Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is niet helemaal waar, heb het aan mijn vk gevraagd omdat in mijn familie aan mijn moederskant enorm veel twee-eiige tweelingen voorkomen waaronder mijn broertjes en zusje. ik heb ook een sterk verhoogde kans op een tweeling daardoor, een generatie overslaan klopte niet volgens haar.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

schijndelsvolk gefelicteerd met de verjaardag van je zoontje! lijkt me heel bijzonder zo'n eerste verjaardag!

3. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    schijndelsvolk gefeliciteerd ;)
    vandaag alweer 9 weekjes gaat hard nu :)
    vrijdag eindelijk de eerste echo heb er zin in ;)

4. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Morgen meiden,

Ja, lachen hè..samen met mijn vriendinnetje zwanger! Wel gek idee hoor, zij is al over die magische grens heen van 13 weken en na die 12 weken is ze ook ineens gaan groeien, dus ik ben benieuwd! Wel handig, mag haar vanalles vragen enzo!

Liefie, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Ik heb van VSM Puur Mama zwangerschapsgranules gekregen van een vriendinnetje en die vond ze heel erg helpen. Ik heb ze nog niet gebruikt, want ik trek het nog wel en ik heb goede hoop dat het minder word na 12 weken ( duimduimduim...)

Schijndelsvolk, gefeliciteerd met je kleine vent! Dat het een geweldige dag mag worden!

Knorr Vie is overal te koop hoor, ik vind die rode het lekkerst, is met appel/aardbei/ wortel.
    Hihi, ik vind het wel grappig, ik weet niet meer wie ik gerust had gesteld met mijn verhaal over die steken in mijn lies, maar zo'n 4 weken geleden moest iemand mij nog geruststellen en nu doe ik het zelf! Hihi.

Ik ga nu echt aan mijn rapporten, ik wil ze persé af hebben voordat ik morgen weer moet beginnen! 3 rapporten, en dan weer even kwartiertje lekker babyboekjes doorlezen en uitscheuren wat ik handig vind. Ik maak een map ( ben nogal georganiseerd....best irritant hoor soms...) met tabbladen erin met onderverdelingen ( bevallen, eten, kopen, wensen, verzorging baby etc.) En ik heb gisteren van AL die lijstjes die je hebt wat je moet kopen en aanschaffen maar 1 lijstje van gemaakt, want ik werd er helemaal gek van. Dus mocht iemand belangstelling hebbeb, pb me maar ff, dan mail ik je hem ff!

Nu ga ik echt aan de slag!

Liefs, Pluis

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hey meiden,

Ben nogal wat afwezig geweest. Zo druk gehad de afgelopen dagen. Ik zag van verschillende buikfoto's voorbijkomen, op zich wel handig want hoe dan ook ga je vergelijken...Zelf zal ik straks ook een buikfotó plaatsen, moet eerst even weten hoe ik ze van de nieuwe camera af kan krijgen...Wordt vervolgd..

Zelf slik ik van kruidvat, vitaal zwanger of zoiets..Daar zit alles in wat het kindje oa nodig heeft..Verder smeer ik eigenlijk nog niets, maar zit te denken wat ik het beste kan gaan smeren..

Verder ben ik ook druk in mijn gedachte bezig met de bruiloft..We gaan toch voor een splitsing. In april/mei voor de wet en in december ofzo voor de kerk en groot feest..Gisteren de ceremoniemeester(es) gevraagd of ze dat wilde zijn, en gelukkig heeft ze ja gezegd...

Ik slaap nu vooral veel, ben s'avonds zo moe na 7 uur al dat ik dolgraag vroeg te bed ga. Maar gevolg is dat ik s'ochtends ook vroeg wakker ben..Dus ja, wat is beter..?

Ik ga eens even kijken of ik buikfoto's kan plaatsen..Tot snel!

Groetjes

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goeiemorgen!

Ik heb vanmorgen heerlijk mogen uitslapen tot 9.30 :D

Ik weet niet meer wie het zei van die jeuk (Ginny?) maar ik heb het ook... Alleen dacht ik tot vandaag dat het van de wasverzachter is (ik krijg daar altijd jeuk van) maar het zou natuurlijk ook van de zwangerschap kunnen zijn... Ik twijfel een beetje...

Schijndelsvolk, gefeliciteerd met je zoon! Maak er een leuke dag van...
    Erg emotioneel he.. Ik had het ook een maand geleden, moest de hele tijd aan de bevalling denken...

Zwangerschapsvitamines, ik nam dus nog altijd foliumzuur maar kwam erachter dat dit maar tot 8 weken na de bevruchting hoeft dus vanaf vandaag ga ik weer aan de Gravitamon (had ik nog van mijn zoon staan) alleen werd ik daar altijd erg misselijk van, hoop dat dit nu anders is!

Miekiepluis, super dat je vriendin ook zwanger is :D Dat word echt leuk hihi, samen shoppen, samen foto's laten maken van de buik?!
    Mijn schoonzusje is ook zwanger, voor Juni, ze is dus 8 weken verder dan mij maar is toch erg leuk :D

Creme, ik heb bij Youri helemaal niks gesmeerd en had ook geen striemen op mijn buik. Nu heb ik die Creme van Zwitsal gekregen van mijn schoonzus dus ga ik wel smeren.
    Helaas zijn mijn borsten toen ook 2 cupmaten ofzo gegroeid en daar heb ik wel veel striemen aan overgehouden (dus een tip om die wel goed te smeren als je borsten hard groeien?) en zijn mijn borsten erna ingezakt tot theezakjes :(
    Nu zie ik ze ook nog niet echt groeien...

Zo, weer een heel verhaal van mij hahaha.
    Wij gaan zo nog ons laatste dvd'tje kijken (we hadden er weer 3 gehuurd)

Tot straks

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @miekepluis, zou ik die lijst van je mogen? Is lekker handig, in één lijst.

@Schijndelsvolk, gefeliciteerd met de verjaardag van Jayden

8. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Miekepluis, kun je mij die lijst ook sturen?

Over smeren, ik heb gelezen dat je striemen krijgt of niet en dat smeren daar niet bij helpt. Eigenlijk ook wel logisch omdat het van binnenuit komt en niet van buitenaf.

Ik slik foliumzuur en na 10 weken ga ik ook over op een multivitamine voor moeder en baby.

Nu moet ik nog even iets kwijt:

Gistermiddag had ik mijn vriend gesmst of we nog wat gingen doen en toen stuurde die terug dat die ziek was en dus niks meer ging doen. Gisteravond rond half 10 belde ik hem op maar toen kreeg ik het antwoordapparaat. Oke, misschien was hij wel net aan het douchen of zo dus tien min later belde ik weer en na drie keer overgaan drukte hij me weg. Toen kreeg ik dus al een vermoeden... Iets later belde ik weer en toen nam hij op. Ik hoorde meteen dat hij in een cafe stond en vroeg waarom hij niet thuis was. Hij zei dat hij in bed lag maar de radio aan had staan. Toen vroeg ik hem hoe dom hij dacht dat ik was. Toen zei hij niks dus toen vroeg ik weer waarom hij tegen mij zei dat hij ziek was. Toen zei hij dat hij ziek was geweest maar na een paar uur slapen voelde hij zich wel weer goed en toen had hij zin om naar de kroeg te gaan.

Toen heb ik maar opgehangen anders had ik hem de huid vol gescholden. Dat hij dan gewoon zegt dat hij geen zin heeft en liever naar de kroeg gaat.. Ben benieuwd of ik vandaag nog wat van hem hoor.

Aan de ene kant ben ik echt superkwaad op hem en kan hij wat mij betreft kapot vallen. Voel me nu ook helemaal niet meer slecht eronder dat ik iets voor hem verzwijg.
    Aan de andere kant ben ik zo teleurgesteld en verdrietig. Hij profiteert de laatste tijd alleen maar van me en voor de rest maakt het hem niks uit. Hij denkt dat hij alles kan maken als hij daarna gewoon weer een avondje/nacht lief voor me is.
    Ik weet het even niet meer.. Hij is wel de vader van mijn kindje maar met verantwoordelijkheid en eerlijkheid neemt hij het niet zo nauw.

Sorry voor het lange bericht en dat ik weeeeeer zit te zeuren over hem. Kan het aan niemand anders kwijt en moest het even van me afschrijven.

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Dit is wel vervelend Ninita, al zegt dit nog niets over hem als hij inderdaad weet dat hij de vader is van een kindje dat in jouw buik groeit...Sterkte, moeilijke situatie zit je zeg..En schrijf zoveel als je wilt, daar is dit forum voor!

In mijn album staan nu foto's van mijn buik. Het is me uiteindelijk gelukt...

Ik ben zwanger geraakt met hormonen, en heb een overstimulatie gehad waardoor mijn eierstokken vergroot zijn. Dit zorgt er voor dat mijn buik wat dikker lijkt..Wat denken jullie?

10. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Jeetje Ninita, niet echt fijn hoe je vriend op het moment doet. Net nu je zn steun goed kan gebruiken, laat die je zitten. Zou hem er toch zeker op aan spreken dat eerlijkheid zeker nu wel heel belangrijk is. Als je hem nodig hebt moet ie er (zeker nu) toch voor je zijn!
    Snap goed dat je er aan de ene kant even genoeg van hebt en zou zeker ook zeggen hoe je je erbij voelt.

Ik liep gisteren toevallig ook aan 'smeren' te denken. Ik heb weinig kwaaltjes, maar m'n borsten groeien aardig. Ik ben er dan ook reuze blij mee want heb ook maar een kleine B. Ik zal van de week eens gaan neuzen wat een beetje fijn is om te smeren.
    Ik slik trouwens ook Zwanger Zijn van de Etos en hiervoor slikte ik Zwanger Worden.

11. ninita: als ik jou nu was zou ik er geen geheim meer van maken en het hem zo snel mogelijk vertellen. Oke dat zal nog steeds lastig zijn, maar iemand die tegen je liegt is ook niet oke! Ik vidn dit wel een hele rot streek van hem. Als iemand je zo behandeld is bhij jou niet waard, je komt op mij over als een lieve meid en hij maakt daar alleen maar misbruik van. Meid vertel dat je zwanger bent aan hem en het liefste zo snel mogelijk. (tenminste mijn idee) Dan ben je inieder geval zeker van je zaak en heb je daar geen stress meer van, stress is ook slecht voor je kleine wurm die zijn best doet in jou!

Succes en je moet natuurlijk altijd doen wat je zelf wilt, maar dit is wat ik zou doen! Ken dezelfde situatie (alleen zonder zwanger) met mijn zus maar al te goed.

Dikke knuffel nicole

12. nou verhip, das volgens mij toch best wel al een zwanger buikkie hoor! Mooi zeg.

Ik wou dat ik zo slank was dat je het nu al zou kunnen zien, helaas ben ik iet wat aan de dikke kant en merk ik het zelf wel al met mijn broeken maar een ander ziet het denk ik nog niet, aangezien er een bewoner op mijn van de week vroeg of ik afgevallen was!?!

Smeren tja ik weet het niet, volgens mij is je huid gewoon soepel houden ook goed.

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ninita, je moet wat goed is voor jezelf. Maar mijn ervaring is, aangezien ik het ook heb meegemaakt, alleen was ik dan niet zwanger, is dat jezelf de vraag moet stellen. Ben ik meer gelukkig of meer ongelukkig met mijn vriend.
    ben je meer gelukkig dan houden zo, maar ben je meer ongelukkig moet je voor jezelf opkomen. hoe moeilijk dat ook is.
    en ik spreek uit ervaring, kwam laats ook mijn ex tegen die waar zijn vriendin bij was wel bij mij langs wou komen. waarop ik zei; nee doe maar niet, jij brengt alleen onheil met je mee, en nog wat andere tekst. ik vond het moeilijk maar ben trots op mijzelf.

14. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Maar ik ben hartstikke slank (1,76 en maatje 34/36) en je ziet bij mij ook nog helemaal niks!

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    trouwens goedemorgen ik heb een nieuwe banner.
    maar ik ben uitgerekend 30aug, maar toets ik dat in ben ik 6 en 1 dag zwanger en dat kloptniet, ik ben echt maar 6 weken dus heb het met een dag verschoven zodat ik netjes op 6 weken uitkom

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Miss Layla, Wat fijn zeg dat je een goede echo hebt gehad. Hele geruststelling lijkt me.

@LadyJenn, Qua eten .... eigenlijk word ik van bijna alles misselijk op het moment. Wel erg vervelend, maar het is niet anders. Eet wel meer tosti's :)

@Stephanie, mooi buikje al hoo!

Ik heb nog geen foto gemaakt van mijn buik. Ik denk dat niemand nog echt het verschil ziet i.v.m. mijn aanwezige nationale reserve ;), maar ik merk het wel aan mijn broeken. Ik pas er nog maar 2.

@Annie, Neem de tijd zou ik zeggen. je klas wacht wel! Bij mijn miskraam ben ik 1,5 week thuis geweest. Vond ik zelf al heel lang, maar toen ik terug was zei mijn directuer dat het wel heel snel was. Dat had hij nog niet verwacht.

@Claudia, Gefeliciteerd en welkom hier! Fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@Nienke, Jij ook welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Lies, En al weer een nieuwe hier. Leuk hoor. Welkom en veel kletsplezier!

@Ladyninja, Gefeliciteerd hoor en welkom hier!

Ik ga nu eerst even op de fiets met mijn man mee. Die gaat hardlopen. Dus ik reageer straks verder!

Groetjes, Hanna

17. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Daarom zeg ik al, ik heb een hormoonbehandeling ondergaan waarbij ik ook nog eens een overstimulatie heb gehad. Mijn buik was al opgezet bij de 2 weken zwangerschap (terwijl je dan niet eens zwanger bent..)

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties. Het is alleen zo dat hij het me op deze manier niet echt makkelijker maakt om het te vertellen.
    Ik weet ook niet wat ik van hem kan verwachten. Laat hij me vallen als een baksteen of zal hij helemaal omslaan en er voor gaan (kan me dat eigenlijk niet voorstellen maar je weet nooit).

Zucht... ik moet het hem vertellen maar ik wil dat face to face doen en niet aan de telefoon.

19. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Bij mij is ook nog niks te zien. M'n broeken zitten nog normaal allemaal. Alhoewel ik straks met wedstrijden wel wat last zal krijgen want van mijn rijbroeken heb ik kindermaat 176 hihi.
    Sommige van jullie hebben echt al een mooi buikje 8)

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    je moet maar zo denken, als je het hebt verteld heb jij een zorg minder en voor hetzelfde geld is hij er (na het vertellen) helemaal voor je...Het kan 2 kanten op. Hij kan er helemaal voor je zijn, maar hij kan je ook laten vallen...In onzekerheid blijven over hoe hij zal gaan reageren lijkt me dan moeilijker dan het gewoon vertellen.

Deel Deze Pagina