mvk gefelciteerd en welkom hier... telkens als ik denk dat het wel een beetje klaar is met nieuwe zwangeren komen er weer nieuwe bij...gezellig hoor...
oh jongens! Eh...meisjes...hihi! Ik heb net even een stukje mee zitten lezen op het december 2008 mama's! Dat voelt nog zo ver van mijn bed-showig! Allemaal termen die ik nog helemaal niet ken, het consternatiebureau ( ipv. consultatiebureau, vond ik erg goed gevonden...) die zegt dat ze gewoon moeten doorgaan met borstvoeding terwijl het heel zeer doet! Poeh! Ben blij dat je toch gewoon 9 maanden kunt wennen aan het idee! Heb nog steeds mijn eten binnen, dat is dan aan de ene kant wel fijn, maar aan de andere kant denk ik..."Ieks, het zal toch wel goed zijn?"..Heb een beetje een onzeker dagje vandaag, sorry! Heb wel zo'n weeeig gevoel dat het zo halverwege mijn keel hangt ( sorry voor de details...) maar verder niks.. Maar goed, wel weer de hele dag krampen, dus dat is voor mij goed. Meiden, tot morgen! Liefs, Pluis P.s. Daan, inderdaad, het was reuze druk ja..Net toevallig een belletje van 1 van de ouders van wie hun kind een gebroken pols had en die ik heb verbonden. Dat ze zoveel hadden gehad aan mijn rust en adequate manier van handelen... Nou, dat is dan toch wel fijn...
@schijndelsvolk: Ik denk dat je gewoon heel veel hormonen hebt, en daarom al heel vroeg positief testte. De test van MvM heeft altijd best wel wat hormonen nodig. Probeer een beetje te ontspannen, want wat ik zo lees is alleen maar positief. Maar je bent alleen een weekje langer zwanger straks... @mamavanyouri: Ik las dat jij ook wat last had gehad van iets bloedverlies? Wanneer begon dat? En wanneer hield het op? Ik ben net iets later ingestroomt om dat te weten... Maar nu ik het zelf meemaak ben ik erg nieuwsgierig.
En nu vergeet ik dus mijn vraag...Tjonge.. Ik lees dus veel verhalen over dat kraamzorgers/verloskundigen erg pushie kunnen zijn wat betreft borstvoeding. En ik ben daar heel stellig in, ik wil dat echt NIET! Zoals ik eerder schreef ( tig berichten terug...) heb ik anorexia gehad en waren mijn borsten echt 1 van mijn grootste dingen waar ik toen van walgde ( heb maar cup c, dus netjes denk ik...). Die walging is nu heus over, maar ik heb gewoon niks met die dingen en om wel borstvoeding te geven, daar voel ik me nu al zo ontzettend ongemakkelijk bij! Raak daar bijna van in paniek! Erg hè, om je daar nu al zo druk om te maken... Maar nu vroeg ik me af of meiden hier al enige ervaring mee hebben, die bijvoorbeeld ook geen borstvoeding wilden geven en dit ook kenbaar hebben gemaakt? Hoe er dan op werd gereageerd? Dank jullie wel alvast! Liefs, Pluis
Melisa, ik had het toen ik buikgriep had... Maar dat was waarschijnlijk een gesprongen vaatje, want na 3x afvegen was het weg (gelukkig) Ik was meteen in paniek want mijn vorige miskramen begonnen ook op die manier... Miekie, ja er gaat nog een wereld voor je open straks
Hey dames, Lees dat er bij twee van ons toch wat onzekerheden zijn betreffende de echo, heb helaas niet alles gelezen maar in ieder geval heel veel succes. Sweepy, gefeliciteerd met de tweeling, moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er even bij moest slikken. Mijn verleden speelt me dan even parten maar het is je heel erg gegund. Moest er vanochtend nog aan denken dat het toch wel heel bijzonder is om twee kindjes in je buik te voelen trappelen! Verder hier alles goed, had met de kerst heel veel last van misselijk heid en tweede kerstdag was het in de middag ineens over. Tot gisteren helemaal niets meer dus was al heel erg bezorgd en dacht ga vanochtend de dokter maar eens bellen of ik niet een extra echo kan krijgen. Maar gelukkig werd ik vanochtend hondsberoerd wakker.........Zo slecht is dat dus ook nog niet. Nu heb ik weer spijt dat ik niet lekker genoten heb van die twee dagen dat ik me heerlijk voelde maar dat ik enorm heb zitten stressen! Herkend iemand dit ook?
Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat het toch wel mee zal vallen... Tenminste dat hoop ik toch Iedereen maakt toch voor zichzelf de keuze of ze bv of fv willen geven en die keuze moet gerespecteerd worden. Juist door kraamverzorgers/verloskundigen. Dus zou het erg vinden als dit niet gebeurd...
mama van youri---> hoelang heeft het geduurd als ik vragen mag dat afvegen van bloed, totdat je toen een miskraam kreeg zit nu ook te shaken omdat ik nog steeds met afvegen bloed/bruin bloed heb....en had je toen ook een echo gehad toen? sorry voor de vele vragen... liefs jantine
Pluis ik wilde ook absoluut geen borstvoeding geven maar er is nooit een probleem geweest hoor. Bij de vk zullen ze het al snel gaan vragen....gewoon gelijk zeggen dat je het echt niet wilt dan vraagt ze het niet weer. En in je verlof komt er een dame van het kraamzorgbureau bij je langs voor een soort intake en daar kan je het ook tegen zeggen...dan is de kraamverzorgster als ze komt ook al op de hoogte. Als je borstvoeding gaat geven krijg je namelijk meer uren kraamzorg dus het wordt altijd al gevraagd. Niet te druk maken, jij bent de baas van je lijf.
Jantina, ik heb er 3 gehad. En ze waren allemaal anders... Maar toen ik een beetje bloedverlies had was het de dag erna heel erg. Er zat nooit echt lang tussen zeg maar. De eerste keer heb ik ook duidelijk het vruchtje mee voelen komen.. Toen was ik ook al 10 weken ver. Maar ik heb bij alle 3 de miskramen flinke weeën/krampen gehad hoor. En bij de laatste mk heb ik een echo gehad tijdens het bloedverlies en toen zag ze een leeg vruchtzakje. Hoop dat het zo wat duidelijker voor je is... Je leest ook heel veel verhalen waarbij het bloedverlies niks erg is he... en aangezien je het 2e kindje (was jij toch he... sorry weet het ff niet meer) verloren bent kan het bruine bloed daar nog van zijn! Bruin bloed is namelijk oud bloed....
Heb ff terug gekeken en ik zag staan dat het hartje klopt! Dat is toch super positief Ik denk dat het bloed gewoon nog van het andere kindje is. Dat kan nog eventjes duren he. Ennuh, vragen mag altijd hoor, ik vind het niet erg! Dikke knuffel!
Miekie, ik heb dan wel borstvoeding gegeven, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn kraamverzorgende (het waren er 3) zich er tegenaan zouden bemoeien hoor. Ook mijn verloskundigen stonden er volgens mij ook heel neutraal tegenover. Wat iemand al schreef, je bent baas over je eigen lichaam.
*inbraak* En ik ben een augustus 2008 mama die hier stiekem even meeleest om te lezen hoe ik me ook alweer voelde een jaar geleden! Zo herkenbaar wat jij nu schrijft en nu is het inmiddels zo bekend allemaal! Volgend jaar praat jij net zo hard mee! Succes meiden met jullie zwangerschap! *uitbraak*
hoi mamavanyouri, ja dat was ik, maar we hebben wel het hartje zien kloppen maar, het was zo langzaam daarom zei de vk ook dat het nog lang geen 9 weken was maar dat ik daarom de 15 januari terug mag komen... we mogen afw88 en da t is zo zenuwslopend... echt vreselijk.. bedankt voor je uitleg, en ik heb er cker wat aan... vind het ook heel knap van je dat je het allemaal kunt vertellen.. liefs jantine
@ Miekie, Ik heb er geen ervaring mee dat ik het vanaf het begin niet wilde maar bij mij ging het helaas al vanaf dag een niet. Mijn kraamverzorgster heeft mij toen min of meer samen met mijn man overgehaald om maar te stoppen omdat ik op dag vier helemaal in tranen (nee geen kraamtranen) was! Bovendien ben jij de baas en als jij het niet wilt mogen ze daar niets anders dan respect voor hebben!
Hoi,had me hier aangemeld op 17dec.(komende van een andere topic) al vele pagina's terug,maar was zo misselijk dat ik nu pas terug ben. wat ik nu wel heb gezien dat er nog iemand bijgekomen is met de naam OLLEKEBOLLEKE lijkt wel erg veel op de mijne niet ?hoop dat dit niet verwarrend zal zijn.
hey ladies, kan het bijna niet bijhouden....hebben jullie niks anders te doen.. hihi.... sweepy, superleuk een tweeling...maar ook superdruk..haha...geniet er van. ik kan ook zo moeilijk naar de wc...je denk dat er veel komt zit je een half uur op de wc en dan is het resultaat een konijnenkeutel Ik eet toch genoeg vezels, en fruit.... ben ook steeds misselijk als ik iets vets heb gegeten...(weet niet meer wie dat nou vroeg) ik had het op 2de kerstavond van nootjes..blehhhh. hebben jullie ook last van hoofdpijn...aiaiai ] #-o stekend aan een kant van mijn hoofd. Ik werk 32 uur en dat blijf ik ook doen na de bevalling, mijn zoontje gaat 4 dagen naar de kinderopvang en dat gaat prima. vond het in het begin wel plannen en regelen maar na een paar weken raak je daar ook wel aan gewend. Zal met 2 nog wel meer regelwerk worden...aaaaaaa en vroeg opstaan... verder niks nieuws te melden vanuit alphen...