Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zo daar ben ik weer even. Jullie zijn lekker aan het kletsen vandaag zeg! Gezellig!

Ik denk ook wel dat ik prima zou kunnen rondkomen van 3 dagen werken, maar zou dan mijn leven wel heel erg moeten aanpassen. Daarom vind ik het ook fijn om de komende maanden te kunnen wennen aan een salaris van 32 uur. Dan is de stap terug niet zo heel erg groot.

Wat ik ga doen qua opvang weet ik nog niet. Wij wonen best een eindje van onze familie en vrienden vandaan en hebben moeders die geen auto rijden. Mijn moeder heeft al aangeboden op te willen passen in mijn huis. Ze wil dan ook gelijk helpen met het huishouden in die dagen. Maar ik weet nog niet wat ik daarvan vind. Ze moet dan echt een uur met OV. Maar goed, misschien voor 1 dagje. Mijn schoonmoeder zou dat niet doen, dus dan moet ik onze baby 's ochtends eerst helemaal naar hun woonplaats gaan brengen. Dan denk ik toch dat ik zou kiezen voor dagopvang. Ben er ook erg voor dat kinderen leren spelen en delen etc.

Nog 1 dingetje... voor Ninita... meis ik weet dat ik jou en je vriendje niet ken. Maar ik ken wel dit soort relatie. En als ik dan lees dat hij nu misschien dan weer niet komt vandaag... waarom is zijn tijd belangrijker dan die van jou?! Nu mag jij blijkbaar maar wachten tot meneer wat tijd voor jou kan vrijmaken. Waarom is dat oke?
    Mensen hebben vaak de neiging om de negatieve dingen weg te stoppen want: ik hou zo van hem. Maar denk dat er dan 1 heel belangrijke vraag is: WAAR hou je dan van bij die persoon? Houden van is meestal een kwestie van respect voor elkaar hebben, altijd klaarstaan voor elkaar, emotionele steun hebben aan elkaar en vooral eerlijkheid. Volgens mij ben jij een schat en verdien je al die dingen!
    En in de tussentijd krijg je hier je virtuele knuffels van ons!

X Cindy

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Liz, Youri is 1 jaar en 2 weken oud :D

Cjpt, hoe jij dat verwoord voor/over Ninita daar ben ik het helemaal mee eens!

Channes, heb je de nare brandlucht nog weggekregen? Dat stinkt he, bah

Hihi, wij waren toch laatst allemaal ziek, buikgriep, en nu blijkt dus dat we mijn ouders en broer hebben aangestoken :)
    Die hebben ook platgelegen en ruzie gehad om de wc...
    Ik denk dat Youri iedereen aangestoken heeft want hij geeft alles en iedereen kusjes....

3. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    CJPT, je hebt helemaal gelijk.. Ik heb mezelf ook al zo vaak afgevraagd waarom ik steeds maar blijf wachten op hem maar het antwoord is simpel: ik hou écht van hem. Hij is de liefde van mijn leven. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van hem.
    En hoe jij het zo opschrijft klopt echt helemaal maar in realiteit is het heel moeilijk om die knoop door te hakken. Ik ben daar (nog) niet aan toe. Alleen al het idee dat ik hem kwijt zou kunnen raken maakt me zó vreselijk verdrietig..

Ik heb sowieso echt een pokkedag vandaag. Niet echt iets te doen, heb mijn hele huis al opgeruimd, was gedaan, gestreken.. Ik zal blij zijn als ik volgende week weer lekker kan gaan werken, tenminste wat afleiding. (We hadden allemaal verplicht 2 weken vakantie, was niet mijn keuze geweest).
    Gelukkig is het alweer bijna avond, dadelijk paardjes voeren en dan komt vriendje hopelijk..

4. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mama van youri ik heb de stank er bijna uit gatver wat een lucht bah.
    Vervelend dat je ouders het nu te pakken hebben.

5. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Nou ik heb even gedeeltelijk bijgelezen, het is niet bij te houden eigenlijk...wat word er hier enthousiast geschreven zeg...en volgens mij word het in augustus een behoorlijke baby-boom

Wat me wel opviel zijn toch de vele berichten dat het mis is gegaan. Dat is best ff schrikken. Ik wens jullie allemaal sterkte :cry:

Welkom alle nieuwe zwangeren en van harte gefeliciteerd! :D

Hier alles prima (wel errugg misselijk) En ik moet zeggen dat het met mijn buik al ongewoon hard gaat...Ik mag van de week al op jacht naar positiekleding, want werkelijk geen enkel kledingstuk zit lekker...pfffttt dat word nog wat..ik moet nog zo een heel eind.
    Hebben meer dames dit ook al?

Pfftt wat vind ik het moeilijk om het voor me te houden ...vooral voor mijn kleintjes. Ik wil wachten tot ik de 1e echo gehad heb, en ze dan verassen met het mooie nieuws....ik hoop dat ik het zolang volhou.

Wanneer brengen jullie het naar buiten..?

6. lies1986

lies1986 Lid

1 sep 2008
    53
    0
    0
    hallo ook ik voeg mij hier even toe! ben wel een eind aug mama maar toch:)

7. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    Welkom! ik ook eind augustus hoor. maar augustus is augustus ;)
    inmiddels zijn me krampen weer weg voor vandaag (tenminste dat hoop ik) heb ook geen bloedverlies meer gehad dus ik hoop heel erg dat het idd een adertje was ofzo. ik heb er weer een beetje hoop in.
    wat is t koud he . ik krijg mezelf niet opgewarmd en ga maar voor de 2e keer in bad haha.

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi hoi ik voeg me ook toe had ik volgens mij nog niet gedaan.

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ninita, ik hoop dat je begrijpt dat mijn woorden uit een goed hart komen. Ik begrijp zo goed hoe je je voelt! Ik heb de periode ook gehad dat ik liever in een slechte relatie zat dan alleen te zijn. En dan was ik niet zwanger, dat heb je er dan ook nog even bij!

Ik gun je gewoon heel erg iemand die al die mooie gevoelens met je deelt. Wat er ook tussen jou en hem gebeurt... de grootste liefde in je leven die je ooit zult kennen (al word je 200 jaar oud) groeit nu in je buik. En wat je de komende weken ook te wachten staat, focus je daar op op je slechte dagen. Dan komt je glimlach vast terug. Je gaat een kindje krijgen dat onvoorwaardelijk van jou gaat houden, hoe mooi is dat?! Ik kan niet wachten, jij vast ook niet ;o)

Als je hem nog ziet vanavond, succes, ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het is om hem te zien en niks te zeggen...

Zo ik ga even lekker eten maken. Patatjes en saté, jammie!

Is de uitverkoop trouwens al begonnen? Ik wil wat nieuwe kleren kopen, wat wijdere truitjes en bloesjes zodat je mijn buikje niet zo erg ziet. Ben benieuwd of het lukt, vind het lastig om wat wijdere dingen te gaan dragen en toch nog zakelijk eruit te blijven zien. Ik ben zowiezo erg klein en met wijde dingen zie ik er altijd gelijk uit als een propje. Lastig! Nog meer meiden van 1.58 hier? ;o)

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @cjpt hier zijn bij sommige winkels al uitverkoop, en ja shoppen is altijd leuk en nu helemaal hihi. ik kan me helaas niet aan sluiten bij de 1,58 ben namelijk 1,78.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden, hier ben ik ook weer even!

Als eerste wil ik de meiden bij wie het mis is gegaan, heel veel sterkte wensen.
    Neem alle tijd om dit verlies te verwerken en dan hoop ik dat jullie snel weer zwanger zijn!

Nieuwe zwangeren Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik stop met werken...waarschijnlijk al in april, want dan loopt m'n jaarcontract af. Misschien dat ze het nog wel willen verlengen, maar ik wil daar zelf niet meer werken. Heb het al een tijdje niet meer zo naar m'n zin, en ik wil sowieso stoppen als we een kleine hebben. Gelukkig kan dat financieel gezien ook ;)
    We hebben er ontzettend veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken, en ik wil alles van ons kindje zelf meemaken. Vriendlief werkt 60 tot 80 uur in de week (eigen zaak) en we willen dat ons kindje in elk geval 1 ouder heeft die er altijd is.

Hier trouwens al 2 weken positiebroeken aan...pfff heb me een plofbuik :confused:
    Wel superleuk natuurlijk, maar zelfs mensen die ik niet ken, zien het aan me.
    Boeit me verder niet hoor....ben supertrots op m'n buikje :p

Verder vandaag een blegh-dagje....misselijk en me niet lekker voelen.
    Heb een pan verse groentesoep gemaakt, hopelijk voel ik me straks wat beter ;)

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    hier een 'kleintje' van 1.65

13. hey meiden
    ga morgen of overmorgen ook eens shoppen voor wat positiebroeken , ga dan wel naar de miss etam outlet lekker goedkoop hihi
    bovenkleding is gelukkig niet nodig want ben al "gezet" van mezelf , dus heb alles al wijd dus kan er mooi in groeien .
    ben zelf ook niet erg groot 1.65 maar heb qua lengte niet vaak een probleem, anders maakt mijn schoonmoeder de boel korter erg handig.

dacht dat we vandaag geen forum hadden hahaha

14. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik heb vooral 's avonds na het eten echt een plofbuik, zullen mijn darmen wel zijn die opzwellen of zoiets. Elastiekje om de knoop werkt best goed. Ik heb nog wel zwangerschapskleding van de vorige keer liggen maar die laat ik nog even waar ze zijn.

Ik kan trouwens niet meepraten over klein zijn, ik ben 1.83 :D

Wat doen jullie trouwens met dingen die je krijgt voor de kleine die echt afschuwelijk zijn, wij hebben van mijn schoonmoeder een pakje gekregen in het geel (al niet mijn kleur) met in het midden een slurfje wat loshangt met een olifantenkop erop. Echt afschuwelijk . Vriendlief vind het erg grappig en deelt mijn mening dus niet. Dan is er nog een wiegje in de familie (ook van vriendskant) wat van riet is en op een oud antiek onderstel staat wat erg wankel is, niet ,mijn idee van een mooi bedje maar ja ze (mijn schoonmoeder) heeft nogal een sterk ontwikkelde eigen wil (lees doordrukkenop een ogenschijnlijk lieve manier) Ik kan ook nog kiezen voor een oud grenen bedje, denk dat ik daar maar voor ga dan.

Ik hoop niet dat ze zelf een buggy enzo gaat aanschaffen want dan word ik echt gek.

Vreselijk als het hele gezin ziek ik zeg, hoop dat het hier stilletjes overwaait.

Ninita ik begrijp heel goed wat cjpt bedoeld. Ik denk ook dat de verwerking van het wel of niet willen van deze zwangerschap er niet beter op word als je het zo lang verborgen houdt. Misschien is het voor jou fijner en beter voor je rust dat je meteen weet waar je aan toe bent, hij zal zeker tijd nodig hebben en misschien na een tijdje wel bijdraaien, zeker als hij hoort dat jij dit kindje heel erg graag wilt en ook hebt besloten het te houden. Dan neem jij het initiatief en wacht je niet af wat hij er van zal vinden of wanneer hij er klaar voor is het te horen....
    Je bent samen zwanger geworden en je verdient het dat hij er nu voor je is ook al is hij er misschien niet zo blij mee in eerste instantie.
    Heeeeel veel sterkte wanneer je besluit het hem te vertellen, met wachten bereik je denk ik alleen maar dat hij boos wordt dat je het al die weken verborgen hebt gehouden..

Verder zijn wij erg bezig met de vraag wel of geen prenataal onderzoek. Vriendlief wil alles onderzoeken wat er te onderzoeken valt en wil eigenlijk zoals hij zelf zegt "alles of niets" daarmee bedoeld hij dat hij eigenlijk geen kind wil wat een lichamelijke of verstandelijke afwijking heeft.... ik denk daar toch anders over. Een kindje met down syndroom is niet per definitie niet welkom, maar helaas weet je niet hoe erg de lichamelijke afwijkingen zijn en hoe het verstandelijk gesteld is met zo'n kindje. Moeilijk in ieder geval wel als je er beiden zo verschillend over denkt, we zullen er veel over moeten praten denk ik. Mijn vriend is bang dat hij zich niet kan hechten aan een kind waar duidelijk iets mee aan de hand is. Ik heb daar geen twijfels over bij mezelf dan. Hij heeft vandaag een boek gekocht over prenataal onderzoek en ik heb het bijna uit, erg informatief en geeft een betere beeldvorming dan ik had uit mijn gewone zwangerschapsboek. Het blijkt dat 90 % van de stellen de zwangerschap afbreekt bij ernsitge afwijkingen zoals een open ruggetje en downsyndroom, best veel vind ik.

Nou sorry voor het hele verhaal , helpt wel om even van me af te schrijven. Het fijne is wel dat ik bij mijn laatste zwangerschap steeds het idee had dat er wat mis zou kunnen zijn lichamelijk met het vruchtje, dat bleek ook bij de echo... Nu heb ik dat totaal niet, droomde van de week zelfs dat ik op mijn zij lag in bed met een wolk van een baby in mijn armen, mijn baby! :D :D .

groetjes,
    Nicole

15. goudappeltje

20 okt 2008
    43
    0
    0
    Alle meiden bij wie het misging, heel veel sterkte,
    het is al eerder gezegd, jullie leven in onze nachtmerrie, bah, wat een verdriet!

Ninita,
    het is al erg vaak gezegd,
    het is graag of niet en helaas geld dat ook voor relaties wanneer het maar van één kant komt (wat bij jou zo lijkt) Het lijkt mij dat deze zwangerschap een keerpunt wordt: Je verteld het hem en hij kiest onvoorwaardelijk voor JULLIE! Of je verteld het hem en hij vliegt tegen het plafond en wil een abortus...dan weet jij waar je aan toe bent en zul je echt voor jezelf moeten kiezen.
    Het beetje hoop wat er in je zit om deze relatie te laten werken kan je bevestigd krijgen door eerlijk te zijn, dan komen zijn ware gevoelens naar buiten.
    Moeilijk meid, ik leef met je mee!

Ik zag hier al mensen over positiebroeken,
    het lijkt me heerlijk, ik ben (of liever gezegd WAS) gezegend met een platte buik en smalle taille...pffft, al mijn kleding is daar op gericht, alles getailleerd en lage broeken...niets zit lekker...
    Toch maar eens shoppen!

Meiden die morgen een echo hebben: Veel plezier! We gaan nu de zekerheid tegemoed moeten we maar denken (spreekt deze onzekere trut)

x

16. goudappeltje

20 okt 2008
    43
    0
    0
    Ow ja, prenataal onderzoek,
    erg moeilijk, als je dit wilt moet je ook vantevoren bedenken wat je wilt wanneer blijkt dat iets niet goed is, of goed lijkt.

Het moeilijke hierin vind ik dat het vaak een kansberekening is waarbij je nooit weet of het vruchtje wat je aborteerd misschien wel gezond was...stel dat je daarna nooit meer zwanger wordt...dat soort dingen spoken ook door mijn hoofd.

Manlief wil geen prenataal onderzoek maar is opgegroeid met veel verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen en volwassenen door zijn moeder die in die beroepsgroep werkt. Dat scheelt een hoop, zijn moeder deelt zijn mening. Doordat het voor mij een onbekende wereld is vind ik het lastig maar ik denk niet dat ik het wil...Ga het wel bespreken met de VLOS...

Pittig onderwerp ook omdat je een scheidingslijn gaat trekken tussen welke afwijkingen welkom zijn en welke niet, dat klinkt waanzinnig verwent en helaas is de techniek dusdanig dat je voor zo een keuze kan komen te staan...moeilijk!
    x

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hallo meiden,

Heb weer een eind bij kunnen lezen. Morgen ga ik proberen naar de huisarts te kunnen, want ook al heb ik geen roze afscheiding meer, het blijft wel bruin. Wellicht mag ik iets eerder een echo dan met de 7 weken... Maar wat is het eng zo.

18. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hoi meiden!

Wat een onzekere tijd hè! Getver, was het wat dat betreft maar vast augustus he?
    Meiden met een echo deze week, veel succes en vooral plezier met het bewonderen van jullie wondertjes!

@Aaaaargh, naam kwijt: jij bent ook al zo snel weer "bevrucht"hihi....wel bijzonder hè. Kben wel heel benieuwd hoe deze zwangerschap gaat verlopen. Met Melanie in mn buik was het heel zwaar en toen hadden we ook nog die hittegolf, pffff......

Wij doen wel een 20-weken-echo. We gaan niet voor de vlokkentest of iets dergelijks. De reden van het wel doen van de 20-weken-echo is dat wanneer ons kindje bijvoorbeeld wel wat heeft met zijn niertjes of hart of wat dan ook, en dat heeft gelijk na de geboorte medische hulp nodig....dan weten we dat al vast en kunnen wij en de gyneacoloog er rekening mee houden. het is voor ons niet een manier om te kijken of ons beebje wel helemaal "gezond" is, want dat maakt ons verder niet uit, we zijn er hoe dan ook gek mee en we houden er al zo veel van!

Liefs Vera

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @MamavanYouri,
    Balen zeg dat je zo misselijk bent. Hopelijk is het snel weer een beetje over.
    En wat betreft die namen van Hyves: ik heb ze hier opgeschreven en de forumnamen erachter. Als je interesse hebt wil ik het wel PBén.
    Ik hoor het wel.
    Misschien helpt het om iedereen een beetje uit elkaar te houden :)

@Daan,
    Nou geef mij maar de zomer. Brrrrrrrrrrr. Zeker nu ik zwanger ben heb ik het zo koud.... een t-shirt met lange mouwen een veste een een fleecetrui en om nou te zeggen ... ik heb het warm... nee. Straks lekker ingenesteld in bed, elektrische deken aan en dan lukt het denk ik wel.
    Vanmiddag hebben we nog wel een stukje gewandeld. Wel dapper van mij he?

@cjpt,
    Ik ben van plan om 3 dagen te blijven werken, op maandag, domderdag en vrijdag. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel uren dat dit zijn (onderwijs he). Mijn man blijft full-time werken. Hij gaat carriere maken. :)
    Ik denk dat het financieel dan wel moet lukken allemaal. En zo niet.... dan toch :)

@elina joan,
    Welokm hier en fijn dat je al snel een echo hebt dan. Hopelijk is alles goed!

@bos,
    Over de kinderopvang:
    Als ik 3 dagen ga weken dan gaat de baby 2 dagen naar een kinderdagverblijf in de buurt van de school waar ik werk en 1 dag naar mijn moeder zolang het nog een klein kindje is. Als hij/zij wat groter is misschien 3 dagen naar de opvang.
    Hoe wil jij het gaan doen?

@Nicolletje,
    Wat een bericht.... is het bij dat ene stipje gebleven? Ik hoop het voor je! Ik heb hier ook wel last van krampjes enzo.
    Gelukkig lees ik hier net op het forum dat meerdere meiden dat hebben en dat het erbij schijnt te horen.

@Ninita,
    Zo... dinsdag al een echo. Leuk hoor!
    Het moment om het je vriend te vertellen komt vanzelf. Wel lastig allemaal voor je!

@Lies, Welkom hier en gefeliciteerd! Ik ben ook eind augustus uitgerekend, de 28e als het goed is!

@Noa, ook welkom hier!

Ik heb positiebroeken van mijn zus gekregen, dus die kan ik sowieso aan. Natuurlijk ga ik ook nog shoppen voor wat nieuws he. Volgens mij is de uitverkoop al begonnen, dus ik ga dinsdag maar eens een kijkje nemen.

Hahaha, Nicolioo, het is wat he, dat sommige mensen je dingen geven en dan nog spuuglelijk ook. Ik denk dan altijd: waarom denken die mensen dat dit mijn smaak is?
    Mijn schoonmoeder denkt dat ik helemaal weg ben van Winnie the Pooh, maar hoe ze daar nu bij komt....? Geen idee. Ik denk dat ik het pakje wat ik gekregen heb gewoon 1x aanvrut, foto maak en dan weer uit.
    Kan ik de foto mooi mailen :D
    Bij ons zijn er twee familiewiegjes in omloop, een van mijn familie en een van mijn mans familie. Maar ik vind dat ik mag kiezen. Dus dat is makkelijk he :) Die ene is van rotan en die andere van kersenhout. Die van rotan staat veel mooier in ons babykamertje, dus de keuze is snel gemaakt.

Zo, weer helemaal bij :)

Fijne avond verder!

Groetjes, Hanna

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    noa en lies gefeliciteerd en welkom hier..

hanna ik weet het nog niet...waarschijnlijk 1 dag naar mijn schoonmoeder. weet niet of mijn moeder ook 1 dag wil oppassen zo ja dan zie ook 1 dag...maar misschien wil ze maar 1 dag in de twee weken oppassen (heeft zelf ook haar werk enzo) en dan doe ik mijn moeder en schoonmoeder om en om (weken dan) en 1 dag naar het dagverblijf....
    moet het er nog even goed met mijn moeder over hebben... zijn de wachtlijsten bij jullie op het dagverblijf in de buurt ook zo lang? bij ons is het ontzettend druk (weet ik toevallig omdat ik er zelf werk)

Deel Deze Pagina