Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Welkom :D

mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat je een ronde eerder zwanger geraakt bent? en heb je na de bevruchting nog een keer gemenstrueerd?

2. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    goedendag dames van het zwangere leven!

Bij deze nog allemaal een superdeluxe 2oo9 toegewenst!

Zometeen gaan we naar mijn schoonzus toe, want die is jarig! Maar mijn schoonzus is gelijk ook mijn verloskundige. Erg handig!

Gisteren had ik haar even aan de telefoon voor een paar vraagjes en nu blijkt dat ik last heb van CANDIDA. Dat is een overmatig gist-aanmaakt in de vagina en lijkt net op kwark in je afscheiding. Gelukkig is het niet besmettelijk en ook niet gevaarlijk, maar het blijkt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen
    Misschien dat meerdere hier last van hebben?!

Straks gaan we ook proberen of we het hartje al kunnen horen. Dus erg spannend.
    Bij hoeveel weken hebben anderen al een hartje gehoord?

gr Lobke

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Miekepluis, ik heb ook dagen gehad (met 8 weken) dat ik helemaal geen klachten had, maar dat kwam weer gewoon terug. Het is heel normaal hoor dat ze af en toe verdwijnen, geniet er maar van want voor hetzelfde is het morgen weer gewoon terug! Nog 3 nachtjes tot je echo meid! Voor je het weet zijn ze om!

@Erwtje, gefeliciteerd

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Debende, spannend hoor! Ik dacht dat luisteren pas later kon! Ik heb dinsdag een echo, hoop dat ik dan ook al een hartje kan horen!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Debende: jij hebt het luxe... :D je zal ook wel wat vaker een echo kunnen krijgen dan?

Ik heb ook heel erg last van witte afscheiding... het lijkt met de dag meer te worden...

6. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Ze is wel bezig om een echo-apparaat aan te schaffen, maar nu heeft ze hem nog niet.

Wel valt ze wel eens in voor een andere praktijk die wel een apparaat heeft. Waarschijnlijk gaat ze het wel nog een keer regelen om een extra echo te maken.
    Ze is wel intussen gediplomeerd om echo's te maken, dus mag ze best extra oefenen op me! hihi

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Dank je wel Wup... :oops: Ik vind het gewoon irrirtant... Nu heb ik trouwens wel weer gewoon de vertrouwde steekjes in de linkerkant van mijn buik... Heb een beetje moe geloof ik, en dat het zo lang duurt voordat ik bevestiging heb duurt gewoon echt te lang... :cry: Ga geloof ik maar even lekker op de bank hangen... Anders worden die rapporten ook zo negatief... ;)
    Liefs, Pluis

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik ga maar even douchen...
    heb echt geen puf vandaag zal het idee wel zijn dat ik morgen weer moet werken :(...
    even douchen en dan gauw op en neer naar videoland en dan gesettled op de bank dvdtjes kijken :D

misschien tot vanmiddag :D

Doei doei

9. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Ja, het is even een ingewikkeld verhaal. Ik heb vandaag getest of mijn conceptie vóór deze cyclus is geweest en dat klopte. Dus een ronde eerder raak. Ik was 12 oktober voor het laatst echt ongesteld. Daarna was ik 3 weken overtijd, maar negatief bij testen. Na die 3 weken heb ik dus ws mijn innestelingsbloeding gehad. Was ook anders dan anders, maar dacht toen niet meer aan een innesteling. Eerder een vroege mk. Totdat ik mij anders ging voelen; toch wel duidelijke signalen. De eerste dag naar mijn "NOD" had ik een hele duidelijke tweede streep. Ik ben gaan rekenen en heb toen de conceptietest ook maar even gedaan. Et voila!

Dus eigenlijk geen menstruatie te noemen.
    Was meer bruin met rose en van zeer korte duur.

Ingewikkeld dus, maar ik ben wel superblij!
    Des te eerder mijn echo en onze eerste kennismaking :p

Bedankt voor de felicitaties!

10. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hallo meiden
    Miekiepluis geen zorgen maken, iedereen heeft weer andere klachten. Ik heb alleen zere borsten en af en toe last van misselijkheid als ik iets ruik. Dus geen zorgen maken meid.
    Ninita; ik moet de andere meiden gelijk geven hoor. Wat ik al eerder schreef heb ik hetzelfde meegemaakt alleen niet zwanger dan. Deze kerels vinden het mar wat makkelijk dat er van die afhankelijke dames zijn waar ze mee kunnen spelen. Kies voor jezelf meiss, vertel hem dat je zanger bent maar denk niet dat je al teveel moet verwahten... sterkte meiss...

Zal o eindelijk de kerstboom verwijderen uit mijn kamer, ben hem echt zat nu haha......

liefs ink,

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ erwtje, wat lekker opeens 8 weken zwanger! zo schiet het wel op!

@debende, wat een mazzel zeg met zo'n schoonzus! Hopen dat jullie straks het hartje kunnen horen.

xxx

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @schijndelsvolk, Gefeliciteerd met je zoon. Fijne dag vandaag!

@Ooievaar, Gefeliciteerd en welkom hier. Hopelijk een goede echo woensdag!

@Liz, wat een schattig dochtertje heb je zeg :)

@Suzy, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Welkom hier!

@Ninita, wel leuk om nu al een foto van je buik te maken. Kan je straks goed het verschil zien :)

@Noa, ik heb op 19 december 1 test gedaan en die was zo duidelijk dat ik het wel zeer wist. Op eerste kerstdag heb ik er voor de lol nog eentje gedaan en die was nog veel duidelijker. Dus 2 in totaal. Valt best mee toch?

@Tal, ook al een mooie buik!

@Miekiepluis, leuk dat je vriendin ook zwanger is. Had je dat toch goed gedacht. Leuk hoor, samen zwanger!

@Verhip, al een aardig buikje hoor! Leuk al die buikfoto's!

@ninita, Balen zeg dat gedoe met je vriend. Niet helemaal eerlijk is ie he? Ik zou het hem nu zo snel mogelijk vertellen als ik jou was. Dan is dat maar uit je hoofd.....
    Ik snap dat het heel moeilijk is om te vertellen. Als ik soms zoiets heb "leer" ik gewoon de beginzin uit mijn hoofd. Daarna gaat de rest vanzelf!

@Anna, welkom hier en gefeliciteerd!

Zo, weer helemaal bij sinds gisteren.
    Ik heb gisteren lekker gewinkeld in bij H&M leuke positiekleding gekocht. Super geslaagd!
    Morgen heb ik ein-de-lijk mij eerste echo. Om kwart over 2. Spannend hoor pfffffffffff. Maar ook wel fijn dat het bijna zover is!

Groetjes, Hanna

13. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Even een ego-berichtje,

Ik voel me vandaag echt misselijk, heb zojuist wat soep gegeten maar het smaakt me echt niet.

Liefs Stephanie

14. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Pluis: denk dat je wanneer je woensdag (toch?) een goede echo hebt gehad, je ineens veel minder gefocused bent op de symptomen! Als het hartje klopt dan weet je in elk geval dat er wat groeit in je buik.

Moet zeggen dat ik me vandaag en gisteren ook wat minder misselijk voel. Komt echt in vlagen, als ik me maar gedeist hou en eet volgens een redelijk strak regime, gaat het wel. Gelukkig heb ik vrijdag nog een echo, geeft ook hopelijk weer wat geruststelling. Overigens is mijn vriend radioloog, dus kan zo nu en dan gewoon even langs bij hem in het ziekenhuis als ik me onzeker voel :)

15. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    miekepluis en stephanie wat leuk dat jullie samen met een vriendin zwanger zijn :D
    ik was samen met men schoonzus zwanger maar zij kreeg een miskraam... :(

ginny als ik jou was zou ik een andere nemen dan die van zwitsal, heb die bij men zwangerschap van lyana gebruikt, en ondanks dat allemaal
    sta ik nog vol met een tijgervelletje :(... mijn gyn eeft me aangeraden (ook al zijn ze erg door) de lijn van louis widmer te gebruiken, redemer ofzoiets :s

ik slik omnibionta pronatal

ninita ik vind het echt heel erg voor je :( maar ik begrijp je situatie... toen ik zwanger was van men dochterke ging het helemaal niet meer zo goed tussen
    mij en mijn vriend... op een gegeven moment zijn we zelf uit mekaar gegaan, hij loog een hele tijd... hij had me zelfs één keer bedrogen en was het allemaal zo beu
    toch zag (en zie) ik hem zoo graag... dat ik het maar niet definitief kon beëindigen ik had tenslotte een kindje van hem... Toen Lyana er eenmaal was,
    is hij volledig omgeslaan :s hij gaat nog wel eens stappen, maar vroeg meestal of ik meega... hij knuffelt me meer liegt niet meer (en dat weet ik zeker, want ben een enorme
    controlefreak die alles controleert :$) ik denk dat je met hem eens heel goed moet praten en zeggen waar het op staat... ik kan niet garanderen dat hij gaat luisteren...
    maar als hij ook maar iets van je houdt, dan zal ie wel veranderen.. en er toch de moeite voor doen :) ik wens je veel sterkte meid en hoop dat je er met hem eens over
    kan praten :)
    en als je het niet via telefoon wil doen, dan moet je hem bellen en zeggen dat ie dringend eens moet langskomen want dat je iets te vertellen hebt ofzo :)

mvk dan zal ik je een tip geven, ik open altijd kladblok als ik hier ben :D en dan als ik iets heb waar ik op wil reageren doe ik dat meteen (in kladblok)
    na dat te lezen, dan lees ik verder en antwoord ik op het volgende) nadien kopieer en plak ik het :D en klaar is kees

erwtje welkom he :)

goh zijn er hier nog die plots "verslaafd" zijn aan bepaalde dingen om te eten en drinken?
    ik heb het enorm met de soep van delisoup broccoli en courgette :D mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :D lekker hoor :)

16. ik heb wel 3 testen gedaan, de eerste had wel een heel vaag streepje, dus wist ik het niet zeker. De tweede test was over het algemeen helemaal vaag zelfs de controle streep was bijna niet te zien en de derde test was toch echt wel een duidelijke ZWANGER!

@anna en Erwtje: GEFELICITEERD en welkom.

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Anna1976, gefeliciteerd en welkom

@Miekiepluis, je lichaam begint nou te wennen aan het zwanger zijn en je hoort wel meer dat de klachten nou minder worden.
    Is hier ook zo.
    Het is zo woensdag meid, nog even doorbijten

@Erwtje, gefeliciteerd en welkom

@Debende, wat grappig dat je schoonzus ook je VK is.
    Candida heb ik nog nooit gehad en nou denk ik ook niet

@Liz0104, jij dus ook al zo'n mooie print op je buik, hier ook zo.
    Geen idee of je er nou weer nieuwe bij gaat krijgen of dat het bij je "oude" blijft

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Liz, mijn situatie lijkt precies op die van jouw toen. Ik zie hem ook zo graag en wil hem niet kwijt ondanks de dingen die hij me flikt. Ik snap mezelf soms ook echt niet. Van mijn exen zou ik zo'n dingen nooit gepikt hebben maar met hem is het op een of andere manier anders.
    Maar ik heb wel besloten om nu even af te wachten tot hij contact opneemt met mij. Ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Weet je wat het denk ik ook is? Stiekem ben ik toch een beetje bang om het alleen te moeten doen. Ik weet dat er best veel alleenstaande moeders zijn en het zal vast allemaal goedkomen en goedgaan maar hoe gaat het dan verder? Ik heb ook echt het idee dat ik nooit meer een ander zal vinden. Er zijn maar weinig mannen die een vriendin/vrouw willen die al een kindje van een ander heeft... Maar goed, zover is het nog lang niet.

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @ginny: nee heb nog geen last van jeuk.

ik slik ook mama&baby van dagravit. moet je die eigenlijk je hele zwangerschap slikken want daar staat niks over in de gebruikaanwijzing.

@cupmaten: ik lees dat er al aardig wat uit hun bh groeien..ik kan ze nog wel aan maar vriendlief zei vanochtend ineens: JA ze groeien...

@onderwijs: ik zei dat er heel veel les geven...zelf werk ik niet in het onderwijs maar in de kinderopvang...wel met kindjes dus...alleen net iets jonger. (babygroep)

@schijdersvolk: gefelciteerd met je grote vent en een fijne verjaardag

@ninita: vervelend zeg die situatie en ik wil NIET meer horen dat je vind dat je zeurt want dat doe je NIET afgesproken? ;)
    en ja ik kan me voorstellen dat je zoekt naar het juiste moment maar komt die er ooit wel? als hij je laat vallen als een baksteen is dat echt heeeel erg maar je weet wel waar je aan toe bent en je moet maar denken dat hij je dant niet waard is. ook al doet het pijn als je zonder hem verder moet....maar deze onzekerheid lijkt me ook een hel...sterkte

@anna: welkom gezellig dat je ook af en toe mee komt kletsen ipv alleen lezen.

@verhip: jee jij kan het niet meer geheim houden of wel? overduidelijk mooi buikje..

@hanna: zo jullie zijn sportief bezig. spannend morgen je echo...hoelaat moet je?

@erwtje: welkom hier en geniet van je zwangerschap

@debende: handig zo'n schoonzus als verloskundige...bij vragen weet je altijd bij wie je terecht kunt altijd fijn.

vannochtend voor het eerst mijn ontbijt er weer uitgegooid (is toch best lastig als je staat de douchen en precies je haar aan het uitspoelen bent en het sop bijna je ogen in loopt 8) ) ach ik mag nog niet klagen dat ik er nu pas last van krijg....zijn er genoeg die het vanaf vier weken hebben...

20. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    @ Pluis, ik merk ook dat mijn klachten minder worden hoor en aangezien jij precies een week verder bent dan ik lijkt het me niet vreemd, het houdt niet ineens op met 12 weken natuurlijk, dat gaat geleidelijk ;)

Ik kan ook wel eens doemdenken en krijg morgen een bevestiging (echo dus) en dat stelt wel gerust in deze fase.

@ Ninita, moeilijk hoor, relaties waar jij iets uit wilt halen maar waar je niks/weinig in terug krijgt, je blijft toch altijd hopen om te krijgen wat je graag wilt en ik ken de aantrekkingskracht van zo'n soort man, heel vervelend en zo moeilijk los van te komen. Het oneerlijke is alleen nu dat jij naar de situatie kijkt en reageert met in je achterhoofd de wetenschap dat jullie ouders worden, of hij nou wil of niet... En hij kijkt naar de situatie zonder die wetenschap en reageert dus op je zoals hij altijd doet, de enigste manier om echt te weten wat voor vlees je in de kuip hebt is om hem te vertellen dat hij vader wordt.

En over het alleen doen, ik zou er maar vanuit gaan, ik denk niet dat de kans groot is "zo iemand" er veel energie in steekt en als je blijft hopen van wel kost het jou veel meer energie dan goed is, die kan je beter gebruiken voor jou en je baby. Hoe zwaar het ook zal zijn alleen, er zijn echt wel mannen die geen moeite hebben met kinderen van een ander, ik zie dat zo veel om me heen en bij mijzelf, maak je daar nou maar niet druk om. Richt je op jezelf en je kind meid, dan investeer je je energie in ieder geval nuttig. Maar moeilijk blijft het natuurlijk.

Deel Deze Pagina