Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Je kan ook eventueel een angelsound aanschaffen he meiden! Heeft mij de vorige keer en ook nu al gerustgesteld. Eventjes naar het hartje luisteren.
    (een doppler kan schadelijk zijn door de golven maar een angelsound is eigenlijk een versterkte microfoon en kan geen kwaad!)

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoe duur is zo'n angelsound?

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    stephanie veel beterschap hoe staat het met het leren? :)

bos gewoon doen wat je zelf wil, je wilt toch een leuke dag he, doe dan zeker geen dingen tegen je zin :)

ginny veel plezier met je echo :)

melisa wat fijn! geniet ze meid!

marieke1983 nee hoor je bent niet de enige, ben ook nog niet voor een echo gegaan :)

ninita hoe gaat het me je meid? zo lang niet gehoord of droom ik dat nu?

inderdaad raar over die echo's, kn namelijk zo vaak gaan als ik wil bij wijze van spreke...

hier niet veel te melden, enorm misselijk en vermoeid... pfff

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Liz: om eerlijk te zijn, het ene moment gaat het super en het andere moment heb ik echt geen zin, en laat ik mijn oortjes hangen. Tot nu toe nog geen rotslechte examens gehad dus ik hoop dat mijn laatste drie ook goed gaan. Dinsdag heb ik mijn laaste examen.
    Hoe is het nog met je kleine meid, slaapt ze nu al de hele tijd door of is het af en toe een nachtje?

Liefs Stephanie

5. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Isolde: Dat was ik inderdaad even helemaal vergeten, dat jj ook zwanger bent geweest van een tweeling. Ik hoop heel erg voor je dat je echo heel mooi is. Spannend hoor, omdat je dan ook de medische molen ingaat, maar dat geeft misschien ook wat rust voor je. Hou ons op de hoogte. Ik zal voor je duimen morgen.

Liefie: De gyn gaf ook al aan dat ik extra hb enzo moet laten prikken want meestal krijg je extra medicijnen omdat je lichaam het niet aankan met 2 kindjes tegelijk. Eerst zou ik afgelopen vrijdag meteen bloed te laten prikken, maar later wilde hij het toch de volgende keer doen, over 2 weken. Bedankt voor het meedenken.

6. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    kita, hebben jij of je vriend je schoonmoeder er deze keer nog wel op aan gesproken?

slaap lekker

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik lees vanmiddag alles even bij. Was gisteren te moe en te misselijk helaas.
    Ik heb gisteren weer een goede echo gehad. Hij/zij is nu 8,5 mm groot. dat je daar zo misselijk van kan zijn he :D
    Hartje klopte nog steeds en ik ben weer meer gerustgesteld.
    De Vk zei na afloop zelf al: Nou eens even kijken voor volgende week..... Lief he, ik mag op donderdag gewoon weer al!
    op een foto is de vruchtzak en de navelstreng te zien. Ik ben helemaal gelukkig!

Fijne dag voor iedereen!

Groetjes, Hanna

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

"gelukkig" zijn er nog een paar die nog geen echo hebben gehad..dacht echt even dat ik de enige was, en ik was het zo zat gister! ben het wel met Cindy eens dat het pure willekeur is die echo's. evt. volgende zwangerschap zeg ik wel dat ik niet weet hoever ik ben, krijg ik m tenminste eerder ;)

Ben wel blij dat de meeste berichten positief zijn, en er geen vervelende dingen meer gebeurd zijn!

een angelsound heb ik wel over nagedacht, maar stel dat het niet lukt dan krijg ik het helemaal moeilijk :(

Isolde veel succes met je echo vandaag, laat je het weten?

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Volgens mij rond de 40 euro. Heb hem bij de kijkshop gekocht.
    Hij gaat nu al 2 jaar mee.

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik vind het gewoon een beetje raar dat er altijd gezegd wordt dat het 1e trimester het meest risicovol is. Maar vervolgens krijg je niet standaard een echo na een week of 12/13.

Maar goed, als ik er inderdaad volgende week nog 1 krijg met 10w5d dan koop ik daarna de angelsound en dan zou dat genoeg moeten zijn tot 20 weken.

Bah heb geen zin om te werken vandaag zeg! En ik zit helemaal alleen dus ook nog eens niemand die meekijkt of ik wel echt bezig ben haha. Erg kinderachtig ik weet het, ben 28 dus zou mezelf moeten kunnen motiveren ;o) Maar ben moe en kan mezelf dan echt moeilijk een schop onder mijn kont geven. Gelukkig heb ik morgen mijn part-time dagje weer en kan ik dus lekker relaxen.

Weet iemand hoe het met Ninita gaat? Heb haar al een tijdje niet hier gezien...

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @isolde, vraagje; waarom krijg jij een cerclage of hoe je dat dan ook schrijft?

En ik heb Ninita ook al een tijd niet gezien, ik hoop dat het goed met haar gaat en dat haar vriend niet alleen goed reageerde door de telefoon, maar ook face to face!
    ik ga even broodje eten, heb honger, met nog steeds het gevoel alsof ik de griep heb.
    Ach ja je went eraan, en het is best wel gerustellend, maar soms oo zoo irri

12. zicht

zicht Niet meer actief

@ marieke,

ik heb hem ook nog steeds niet gehad.
    Baalde er ook steeds van.
    Ik krijg hem morgen dus voor de eerste keer.
    En weet je. Eigenlijk is het maar beter ook. Er is op een echo bij 11 weken veel meer te zien. En als je hem eerder krijgt moet je vaak tot 20 weken wachten voordat dat je de 2e krijgt!

Dus achteraf denk ik dat ik er blij mee ben. zie toch liever een duidelijke echo met armpjes en beentjes ;)

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    vind ik ook, ik weet niet wanneer ik hem krijg, ik krijg dat te horen de 23ste bij de vlos.
    Maar later is beter omdat je meer te zien krijgt.
    En ik snap wel dat veel meiden hem vroeger krijgen ter geruststelling, maar volgens mij zegt dat niet altijd wat.?
    Maar wachten op iets duurt altijd erg lang.

Gister MVM hier geweest, test gedaan, streepje knalde van het scherm. En ik kreeg cadeautjes, ik zei zo; Het is net alsof ik jarig ben! hahaha ze zei nou ja twee dagen geleden was je jarig dus je mag het nog steeds vieren :)

14. keesh

keesh Lid

18 dec 2008
    14
    0
    1
    Nieuw kosten ze zo'n 40 euro, maar op marktplaats zijn ze al te vinden voor zo'n 20-25 euro...

Zo'n angelsound is natuurlijk hartstikke leuk, het kan geruststellend zijn om het hartje te horen, maar je moet je er ook van bewust zijn dat het voor kan komen dat je niks hoort, bijv. door de ligging van het kind.

Indien je dus al wat onzeker bent over de frummel dan kan het zijn dat je door de angelsound niet zekerder wordt, maar juist onzekerder wordt ..

15. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    melisa: Fijn om te lezen meid dat je een kloppend hartje gezien hebt!
    Een vechtertje hebben jullie hoor!

miekepluis: oh wat een leuke manier om het te vertellen hee!

nienke93: hoe was het bij de vk meid?

kita: jeetje meid... fijn zo'n familie hee :( Ik zou ook ontzettend pissig zijn!

simmer: Dikke knuf meid! hopelijk gaan de dagen snel tot 30 jan.

megababs: ja idd, dat heb ik hier dus ook... Nu lijkt het iets beter te gaan,
    Maar durf er nog niet te veel op te hopen... zometeen toch maar wat dropjes in mn zakken
    als ik wat boodschapjes moet gaan doen...

marieke1983: ik heb hier een schoonmoeder die zich nergens voor interesseerd deze zwangerschap,
    Kreeg toen jayden geboren werd te horen dat geen enkel kleinkind voor haar zo speciaal zou zijn
    als jayden... toen arjan deze keer vertelde dat we weer een kindje verwachten heeft ze mij niet een gefeliciteerd
    het enige wat ik te horen kreeg was dat ik nu wel een ellendige baby zou krijgen omdat onze jayden zo makkelijk is...
    Ik weet wel, als deze kleine geboren is, zij dus als laatste er bij zal zijn :evil:

annie22: Hier krijg je rond de 10 a 12 weken een termijn echo, dan met de 20 weken en daarna met de 36 weken om te kijken
    hoe de kleine ligt.

jingi: hoe was je echo meid?

hanna: fijn om te horen dat je een goed echo had meid!

Hier vandaag weer flink misselijk, maja mag de pret niet drukken!
    Gisteren weer een super echo gehad! Kindje is nu 10 mm en alles verliep volgens het boekje :D Ik mag vanaf nu onder volledige controle van de vk blijven, waar ik woensdag weer een echo heb!

Ik ga nu snel Jayden aankleden want die wil uit bedje hihi

Ik kom strakkies nog wel eventjes loeren!

Dikke kus en een hele fijne dag allemaal!

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat kan ik me voorstellen, zo'n schoonmoeder lijkt me helemaal niet leuk. maar dat neemt niet weg dat ik af en toe even wil klagen ;)

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen meiden, wat is er weer veel gekletst.

@Kika en andere mensen met een lastige schoonmoeder: lijkt me een moeilijke situatie. Hopelijk kunnen jullie ze nog een beetje indimmen.

En dan heb ik even een vraagje. Gisteren heb ik een lekker bad genomen, had zo'n pijn in mijn rug. Maar nu lees ik her en der dat het helemaal niet goed ik voor het kindje als je een bad neemt. Zijn er meer meiden die toch wel eens in bad gaan? Dat soort dingen kunnen me zo onzeker maken...

18. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Melisa: ik ga ook bijna elke avond in bad. Maar je badwater mag niet te warm, dezelfde reden om geen kruik op je buik te leggen ter hoogte van je bm, en niet de sauna in te gaan.

19. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

22 jul 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Goedemorgen dames

Allereerst iedereen nog een goed nieuwjaar toegewenst! Sorry voor de late reactie. Ik zal het even uitleggen.

Heb me even een tijdje terug getrokken van het forum omdat ik overal las dat sommige zwangerschappen niet waren doorgezet. Heel veel miskramen en toen ben ik eens gaan neuzen in de vlinderlounge. Heb mezelf gek gemaakt en op verzoek van hubbie heb ik toen even afstand genomen. Nu ik mijn echo heb gehad en alles er goed uitzag hoop ik weer van de partij te zijn. Ben weer wat rustiger geworden en ben nu lekker aan het genieten. Dus daarom hebben jullie me vanaf begin dec. of eind nov. niet meer gezien.

Ik ga ook in bad, maar ik doe het niet te heet. Daar kan ik eigenlijk niet echt meer tegen.

Groetjes Jeanine

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!

@ Melisa ik ga ook vaak in bad hoor! Heerlijk! Het is niet zo erg hoor, je mag in ieder geval niet naar de sauna!

Wat is het trouwens met die schoonmoeders! Die van mij doet ook al zo raar. Wij willen al heel lang een kindje en toen zei me schoonmoeder altijd: vertel het pas maar na 3 maanden als alles goed is. Dus toen zei ik: oke dus als ik een miskraam krijg dan wil je het niet weten? Raar toch? Toen wilde ze het later toch wel weten. Dus wij met 5 weken verteld al en gezegt dat ze haar mond moest houden.
    Nou werd me vriend gister gebeld door zijn oom: Gefeliciteerd met de kleine! HUH?
    Ja dat heeft me schoonmoeder verteld! LEUK!
    grrr... wordt er doodmoe van!

Ik snap dat niet. Mijn moeder houdt netjes haar mond en ze wilde het aan een vriendin vertellen en toen heeft ze me eerst gebeld om te vragen! Zo hoort het toch?

Sorry voor me egobericht!

p.s. heb al vanaf 9 uur trek in patat met pindasaus haha

Deel Deze Pagina