @natasja: fijn dat je echo goed was....altijd weer spannend he..
Hier ben ik nog eventjes... (toch verslavend dat forum hihi) Wij hebben de familie enz. al verteld over de zwangerschap. Na een aantal keer dat het mis is gegaan wilde we het eigenlijk stil houden, maar het begon toch weer te kriebelen... Nu weten ze ook dat mocht het mis gaan, waarom ik shaggie ben... en nu weten ze ook waarom ik nu dus elke keer naar het ziekenhuis moet... Dus dat buikje steek ik alleen maar meer vooruit nu hihi ben er gewoon trots op dat het nog steeds goed gaat, dus mogen ze het zien ook hihi
Hey dames, we zijn net in het ziekenhuis geweest en ze hebben een echo gemaakt, ze zagen een leeg vruchtzakje en die zat al onderin mijn baarmoeder, dus ik heb/krijg een miskraam. het was al met de 5 weken fout gegaan. volgende week moet ik terug komen en dan kijken ze of alles schoon is. meiden bedankt voor alle steun en gezelligheid, ik wens jullie allen een fijne zwangerschap toe. ook wens ik jullie fijne feestdagen. XXX En een dikke knuffel aan iedereen Gusam
@ Bos, we zaten in de mmm omdat ik pco heb. De 18e hadden we een afspraak bij de gyn voor uitslagen van een onderzoek. En toen vertelde ik dat ik een posi test had, toen heeft ie meteen een echo gemaakt en hij zei dat ik moest bloedprikken dinsdag(vandaag dus). Snap ook niet helemaal waarom ik een bloedtest moet, maar het zal wel goed zijn haha. @schijndelsvolk, wow wat een buik Mooi hoor. Ik heb nu savonds ook echt een mega buik (opgezet ) en sochtends is ie weer plat haha
Jingi, even wat info Polycysteus ovarium (PCO) is een aandoening waarbij de eierstokken geen of sporadisch eicellen afgeven en onvoldoende hoeveelheden hormonen produceren. PCO wordt ook het syndroom van Stein-Leventhal genoemd. Vrouwen met PCO hebben enigszins vergrote eierstokken die meerdere, kleine cysten (holtes gevuld met vocht) bevatten. symptomen PCO kan volledig zonder symptomen en onmerkbaar zijn voor een vrouw. Er zijn echter diverse symptomen die kunnen worden geassocieerd met PCO, zoals: Onregelmatige menstruatie of volledige afwezigheid van de menstruatie (amenorroe). Gewichtstoename of vetzucht, met name rondom de buik (adipositas). Overmatige haargroei (hirsutisme). Acne. Vettige huid. Er zijn veel verschillende uitingsvormen van PCO. De diagnose kan worden gesteld door een combinatie van hormoonbepalingen en vaginale echoscopie waarbij de vergrote eierstokken een karakteristiek uiterlijk hebben. Samen met de bovengenoemde verschijnselen spreekt men van het polycysteus ovarium syndroom (PCOS). oorzaak Over het algemeen produceren vrouwen met PCO teveel insuline wat resulteert in een overproduktie van androgenen. Door deze hormonale verstoring kunnen de eicellen niet goed uitrijpen en vindt er geen eisprong plaats. De niet uitgerijpte eicel verdwijnt, maar het eiblaasje kan zich vullen met vocht waardoor cystes ontstaan. Dit beeld is karakteristiek voor de eierstokken van vrouwen met PCO. behandeling Medicijnen Bij anovulatie gaan artsen vaak over op ovulatie-opwekkende medicijnen en/of gonadotrofinen. Deze medicijnen kunnen de eierstokken helpen om eicellen te produceren. Soms is het slikken van insulineregulerende medicijnen zoals metformine, al of niet in combinatie met ovulatie-stimulerende medicijnen de beste methode om de ovulatie te herstellen. Vaak wordt begonnen met clomifeentabletten, waarbij per maand de dosering (tot maximaal drie tabletten per dag) kan worden opgevoerd tot er een ovulatie plaatsvindt. Lukt dit niet met tabletten, dan kan worden overgegaan op injecties met gonadotrofinen of chirurgische behandeling.
@ Gusam: heel veel sterkte meid! @ Mama van youri"ik hoop nu we nog niets gehoord hebben, op goed nieuws en dat je het te druk hebt om je te melden. Vandaag de eerste echo gehad. En alles is goed! 30 januari gaan we voor de 30 weken echo en 29 januari eerste gesprek met de VK. Dan nog 1x contact met het ziekenhuis en dan hoef ik me daar niet meer te melden gelukkig. Gisteren wel al een kamertje gekocht en hij staat al. We konden ons niet meer inhouden. Helemaal naar ons zin en voor een prikkie. Inmiddels is het nu bij iedereen bekend dat ik zwanger ben en hebben we het ook op hyves geknald via een blog. Mocht je me als vriendje willen aanmelden, stuur me dan hier even een pb dan krijg je de gegevens. Niet vergeten je eigen gegevens aan mij door te geven, want ik accepteer geen onbekende. De echo foto heb ik nog niet kunnen plaatsen, want ik moet ze nog inscannen en tja... de scanner moet nog aangesloten worden en ben niet zo'n wonder met computers.
hoi hoi allemaal, eindelijk het topic gevonden! (crisis) Spijtig om te horen dat er toch weer stellen zijn die helaas gaan ervaren dat het misgaat. Bij ieder verhaal erover krijg ik steeds weer de rillingen en moet ik toch weer terugdenken aan mijn miskraam van Feb. En dan wordt ik toch weer een beetje bedroefd, want echt waar, ik gun het absoluut niemand. Dus sterkte voor deze meiden!!! Maar toch ook goed nieuws! We hebben vorige week een echo gehad van onze frummel. Al ligt frummel een beetje achter op schema, het hartje klopte in ieder geval! (bij mk in feb niet het geval) Dus ik kan me nu volledig gaan onspannen voor mijn zwangerschap. Wel moet ik 12 jan terug voor een betere termijn echo. En voor alle andere dames VAN HARTE GEFELICITEERD!
Gusam nee! Je was al zo panisch met elk pijntje en gevoeletje, begrijp me niet verkeerd maar ik hoop dat dat bij de volgende keer (die hopelijk snel komt) niet nog erger word, wat wel logisch zou zijn. Meid heel veel sterkte, ik hoop voor jullie dat het snel weer mag lukken! x
Hallo meiden ben ik weer.... Aller eerst wil ik gusam geel veel sterkte wensen, vind het zeer K"t voor je. @ Monique buik en rug gaat redelijk. zolang ik wat doe, zodra ik zit word het weer erger. niet ecvht pijn maar echte banden pijn "maak me idd geen zorgen @Hanna ja me vriend mag ook wel wat voelen vind ik niet verkeerd. en dat dag boek is idd super @ ninita, kom op meid laat je niet op je kop zitten. hij hoort gewoon respect voor je te hebben relatie of niet. @moontje, hihih dat heb ik ook als ik ergens in een winkel sta, van die zweet aanvallen "alles moet uit" en moet zitten! heel vervelend. @ schijndelsvolk wat een super buik zeg! wauw, ik heb ook al wel een klein buikje maar die van jou is echt WAUw @ alle nieuwe welkom en gefeliciteerd, sorry als ik nog iemand heb gemist. moest ook zoveel bij lezen, en heb op het moment een geheugen als een vergiet! te erg. maar wel gezellie hier!
Oh ja het lijstje * Datum waarop je hoogstwaarschijnlijk uitgerekend bent 23 aug * Leeftijd 21 * Hoeveelste kind 1e wonder * Of je mee doet met moeder voor moeders nee * Ziekenhuis of thuisbevallen ziekenhuis * Borstvoeding of flesvoeding Borst evt. al eerste afspraak vk 26 jan horen we voor het eerst het hartje
Dag meiden Gogh, ik lees hier vandaag niet zo'n positieve verhalen. Gusam: meid veel sterkte, kvin dit echt vreselijk. Ik dit nog nooit meegemaakt maar het lijkt vreselijk. Hier gaat alles zijn gewone gangetje, de hele dag studeren en ' s avonds wat ontspannen. Ik zit al enkele dagen verstop vanonderen, echt vreselijk. Ik ga nu slapen, morgen een drukke dag. Voor alle nieuwe meiden: Welkom Liefs Stephanie
hey stef heb er ook moeite mee om naar de wc te gaan, tja hoort er allemaal bij! hihihi je krijgt er wat moois voor terug!
@Bapsie en Gusam, wat vreselijk! Ik wens jullie heel veel sterkte. @mama van Youri: heel veel sterkte ik duim voor je dat het gewoon goed zit en dat het door het overgeven is gekomen! Vreselijk die spanning... Hoop dat je snel iets hoort! @ nieuwe zwangeren: gefeliciteerd. Je gegevens kun je het beste via een persoonlijk bericht aan Daan78 sturen (zie 1e pagina), anders is het voor haar niet bij te houden. Hier nog steeds blij met de goede echo. Verder schoonmoeder, ouders en broer en schoonzus verteld. Iedereen was super verrast en blij! Echt leuk. Morgen schoonvader en schoonzus en schoonbroer nog. Ik verheug me er al weer op. We hebben echt een rotjaar achter de rug (scheiding schoonouders) dus ik hoop en denk dat dit voor iedereen een leuke opkikker is. Nu lekker vakantie tot 5 januari! groetjes, Lieke
Sterkte mama van joury! bapsie: wat ontzetend erg, heel veel sterkte. Mega babs, welkom! gusam.... wat vreselijk voor je zeg.... hier gaat nog steeds alles goed, ik heb alleen veel last van buikpijn/kramjes... weltrusten iedereen!
Lieve Gusam, Wat erg joh, worst nightmare....ik hoopte zo dat het niet zo was..ik denk aan je meis! Knuf Marina
Goedemorgen meiden, Hier alweer vroeg wakker Al een paar dagen op rij, zou m'n hubbie er uit gaan voor de kleine, zodat ik lekker uit kan slapen, ben ik elke keer voor die tijd al klaar wakker Om dan vervolgens vanmiddag weer helemaal bekaf te zijn grr... Maar goed, het is voor een goed doel hihi Vandaag ga ik eventjes lekker shoppen bij de prenatal... Een voedingskussen halen. Merk nu al met slapen dat ik niet gemakkelijk meer lig En ik wil even kijken voor leuke positiekleding hihi Heb nog wel wat liggen van de vorige keer, maar wil mezelf gewoon even verwennen met iets hips @ gusam: jeetje meid, heel erg veel sterkte! @ debende: gefeliciteerd meid, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Ik mezelf dus maar eens douchen en aankleden... en dan lekker even op pad... Jullie horen *lezen* het straks wel, wat ik allemaal geshopt heb Fijne dag vandaag allemaal!
Schijndelsvolk: heel herkenbaar. Ik ben echt geen ochtendmens en slaap het liefst tot een uur of 10/11 als ik vrij heb. Nu ben ik iedere morgen echt supervroeg (soms om 5/6 uur) klaarwakker en kan ik echt niet meer slapen! Gek he?
@ Gusam, meid wat erg! Ik leef met je mee! @nieuwe meiden, welkom! gezellig! Ik heb vandaag mijn echo! Ik hoop dat alles goed is en dat onze krent gegroeid is! Kus