Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha nou wij hadden vorig jaar een onverwacht nestje en hebben ze alle 4 gehouden. Helaas is 1 van mijn nijntje een paar maanden geleden overleden maar ik heb er nu nog 6. Dus ben niet echt op zoek naar een nieuw haha. Vroeg me gewoon af of je ze gehouden had. Wij wilden er van de 4 maar 1 houden maarja... na een week konden we ons al niet meer voorstellen dat we ze weg moesten doen haha.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Brusje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag!

@cjpt, balen zeg dat je de echo moet uitstellen. Maar je hebt wel gelkijk, dan is het kindje ook weer wat groter op de foto.
    Ik kom ook uit Zuid-Hollland, Middelharnis.

Jonge konijntje lijkt me geweldig. Ik heb een keer jonge cavia's gehad. Zo schattig :)

3. heb al meerdere keren jonge dieren gehad, laatst jonge visjes (nee geen guppy`s) helaas door een foutje van mij zouden het de rest van hun leven hele kleine miniatuur visjes blijven, dus heb ik ze helaas moeten helpen naar de andere kant van de wereld. We gaan het van de week nog een keertje proberen en dan kijken of het wel goed gaat.
    Ik heb meerdere malen jonge konijnen gehad, erg lief en heel moeilijk om ze weg te doen als het zover is. Heb nog getwijfeld om een keertje een nestje jonge honden te nemen, maar uiteindelijk toch maar vanaf gezien. En van onze katten jongen dat wordt erg lastig met 2 gecasteerde mannen.

wel gezellig dat het forum nog online is!

4. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    hey meiden,

allemaal een leuk en koud weekend?
    hier weekend naar schoonouders geweest en nu weer lekker thuis.

mot met vriendlief heb een glas water over hem heen gegooid nadat hij me keihard in mijn schouders kneep heb al 2 dagen ontiegelijke spierpijn van het sporten dus vond het gemeen.. nu is hij minder blij hihi :D

ik heb vroeger is 2 hamsters gekregen, dag later had ik er 9 erg verassend hihi :D ben blij met mijn hondje nu maar verder geen dieren ff sorry bos.. anders had ik er graag eentje genomen.

fijne avond all

5. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    Hallo Meiden! Ik kan jullie echt niet bij houden hoor! wat zijn jullie snel!
    Gefeliciteerd Brusje met je verjaardag, hieperdepiep hoera :D had je nog wel zin in een taartje?
    Ik hoorde eea over het gewicht, nou ik maak me ernstig zorgen :rolleyes: Was altijd slank (57kg) door de de endurance sport, maar daar moest ik juli vorig jaar mee stoppen en daar kwam langzaam de kilotjes maar die gingen er van de spanning voor ons trouwen weer af maar nu groei ik weer aardig, er is sinds oktober 5 kilo aangekomen en nu gaat het natuurlijk alleen maar harder. ik zou eigenlijk gewoon weer moeten sporten, maar wat? ik denk dat ik maar ga beginnen met een beetje hardlopen.. pff totaal geen zin in maar een beetje conditie voor de bevalling en erna zou wel fijn zijn. Sporten jullie?

6. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    ben trouwens vandaag weer voor het eerst na een jaar of tien weer gaan schaatsen, so dat was leuk! moet leter toch met me kindje en slee het ijs op natuurlijk ;)
    Maandag intake bij VK, is het normaal om met z'n twee te gaan? ik hoop dat ze gaan proberen het hartje te luisteren, dat zou tof zijn, spannend.
    Ik heb al erg mooie echo's gezien, so leuk! kan ik mooi vergelijken hoe groot hij nu bij mij is!

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Nienke,

Ik sportte de laatste jaren wel, zo'n 5 uur in de week (fitness en steppen) maar sinds september ben ik eigenlijk niet meer geweest. Het werd te zwaar in combi met de hormonen en nu zou ik per december weer gaan (kreeg andere hormonen) en bleek ik zwanger te zijn. Nu heb ik bijzonder weinig energie. Als ik uit mijn werk kom val ik bijna direct in slaap. Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik na 12 weken het wel weer rustig ga oppakken. Het schijnt dat je dan na die weken echt weer vol energie zit. Ik wil wel een klein beetje leuk blijven tijdens de zwangerschap aangezien ik erg klein ben. Kan me dus niet veroorloven 20 kg aan te komen want dat is een 3e van mijn huidige gewicht. En dat met 1.58 m haha.

@ Middelharnis, da's hier vlakbij! ;o)

8. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    jippie het hartje klopt!
    Ben zoww blij.....

9. hey nienke: wij gaan ook donderdag met zijn 2en hoor, het lijkt mij niet meer dan normaal dat je manlief er ook bij mag en kan zijn, het is tenslotte JULLIE kindje en niet alleen dat van jou! Het ligt natuurlijk altijd aan wat je zelf wilt, volgens mij mag je meenemen wie je wilt.
    En ik geloof niet dat echt afvallen goed is tijdens de zwangerschap, sorgen dat je niet te veel aankomt is niet erg, maar afvallen wel.
    ik ben ook wel een kilo of 20 te zwaar hoor, maar dat is voorlopig weer een zorg voor na de bevalling, ik zorg er wel voor dat ik niet teveel aankom, teminste dat probeer ik of het ook lukt das weer een tweede.

iedereen een fijne avond wij gaan ff bij vrienden op visite.

10. ladydii: Gefeliciteerd met het kloppende hartje!

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

@Nienke: Lekker met z'n tweeen gaan! Denk dat ze alleen maar blij zijn dat je een betrokken partner hebt. Kees wil ook graag mee en de miep van de vlospraktijk die ik aan de foon had vond dat heel normaal hoor.

Qua sporten: ik deed aan paaldansen (puur recreatief voor de workout, ik suck maar het is leuk om te doen :) ) maar door het verhuizen enzo zat het er ff niet in. Hier in het nieuwe huis hier is plek voor een eigen paal maar ik ga eerst ff bij de juf informeren wat je wel en niet kunt/moet doen qua paal en zwanger. Ze heeft zelf kids dus zal het me wel kunnen vertellen.

12. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Miekiepluis: Super van je kamertje.

Simmer:leuk muziekje heb je op je site moet ik zeggen van mijn man. Ik schrok van het geluid en zette het uit, toen begn hij te roepen dat hij het leuk vond, dus een compliment van mijn man.

Monique: bedankt voor je compliment over de echo’s. Ik krijg er heel veel, dus kan er ook steeds posten. Vind ik stiekem ook erg leuk want dan kan ik ze zo vooruit zien gaan. Het zijn nu al echt mensjes met armpjes en beentjes en ook een navelstreng enzo. Vond ik heel bijzonder.

Cjpt: balen dat je geen vrij kunt krijgen voor je echo, maar je echo zal inderdaad mooier zijn als je iets verder bent.
    Ik ben nu zo'n 5 kg afgevallen sinds ik zwanger ben. Vanwege misselijkheid ed.

Sanna31: Welkom op deze pagina.
    Als je het leuk vind kan ik je gegevens toevoegen aan de augustusmama site. Ik zou dan graag via pb van je willen weten.: Je leeftijd, en hoeveelste kindje, evt. geboortedatum en wanneer je uitgerekend bent. Ziekenhuis of thuisbevalling, Moeders voor Moeders; ja of nee. Borstvoeding of flesvoeding en evt. je afspraken.

Dit is de site:
    http://augustusmama2009.come2me.nl/

13. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    @ollekebolleke: Ik bedoelde ook niet dat ik wil afvallen hoor, weet dat dat niet goed is maar het moet wel een beetje normal blijven, er is al vijf kilo bij! Vandaar het sporten!
    @emmeken gaaf dat paaldansen! leuk maar het lijkt me ook zwaar, denk je dat je het nog lang vol kan houden?
    @sweepy, mag ik jou een pb sturen van mijn gegevens?

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    sporten wat is dat :rolleyes: hihi nee daar doe ik niet aan....loop al genoeg de hele dag en voor afvallen hoef ik het niet te doen..

15. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Meiden,

Even een vraagje wat nemen jullie tegen de droge hoest?
    Sinds gisteren ben ik alleen maar aan het hoesten en daar word ik alleen maar vermoeiender door. Heb gelezen dat er veel dingen zijn die je niet mag nemen. Is er dan echt niets wat je kunt innemen. Ik word gek van het hoesten.

Sweepy: dank je, wel grappig dat hij het zo leuk vindt. Ik heb het volumeknopje altijd op uit staan. Dus al een tijdje niet meer gehoord.

Liefs

16. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Nienke: Je mag me een pb sturen met je gegevens, dan zal ik ze aan de lijst toevoegen/wijzigen.

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Nienke, sporten wat is dat :oops:
    Wij waren met de intake wel samen, maar de rest vd controles ga ik gewoon alleen.

@Cjpt, pin je niet vast hoor op die energieboost :D

@LadyDii,fijn dat je een hartje heb gezien!

@Sweepy, blijf die echo's maar lekker posten!
    En wij hebben idd ook een minimensje met navelstreng gezien, mooi he

@Simmer, sorry meid maar ik zou niet weten wat je wel mag nemen tegen hoesten

18. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    mag je ook niet gewoon die hoestsnoepjes? anti hoest ofzo heten die...die het je in verschillende kleuren/smaken...weet je welke ik bedoel..

wij zijn met de intake ook samen geweest...mijn vriend gaat over 3 weken ook mee omdat we dan weer een echo hebben...maar de controle's ga ik ook gewoon alleen...behalve als er een echo bij zit...dan gaat hij mee....

19. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Sporten, dat doe ik al jaaaaren niet meer. Ik was vroeger (voor ik stopte met roken) t/m 30 altijd erg dunnetjes, zoals doe modellen en ben erg lang 1.83. Ik heb wel eens gesport maar dan om aan te komen, meer spiermassa, maar daar had ik het geduld niet voor hahaha.
    Nu ben ik zeker niet duk maar er komt toch wel een aardige zwemband om mijn middel heen zeg, nou ja ik zie wel hoe ik uit de strijd kom en probeer gewoon gezond te eten.

Tegen de hoest zou je kunnen denken aan warme kammillethee met honing en ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je ook thymsiroop nemen, dat kun je bij de drogist kopen. Ik heb laatst gelezen dat een doorgesneden ui naast je bed ook zou kunnen helpen. En stomen helpt ook altijd. Nu mee beginnnen voor het te erg wordt zou ik doen.

En Miekepluis, wat leuk dat je je kamertje hebt!
    Ik ben vandaag even bij een heeeele grote babyzaak geweest hier om me te orienteren op de wandelwagen; nou ik werd er helemaal moedeloos van wat een keuze, niet leuk meer. Ik denk dat we gewoon een lijstje moeten maken waar dat ding aan moet voldoen en dan naar de winkel en gewoon kopen dan. Hoe doen jullie dat? Ik heb wel gemerkt dat die met 3 wielen beter sturen dan die met 4 wielen, die zijn alleen handig als je niet te veel bochten wilt maken denk ik. Ik wandel veel met de honden en de kleine moet straks gewoon mee de bossen in en de onbegaanbare paadjes op en ik ben een absolute kluns met het in- en uitklappen van dingen dus dat moet ook heel makkelijk gaan, en verder moet ie een donkere kleur hebben zodat je niet ziet dat ie vies is. Nou wie weet er welke wagen we moeten nemen?

De kamer wordt trouwens zwart-wit kan voor jongen en miesje en vind ik wel erg mooi. Het is een zolderkamer met schuine daken en een balkenplafond dus dat wordt wel oke. En ik heb gelezen dat donkere kleuren goed zijn voor als je een drukke baby hebt. Nou als het zo'n driftkikker wordt zoals ik was dan zitten we met zwart het allerbeste hahahaha.

Cjpt; Echt vervelend dat je geen vrij kunt krijgen (weten ze het op het werk nog niet?) als ze het wel weten namelijk moeten ze vrij geven heb ik begrepen. Maar inderdaad zoals anderen zeggen, je ziet wel meer als je verder bent...

Brusje ; gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een leuke dag hebt gehad, met veel verwennerij en weinig kwaaltjes (we een paar anders zijn we weer ongerust hahaha)

Ik heb trouwens ook een konijn en een cavia maar die blijven lekker saampjes.

gr. Nicole

20. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hebben nu tweemaal een intake gehad, en mijn man gaat gewoon mee hoor, vond de VL ook wel zo prettig want ze had wel wat vragen voor hem ook. Over gezondheid van hemzelf nu en gezondheid van zijn familie. Soms hoor je toch nog iets nieuws van zijn kant haha.

Bovendien voor hem ook wel zo leuk, lijkt me!

Deel Deze Pagina