Wow er is veel gekletst hihi. Ik heb ff gepoetst. Waarom ik een vroege echo krijg is omdat ik 3 mk heb gehad. Bij Youri heb ik niet om een vroege echo gevraagd en daarom ook pas de eerste echo bij 10 weken. Maar dan zie je echt al een volledig kindje, wat is dat mooi! Daan, prenatale screening doe ik niet.. Bij Youri ook niet gedaan. Dus kan je er niet veel over vertellen helaas. Ik ga weer verder, sorry dat ik niet op iedereen reageer Monique, bedankt voor het compliment
Had ook al naar jouw scheetje gespiekt in je album Ook een heerlijke meid he! Het wordt idd elke keer steeds leuker. Heb jij ook zo'n chinees in huis? Komen op dit moment steeds meer woordjes bij en we gaan elkaar echt steeds meer begrijpen, zo leuk
Tja wat wil ik er eigenlijk over weten. Ik weet dat het een kansberekening is, en stel je voor dat ik wel een iets verhoogde kans heb, dan ga ik inderdaad de rest van de zwangerschap lopen stressen, terwijl er ws niets aan de hand is. Aan de andere kant zou ik toch wel graag willen weten als er iets mis zou zijn, maar wat daarna? Als je het weet? Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapte broer. En ik weet hoeveel zorgen dat met zich meebrengt. Pfffffffffff moeilijk hoor. Nog maar eens goed met het mannetje over hebben.
Je moet het hier idd samen over hebben en er achter staan. En idd al verder denken dan die test zelf. Klinkt heel hard misschien maar als wij van tevoren zouden weten dat we een kindje van Down zouden krijgen zouden wij de zwangerschap stoppen. Dus om onszelf te beschermen en ook het kindje laten wij die test wel doen. Is echt ieder zijn eigen keuzen en ook iedereen zal zo zijn eigen redenen ervoor hebben.
Dankzij de hulp van mijn zusje staat de eerste test van me in mijn album, ook voor de zekerheid in het negatief nog even gezet aangezien de foto minder duidelijk is geworden dan de werkelijkheid is maar WEL EEN 2de STREEPJE Ik ga nog lekker even doortesten want heb er nog een paar want ik wil ook zo'n mooie DIKKE streep Las net iets over voorgeschiedenis en waarom sommigen dan vroeg een echo krijgen nou bij mij is dit de 5e poging ná mijn dochter en heb 4x een miskraam gehad waarvan de laatste begin dit jaar was en ze te laat ontdenkt hadden waardoor mijn baarmoeder helemaal gevuld was met pus en dergelijke dus acute curretage gehad, het kindje was al overleden kort na de eerste echo met 6 weken en pas met 12 weken hebben ze het ondekt, was bijna alles kwijt geweest en dat willen ze nu voorkomen en ik mag nu de eerste tijd iedere 2 weken een echo laten doen
Zo doen wij de vlokkentest omdat ik 50% kans heb mijn chromosoomafwijking door te geven en weet niet wat de uitslag zal zijn en kan je ook nog niet vertellen wat onze keuze dan zal gaan worden, het ligt er allemaal aan, maar wordt goed overlegd met de artsen in het ziekenhuis. Ben er ook erg bang voor maar duim héél erg hard dat alles goed gezond is... Ik ga nu even liggen op de bank want ben hondsmoe...tot later meiden...en...nog steeds niet gerookt
Loveabel, test maar lekker door, ik vind deze al oke Jeetje wat heb jij al veel moeten verduren zeg, pffffff Wel heel rot dat je daardoor nou elke 2 weken mag spieken En hoop ook zo dat de vlokkentest goed gaat uitvallen. Yeah, nog geen gepaf, goed zo !
Moeten jullie ook zoveel plassen? Oh trouwens, heb net zwangerschaps vitaminen gehaald bij de drogist. Zal ik nu eerst de foliumzuur tabletjes opmaken of nu gelijk al overstappen op die andere pietamientjes? Waar overigens ook gewoon foliumzuur in zit.
Wat komt er hier veel informatie lang zeg.Het is bijna niet bij te houden wat wie bezig houdt maar ik zal mijn best gaan doen. Ik heb vadaag mijn huisarts gebelt om te vetellen dat ik zwanger ben,ik moet half dec terugbellen voor een afspraak en een verwijzing naar een verloskundige,maar heb je die eigenlijk wel nodig? Het lijkt me zo bijzonder de eerste echo,nu is het toch allemaal nog een beetje onwerkelijk. Loveable123,:Wat naar allemaal om je daar ook mee bezig te moeten houdenik zal voor je duimen dat de test allemaal goed zullen zijn. Monique27:ik denk dat we het wel eerder zullen vertellen met siterklaas of zo dan is ook iederren bij elkaar vind ik wel leuk.Kerst duurt nog zolang hihi Voor alle dames die stoppen met roken,petje af hoor,het is erg lastig om vol te houden maar je hebt een goede reden. Liefs melissa
haha mijn huisarts weet nog geeneens dat ik zwanger ben. Je hebt geen verwijzing nodig hoor. Ik kreeg het telefoonnummer van de vk van mijn vriendinnetje en heb gelijk gebeld.
Melissa je hebt geen verwijzing nodig voor een verloskundige. Je kan er gewoon eentje naar keuze bellen en dan krijg je een afspraak voor een intake gesprek. Meestal doet een huisarts niets anders dan je feliciteren. Loveable idd jeetje wat een voorgeschiedenis! Wel prettig dat je nu zo in de gaten gehouden wordt! Moeiljk hoor Daan...denk er over na en doe wat je gevoel je in geeft. Ik doe in ieder geval wel de 20 weken screeningsecho. Als er dan iets heel ernstigs uitkomt dan moeten we alsnog een keuze maken.
Zal ik dan maar gewoon gaan bellen,of loop ik dan de huisarts voorbij,als ik nu bel kan ik eerder terecht. Ik ga even googlen of er iemand bij mij in de buurt zit.OOO spannend. Liefs melissa
Juist helemaal niet logisch als je dat via de huisarts doet. De meeste meiden doen dit allemaal lekker zelf hoor. En grote kans dat je lekker eerder kan komen. JeeJ
heb even een vraagje. heb vanmorge de vk gebelt en een afspraak gemaakt voor een intake. nu is het zo dat ze bij m'n vorrige zwangerschap er meteen bij had gezecht dat ik het ziekenhuis kon bellen voor een termijnecho. nu niet wat zeiden ze bij jullie? moet ik alsnog nu gewoon het ziekenhuis bellen? groetjes
Geen idee strana, dit is allemaal erg nieuw voor mij. Een termijnecho? Is dat je eerste echo om te bepalen hoever je bent?
Hallo allemaal. Iedereen bedankt voor de felicitaties. Wij hopen ook heel erg dat het nu allemaal goed gaat komen en dat het op de goede plek zit over anderhalf week kan ik me melden bij de gyn krijg ik gelijk een afspraak mee voor een echo die dan heel snel zal volgen ik denk ook als ik het dan heb gezien en het zit goed dat we dan echt gerustgesteld zijn. Zal ook ff me lijstje geven * Datum waarop je hoogstwaarschijnlijk uitgerekend bent 2augustus * Leeftijd 25 * Hoeveelste kind 1ste * Of je mee doet met moeder voor moeders weet ik nog niet * Ziekenhuis of thuisbevallen thuis * Borstvoeding of flesvoeding flesvoeding Heeft iedereen ook veel kwaaltjes of valt het mee? Ik heb alleen last van me borsten verder niks nog. Liefs Chantal
Hier ook vooral de borsten. Ze worden groot zeg en erg pijnlijk. Ook nog wel krampjes, maar niet zoveel meer als eerst. En de vermoeidheid begint nu te komen. Bedankt voor het invullen, zal het straks gaan toevoegen.
daan78:ja de 1e echo ja... weet ff niet of ik al moet bellen, ben bang dat als ik pas bel na m'n intake dat het nog zolang duurt channes: heb helemaal geen kwaaltjes (even afkloppen)