Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @noa, heb je geen gaviscon of rennies in huis? helpt bij mij wel goed.
    Fijn dat de kleine lekker bij familie terecht kan!

Ik weet nog niet hoe ik het ga doen. Ik ga twee dagen werken maar mijn moeder werkt onregelmatig dus die zal niet altijd kunnen en mn vader werkt fulltime. Mijn zus kan misschien wel es. Maar goed dat zie ik over een poos wel. Eerst even de eerste tijd afwachten

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    neej heb ik niet in huis, alleen omeprazol die slikte ik voor heen wel is maar die mogen nu niet meer, en ja het is wel lekker dat het daar terrecht kan en anders kdv of gastouder dat vindt ik nog beetje zorg voor iets later.

zijn jullie trouwens al aan het kijken wat je graag zou willen kwa meubels voor de baby enzo.

wij willen graag een naturel kleurig baby kamer wat voor allebij kan, en kwa kinderwagen vinden wij de speedi wel wat me vriendin heb de buzz maar die kan niet in het bos lopen der mee aangezien wij een grote hond hebben die moet lopen is dat wel zo handig hihi

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    HIer een niet zo'n jonge mama. Ik ben nog net 34 als de baby komt. Mijn man is dan net in die buurt jarig. Hij wordt dan ook 35. Zou een leuk verjaardagscadeautje zijn voor hem :)

Zelf ben ik een nakomertje, samen met mijn tweelingzus. Mijn broer is 12 jaar ouder en mijn zus 9 jaar. Mijn moeder is net 70 jaar geworden. Geen jonge moeder, maar wel een hele lieve :D

Ze gaat 1 dag in de week oppassen op de baby en hij/zij gaat dan ook nog 2 dagen naar een kinderdagverblijf in de buurt van de school waar ik werk. Ik blijf dus 3 dagen werken is de planning. Lekker part-time werken, lijkt me heerlijk! Ik werk dan al 13 jaar fulltime.

Mijn schoonmoeder vertelde wel dat het familiewiegje van hun kant in augustus ook weer leeg staat. Mijn schoonzusje heeft pas een kindje gekregen en zij ligt nu in het wiegje. Maar... ik ga het wiegje van mijn familie gebruiken. Past veel mooier bij de babykamer die we al hebben. Ach, ze merkt het vanzelf wel :)

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @hanna: wat heerlijk dat je moeder nog in goede gezondheid is en nog op jullie kleine kan passen...

@kamertje: wij willen wel alles nieuw kopen (onze broers en zussen hebben ook nog geen kids dus kunnen van hen al niks overnemen :) )

wij willen het ook neutraal houden...de meubels wit (hou wel van strak) laminaat ligt eral (we zitten pas een jaar in het huis) de muren zijn nu allemaal wit maar denk dat ik 1 muur wil verven, weet nog niet welke kleur. zit te denken aan iets van grijs of bruin ofzo....acht dat zie ik tegen die tijd wel...

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Wij zijn ook al aan het rondkijken . Ik vind neutraal ook wel mooi, en wit. Ik ga kijken of er iets moois te vinden is op mp. Het is vaak nog zo goed als nieuw..kwa kleuren op de muur weet ik het nog niet. Ligt er ook aan wat het word/is.
    Ja en de kinderwagen word een bugaboo. Vind het hele mooie wagens en ze zijn super handig!

@hanna, stel je voor dat de kleine op zn verjaardag komt! zou wel grappig zijn haha. leuk dat je moeder gaat oppassen!

6. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik schaf het trouwens pas aan na de 12 weken..

7. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik vond de bugaboo in het echt flink tegenvallen. De Quinny Buzz vond ik veel mooier. Of the adventurer (?) zag er ook goed uit.

Kamertje wil ik ook witte meubeltjes. Heb hier in huis ook allemaal witte meubels, donkerbruine bank en stoel en 1 donkerbruine muur (rest wit).
    Ik wil 1 muur ook een kleur geven in het kamertje, weet alleen nog niet welke kleur. Donkerbruin maakt het denk ik erg klein dus ik wacht waarschijnlijk even tot ik weet of het een jongetje of een meisje is.

Willen jullie dat trouwens weten? Ik wel! En dan mag van mij iedereen het ook meteen weten, behalve de naam nog niet.

Meisjesnaam weet ik trouwens al 90% zeker. Jongensnaam vind ik vreselijk moeilijk.

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wil zeker ook weten wat het wordt. Mijn man is daar nog niet zo zeker van. Of hij trekt bij en we weten het samen of het wordt mijn grote gehein :)
    We zien het wel.
    Ik vind het handig met de aankopen, zoals kleertjes, om het wel te weten.

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    wij willen niet weten wat het is en over de namen waren we al uit voor ik zwanger was...

de indeling van het kamertje en de kleuren heb ik al helemaal in mijn hoofd :D

10. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Ninita, ik vond de bugaboo in het echt juist mooier haha. Mijn zus heeft er ook 1. Quinny is trouwens ook mooi!
    Wij weten meisjesnaam ook al, jongens naam is toch moeilijker op de 1 of andere manier .

@hanna, lijkt mij ook leuk met de aankopen, voor een meisje lekker roze haha en voor een jongetje leuke stoere dingetjes :D

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wij willen ook zo snel mogelijk weer weten wat het geslacht word.
    Alleen gaan we het deze keer niet aan iedereen vertellen :D
    Dus helaas moet ik het voor jullie ook geheimhouden hihi want mijn schoonzus zit ook op dit forum. Word wel moeilijk :p

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ik de aankopen ook pas doen na de 12 weken hoor, maar rondkijken kan geen kwaad, en op mp kan je ook hele leuke dingen vinden heb me nichtje ook de hele kinderkamer vandaan.

en over wat het wordt tja aan de ene kant wel maar aan de andere niet, mijn vriend kan der sowieso niet bijzijn als ik het kan vragen, en me vriendin der vriend had zich 4x versproken tegen mij dus ik wist met 5 maanden al dat ze een meid kregen, maar net wat iedereen zegt kwa shoppen is het wel makkelijk dus ik ga nog even heel goed nadenken.

13. mvk

mvk Lid

19 aug 2008
    69
    0
    0
    leerkracht
    @ liz, thanx voor je tip! gebruik m nu al. Hoop dat ik alles zo beter bij kan houden, vind het super om alles te lezen, maar kost moeite. Zeker morgen als het werken weer begint!
    ik heb trouwens steeds zin in tomatensoep. heel maf.
    @ miekiepluis ; ook kleuter juf?! Leuk! ik ook En ik heb twee weken onwijze krampen gehad en nu al drie dagen niets, ben helemaal blij. ook (.)(.) zijn al minder gevoelig, dus ook ik had zoiets van huh? maar gelukkig weer gerustgesteld.
    zwanger zijn is niet goed voor je gemoedsrust!
    @ ninita, heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt, het is niet leuk en al zeker niet met gierende zwangerschapshormonen erbij!
    En wij zijn met ons 26 ook gewoon jong!
    @hanna; leuk zo'n negen maanden boek, ik zit er ook aan te denken.
    @noa, ik heb als eerste een digitale gedaan en die was snel positief, toen een van de etos en die was niet duidelijk en toen later een van de kruidvat en die was wel duidelijk!
    @bos, ik zat qua kamertje precies hetzelfde te denken,leuk. Wij gebruiken alleen in het begin mijn oude wieg nog even, zo'n ledikant is zo groot...
    @emma, ook wij waten nog even met aanschaffen.
    Ik vind het allemaal nog een beetje eng, bang dat het misgaat enzo..
    En ik durf eigenlijk helemaal nog niets te kopen.... Heb zoiets van wacht nog even af.. maar ja nu heb ik ergens een mooie wagen gezien in de aanbieding, zucht.
    Ben beetje bang 'de goden te verzoeken'zoals ze dat noemen....maar die quinny vind ik ook zo mooi.

Een vriendin van mij is nu 4,5 maand en kost me echt zo'n moeite om nog even mijn mond te houden...
    Ik heb trouwens de 23e eerste gesprek bij de verloskundige. Krijg je pas daarna je echo? Moet je zeker een aparte afspraak voor maken... jammer.
    En wat mogen jullie allemaal al snel zeg! eerst had ze het over februari: ja dag dan ben ik 11 weken, toedeloe. Maar nu me 9,5 week is nog laat als ik naar jullie kijk!?

Weet ook even niet meer wie last had van de etos pillen, maar ik boer ze soms ook op, BAH!

En waar zitten jullie buiken? Net onder de navel, of lager?

Ik ben 26 heb een oudere broer en jongere zus, maar wel de eerste die zwanger is. Mijn moeder is 52 ook nog best jong vind ik!
    Ik wil drie dagen werken, mijn man de eerste dag en de (schoon) moeders de andere twee, hebben we al soort van gevraagd.

hehe eindelijk een keer een goed verhaal!
    Groetjes MVK

14. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    monique idd geen idee, maar ik hoop dat het een beetje beperkt blijft al is het voor een goede doel
    vind het toch niet zo mooi staan op mijn buikje:(

ninita ja ik kan me zo in jou woorden terugvinden... zijn dus even uit elkaar gegaan was toen hoogzwanger, en hij bleef feesten...
    ik dacht op één of andere manier van zo kan het niet, ik werd even helemaal anders
    liet me niet meer uit mezelf horen, en ging uit vlak waar hij uitging... (niet echt een disco daar)
    en plots kwam hij daar binnen gewandeld toen hij er lucht van kreeg dat ik daar zat...
    en om de tien minute kwam hij wel eens checken... ook als ik niets liet weten, eerst liet hij ook niks weten maar na een tijd kreeg hij zo precies het gevoel
    dat het mij niet meer interessseerde (niets was minder waar natuurlijk) en denk dat hij toen het gedacht kreeg dat hij mij kwijt was...
    hij smste zelf (al was het soms niet even vriendelijk :D)
    ik dacht ook toen vna niemand zou mij nog willen, maar ik kreeg op die moment positieve aandacht van anderen toe... en vond ik ook wel raar maar het was wel zo :)
    maar gelukkig was het niet nodig :D

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dit is mijn buikje nu

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dit was mijn buik met 17! weken bij de zwangerschap van Youri...
    Echt een klein buikje he..
    Hopen dat het nu sneller groeit!

17. mvk

mvk Lid

19 aug 2008
    69
    0
    0
    leerkracht
    mooie buikjes!

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dankje :D

Ik had dus ook een foto met 6 weken gemaakt zie ik net en daar was mijn buik dikker op dan nu :( stom he

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij willen niet weten wat het wordt, de verrassing lijkt ons zo leuk! mijn moeder zusje en ik hebben sterk het idee dat het een meisje is, lijkt me erg grappig als het over 6,5 maand een jongen blijkt te zijn ;)

namen voor een meisje hebben we zat, als we er 6 krijgen hebben we 6 namen die we allemaal geweldig vinden. jongensnamen vind ik tot nu toe helemaal niets :(

20. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Zo ben ik weer :)
    Goh dat is zeker een kleine buik voor 17 weken, maar bij de 2e gaat het toch altijd sneller? Het heeft ook weer z'n voordelen, maar als je dan toch zwanger bent mag iedereen het rond die tijd ook wel zien.

Ik wil het geslacht ook weten, maar vertel het denk ik nog aan niemand. Vind het zeker bij de eerste wel handig met spulletjes kopen. Grappig dat de meeste een meisjesnaam al wel weten en een jongens nog niet. Hier nog zo 1....

Deel Deze Pagina