Ik wist niet zo goed wat gebruikelijk was maar ben wel blij dat de meesten gewoon met zijn twee gaan, vind ikzelf het leukste. En nu maar hopen dat er geen bekenden in de wachtkamer zit... haha zal je net zien, het is niet geheel ondenkbaar in zo'n dorp.
nienke: ik ben ook een beetje bang om bekenden tegn te komen, we wonen ook in een semie klein dorp, het is groot genoeg, maar iedereen kent elkaar, dus kans genoeg. Maar ik heb me erbij neer gelegd dat als mensen het weten dan is het niet anders. Hier een rustige avond gehad, maar ben wel bek af, ik ga ff wat eten, dan ben ik vanacht niet om de haverklap wakker met honger, en dan lekker naast mijn vriendje het bed in! slaap lekker allemaal en geniet van het weekend!
'Hey ben ik nou echt als eerste op het forum op zondagochtend of is iedereen druk aan het schaatsen ofzo. Hier gaat het gelukkig weer wat beter dus maar even het huis proberen schoon te maken, is echt ellende met 2 honden als je 2 dagen niets doet...' Van dat hongergevoel heb ik ook last 's nachts. Ik probeer ook wat te eten en iets van fruiut naast mijn bed te leggen voor als ik wakker word. Ben ook 's avonds en 's nachts het misselijkst. Mijn vriend heeft trouwens de afgelopen 2 nachten voor het eerst op zolder geslapen, normaal kan ik op beiden zijden liggen in bed en stopt hij met snurken als ik hem aanraak (wordt hij niet wakker van) maar nu kan ik alleen op mijn rechtezij liggen en word ik dus echt gek van het gesnurk en ik word gemiddeld zo'n 5 keer wakker dus dat slaapt dan echt beroerd. Vanacht hopen we weer samen te slapen (kan al bijna op mijn linkerzij liggen) tot straks misschien.
zo dames lekker geslapen? Ik voel me heerlijk heerlijk want: uitgeslapen! ik geniet er nog maar even van nu kan het nog haha. Wij gaan een dagje het ijs op. Iedereen een fijne dag vandaag.
@ Nicolioo, ja ik heb het gelijk verteld omdat mijn collega ook al 2,5 jaar heeft meegeleefd bij de slechte dingen. Maar ik werk bij een uitzendbureau en we zitten sinds janauri met z'n 3-en. Nou moet toevallig mijn nieuwe collega die dag een opleiding doen van het werk en is mijn andere collega/manager opgeroepen om een dag op een andere vestiging te zitten. Tja, dan kan ik moeilijk de deuren dicht gooien haha. En tis ook niet erg. Wij gaan trouwens ook samen naar de intake van de VK en echo's enzo. Bij de gyn ging Peter eigenlijk ook (bijna) altijd mee. We doen dit tenslotte samen, hij wil zelf ook graag overal bij zijn. En ze vinden het ook heel normaal eigenlijk.
goedemorgen allemaal. Monique: Leuk dat je ook de navelstreng hebt gezien, dat vond ik heel bijzonder. Brusje: Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Nienke: volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan met je banner. Anders zou ik heel veel medelijden met je hebben, al 60 weken zwanger. Wij gaan ook met 2en naar de controles, echo's ed. Mijn man wil ook echt niets missen. Dit maak je ook niet zo heel vaak mee, zwanger zijn dus wil hij ook overal bij zijn. Misschien over een aantal keer dat ik dan wel alleen ga. Vanmiddag gaan we lekker schaatsen, heb ik heel veel zin in. O ja gisteren hebben we een kamertje opgehaald waar we op geboden hadden op marktplaats. Toen wisten we alleen nog niet dat het er 2 zijn, nu zijn we dus aan het kijken voor zo'n zelfde kamertje. Er zijn er niet heel veel van, maar we hebben nog tijd.
@Sweepy, leuk dat je al een kamertje hebt. Succes met de zoektocht naar de andere.Moet lukken inderdaad, je hebt nog wel tijd! Ik ben een beetje in de lappenmand vrees ik. Snotterig en niet helemaal fit.Mijn man is nu even alleen naar een verjaardag waar we vandaag heen zouden gaan. Ik zag het even niet zitten. Even rustig aan maar deze dag. Ook weer misselijk...... pfffff....... Gisteren en eergisteren alleen 's avonds. Dat was nog wel goed te doen. Maar nu voel ik het al weer komen voor de dag.... Balen zeg! Meiden die gaan schaatsen.... veel plezier. Ik durf het niet meer nu. Bang om te vallen denk ik. Het is al weer zo'n tijd geleden dat ik geschaatst heb. Groetjes, Hanna
goedemorgen, de site is er nog steeds, ben elke keer zo benieuwd. Mijn verjaardag was gisteren wel ok, een beetje visite maar niet te veel en niet t elang. Maar goed ook, de hormonen maken mij soms echt narrig. Zo kreeg ik van mijn zusje een baby pakje, dat vond ik niet leuk, ik wou iets voor mij hebben. En een baby pakje in maat 62/68 duurt nog azo lang dat ik dat kan gebruiken, ik ben nog maar 7 weken zwanger. Maar goed haar hart zat op de juiste plaats. Vannacht was het erg koud in bed, en vanmorgen, nu dus voel ik me niet lekker, beetje misselijk. Zwangerschap? of misschien de stroopwafels die ik zo nodig moest eten? Ik las net de berichtjes door, zag ik dat iemand zn banner een beetje verkeerd had staan, die was al 60 weken zwanger hahahah, grappig. IK ga wel alleen naar devlos, door de hormonen ga ik mij irriteren als hij erbij zou zijn. heb geen zin in ruzie. Maar asl ik dat niet zou hebben zou ik ook met zn tweeeen gaan.
Goedemorgen allemaal, Ik merk nog niks van een verhuizing van ZP.... lekker verder kletsen dan maar. Was weer veel werk om alles bij te lezen maar tis weer gelukt en zal nog even op een paar dingen reageren. Bloedprikken: ik ben echt totaal niet bang voor naalden en prikken enzo, ze gaan hun gang maar. Ben ook bloeddonor... nou nu even niet dan maar normaal wel. Over de uitslag van het bloedprikken heb ik eigenlijk helemaal niet nagedacht, ik ben zelfs vergeten te vragen of ik daar nog voor moest bellen ofzo. Nouja heb niks gehoord dus dan zal alles wel goed zijn he. Kraamzorg: heb ik echt al weeeeeeken geleden aangevraagd! Ik had gehoord dat dat vroeg moest omdat we midden in de zomer gaan bevallen en er dan altijd personeelstekort is. Dus ik was er lekker vroeg bij en heb al bevestiging en alles gehad. Opvang: heb me ingeschreven bij 1 kdv, maar die hebben niet echt plek voor de dagen die wij willen. Dus moet nog hard verder gaan zoeken. Wordt nog een hele klus denk ik! Gewicht: ik ben ook tnt 1,5 kg afgevallen. Vind 't niet erg, komt er vanzelf wel weer bij en nog veel meer dan dat ben ik bang Nog even een vraag aan jullie. Ik ben sinds afgelopen week ineens enorm moe geworden. Ik weet dat dat er gewoon bij hoort, maar ik vind het zo gek dat het pas nu na 11 weken is begonnen! Tot dan toe vond ik het allemaal maar reuze meevallen en vond ik dat ik een geluksvogel was met relatief zo weinig klachten. Maar nu is de man met de hamer langs gekomen. Totaal geen energie meer, kan de hele dag wel slapen! Jullie hebben dat ook allemaal, maar is het niet raar dat het zo laat pas begonnen is? Hou zou toch na ca 12 weken juist minder moeten worden? Hoop niet dat het juist vanaf nu nog 12 weken gaat duren.... @Hanna: ik ben ook een enorme Wie is de mol-fan! Ik ben op do avond nooit thuis dus ik neem het op en dan op vr of za heerlijk kijken! Ik ben er helemaal niet goed in om te raden wie het is.... maar tis een heerlijk programma!
Mijn man gaat zo af en toe mee naar de VK. Soms komt het zo slecht uit met zijn werk, dat ik iemand anders (bijv. zus) meeneem. Is ook weleens leuk voor de verandering. Morgen heb ik trouwens weer een echo. Ben wel veel geruster nu. Wat een heerlijk gevoel! Morgen toch wel weer wat spanning misschien, maar het voelt wel anders. Mijn man gaat morgen ook mee, dus dat is wel leuk. De echo is na mijn werk om half 5. Vrijdag nog naar de gyn, dus een drukke week met babyafspraken @brusje, Ja als je eenmaal zwanger bent is het makkelijk om wat te kopen voor de baby voor de verjaardag. Waarschijnlijk heel lief bedoeld van je zus, die het misschien ook wel heel leuk vindt om dit soort dingen te kopen. Hopelijk zakt je misselijkheid snel weer wat!
@Liefie, wel raar inderdaad dat je nu pas heel moe wordt. Laat het gewoon maar over je heen komen zou ik zeggen. Lekker rustig aan doen op tijden dat dat kan. Bij de meeste zwangerschappen is het inderdaad zo dat na een week of 12, misschien iets later de fitheid weer wat terug komt. Misschien heb je nu even een dip, maar ik denk ook dat dat van tijdelijke aard is hoor. Ja wie is de mol is erg leuk he. Donderdag lagen we lekker op de bank, dekentje + poezen erbij. De begintune is er en..... de bel gaat....... Pffffff, we hebben lekker niet opengedaan Later zat ik wel te bedenken... wie zou het zijn geweest? Maar tot nu toe heeft nog geen bekende zich gemeld, dus dat scheelt weer!
Ik heb mijn banner weer goed gezet hoor, haha was toch wel grappig ineens 60 weken zwanger en een paar honderd dagen overtijd, volgens mij had ik het jaar verkeerd @brusje, toch wel vervelend dat je je irriteerd aan je man, het zou wel fijn zijn als jullie er beide van konden genieten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu ook sneller kribbig reageer en me aan hele stomme dingen iriteer bij hem maar ik doe mijn best om een beetje normaal te doen.
Joepie, het is nu bijna maandag. Morgen hebben we weer een echo om te zien of het kleintje het goed doet ondanks het bloedverlies. Ik heb vandaag voor het eerst nog geen oud bloed gezien, dus dat is een goed teken. Hopelijk mag ik na morgen ook weer wat uurtjes werken, want thuis word ik helemaal gek inmiddels. Ik lees dat er aardig wat meiden misselijk en moe zijn? Moe ben ik ook aan het eind van de middag. En ochtendmisselijkheid ken ik niet, dat komt ook rond 4 uur opzetten haha. Als ik weer wat heb gegeten voel ik me weer een stuk beter... Raar maar waar. Trouwens, is de site wel uit de lucht geweest? Of zullen ze het weer verplaatsen.
@nienke: ja dat is vervelend als je een bekende tegen komt...wij hadden dat ook de eerste keer en toen was het ook nog mis...gelukkig heeft zij haar mond gehouden (wel aan onze beste vrienden gevraagd of we misschien zwanger waren) maar die hebben netjes hun mond gehouden (nee hoor niet dat we weten... 8) ) ik was ook bang dat ze het zouden vertellen maar gelukkig niet gebeurd...ach misschien een gesprekje gelijk aangaan en zeggen dat het nog erg pril is en dat je het graag nog geheim wil houden....snappen ze vast wel...hun hebben dan toch ook in die situatie gezeten...maar hoop gewoon dat je geen bekende tegen komt. @bruisje: vervelend dat je zo misselijk bent....en last hebt van je hormonen....hoop dat het snel beter is. @nicole was het geloof ik he die zei dat ze vooral in de avond en nacht misselijk was? ik heb het ook....in de nacht gelukkig niet maar 's avonds ga ik soms gewoon naar bed omdat ik zooo misselijk ben.... @sweepy: hoop dat je inderdaad nog een kamertje vind...begin je al te groeien... gaat toch dubbel zo hard he met twee... veel plezier met schaatsen
Hanna, ik heb een vraagje aan jou, wat is de reden bij jou dat je elke week een echo krijgt? Lijkt me erg fijn voor jou aangezien je een miskraam hebt gehad. ik wilde in overleg met de vk ook meer echo's dan gebruikelijk maar ze vond dat ik gewoon vertrouwen moest hebben in mijn lijf. Ik probeer nu eigenlijk een beetje uit te zoeken of het abnormaal is dat ik meerdere echo's vraag of dat meerdere vrouwen dat hebben na 1 of meerdere miskramen. de mijne was ook vrij laat bij bijna 10 weken stopte het hartje. Melissa, fijn dat je geen bloeding meer gehad hebt, nu gaat alles gewoon extra geweldig met jou, dat moet gewoon!
Melisa, fijn voor je dat je bijna een echo krijgt. Om hoe laat mag je? Ik duim voor een goede uitslag! De site is nog niet uit de lucht geweest. Ze hebben het even verplaatst, volgens mij naar vandaag.....
Ik heb om 10.30 een echo... Mannetje gaat lekker mee. Die vind het net zo spannend als ik. Gisteren hadden we een muziekoptreden en ik speel al niet meer mee (zwangere vrouwen stoppen bijna altijd direct). Alle muzikanten kwamen me direct feliciteren en leven zo met ons mee. Was hartverwarmend.
gelukkig hoef je dan niet de hele dag in spanning te zitten. wat voor instrument bespeel je en waarom stoppen zwangeren als ik vragen mag?
Hé meiden! We zijn er nog! Ik ging maar gewoon niet inloggen dit weekend, maar we zijn er nog gewoon... Sweepy: Ik weet niet zo goed of je nu al een kamertje hebt of niet, maar op marktplaats staan 3 tweelingkamertjes! Misschien dat er iets tussen zit voor je? Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben nog steeds aan het sporten hoor! Ben afgelopen zaterdag begonnen met zwangerschapspilates... Goed voor je rugspieren en je ademhaling enzo.. Voelde nog wel een beetje raar, ik heb nog amper een buikje en daar stonden al 31-weken buikjes! En daarna was ik ook ineens eel erg klaar met al dat zwangere gedoe! Ik bedoel, ik vind het echt geweldig om zwanger te zijn, begrijp me niet verkeerd! Maar mijn pilates-juffie zei maar elke keer "en als het zeer doet, moet je stoppen hoor, want je bent zwanger!"terwijl we onze rugspieren en armspieren stonden te trainen! Ik kan er niet zo goed tegen/ moet erg wennen aan het feit dat mensen nu vinden dat je hald-invalide bent omdat je zwanger bent! Dus ik kwam lichterlijk depri thuis... Het vloog me ook ineens erg aan dat ik dik ga worden... ( voor degene onder ons die het gemist hebben, ik heb een eetstoornis gehad...) Dat gevoel is nu weer over hoor, maar ik was er gisteren even helemaal klaar mee.. Heb ook vriendlief even vertelt dat ik gewoon ik blijf en dat niet alles hormonen is! Dat zei hij namelijk elke keer, en dat is dus niet waar! ZO! Sorry voor mijn ego-berichtje.. Maar het vloog me gisteren voor het eerst echt even aan, ik vind het gewoon ook allemaal HEUL erg spannend! En ik had er het net met mijn lief over, het ligt ook niet aan die mensen die vinden dat je half invalide bent als je zwanger bent, maar het ligt vooral aan mij...IK moet gewoon heel erg wennen aan het feit dat ik mijn lijf niet meer helemaal zelf beheers.. Klinkt dat gek? Waar was ik...oh, ja sporten. Ik aerobic op woensdag dus dat blijf ik ook lekker doen! Misschien iets minder springen enzo, maar ik ben zelf jaren sportinstructrice geweest en mijn aerobic-juffie zegt ook "Gewoon lekker blijven doen, en goed naar je lijf luisteren, heb je later alleen maar profijt van!" Dus als je enigszins de puf op kunt brengen, lekker gaan sporten meiden! Vooral dansen, lopen, fietsen en zwemmen zijn sporten die je nu goed kunt doen hoor! Zo, mijn sportpraatje weer klaar... Ik ga jullie weer verlaten, ik ga echt kapot van de pijn in mijn hoofd... Toch eens vragen aan de verloskundige woensdag of dat normaal is.. Meiden, fijn weekend, en sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd.. Liefs, Pluis