Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ohja en ik heb in de week van 22 dec mn eerste echo whhiiiiiiii!

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja leuk he Mama van youri! Hoe oud is Youri?

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ook al snel een echo dus :D

Youri word 14 december 1 jaar oud! Beetje jonger dus dan jou dochter/zoon?

Ow hij word net wakker, ga hem even eten geven enzo ;)

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    En ik zag al iets over stoppen met roken, ik ook! 3 dgn nu haha en het gaat me lukken!
    Bij mn dochter was ik ook gestopt met de positieve test en nooit eentje aangeraakt maar 3 maanden na bevalling weer begonnen. Maar ik hoop er nu vanaf te zijn en ik wil er nooit meer aan beginnen (zal heeeel moeilijk zijn maar oke)

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat leuk en idd hij is nog jong! Spannend de eerste verjaardag komt eraan! Mn dochter is bijna 16 maanden.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Alice!

Welkom en Gefeliciteerd

Ik heb ook zo vroeg getest. Had jij ook een korte cyclus?

Leuk, nog een aug. frummeltje voor jou.

Heb je gegevens toegevoegd.
    En je echo op de 22e gezet, maar je zei in de week van....de datum is nog niet helemaal bekend?

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai!

Ik zie dat er al meiden zijn die nu 3 weken en 5 dagen zwanger zijn ( gefeliciteerd nog!) en al 22 december een echo krijgen! Ik ben 4 weken en 6 dagen zwanger en als ik doortel ben ik in de eerste week van januari 10 weken zwanger, en dan ook pas een echo? Of kan het ook al bij 9 weken? Maar dan is het precies met Kerst...Hmm...ook wel leuk..Mijn lief en ik hebben besloten dat wij het ook pas vertellen als we een goede echo hebben, want dat willen we dan laten drukken op een klein baby-shirtje... Dus dat wordt uitzitten qua tijd! Vind het zowieso een *&#$*(@&)( om te wachten! Wat zou ik het fijn vinden als het al januari was!

Daan, ik was inderdaad wel eens bang dat ik mijn lijf zo slecht had behandeld dat me een zwangerschap niet werd gegund omdat ik iets stuk had gemaakt.. Maar dat hoeft dus gelukkig niet!
    Hihi...ik kreeg net een mailtje van mijn lief, hij stuurt me door de dag altijd 1 a 2 mailtjes met een kusje of iets anders liefs en nu mailde hij "Een kus voor jullie!" Hihi!

Ik ga lekker broodje eten!

Liefs, Pluis
    * Mijn kramp is weer terug...Gelukkig...twas vanochtend wat stil daaro.. Hihi!*

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Miekiepluis, misschien heeft dat met een bepaalde voorgeschiedenis te maken, een echo zo vroeg. Dat lees je wel vaker.
    Hihi, dat maakt het wachten voor ons wel lang he.

En die krampjes, fijn dat ze er zijn he. Ik maak me ook af en toe zorgen als ik ze niet voel. Maar al sik dan weer aan mijn borsten voel dan denk ik. Oooooooooh ja en auw! hihi

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Daan dankjewel! Ja ik weet de exacte datum nog niet want ik zou binnen 3 dgn worden teruggebeld.

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik pas bij 12 weken een echo en dat is volgens mij ook normaal hoor. Maar ik was toevallig dinsdag bij de gyn voor mn dochter (dus niet eens voor mezelf) en ik zei dat ik positief had getest. Omdat ik bij de vorige keer pre-eclampsie heb gehad en een keizersnede ben ik vanaf week 36 onder controle van een gyn. En de gyn wilde graag even kijken of het goed ging, dus over 3 weken even een echo en dan ga ik gewon verder bij een verloskundige.

10. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oké! Helemaal duidelijk, dank je wel! Weer wat geleerd..
    Maar inderdaad Daan, dat maakt het voor ons wel lang wachten hè!
    Maar goed, geduld is een schone zaak!

Liefs, Pluis

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja toch, ik vermoedde al iets van een 'voorgeschiedenis' spannend is dat zeg. Wel goed dat ze het extra controleren. Moet je dan weer een keizersnede of mag je 'natuurlijk' bevallen?

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi meiden, zo heey het is hier echt druk.
    hoop dat ik alles bij kan gaan houden.

vanochtend weer een test gedaan, en gelukkig weer 2 streepjes.
    het bruin/rood verlies houd nog steeds aan.

heb met ziekenhuis gebeld, zolang het niet meer wordt en geen krampen krijg, moet ik er van gaan genieten.
    maar vind dit erg moeilijk.
    wauw dat het gewoon stopte dan kon ik er wat meer van genieten.
    voel ook nog geen kwaaltjes, bah, zo zit je op een positieve test te hopen.
    en dan heb je die, en zit je weer in zenuwen af te wachten.

ik heb trouwens over 2 weken al de 2e echo, gelukkig.

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Kan het me zo goed voorstellen! Had het ook helemaal niet verwacht dus ik was overdonderd. Maar hoe later je hem krijgt hoe meer je ziet! Iedere week langer wachten is het wel waard straks! Maar daar heb je weinig aan he, hoop dat je zsm mag!

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik mag natuurlijk bevallen als dat kan maar dat hangt van vele factoren af. (dochter lag bijv ook in stuit)
    Het komt vaak voor dat de placenta zich gaat hechtten aan het litteken. Volgens mij word het dan weer een ks maar dat moeten we dus even afwachten. Mag sowieso nooit thuis bevallen.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja dat hoop ik ook. Maar ik vind zelf dat ik al vrij snel mag voor mijn intake = volgende week vrijdag.
    Ik had toch verteld dat ik die papieren al had gekregen van de VK. Zit dus ook zo'n foldertje in van prenatale screening op afwijkingen. Nou dat vind ik wel moeilijk hoor. Wel of niet.
    Zijn hier moeders die me daar wat meer over kunnen vertellen. Misschien een stukje eigen ervaring?

Lisa, goed dat je naar het ziekenhuis hebt gebeld. Alleen jammer dat je nog neit echt gerustgesteld bent. Wellicht wel door je positieve test. Hoop dat het spotten snel over is. Bij ons bij de november nodjes, zit een vrouw die dit 2 weken lang gehad heeft en nog steeds heppie de peppie zwanger is.

Sterkte meissie en probeer idd wat te genieten. Straks krijg je spijt joh. Het komt vast goed.

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat spannend Lisa en wat zal je je onzeker voelen! Wat bijzonder, ik zie dat je een eiceldonatie hebt gehad. Ik duim voor je dat het bloedverlies stopt en over 2 weken natuurlijk supergoedo echo!

17. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Daan ik kan je geen advies geven want wij hebben het niet gedaan. Je zou eventueel een topic kunnen openen en vragen naar ervaringen. Want die zijn er heel veel. Een forumdinnetje van hier heeft het gedaan en kreeg een kansberekening van 1:50 dat het kindje down-syndroom had. Een kans berekening dus. Dan weet je nog niks.
    Daarna kan je een vlokkentest doen maar die is best risicivol (kan op miskraam)
    Uiteindelijk heeft ze een hele stressvolle zwangerschap gehad en kindje is supergezond!
    Mijn idee is...als je onder de 35 bent, beiden gezond en geen down in de familie...dan niet doen. Anders wel......en je gevoel wat zegt die? áls je kindje niet gezond blijkt te zijn....wat doe je dan? Want daar moet je dan over nadenken. Succes met je beslissing.

18. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Jeetje Lisa, wat een voorgeschiedenis! Ik bedoelde het ook niet onaardig hoor, maar ik zag daar verschillen tussen, wanneer iemand een echo krijgt, dus ik was benieuwd hoe dat kwam.. Maar ik hoop voor je dat je over 2 weken een superecho hebt!
    En inderdaad, hoe langer je wacht, hoe meer je ziet, maar 10 weken is toch wel echt de limit hoor...Hihi!
    Liefs, Pluis

19. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Miekiepluis, wat super dat je aan die periode niets heb overgehouden en je nou lekker zwanger bent.
    En proberen positief te blijven hoor, is soms moeilijk maar kom op!
    Zal je geheimpje verklappen die puddinghersenen wordt echt nog veel erger ;)

Trutje, je beebje is op dit moment een klein eng dingetje hi hi
    Ik doe ook geen MvM, hoef je je toch niet voor te schamen joh

Jeanine, gefeliciteerd meid!
    Grappig he om die 2e streep te zien verschijnen

Melissa, wij vertellen het dit weekend ook tegen mijn ouders.
    Kan het echt niet zo lang verbergen tegen mijn mams, kan ik ook lekker de foon grijpen als ik wil "klagen"

Daan, succes ook jij met stoppen met roken
    Wat zou je willen weten dan over die screening?
    Is een kans berekening op een kindje met een afwijking.
    Wij hebben het de vorige keer wel gedaan en ik ga het nou ook weer doen.
    Is gewoon je eigen gevoel volgen

MamavanYouri, heb nog even in je album gespiekt, lekker ding is het he!
    Jij mag dus binnenkort zijn 1e verjaardag gaan vieren?
    Veel plezier bij Sunparcs

Alice, gefeliciteerd en welkom.
    Wat grappig zeg, 2 augustus beebs
    En succes ook met stoppen met roken
    Jouw dochter scheelt niet zoveel met die van mij, vindt je dit ook zo'n leuke leeftijd?

Lisa, kssssssssst rood/bruin weg wezen laat Lisa eens gewoon lekker genieten

Echo
    Ben maar blij dat jullie al echo afspraken hebben!
    Ik heb 30 dec mijn intake bij VK en krijg dan pas te horen denk ik wanneer 1e echo

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bedankt Monique! Wat een schatje heb je zeg! Even in je album gespiekt! Ja een ontzettend leuke leeftijd! Ik denk steeds...nóg leuker kan niet...maar toch wél! Nu echt brabbelen en reacties terug, superleuk!

Deel Deze Pagina