Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Ik heb schoonpapa als baas, ik voorzie dus geen problemen :D

2. Kita29

Kita29 Niet meer actief

@brusje: daar hoef je je toch niet voor in te houden, ik heb daar ook direct contact meegezoch. Vond ik wel zo'n prettig idee!
    Maar de 23 dan ben je ruim 8 weken zwanger :D

3. ja een schoonpapa als baas is wel erg makkelijk, je hoeft niks uit te leggen en je nergens voor te schamen!

brusje: gefeliciteerd, met je afspraak! Moeilijk he wachten, nu moet je nog 3 weken wachten op een echo en jaja wachten is dan nog niet afgelopen dan nog 8 maanden en dan pas is er een baby!

4. kita: wanneer heb jij je afspraak dan? Of heb je die al gehad?

ik ben ongeveer 9 weken zwanger als ik de echo krijg

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Kita, ja of de box al binnen is in de winkel... die moest daar nog geleverd worden :D

stephanie20 wat studeer je ? :D

ollekebolleke graag gedaan...

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ollekebolleke: Dat kan ik inderdaad ook doen, maar ik wil het liever toch gewoon vertellen... mijn baas is niet zo heel moeilijk...
    al ben ik toch wel een beetje bang voor mijn baan... ik werk er pas sinds eind Juni en heb maar een jaarcontract... ben bang dat als hij weet dat ik zwanger ben, mijn contract niet verlengt wordt ofzo...
    hebben meerdere meiden dat?

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Mjah contract is ook een van de redenen dat ik het nog niet vertel, ik heb zowiezo mijn vaste 0 uren contract, maar heb nu tijdelijk vaste uren gekregen om een zieke collega te vervangen, de kans dat ze terugkomt is niet zo groot dus mogelijk zit er voor mij een vast contract in (is ook een stapje hoger, uitdagender werk en beter salaris), maar dit contract loopt nu tot 31 maart, dat zal wel verlengd gaan worden want dan is ze nog echt niet terug, maar goed...

Zwangerschap mag geen reden zijn om je contract niet te verlegen, je te ontslaan of niet aan te nemen, maar ja....in de praktijk zal het met een of andere prutsmoes toch echt wel regelmatig voorkomen :(

8. ik wil heel graag op mijn werk blijven werken en mijn collega`s en bewoners zijn ook allemaal erg blij met mij, maar mijn contract moet ook in september verlengt worden, dus ik hoop dat we een goede regeling kunnen treffen met mijn baas, aangezien iedereen tevreden is met mij, maar soms ben ik wel een beetje bang!

9. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik heb júist een sollicitatiegesprek midden januari als ik ongeveer 9 weekjes zwanger ben.. Denk niet dat ik het ga aangeven, want ik zit dan in mijn proeftijd.. Maar pff.. Ik hou niet zo van dingen verzwijgen enzo :(

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik kan gewoon niet wachten met vertellen tot ik zeker weet of mijn contract verlengd gaat worden (dat zal in mei zijn) en dan is het inderdaad zo dat ze je met 1 of andere rotsmoes toch wel buiten werken als ze dat echt willen...

ik vind het heel laag als iemand dat doet... een zwangere vrouw op straat zetten maar helaas zijn werkgevers niet altijd zo meedenkend...

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben in april ongeveer afgestudeerd, gaat voor mij lastig zijn om een baan te vinden al zwanger. Ook is het in mijn werkgebied niet vanzelfsprekend dat je minder dan 5 dagen gaat werke (ik wil er 4). Het is wel mogelijk, maar kan lastig worden.

12. Kita29

Kita29 Niet meer actief

@Ollekebolleke: Ik heb a.s. dinsdag 6 jan. echo en 13 januari intake VK
    En het is idd erg fijn om schoonpa als baas te hebben, helemaal omdat ie al op de hoogte is n ;)

@Liz: dus hij is nog niet binnen, als ik het goed begrijp...?

13. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik blijf hier nog steeds meelezen hoor. Het was tenslotte de maand dat wij ook een kleintje konden verwachten.
    Voor iedereen die een echo heeft gehad, super dat het zo mooi was.

Ik vond de echo ook zo mooi, maar helaas klopte het hartje niet.
    Gisteren ben ik weer begonnen met vloeien en vandaag....weer helemaal niets. Hier word ik echt gek van. Donderdag krijg ik weer een vaginale echo en dan maar hopen dat ik schoon ben, maar ben bang van niet. Hoop dat ik dan snel terecht kan voor een curettage, want dan kan ik het pas allemaal afsluiten en weer positief verder.

Meiden, geniet van jullie zwangerschap!

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Annie: Sterkte meid...

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb gewoon gezegd:

Dan en dan moet ik even naar de dokter voor een onderzoekje.
    Om zo en zo laat ben ik er ongeveer weer.

En niemand zal je wat vragen hoor, en dan hoef je ook niet te liegen. :)

@ Annie: sterkte! Ik hoop dat alles er op de natuurlijke wijze uit is gekomen.. :(

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Skatje: vragen stellen doen ze bij ons toch wel... wij werken maar met z'n 5en op de dag dat ik de afspraak heb, op andere dagen werken wij ook maar met een paar mensen (tandartsenpraktijk) dus dan ben je iets closer en vraag je sneller hoe het ging enzo...

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Meestal als je niet zegt waar het voor is, snappen mensen dat je dat liever niet zegt..

Maar goed, ik kan de situatie natuurlijk niet bepalen :)

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vandaag de intake gehad bij de VK.
    Mijn vriend was ook mee en het was wel duidelijk dat we alletwee wat terughoudend zijn wat blijdschap betreft.
    De VK vond dat ook niet meer dan normaal omdat het nu extra spannend is.
    Helaas kan ze het hartje ook nog niet laten horen dus we moeten echt nog een week aftellen.
    Heb papieren mee voor bloed te laten onderzoeken
    Heb wel aangegeven dat ik dit pas doe na de echo omdat het nou niet mijn hobby is om bloed te laten prikken.
    En als ik zeker weet dat het goed zit dan is het vroeg genoeg.
    Moet alleen vriend lief nog even over halen voor een thuis bevalling hahahaha.

Zo en nu nog een paar uurtjes werken en dan weekend.

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ach ja ik vind het ook niet zo erg om het nu al te vertellen.. vrienden enzo weten het ook allemaal al...

20. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Lekker blijven meelezen en posten meid, helpt je wss ook bij het verwerkingsproces ;)
    Ik hoop voor jou dat je straks schoon bent, al klinkt dat heel dubbel :(
    Maar curretage lijkt me ook geen pretje...
    Ik verbaasde me er destijds ook over dat ik opgelucht was dat mijn baarmoeder schoon/leeg was.... Zo voelde ik me ook, maar dan pas dan kun je het echt afsluiten idd.. :cry:
    Heel veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina