Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Bruisje, wat vreselijk :( En ook nog met de kerst... Ik wil jou en je man/vriend heel veel sterkte wensen...
    Hoop dat je snel weer zwanger word en dat je er 9 maand van mag genieten.

@Schijndelsvolk, ik heb dat ook! Overal jeuk, loop de hele dag te smeren met bodylotion maar het helpt ook niet echt. Kan dat een zwangerschapskwaaltje zijn dan? Wist ik niet.

@Kanellie en alle andere nieuwen , welkom hier!

Iedereen die een goede echo heeft gehad, gefeliciteerd! leuk om te lezen

Hier is alles goed, nog niet misselijk (afkloppen haha) maar wel elke ochtend super vroeg wakker en de hele dag moe. Hebben meer last van vroeg wakker worden?
    Fijne kerstdag nog allemaal!

2. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    Emma; hier nog iemand die vroeg wakker is...ben normaal iemand die om tien uur wakker word...nu zes uur, acht uur, dat soort gekke tijden...en ook niet meer kunnen slapen daarna...beetje draaien in bed meer niet....hoop dat het snel over mag gaan...hoe zou dat komen dat we zo vroeg wakker zijn...

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Ik heb geen idee, echt vreemd. Zal wel iets met hormonen zijn?
    Hoop dat het weer over gaat haha

4. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Ik heb niet dat ik vroeg wakker ben, maar dat ik gewoon niet kan slapen. Lig de laatste week van 2.00 uur tot een uur of 6.00 wakker, te draaien in bed, dan weer eruit enz. Tegen half 7 val ik dan in slaap en ja, dan heb je een klein meisje die om 8.30 weer wakker word :s

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Kleine update. Kerstdagavond gegourmet met mijn vriendje. Was bang dat ik niet tegen de lucht zou kunnen maar ging goed. Alleen de pindasaus viel te zwaar op mijn maag ;o(

1e kerstdag amper wat gegeten en veel geslapen/op de bank gelegen. Haha was niet echt veel met mij te beleven.

Vandaag voel ik me beter gelukkig. Straks naar onze beste vrienden (en hun baby) en lekker daar eten. Kan niet wachten tot ik mijn vriendin straks even kan omhelzen, heb haar 3 weken geleden na de test huilend opgebeld en het verteld (en vanaf toen bijna elke dag gesproken) maar heb haar nog niet gezien.

Heb me vanochtend gewogen (voor in mijn 9 maanden dagboek). En zoals ik al verwacht had; door het weinige eten ben ik afgevallen!

Nouja, maar eens kijken wat er de komende weken gaat gebeuren.

Ik ga het eng vinden meiden, ik merk dat ik steeds meer durf te vertrouwen op mijn lichaam en me positief voel en ervan uit durf te gaan dat het dit keer goed gaat. En dan heel soms komt er ineens zo'n stemmetje om de hoek dat zegt: PAS OP! Als het weer fout gaat dan ga je zo op je bek! Bah, zaten de eerste 13 weken er maar op! Nouja, ik probeer me maar voor te houden dat 1 op de 10 mis gaat en ik hoorde de vorige keer al bij die 1 op de 10. Nu ga ik gewoon hopen dat ik bij die 9 anderen mag horen ;o)

Fijne dag allemaal!

X

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

@Liz,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

@Lieff,
    Ja heb ook nog moeite met alle namen en de verhalen die er dan bij horen. Maar misschien gaat dat wel beter naarmate we hier meer lezen ?

@Erikaatje,
    Fijn dat je een mooie echo hebt gehad!

@Bruisje,
    Wat heel erg voor je zeg!
    Sterkte toegewenst!

@Kanellie;
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Melisa,
    Gelukkig dat de roze afscheiding nu weer weg is. Het blijft spannend he. Ik weet wat je voelt....
    Maar we gaan uit van het positieve :D Dat schijnt te werken!

@cjpt,
    Ik herken het gevoel van onzekerheid wel.
    De vorige keer is het bij mij ook misgeggaan en nu is het daardoor wel extra spannend en niet meer zo "op een roze wolk zweverig ".
    Maar inderdaad we moeten gewoon op ons lichaam vertrouwen en horen nu gewoon bij die 9 ipv bij die ene.

Hier alles goed.
    We hebben net een vakantie uitgezocht. Nu maar niet in de zomervakantie he ;).
    Ik werk in het onderwijs, dus gaan we nu in de meivakantie 2 weken naar Frankrijk.
    Een week naar Bordeaux en een week naar Bretagne.
    Leuke hotels uitgezocht en morgen gaan we boeken!
    Heb nu al zin in de meivakantie :)

Fijne tweede kerstdag allemaal,

Groetjes, Hanna

7. die jeuk dat schijnt ook bij een zwnagerschap te kunnen horen! mijn zus had er ook heel erg veel last van. Ik tot nu toe gelukkig nog niet! Jah wie weet zijn sommige van ons wel allergisch voor zwanger zijn! Hahaha
    Het gaat wel weer over hoor meiden!

Ik ken ondertussen ook het geval van niet kunnen slapen en als het zo ongeveer tijd is om eruit te gaan dan pas val je weer in slaap, echt best wel vermoeiend, ik snap nu wel, waarom zwanger zijn zo vermoeiend is!

Verder had ik net zo`n trek in een vette hap, dus maar ff bij mijn schoonmoeder langs (die heeft altijd wel iets in de vriezer) ff een lekker broodje kroket als ontbijt gegeten! En ik heb er ook nog van genoten!

Ik wens iedereen nog een onwijse goede 2de kerstdag en tot de volgende keer

8. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    @ bruisje: heel veel sterkte!

9. wolliewobbel

28 okt 2008
    68
    0
    0
    dat was even veel lezen

voor alle nieuwe zwangere van harte gefeliciteerd

@Bruisje heel veel sterkte

hier gaat het redelijk goed
    ben verchikkelijk misselijk
    en heb de hele dag hoofdpijn
    mijn buik voelt aan of ik de hele dag buikoefeningen heb gedaan kan zelf mijn broek niet meer dicht doen
    alles is gevoelig

wens iedereen een fijne dag toe

groetjes wolliewobbel

10. dniies16

dniies16 Lid

23 dec 2008
    18
    0
    0
    Daarlerveen
    @bruisje heel veel sterkte, ik leef met je mee

Nou ga zometeen naar de schoonfamilie kerst vieren, maar hun zijn niet eens met onze beslissen om het kind te houden..
    dus maar kijken hoe dat gaat...
    wens me sterkte!

11. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey hey :)

lieke1979 eigenlijk wel :D

bruisje :( wat jammer meid!ik wens je veel sterkte!

kanellie welkom ! :)

zo een leuke kerst gehad hier :) eerst naar men, broer gaan eten op kerstavond, daarna filmpje gan zien bij de schoonfamilie...

de dag erna weer naar de schoonfamilie, koud buffet gegeten was heel lekker:) en s'avonds naar mijn grootmoeder kalkoen en kroketjes... mmmmmmmmmmmmmm :D
    verder niet veel te melden ga de hond uitlaten se :) xxx

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou succes dan maar. Lastige situatie lijkt me. Hier is iedereen door het dolle heen.

Ik probeer ook zeker positief te blijven, maar heb heel wat tranen gelaten toen ik het roze spul zag. Moest deze dagen werken, maar was zo overstuur dat ik me heb ziekgemeld. Gelukkig kreeg ik veel begrip.

13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    nou sterkte dan bij je schoonfam...

melisa: fijn dat ze er begrip voor hadden....

liz hebben jullie al verteld weer zwanger te zijn...aan de fam...

14. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Fijne kerst allemaal!

Hier gaat alles nog steeds goed, weinig kwaaltjes, wel steeds vaker misselijk maar nog niet hoeven over te geven.

Ik had een vraag? Gaat jullie man/vriend mee naar het intake gesprek bij de vk? Wij krijgen pas een week later een echo,en dan gaat hij natuurlijk mee. Maar vroeg me af of het nodig is dat hij bij het intake gesprek is.

Fijne 2e kerstdag nog!

15. dniies16

dniies16 Lid

23 dec 2008
    18
    0
    0
    Daarlerveen
    mijn vriend probeert mee te kunnen gaan,
    moet even kijken of die vrij kan krijgen.
    hoop het wel!
    heb 5 januari mijn intake, ben zeer benieuwd hoe het gaat..

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Dniies,
    Hopelijk is het een gezellige kerstdag bij je schoonouders!
    Succes!

@Melisa,
    Fijn dat je werk zo goed reageert!

@Catje,
    De eerste keer dat ik zwanger was is mijn man meegeweest met de intake. Eigenlijk zat ie daar een beetje voor niks en het duurde een uur ofzo.
    Zeker als je een week later de echo pas krijgt lijkt het me niet echt noodzakelijk dat hij ook met de intake meegaat.

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ liz: heb even in je album gekeken: wat een schatje zeg! Dan heb je over 8 maanden 2 kleine hummeltjes!

Ik denk dat mijn vriende heel graag mee wilt gaan naar de intake bij de vk.

over vet eten: daar heb ik heel veel zin in, maar meestal voel ik me daarna niet echt super. Dus ik ga me vanavond maar een beetje inhouden ;)

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik had net ook al zin in vet eten, had helaas alleen nog maar hamburgers in de vriezer dus die net maar 2 gemaakt met broodjes. Maar echt goed valt dat inderdaad niet.

Hoeveel uur willen jullie trouwens nog gaan werken als het kindje er is?

Ik in principe het liefst maar 20 uur. Ik wil de eerste jaren als hij/zij nog niet naar school gaat toch zoveel mogelijk bij hem/haar zijn. Maar ik weet niet of ik het met 20 uur financieël wel ga redden in mijn eentje.

Ik las wel al dat alleenstaande moeders recht hebben op flink wat toeslagen en belastingvoordeel dus dat scheelt weer maar baby's zijn natuurlijk evengoed hartstikke duur. Zit ook al in over mijn paarden, die zal ik waarschijnlijk moeten verkopen :( .

19. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Allemaal nog een fijne kerst :)

Voor degenen bij wie het de afgelopen dag is misgegaan een dikke knuffel, niet eerlijk dat het niet zo heeft mogen zijn!

Ik moest vandaag werken, 7 uur beginnen :evil: Kwam wel brak m'n bed uit maar ondank dat die beruchte 6 weken grens bereikt is nog geen las van misselijkheid gelukkig! Wel merk ik de laatste dagen dat de spijkerbroeken wel verdacht strak om de buik beginnen te zitten, had er vandaag speciaal een met wat meer buikruimte aangetrokken (modelletje grote maat waarin ik normaal buikruimte overhield, eigenlijk een miskoop, nu wel handig) maar zelf die voelde akelig gevuld. Ik vrees dat ik snel aan de positiebroeken moet, heb al wat buik van mezelf en veel meer kan er in mijn gewone broeken niet meer bijgepropt :(
    Maandag maar es kijken op de markt, daar staat altijd een kraampje met restpartijen, oa positiebroeken.

Nekplooimeting laat ik niet doen, mijn beide oma's hebben 10 en 11 gezonde kinderen op de wereld gezet, de laatste paar na hun 40e, bijna al die kinderen hebben weer kinderen en een deel van die kinderen ook alweer en niks met Down syndroom of andere afwijkingen. Geloof niet dat we verhoogd risico lopen op iets dus ik laat verder zowiezo geen aanvullende testen doen.

Nu lekker rustig avondje met me ventje en me poezies, een van de poezen begint een beetje verliefd te worden op me buik lijkt het :D

20. hey meiden

ben de helft alweer kwijt , erg he hahaha

bruisje meid dikke knuffel.

goed te lezen dat ik niet de enigste ben met een snak naar augurken hahaha

fijn te hopren dat het de meidne die het verteld hebben het zo goed is ontvangen en de eerste kadotjes alweer binnen zijn.

voor de meiden die het nog voor zich kunnen houden succes ermee hiihi

ik werk nu maar 2 ochtende en wil dat wel blijven doen, moet even kijken of ik oppas heb, anders blijven we thuis.
    wil er graag zoveel mogelijk zijn voor mijn kind, ben daarom ook blij dat we geen koophuis hebben, anders had dat niet gekunt.

gister veelste veel gegeten kon mijn broek niet open houden en vandaag ook aardig wat op haha
    aankomende dagen ,maar rustig aan doen

Deel Deze Pagina