dankjewel voor alle reactie die ik krijg, ik wist niet eens dat het bestond dat je gewoon helemaal niet zover bent als je denk en dat de vk niet eens kan zie hoeveel weken ik ben... iik bedoel ik ben 26 okt voor het laatst ongi geweest en we hebben HET alleen op 5 november gedaan en meer niet dus dan ga je er toch vanuit dat je al 9 weken bent... liefs jantine
jeetje meiden, wat een onzekerheden allemaal. vreselijk. wat me opvalt is dat iedereen zo rond de 7 weken een echo krijgt. ik mag pas 26 jan naar de vk,(dan ben ik 10 weken) en dan krijgen we alleen het hartje te horen! wou dat ik al zo vroeg mocht, hoe zit het bij jullie nu met de kwaaltjes>>?
ja ze meten aan de groote van het kindje hoe ver je bent. Want de eerste 12? weken schijnen alle kindjes hetzelfde te groeien. Bij mijn echo hebben ze mij ook 4 dagen teruggezet, maar ik doe niet mee aan die onzin hihi. Ik wacht gewoon tot de 12 weken echo, dan kunnen ze het beter zien. Zei ze zelf ook. Pas als het verschil tussen je eigen datum en die van de echo 7 dagen of meer verschillen passen ze een correctie toe.
Jantine wat vreselijk die onzekerheid! Ik hoop voor je dat er straks een mooi kindje te zien is. Is er iemand die je nu thuis kan helpen? Hier eigenlijk helemaal geen kwaaltjes, de zere boobs worden langzaam minder gevoelig, misselijk al een paar dagen niet meer geweest. Alleen wel moe, maar als het zo blijft teken ik er voor!
Ik moet zeggen dat ik me ook goed voel. Weinig kwaaltjes. Net als wup, teken ik er ook voor als het zo blijft.
Hey meiden Jantina: ik Hoop van harte dat het goed gaat komen met jullie frummeltje! Ninita: Jij ook veel succes morgen.Tjonge alleen meis dat is nog al wat! Verder gaat het hier redelijk. Goed weekend gehad (lees minder misselijk ) en ik ben vandaag wezen bloedprikken AUW! Ik ben echt een schijterd, maar ik heb er goed doorheen geslagen haha! Het ging net over het terug zetten van je zwangerschap. Dat was bij mij dus ook. Ik kreeg een (cadeau)echo tijdens de echo van mijn vriendin en werd toen op 7 weken en 1 dag gezet. Terwijl ik toen 7 weken 6 dagen was. Nu heb ik vorige week woensdag de eerste officiele echo gehad en toen zette ze me op 8 weken en 2 dagen en ik was toen 8 weken en 4 dagen. Ik mag nu volgende week dinsdag nog een keertje en dan stellen ze de termijn officieel vast. Ik was afgelopen dinsdag namelijk een beetje vroeg in de zwangerschap voor een echo dus moest ik maar een keer terug komen. Vond ik geen probleem. Qua echo's tref ik het wel deze keer! Nou meiden tot snel weer liefs
He meiden, Kom me even melden uit het koude Brabant! Lees trouwens dat meer juffen hier schrijven LEUK. Zelf juf van groep 8 op de basisschool. Gezellig druk . Kan ook niet wachten tot ik het de kinderen kan gaan vertellen. Lijkt me zo leuk. Wil alleen wel even wachten. De vorige keer is het ook nog zo laat misgegaan... Janita, wat een verhaal! Ben flink voor je aan het duimen [-o< Ninita, hij is niet geweest . Heb je nog wel een afpsraak staan? Succes morgen bij de echo. Schijndelsvolk: en hoe zag jullie tweede beepje eruit? Daan, dankjewel voor het bijwerken van de lijst. Is het misschien een idee om de meiden bij wie het mis is gegaan ook een hoekje te geven, zodat ze niet vergeten worden. Bij de mei-mama's hadden ze ook zoiets en toen het bij mij misging vond ik dat wel fijn. Miekiepluis, succes met de rapporten, ben zelf met de schooladviezen bezig en al die mensen altijd maar roepen: "Jullie hebben zoveel vakantie!" . Ze zouden eens bij ons moeten komen kijken in de vakantie... Hier verder alles goed. Weinig kwaaltjes, alleen gevoelige (.)(.). Hoop zo dat de 12 weken snel voorbij zijn. Het is de vorige keer nog heel laat misgegaan. Ook al goede echo gehad en daarom ben ik nu toch wel wat angstig. Maar de pos gevoelens overheersen hoor . Maar het liefst zou ik de kalender een duwtje willen geven richting februari 2009 Liefs Elke
Elke, wij hebben dat wel geopperd heel in het begin, maar toen waren er een paar meiden voor wie dat niet echt hoefde en heb ik het er eerlijk gezegd maar bij gelaten. Tis ook zo moeilijk pfff. Ik weet niet hoe er nu over gedacht wordt.. Ik hoop idd dat die 12 weken grens maar snel bereikt mag worden voor iedereen. Ik zie dat het bij jou idd echt op het laatst nog was, jemig, daar hou je dan toch geen rekening mee.
Zooo..jeetje wat een werk om terug te lezen! hihi. Moet toch maar eens vaker komen kijken hoor. Word wel een beetje verdrietig van al die meiden waar het is misgegaan. Zijn er zoveel. Pfff...maar zijn ook wel veel zwangeren moet ik zeggen. Ik wil de meiden waarbi het mis is gegaan heel veel sterkte wensen... Vandaag heb ik hier een beetje een raar gevoel. Mijn vorige zwangerschap ging vandaag mis. Oftewel het hartje stopte er toen mee met 8 weken en 3 dagen. Vreemd hoor. Morgen kwamen we eracher. Dus met 8 weken en 4 dagen hadden we toen de echo. Nu moet ik een weekje langer wachten. Vind ik prima. Ben ik die termijn tenminste voorbij. Verder gaat het eigenlijk heel goed. Af en toe wat misselijk en wat moe...maar verder niets te klagen... Ik kom snel weer lezen en reageren hoor! Maar nu ga ik weer snel... Doei
Als dat eens kon. Van mij mag het ook heel snel februari zijn maar aan de andere kant is dat over een goede maand al! Maandag weer werken, dan vliegen de weken altijd voorbij. Sorry even naam kwijt, ik vind het raar dat ze geen termijn konden bepalen vanaf de echo. Ik moet morgen en dan ben ik tussen de 6 en 7 weken en ik mocht juist eerder komen zodat ze kunnen bepalen hoe ver ik ben. Hier ook weinig kwaaltjes afgezien van een beetje gevoelige boobs en moeheid. Ik heb trouwens wel 's nachts ijskoude voeten die ik met geen mogelijkheid warm krijg, een soort van spierpijn in mijn onderbenen en een slapend/trekkend gevoel in mijn onderbenen. Heel vervelend want ik word daar steeds wakker van en kan niet lekker liggen. Maar het is voor een goed doel! Morgenavond zou vriendje nou komen. Ben benieuwd.. Ik reken er al niet eens meer op want dan zit ik me er nu al 2 dagen op te verheugen en dan gaat het dadelijk weeeer niet door. Maar hopelijk zit ik morgen rond deze tijd op een enorme roze wolk en dan kan het me denk ik weinig schelen of hij nu komt of niet!
Goeiemiddag, Jantine, dat is ff schrikken zeg... Wat raar dan he dat je zoveel korter zwanger blijkt te zijn... vooral als je precies weet wanneer je het gedaan hebt etc. En dan ook nog 2 weken wachten... Ik zal ook voor je duimen hoor! En over het niet tillen en bukken, heb je gezegd dat je een zoon hebt? En zei ze daar dan niks over? Want dat lukt toch niet met zo'n kleintje, dan moet je constant tillen en bukken Schijndelsvolk, hoe was de echo? Ninita, balen dat ie niet is gekomen gister En morgen alleen naar de echo... Niet leuk he, maarja als het niet anders kan... Ik moet volgende week ook alleen, vriend kan niet zo vaak vrij pakken steeds maar gelukkig bood mijn schoonzusje aan om met me te gaan Even denken... Wat heb ik nog gelezen... Over het terugzetten, ik werd ook 2 dagen teruggezet (is gelukkig niet veel) maar ik houd gewoon mijn eigen datum aan voorlopig. Bij de volgende echo (meestal rond 12 weken) kunnen ze de termijn beter bepalen. Verder eigenlijk geen nieuws... Hard gewerkt vandaag, bah.
Heb ook al echo gehad met 7.2 weken maar ze zei dat het nog te vroeg was om echt de termijn te bepalen (wel ongeveer) 9 januari (dan ben ik 10 weken) heb ik de termijnecho. Succes morgen Ninita! (ben ook alleen geweest trouwens, om andere reden dan jij maar toch, je kan het, is heel leuk)
Janita, heel veel sterkte meid en hoop dat je over 2 weken een goede echo heb Hoi meiden ik spring er weer gewoon in, ga niet meer op alles reageren, sorry Wij hebben een paar *piep* dagen achter de rug, jeetje wat was het lang geleden dat ik zo ziek ben geweest. En dan ook hubbie nog eens en zaterdagavond ook nog Mirthe, toen wist ik echt even niet meer waar ik het zoeken moest. Gelukkig is Mirthe weer helemaal beter en knappen wij ook weer op, ben wel nog misselijk maar volgens mij is dit weer mijn gewone zwangerschapsmisselijkheid Ga weer proberen vanaf vandaag alles te volgen.
Over dat terugzetten....als je nog maar vroeg in zwangerschap zit en de echoscopiste zet de lijn om te meten net 1 cm/mm anders neer dan scheelt het zo een paar dagen! Vanaf 10/12 weken is dat veel nauwkeuriger te zien.
hey allemaal, Ik ga zo alles teruglezen wat ik heb gemist (35 pagina's!) en dan zal ik ook reageren, voor nu wil ik alleen even zeggen dat: - vanavond voor het eerst naar de verloskundige! - 10 minuten geleden hebben we een overeenkomst bereikt met de eigenaar van de pisanoflat! met een beetje mazzel zijn wij vanaf 10 feb de nieuwe eigenaar! ik sta helemaal te shaken! groetjes Marieke
Lieff, ik zit bij Gerrie van de Haar in zevenhuizen (bij casa bonita) Wil je wel even haar contactgegevens pb-en als je wil. Tis een heel fijne vrouw. Ze doet het samen met nog iemand en heeft ook een praktijk in Uchgelen.
Hey, ik las het goede nieuws net ook al in het Nod forum. Wat geweldig meid! Supergaaf. Enne, veel plezier vanavond bij de vk.
Jantina, jeetje wat een verhaal, maar nog erger, wat een onzekerheid. Weet inderdaad niet of je zover terug gezet kan worden ed. Ben zelf vorige zwangerschap een week terug gezet, maar dat is misschien niet vergelijkbaar. Conijn, jeetje wat leuk joh zoveel echo's! Ben jaloers Kanela, dubbel gevoel voor jou dus vandaag en morgen. Raar of niet? Hoop dat je een beetje afleiding hebt. En het gaat vast goed deze keer! Vind niet dat er nog meer mama's mogen afvallen hoor! Ninita, hoop dat je morgen een goede echo hebt. Je komt het vast snel melden! En vriendje...laat hem lekker! Mag niet oordelen, maar je komt over als een super lieve meid, alleen word je zo niet behandeld. Terug zetten. Jeetje, ik lees dat er wel meerdere mama's zijn die terug mogen komen om een beter termijn te kunnen bepalen. Vorige zwangerschap werd ik ook fors terug gezet en was toen iets volgens hun iets van 6 weken en 3 dagen maar dat werd niet overnieuw gedaan. Zou het juist wel logisch vinden als er een paar berekingen werden gemaakt. Het was toen bij mij zo klein dat ze het ook slecht konden inschatten, hmm...raar. Marieke, wat gaaf! Gefeliciteerd met je huisje! Daan, ja ik hoor meer goede verhalen over Gerrie. Ik zit bij Ezra. Vorige keer zat ik daar ook, en ben super tevreden ook over ze.