Wou even iedereen met goeie echo,s feliciteren voor de rest weinig te melden zo even gtst kijken hihi
@ mama van youri ik ben van 15:15 uur tot 16:45 uur en neem mijn moeder mee. Dus wat mij betreft kun je mee.
hey dames, blij te lezen dat het met de meesten goed gaat. een hoop echo's ook weer! hier gaat het iets minder, volgens mij ben ik hier de enige die nog geen echo of ander teken van leven heeft gehad (als ik het fout heb zeg het maar hoor!) en ik moet er nog een week op wachten ook. de kans is klein natuurlijk, maar voor hetzelfde geld is het vruchtje allang dood. vind het echt behoorlijk moeilijk hier de verhalen over goede echo's te lezen terwijl ik al zolang wacht. daarnaast heb ik last van een heel bemoeizieke schoonmoeder die (hoe goed bedoeld ook) al aardig bezig is mijn leven te regelen omdat zij haar kleinkind straks 24/7 wil zien zowat.... niet goed voor mijn humeur die dingen...sorry voor het negatieve bericht, maar vooral dat eindeloze wachten op die echo (en nee, mocht echt niet eerder van mijn vk) word ik echt gestoord van.. melisa, ik ben blij dat je ondanks je bloedverlies toch een goede echo had! moest nog echt even aan je denken vandaag!
@ mariekje ik snap dat je niet echt vrolijk wordt als je al zolang wacht op een echo, meestal mag je al met een week of 9 toch? bij ons is het ook druk maar ze gunde me toch echt een echo. en dan ook nou zo leuke schoonmoeder dan is je grens wel helemaal bereikt, nog even volhouden en dan heb je vast en cker ene hele mooi echo!
Hihi das heel lief van je die tijd zou ik ook eigenlijk gaan Maar ik denk niet dat ik dat durf om met jullie mee te gaan ben nogal verlegen, maar wel heel lief dat je het aanbied!
@ Marieke Ik moet ook nog! Maar ik ben wel minder ver dan jij hoor. Jij bent wel erg laat! Ik mocht eerst ook niet met 9 weken, maar me vriend gaat volgende week op wintersport dus ik zei gewoon dat het niet anders kon hihi.. ff vraagje aan iedereen: Hoeveel echo's krijg je normaal gesproken? Want een vriendin zei dat ik dus met echo met 9 weken krijg en 20 weken. En verder niks?
@Annie, volgens mij is normaal met 12 weken en met 20 weken. Soms later nog een liggingsecho geloof ik maar dat weet ik niet zeker. Als je vk een eigen echo heeft of je bent in het zkh onder behandeling dan kun je vaker een echo krijgen. Ik krijg morgen mijn tweede echo in het ziekenhuis! Ik hoop zo dat hij goed en dat onze frummel al aan het bewegen is!
ik ben vandaag bij vk geweest en ik krijg voorlopig geen echo meer omdat ik al met 7 en 9 weken een echo heb gehad (ivm bleodverlies anders had ik alleen met 8 weken een echo gehad). (Ik had verwacht met 12 weken een echo te krijgen, maar helaas. Gelukkig kan ik morgen naar de opleiding tot vk.) En dan kan ik kiezen of je met 20 weken een medische echo wil.
Vind het eigenlijk best vreemd al die "regeltjes" over wanneer/hoe vaak je wel of niet een echo mag hebben. Volgens mij ligt het er maar net aan welke VK of gyn je hebt. Raar is dat!
Normaal gesproken de termijnecho (tussen 10-12 weken) en de 20 weken echo. Ik heb 6 febr mn derde echo maar heb een voorgeschiedenis met complicaties bij vorige zwangerschap.
In Nederland krijg je standaard 2 echo's vergoed: de termijnecho die meestal rond 12 weken is (maar kan ook eerder, ik krijg de mijne met 10) en de 20 weken echo. Meer echo's worden alleen vergoed als er een indicatie van gyn of vlos is. Als er verder geen reden is om meer echo's te maken worden die dus ook niet vergoed, de ene vlos/gyn zal wat scheutiger zijn met echo's op indicatie dan de ander. Maar ik moet zeggen, er zijn genoeg echo-bureau's waar je een echo kunt laten maken als je je kindje graag vaker wil zien dan die 2x, dat hoeft wat mij betreft niet van gemeenschapsgeld betaald te worden (uiteraard als er een medische noodzaak is ligt het anders)
@Emma21 bedankt voor de tip ga het morgen gelijk halen. @Elke29, ik heb bij de eerste ook een nekplooimeting laten doen, het werd ons aangeboden en ik vond het wel een veilig idee....je moet wel in gedachte houden dat het een kansberekening is. Ze meten het vocht wat zich in de nek bevind van het kindje via een echo en uitslagen vanuit jou bloed. daar laten ze berekening op los en die uitkomst geeft een kansberekening op een kindje met het downsyndroom en een eventuele hartafwijking. met mijn leeftijd toen was de kans (35 jaar) 1op de 350 en mijn uitslag was toen kans 1 op de 3200 voor ons dus geen reden om verder onderzoek te doen. Maar het kan altijd zo zijn dat je toch die ene bent van de 3200....het is dus een beetje dubbel. ik laat het wel weer doen bij deze zwangerschap. @Melisa wat een geweldig nieuws...joeehooeeee Morgen om 8:00 uur heb ik mijn volgende echo...zo spannend, zo benieuwd.
ik heb er wel meer gehad, maar dat was bij de gyn. Ik kreeg er 1 toen ik nèt een positieve test had (waarom weet ik ook niet) en met 4,5 weken heb ik er 1 gehad om bbz uit te sluiten.. Nu krijg ik volgende week weer een echo! Hoop dat we een mooi kloppend hartje te zien krijgen Je kan ook altijd een pretecho doen! 3d echo is duur maar je kan ook een 2d doen en die zijn niet zo duur. Wij gaan dat rond week 16 doen omdat mijn vriend niet bij de komende echo kan zijn Ik heb nog niet helemaal terug gelezen... iedereen met goede echos gefeliciteerd!
yeeeh lees weer allemaal goede echo's meiden gefeliciteerd. @mariek: heb je het hartje al gehoord? meestal is dat toch nog niet hoorbaar bij zes/zeven weken? ik heb het alleen maar gezien. thanks allemaal voor de reactie op mijn schoonmoeder...denk dat ik haar inderdaad maar een keer meeneem naar een babyzaak ofzo ipv de hele dag naar de negen maanden beurs....thanks voor de tips en adviezen...nou alleen nog verzinnen hoe ik mijn moeder wijs moet maken dat ik ze liever niet mee heb.....maar daar verzin ik wel wat op...en anders gaat ze zelf maar niet mee en ga ik wel met mijn vriendin... @kita: jemig zeg lekker dan die schoonouders van jou...zou ze ook NOOIT meer in vertrouwen nemen inderdaad
@Marieke, je bent niet enige hoor! Ik krijg morgen mijn eerste echo en ben ook erg onzeker, eerst zien en dan geloven. Bij mij wordt dan gelijk de datum gesteld voor het plaatsen van de cerclage dus morgen gaat voor ons het echt medische traject beginnen.... zie er erg tegenop! Maar goed stapje voor stapje dus! Ik duim voor je mee dat alles goed gaat! @ Sweepy, het komt doordat mijn eigen tweelingzwangerschap me nog heel erg bij staat. Ik vond het zoooo bijzonder en zou het graag nog eens meemaken alleen is dat in mijn situatie geen haalbare kaart!
Ik heb ook al 1 echo gehad en krijg er nog 1 om dan de definitiefe datum te weten en dan pas weer met 20 weken echo het is idd bij iedereen verschillend denk ik
marieke: hier nog een late vogel hoor, ik mag pas volgende week donderdag, lijkt mij nog een eeuwigheid. Ik heb helemaal nog geen teken van leven gehad en ik begin hier toch wel echt te twijfelen om een angelsound aan te schaffen voor mijn eigen gemoedrust, maarja voor hetzelde part hoor je niets en is het toch allemaal in orde. Voor de rest gaat alles goed hier, vandaag mijn eerste mondelinge examen gehad, deze is goed gegaan, nog drie examens te gaan. Het einde komt in zicht. Voor alle meiden die een goede echo gehad hebben, ik zou zeggen settel jullie maar goed op die rose wolk! Liefs Stephanie