Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Nou kerst zit er bijna weer op. Vind het ook wel weer lekker om op de orde van de dag over te gaan. Al dat ge(vr)eet en geluier.

Ninita, ik werk 20 uur en werk de ene week de woensdagavond en de andere week woensdag/donderdag avond en om het weekend. Wanneer ik om half 3 begin neemt mij man de zorg over van Norah, echt ideaal vind ik, heb op deze manier geen oppas nodig en ik/we zijn er zoveel mogelijk voor haar.
    Moet wel zeggen dat het soms zwaar is omdat de dagen best lang zijn, maar ach, heb het ervoor over.

En kosten, ik moet zeggen dat ik het best vind meevallen hoor een kindje. Het is de aanschaf voor die tijd die best wel wat kost. Kamertje/kleertjes/box/kinderwagen/maxi-cosi ed. Maar als dat er eenmaal is merk je eigenlijk niet echt dat er extra kosten zijn (vind ik dan hé). Je kunt het zo duur/goedkoop maken zoals je hetzelf wilt.
    Ik denk persoonlijk eerder dat het over een paar jaar pas merkbaar is qua kosten.

2. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    bos ja hoor enkel tege men grootmoeder niet... die is nogal traditioneel

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dames even een vraagje: ik hoor dat je bij een zwangerschap last hebt van veel afscheiding. Ik heb dat (nog) helemaal niet. Ben ik de enige?

4. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik had het een dag of 10 geleden wel heel erg, nu de ene dag wel en de andere dag niet.

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Melisa goh ik had het bij lyana helemaal niet tot bijna het einde
    en nu heb ik het wel al heel erg...

6. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo iedereen!

Nou ik moet echt meer achter de comp. kruipen als ik het een beetje wil gaan volgen hier haha.. Merk dat ik weer veel heb gemist!
    Heb wel een aantal pagina's teruggelezen maar lang niet alles want dan weet ik aan het eind niet meer wat ik als eerste heb gelezen haha..
    M'n geheugen is echt verschrikkelijk op het moment, kwaaltje? 8)

Heb wel gelezen dat het bij een aantal mama's helaas misgegaan is... Verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte gewenst...

Verder gelezen dat er een site is..? en meteen even gespiekt.. Ziet er goed uit! Ik zal mijn gegevens ook even sturen, dat moet naar Daan78? Of niet?

@melisa: heb ik ook geen last van tot nu toe en vorige keer ook niet echt gehad....
    Jullie al veel kwaaltjes? Ik lees wel her en der misselijkheid..
    Ik vind het zoooo gek, vorige keer was ik echt al zoooooo misselijk nog voor we getest hadden lag ik al te spugen smorgens en met 5 weken 6 dagen lag ik in het ziekenhuis ivm uitdroging van het spugen en kreeg ik sondevoeding omdat ik niks binnenhield.
    Nu dus helemaal niet misselijk! Ben ik wel blij mee hoor!
    Geloof dat ik nu weer wat andere kwaaltjes heb, heel emotioneel, buikpijn, en super vergeetachtig en verstrooid en MOE MOE MOE...
    Zou het nu dan een jongetje zijn? haha, eerste is n meisje nl.
    Vind het dit keer veel spannender als de vorige keer, gek he.. Denk dat ik de vorige keer te beroerd was om erbij na te denken wat er mis kan gaan ofzo...
    Wij hebben het nog niet verteld, door die zkh opname hebben we het de vorige keer noodgedwongen meteen moeten vertellen en daar heb ik dus niet bij kunnen zijn, mijn vriend is naar de ouders toegegaan en heeft werk gebeld en vrienden en kennissen omdat ik dat niet kon dus nu houden we het lekker voor onszelf en gaan we eerst eens rustig een manier bedenken hoe we het vertellen! Rond 12 weken willen we het zeggen. Dan hebben we de 1e echo als het goed is gehad.. Tja bij de eerst hadden we die dus met 5 wkn en 6 dgn en daarna ook nog met 8 en 10 wkn dus nu lijkt de tijd wel heel langzaam te gaan kan niet wachten om ons frummeltje te zien!
    @catje: mijn vriend is de eerste keer meegegaan naar de intake en gaat nu ook weer mee, is volgens mij niet echt "noodzakelijk" maar hij vind het zelf erg leuk om bij te zijn... Volgens mij proberen ze ook of ze het hartje al kunnen horen (hier wel) en dat is ook voor hem wel leuk! Maakt het ook wat "echter" (vind hij)

Nou ik stop er weer mee, straks weer werken... Maar bij deze de belofte dat ik vaker zal gaan lezen en dan kan ik ook beter reageren op jullie! (hoop ik)... :oops:

Ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben gehad!
    Groetjes! :D

7. Bianca09

Bianca09 Lid

26 dec 2008
    5
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo meiden!

Kan ik nog mee kletsen hier? Ik ben 25 augustus uitgerekend en het lijkt mij wel leuk om dat met meiden te delen die rond dezelfde tijd uitgerekend zijn!
    Als het niet kan dan houdt t op natuurlijk. weet niet hoe vol het hier al zit?

8. viefje werkse meid.

bianca welkom en gefeliciteerd

ik heb zo af en toe wat afscheiding, maar niet zo erg als bij mijn eisprongen dus is weer bij iedereen verschillend

ik verveel me rot er is niks boeiends op tv .
    zal blij zijn als in morgen weer mijn normale dingen kan doen

9. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Bianca, tuurlijk kan je hier nog gezellig. Welkom en gefeliciteerd!

Miss Layla: ik verveel me hier ook te pletter, dacht ga hier even bijlezen en beginnen aan m'n dagboek.

Viefje, wat super dat je nog niet echt misselijk bent. Ohw ik hoop ook dat dat voor mij gaat gelden.
    Heb even in je album gespiekt, wat een mooi meisje hebben jullie!

10. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Zit me ineens te bedenken dat we vanaf morgen hier niet kunnen schrijven ivm de verhuizing of was dat niet dit weekend?
    (scheelt dat ik moet werken, ga ik ook niet zo achter lopen ;)

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Idd vanaf morgen verhuist de site :cry: maar we hebben nog ons eigen forum he :D

Bruisje, ik las net je berichtje... Man man man waarom he... :(
    Ik herken het helaas maar al te goed... 3x redelijk kort op elkaar een mk gehad... Maar als het je een beetje hoop geeft ik heb daarna gewoon een gezonde zoon gekregen...
    Heel veel sterkte en het zal je vast goed doen om even afstand te nemen want dat is echt heftig wat je nu meemaakt.
    Dikke knuffel!

Verder hier alles ok. Zijn net terug van het uit eten met de familie. We zijn vanmorgen om 11uur vertrokken!
    En onze zoon heeft zich voorbeeldig gedragen! Ben echt zo trots op hem!
    Ook hebben we het dus aan de familie van mijn vriend verteld dmv het shirt en ze reageerden niet heel erg enthousiast eigenlijk. Maar ze vinden het wel leuk hoor.

Er vroeg iemand over de afscheiding, ik heb er echt mega veel last van... Niet echt fijn maarja niks aan te doen. Ik denk steeds dat ik bloed... Dus hier nog altijd veel broekloeren ;)

Morgen en zondag nog heerlijk vrij en erna weer werken, bah.

De nieuwe meiden, proficiat en van harte welkom :D

12. mama van yoeri wel jammer dat ze niet zo enthousiast waren, daar hoop je dan toch op.
    en het broekloeren haha daar heb ik soms ook last van gewoon even zeker weten he.

lieff ben dus niet de enigste hahaha

ga maar vroeg naar bed denk ik haha is het weer sneller morgen

zal dan naar de iegen site moeten begrijp ik dus....

13. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    ik ga zo ook maar eens slapen.
    ik ben veel sneller moe de laatste tijd.

hoelang gaat dit forum weg?

en wat moet ik invullen voor de lijst? :p

14. hallo allemaal,

nou de kerst is weer voorbij!
    We hebben vandaag mijn zussen ook verteld dat we zwanger zijn, wat een leuke reacties zeg!
    Ik kreeg net dus ook nog een mailtje van mijn zus uit canada of we het de volgende keer niet via mijn moeder, vader, zwager en vervolgens ook via mij!
    Ze snapte het niet meer tot ze mij aan de telefoon kreeg! Maar ze waren wel erg blij met dit kerstkadootje! Zo ben je geen tante van je zusjes en zo krijg je binnen 2,5 maanden tijd er 2 neefjes of nichtjes bij!

En ook weer een kadootje gekregen! Een pot augurken, nou die gingen er ook al in toen ik niet zwnager was dus die komen wel op. en een klein hempje van de hema en mijn zus kreeg de zelfde.

We hebben ook al lekker zitten neuzen samen in de babyboekjes en mooie dingen uitgezocht, dus plannen en wensen genoeg!

Nou ik ga maar eens naar mijn bed, want moe ben ik ook echt wel!
    Ik wens iedereen een fijn weekend toe, want ik denk dat ik er maandag ofzo pas weer ben!

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Goedemorgen meiden!

Bruisje...wat verschrikkelijk meid, ik stuur je een dikke knuffel...

Voor alle nieuwe meiden, welkom!

CJPT: Dat gevoel kenn ik hoor, ik ben nu 9 weken en 1 dag en dat positieve gevoel wordt steeds sterker, maar ergens in je achterhoofd zit ook nog steeds dat stemmetje "Ja, maar wat als het nu niet goed is?" DUs inderdaad, ben blij als het 7 januari is dat we het kindje kunnen zien en dan nog even en dan is het 12 weken, dus dat redden we nog wel! Maar ik herken je onzekerheid hoor!

Fijn dat iedereen een leuke Kerst heeft gehad! En veel leuke reacties! Bij ons ook hoor! Wat geweldig is dat zeg, schoonmoeder en schoonzus moesten heel hard huilen en konden alleen maar "Wij zijn zo blij!" roepen en schoonvader was een beetje confuus geloof ik, loopt nooit zo met zijn gevoelens te koop.
    En mijn ouders hoefden maar 4 regels van het gedichtje te lezen en toen begonnen ze al te huilen, ze waren zo blij ( krijg er nu weer een brok van in mijn keel...) Maar het mooiste vond ik mijn broertje toch, wij hebben elkaar 1 1/2 jaar niet gesproken, vooral omdat mijn broer boos op mij was en ik op hem... Lang verhaal.. Maar sinds een klein jaartje spreken we elkaar weer, niet dagelijks of wekelijks maar we smsen elkaar soms weer enzo. En we gaven hem een rompertje met "Oom" erop en eerst lachte hij een beetje, zo van "Ja, leuk, wat moet ik hier mee..." ( is een Hilversummer en vrij recht door zee, grote bek klein hartje) en ineens kwam het binnen... Dus hij feliciteerde mijn lief en gaf mij een dikke knuffel en draaide zich toen eigenlijk om.. En toen moest mijn 1.90 meter grote broer gewoon huilen! Zo ontzettend lief, ik werd helemaal plat geknuffeld en hij zei dat hij dan een auto ging kopen en zo vaak mogelijk ging langskomen... Dus dat was geweldig!

Kersdiners zijn heel even binnen gebleven maar hebben daarna toch voor het grootste gedeelte de weg naar het toilet gevonden, helaas... Misselijkheid is de ene dag erger dan de ander, en het verschilt ook in hevigheid.
    Krampen in onderbuik blijven ook af en aan komen en mijn (.)(.) beginnen nu echtte groeien en te veranderen..
    Kortom, dat geeft de mens allemaal moed en hoop dat het gewoon goed aan het gaan is!
    Meiden, ik heb geen idee waar ik het forum straks weer kan vinden? En over welk ander forum hebben we het? Sorry...ik heb geloof ik iets gemist...
    Fijne dag,
    Liefs, Pluis

16. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    ik ben ook een augustus mama als alles goed gaat. maar daar gaan we vanuit :D
    heb vandaag de 5e test gedaan omdat ik t nog niet kan geloven maar het is echt zo!
    geniet ervan allemaal, dat doe ik ook!
    Liefs Nicole

17. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    @ kanellie: van harte gefeliciteerd!

@ emma21: dat kan idd een zw-kwaaltje zijn.
    Je hoort dat er wel eens meer meiden last van hebben, wij hebben zelfs ooit iemand
    op de eerstehulppost gehad die dikke rode vlekken had en gruwelijke jeuk, ook als zwangerschapskwaaltje.

@ hanna: lekker hee, nog 2 weekjes op vakantie... Wij helaas te druk met verbouwen... dus vakantie zit er even niet in
    voor ons, willen we alles op tijd afkrijgen.

@ dniies16: hopelijk heb je toch een leuke dag gehad... Ondanks dat je schoonfamilie het er niet mee eens is!

@ catje: hier is Arjan de vorige keer niet mee geweest. Nu gaat ie wel mee omdat we meteen een echo hebben maandag.

@ ninita: ik werk alleen de weekenden op oproepbasis als eerste hulpverlener op grotere dance events. (neem een decibel outdoor, awakenings, extrema, dance valley)
    En dat blijf ik ook gewoon doen, is wel bijna elke weekend iets te doen... voor de rest lekker huismama :)

@ lieff: ik ben het met je eens hoor, wat de kosten betreft... je kunt het zo duur maken als je zelf wilt vind ik.

@ bianca09: hoe meer zielen, hoe meer vreugde he! gefeliciteerd! en welkom!

@ mama van youri: jammer hee, van je familie dat ze niet dolenthousiast waren. Ik ken dat hier ook, mijn schoonouders hebben me niet eens
    gefeliciteerd... het enige wat die kunnen zeggen is: denk maar niet dat je nu weer zo'n makkelijk kind net als jayden krijgt hoor GRRR
    Maar oh wee als ik dadelijk bevallen ben, dan staan ze weer vooraan :evil: Nou ik dacht het dan dus ook niet he hihihi :evil:

@ ollekebolleke: lijkt me echt bijzonder om samen met je zus zwanger te zijn hee!

@ nicolletje: gefeliciteerd en welkom!

Zo de kerst zit er gelukkig weer op voor dit jaar hihi :D
    Hebben gisteren nog spontaan visite gekregen van vrienden... lekker zitten buurten... kregen we om half 12 honger, dus op naar de mac... issie gewoon dicht :evil: grrrrrrrrr ik kon ze wel wat doen daar hihihi
    Fijn, zwanger zijn! hihi ik merk wel dat ik nu veel meer last heb van mijn hormonen dan bij Jayden zijn zwangerschap hoor :evil: :evil: :evil: ... Volgens mij gaat Arjan dit keer een zware aan me krijgen! :rolleyes:
    Nu zometeen tussen het k*tsen door maar even douchen en naar de winkel... en dan vanmiddag naar vriendjes toe...

Jullie allemaal een hele fijne dag toegewenst!

Dikke kus

18. Aan zee

Aan zee Nieuw lid

26 dec 2008
    3
    0
    0
    Aan zee
    Hoi allemaal,

Gefeliciteerd allemaal..!
    Ik ben ook een augustus-2009 mama..
    Ik ben rond 18 augustus uitgerekend..

Veel succes en geniet ervan...!

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @catje: mijn vriend gaat mee maar wij hebben de intake en echo op 1 dag...

@aan zee: welkome en gefeliciteerd..

@ninita: ik zal waarschijnlijk 16 uur gaan werken als de kleine er is..

@melisa: die afscheiding. ik heb het soms wel en soms niet...de ene dag is het soms erg en de volgende dag helemaal niks....

@bianca09: welkom hier...gezellig dat je meeklets...het is nooit vol genoeg...hoe meer zielen hoe mee vreugt dus barst maar los zou ik zeggen..

@mamavanyouri: fijn dat je zoon zich voorbeeldig heeft gedragen....altijd lekker...jammer dat ze niet zo enthousiast waren...ik weet hoe je je voelt...

@miekepluis: heerlijk he als ze zo enthousiast zijn....

@nicole: welkom en gefeliciteerd...

wij hebben het eerste kertdag mijn ouders verteld....ze waren wat terughoudend...wel blij denk ik maar moeten vast aan het idee wennen en zijn nooit echt mensen die te koop lopen met hun gevoelens...mijn zus en zwager waren wel heel blij en zeiden elke keer oom en tante tegen elkaar...

gister naar mijn schoonouders....die waren door het dolle heen en mijn schoonvader heeft er zelfs een paar tranen om gelaten....mijn zwager en schoonzusje waren ook heel blij en we krijgen de kinderkamer van mijn schoonouder...ik vind het een beetje te gek eigenlijk maar goed mag geen nee dank je zeggen want dan zijn ze gepikeerd....dus heb maar alleen dank je wel gezegd....

morgen gaat de verhuizing beginnen toch van dit topic? nou ja dat word afkicken denk ik.....ga nu maar ff aankleden en dan zo de booschappen doen, wassen, naar het postkantoor en poetsen...

20. Bianca09

Bianca09 Lid

26 dec 2008
    5
    0
    0
    Zoetermeer
    Hey meiden!

Wel onwijs leuk hoor, maar ik kan het nog niet helemaal volgen met alle verhalen. Het zijn best veel meiden zo te zien!
    Maar wat bedoelen jullie met verhuizen?

Liefs Bianca

Deel Deze Pagina