mijn lijstje zal ik dat ook gelijk maar eventjes invullen Datum waarop je hoogstwaarschijnlijk uitgerekend bent 7 augustus 09 * Leeftijd: 26 * Hoeveelste kind: nummero 1 * Of je mee doet met moeder voor moeders: ben er nog over aan het nadenken * Ziekenhuis of thuisbevallen wie wil dat nou niet thuis vanzelf * Borstvoeding of flesvoeding als het lukt borstvoeding dat was het dan
Strana nee ik heb verder niks ben vannacht wel ff heel erg beroerd geweest maar ben ook gewoon weer in slaap gevallen en vanmorgen werd ik normaal weer wakker ik hoop dat het zo blijft. Ga nu ff naar kijkles zwemmen van nichtje en neefje. Tot straks Liefs Chantal
Hallo allemaal, Allereerst alle nieuwe aug mama's: gefeliciteerd! Ik ga jullie echt niet bijhouden hoor op deze manier haha. Dus ik hoop dat ik zo af en toe eens een beetje mag meekletsen. Ik werk nog 3,5 dag en mijn mannetje vraagt een hoop van mij. Ik blijf bij vlagen misselijk, maar kan wel eten. De krampjes zijn er nog wel, maar toch wel wat minder. Ik moet dus 19 december naar de vlos en ik dacht eerst: wow wat snel en nu denk ik: pppfffff wat duurt dat nog lang! Daarom ben ik ook niet zo actief hier. IK wil dat de dagen snel voorbij gaan haha! en als je telkens hier kijkt schiet het echt helemaal niet op. Op 19 december heb ik nog geen echo, dat zal wel in die week daarna zijn! Ik hoop voor kerst. Kerst is wel een mooi moment om het te vertellen! Nou een dikke knuffel allemaal en ik spreek jullie snel! @ daan wil jij in het lijstje mij op MVM op ? zetten? liefs
Tjonge..ben ik al een heel eind op dreef met mijn verhaaltje gooit mijn laptop me duruit! Dus poging 2! Ik doe mijn best om te reageren op iedereen, maar ik moet eerlijk toegeven dat dat vast niet gaat lukken... Ik zag dat iemand vroeg of die nu zwangerschapspilletjes moest gaan slikken, maar ik was gisteren bij mevrouw Etos ( degene die er verstand van heeft, en niet een 'gewone' etos-mevrouw..zonder denigrerend over te komen..) en die zei dat ik mijn doosje met "Zwanger worden"-pillen gewoon kon opmaken, omdat in deze pillen juist dingen zitten die nu goed zijn. Dus foliumzuur, maar ook vitamine B12 ( 1200 % ADH.. ) wat miskramen eventueel zou kunnen voorkomen. Dus ik slik gewoon nog 3 weken deze pillen, en dan stap ik over naar de "Zwanger zijn"pillen. Heb al wel buikbalsem, en borstcreme gekocht...je kunt niet vroeg genoeg beginnen! Moet wel zeggen dat ik mezelf wel een beetje ga temperen wat betreft het forum, vind jullie reuze lief, maar kan aan niks anders denken dan aan de kleine kruimel...En er komt dus niet echt iets zinvols uit mijn handen.. Dus ik lees wel mee, maar zal niet altijd reageren! Probeer wel elke dag even iets te krabbelen hoor! Dag lieve meiden, blijf positief en geniet! Liefs, Pluis
Daan,Ik moet wel iets vaker plassen ja, maar misschien ook omdat ik nog steeds stiekum broekgluur. Ik wist niet eens dat er nog iets was voor na het folium, hi hi Maak gewoon mijn potje leeg en daarna heb ik vorige keer niets gedaan Melissa, ik zou gewoon gaan bellen hoor. Als je pas half dec je verwijzing krijgt dat is weer paar weken verder. Toen ik vanmorgen belde waren ze blij dat ik zo vroeg al belde, konden ze me beter inplannen. Strana, hier ook alleen het intakegesprek afgesproken, verder niets te horen gekregen. Maar een termijnecho doen ze toch alleen als je niet precies weet hoe ver je bent? Vandaag een goede dag, bijna geen kwaaltjes. Merk alleen dat als ik buk of te vlug opsta ik duizelig ben en raar gevoel in mijn hoofd, zal wel iets met bloeddruk te maken hebben. Voel wel af en toe een steekje of krampje (vooral in de liezen) maar dat is niet erg. Wel beginnen mijn tepels zeer te doen, fijn als je kleine meid op schoot kruipt
Meisjes, mijn MvM avontuur is begonnen. Vanaf volgende week donderdag mag ik gaan piesen in een opvang kan. YaY Cool Ik heb een heel mooi testje (zie album). Een 9 maanden tijdschrift, een zwangerschapskalender en ik krijg een dvd en een fotolijstje voor de eerste echo. Tijdens het gesprek was ik zo zenuwachtig dat ik, terwijl ze zat te praten, in het kaartje met de test keek. Zo bang was ik dat de streep zou verdwijnen. Toen kreeg ik van haar een extra test om over een paar weken weer te doen. (of krijgt iedereen dat? Embarassed ) Lief toch? En het lijkt wel of ik me nu pas echt besef dat ik zwanger ben. Ben heerlijk emo nu. Zo en nu ga ik even de lijst aanpassen. Knuffels **edit: heb de gegevens bijgewerkt. Conijn heb er ook bijgezet dat jij aan MvM mee wil gaan doen. Als het goed is ben ik niets vergeten. Zo wel, dan hoor ik het wel**
Sjeemieneeeee! Ik heb even een dag hard gewerkt en ik kom weer kijken, zijn er alweer 5 pagina's bijgekomen! Ik las dat meer meiden zich nu druk beginnen te maken of ze wel alles bij kunnen houden (ben ik gelukkig niet de enige hahaha) en of ze wel op iedereen kunnen reageren. Nou dat kan ik iig niet maar hoeft ook niet toch?! Even denken wat ik ook alweer allemaal wou zeggen.... Oja Miekie ik wou even zeggen dat ik het superknap van je vind dat je over je eetproblemen heen bent gekomen, echt respect! En dat ik het geweldig vind dat je lichaam het gewoon weer 'doet' en je nu lekker zwanger bent, je mag heel trots zijn op jezelf! Ik ben zelf ook nogal gezond-eten-minded (euh... behalve die frietjes van gisteren dan maar uitzonderingen bevestigen de regel toch?) maar ik behoor (helaas) niet tot de slankste der dietisten, ben ook maar een opdondertje van 1 meter 60 Maar als we nu maar gewoon aan ons brood, fruit, groente en melk denken dan komt alles goed! Nog even over de pitamientjes, (en dan zal ik jullie niet meer lastig vallen met mijn vakkennis, ik lijk wel een goeroe bah ) maar als je eenmaal zwanger bent dan is alleen foliumzuur niet meer genoeg! Dan moet je over op een totaal-tablet speciaal voor zwangeren, ook daar zit de foliumzuur volop in, maar ook nog andere van a tot z die je allemaal nodig hebt. Echt! Ik heb vandaag maar weinig klachtjes vind ik... en daar kan ik spontaan onzeker van worden! Ben nog niet misselijk geweest vandaag (rot zeg...) en geen krampjes. Borsten doen wel nog zeer... gelukkig maar. Morgen heb ik vrij en ik denk dat ik nog wat goedkope testjes ga halen bij de kruidvat. Man gaat me echt uitlachen denk ik, kan me niet schelen Echo: ik heb 18 dec de eerste afspr bij de vk en krijg dan ook meteen een echo. Dan ben ik 8 weken. Dan weer met 12 weken en 26/28 weken. En 20 weken natuurlijk maar die moet geloof ik in een ziekenhuis ipv bij de vk zelf. Sow, dat was een heel verhaal. Lekker naar huis! Liefs, Liefie
Oja toch nog wat vergeten! Hartelijk welkom aan alle nieuwen van vandaag en GEFELICITEERD! En voor de rook-stoppers: bravo en ga zo door!
heey dames.. ik kom me hier ook maar melden! we hebben de 15e onze 1e echo.. en dan kunnen we zien of het er 1 of 2 zijn en er al iets te horen is.. erg spannend.. ik heb nog wel last van beetje zeurende pijn in mn baarmoeder is vast normaal toch?! verder alles heel goed.. ik denk dat we 4 aug ongeveer zijn uitgerekend! spannend! succes allemaal!
Niekster van harte gefeliciteerd meid. Het is je gegunt. En dan ben ik weer blij dat ik aan MvM mee doe. Ja die zeurende pijn is normaal. Blijf je denk ik ook wel even last van houden. Tenminste, bij mij is het nog niet (helemaal) weg.
He Niekster, gefeliciteerd zeg! Wauw! Liefie, dank je wel voor je lieve reactie! En er was nog iemand, ik geloof Monique ( maar als het iemand anders was, sorry! ) die ook zo lief reageerde! ik ben ook reuze trots op mezelf hoor! En sinds zondag nog trotser, want ik kan ook zwanger worden! Ik heb mijn lijf dus niet verpest! Hoei! vanavond zijn de krampen wat sterke, maar verder nog steeds geen klachten...hoe vervelend..hihi! Zoals Liefie schreef..'rot'. Morgen ga ik alweer de 6e week in, lekker is dat idee! Nog maar 4 weken te gaan tot de echo! Ga morgen een afspraak voor de eerste echo, dat mag van mijn verloskundige! Dus dat doen we dan maar! Meiden, fijne avond! Liefs, Pluis
ja hoor hier ook zeurende pijn onderin m'n buik. en dan nog steeds wat bloedverlies, maakt me echt heel onzeker. jaren kijk je uit naar een positieve test, en dan heb je die en kan je er nog niet van genieten. ik weet niet meer wie het vroeg maar idd ik ben zwanger d.m.v eiceldonatie van mijn vriendin. bij vruchtbaarheidsbehandelingen heb ik een eigen topic waar mijn hele verhaal in staat. ( lisa's ivf met eiceldonatie) hey niekster gezellig dat je er ook bent. mag ik vragen hoe jij aan je uitgerekende datum komt? want jij had een dag eerder als ons de punctie. ik zondag 9 nov. en dan 2 weken later ben je 4 weken zwanger toch? ik kom dan op 2 aug. uit.
Niekster, van harte gefeliciteerd! Lisa, oh ik zou ook mega onzeker zijn door dat bruinverlies... Maar zolang het bruin blijft en je geen krampen krijgt zit het wel goed. Je hoort het vaker he... Ik duim iig hard voor je! Dit is echt bizar: We waren net ff bij mijn schoonzus en ik zei dat ik de 16e om 9.40uur bij de vk moest zijn voor een echo. Zegt zei oh dan moeten wij ook die dag. Maar om 9.30uur! Echt geweldig hihi zijn we na elkaar aan de beurt! Vind het echt toevallig.. Kunnen we samen afrijden Pff moet nog zoveel doen voordat we kunnen gaan... Maar nu eerst ff can't buy me love kijken Daan, hier ook vaker plassen maar niet extreem, kan me herinneren dat het erger is geweest... En vandaag ook geen krampen, pijntjes, misselijkheid gehad
Daan, ahh wat lief van die extra test! MvM heeft mij nog steeds niet gebeld En morgen of zaterdag neem ik mijn telefoon niet op (belgisch netwerk)... dus het word pas volgende week *Edit* heb nog eens het aanmeldforumulier ingevuld op de site.. Misschien heb ik wel iets verkeerd gedaan vorige keer... Tot snel! En niet teveel kletsen dit weekend he 8)
Miekiepluis, gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en komen wanneer het jou uitkomt Daan, yeah ook gelukkig daar een streepje. Nou succes met je gepis Liefie, je komt gewoon wanneer jij kan he. En bedankt voor je tip over de vitaminen na het foliumzuur, dat wist ik dus niet, ga het nou wel doen Juist die vakkennis hier delen hoor, alleen maar prettig Niekster, gefeliciteerd meid en welkom We zijn op dezelfde dag uitgerekend! En die zeurende pijn in je baarmoeder is idd normaal Lisa, dat klinkt bijzonder ga dadelijk je verhaal eens even opzoeken Volgens mij is het vandaag voor veel dames een goede dag geweest. Zouden de kruimels dat hebben afgesproken, hi hi Vandaag laten we de mama's eens met rust. Hier ook niets te mopperen vandaag
Lisa, heb net je verhaal gelezen. Jeetje meid jij heb al heel wat achter de rug. Wat een top vriendin heb jij zeg! Nou ga ik ook heel hard duimen dat het bruin verdwijnt en dat je lekker mag gaan genieten.