Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi meiden,

Als ik het zo lees, vind ik dat het bij mijn vk praktijk toch erg goed geregeld is met de echo's. Volgens mij hangt het nl volledig van je praktijk af hoe en wanneer ze het doen, of ze eigen apparatuur hebben enzo, en als je bij een gyn loopt is het weer helemaal anders natuurlijk.

Bij ons is het zo:
    - 1e kennismaking rond de 8 weken + echo
    - 2e afspraak rond de 12 weken + echo (heb ik bij 13 weken)
    - daarna elke 4 weken een afspraak, rond 28-30 weken nog 1x een echo
    - en daarnaast dan nog de 20-weken echo die in een ziekenhuis of echocentrum in de regio moet plaatsvinden.

@Melisa: lekker in bad gaan hoor! Ik ben vorige week nog heerlijk in bad geweest, ik doe het water rond 38 graden, niet te heet, kan helemaal geen kwaad volgens mij!

@Jeanine: welkom terug ;) Snap het helemaal hoor, dat heb ik ook een poosje gedaan...

2. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Jeetje ik zit me echt te verbazen over jullie schoonmoeder-verhalen!
    Ik prijs mezelf errug gelukkig met mijn eigen ouders en die van manlief. Kan met allemaal heel goed opschieten, inclusief alle broers, zwagers, zussen en schoonzussen. En ze zouden zoiets als doorvertellen nooit doen. Wens jullie sterkte....

3. mona23

mona23 Niet meer actief

hallo dames,

Mag ik me ook bij jullie melden.
    Ik ben nu 9w1d zwanger en uitgeteld op 17 augustus.

Het lijkt me wel gezellig om met jullie te kletsen, maar ik heb denk ik een heleboel gemist.

Liefs mona

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden,

pff kon ik eerst niet op de site en nu blijkt dat er helemaal niets veranderd is. Nou ja, we wachten het wel weer af.

Hier gaat het langzamerhand weer beter. Blijf wel last houden van mijn maag en maagzuur. Dat is het enige wat ik erg vervelend vind.
    Om de zoveel tijd kokhalzend boven de plee, meestal komt er niets.
    Was wel grappig afgelopen vrijdag. Ik ging dweilen, 2 stroken gedaan, naar de plee, weer een paar stroken gedaan, weer naar de plee. Voel me echt zo'n oud wijf af en toe hihi.

Ik ga straks even naar een dinnetje. Zij heeft nog heel veel zwangerschapsrokjes en broeken liggen en die mag ik lenen. Lief he.

Iedereen die een echo heeft vandaag, veel plezier!

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Sweepy, het rustig aan doen en naar je lichaam luisteren is heel belangrijk.
    Was mijn 1e zwangerschap ook zo'n eigenwijsje en ging gewoon door, heb het geweten
    BI gekregen en de ziektewet ingerold, dus gaat dat luisteren naar mijn lichaam deze keer veel beter ;)

@Megababs, hoop ook dat het snel beter met je gaat
    jij heb het ook goed te pakken he

@Marieke, volhouden meid, ook jij gaat een goede echo krijgen!
    en die schoonmoeder, uit het raam ermee :D

@Hanna, fijn dat je echo zo goed was

@Melisa, je mag gewoon in bad hoor
    Alleen kan je van een te heet bad zelf niet lekker worden dus daar moet je even mee oppassen

@Jeanine, welcome back dan!

@Annie, nog een schoonmoeder om uit het raam te gooien, wat hebben die mensen toch :evil:

@Mona23, gefeliciteerd en welkom
    gewoon jezelf er tussen gooien, komt helemaal goed!

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ha dames,

Bedank voor jullie antwoorden. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn bad van gisteren geen kwaad kon.
    Ik ben er wel lekker van opgeknapt!

Vandaag ga ik voor het eerst weer 3 uurtjes werken na 3 weken. Heb er echt zin in. Mag van de gyn niet aan het bed staan, maar ik kan vast wel iets. Thuis zitten ga ik ook alleen maar van piekeren. Als het bevalt ga ik de komende dagen vaker naar het werk. Stom dat je je werk kan missen.

7. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Hey iedereen,
    hebben jullie ook zo'n reuze honger?
    Bij mij is het al een week dat er altijd een rare hongr opkomt.
    Vorige week at ik een volledig potje kruidenkaas(gevolg,megamisselijk)gisteren had ik zin in biefstuk met pikkels mmm(heb ik ook gegeten en vandaag heb ik zin in vispannetje mmIk heb wel geen trek in chocolade.raar he?
    sommige mensen zeggen dat aan de hand van goestigskes, men kan zeggen of het een meisje of jongen gaat worden.Nu ,als het maar gezond is,maar zijn er moeders waarvan de bakkerspraatjes zijn uitgekomen?

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Even snel een berichtje....ga zo douchen en aankleden want vanmiddag hebben we het intakegesprek en de 2e echo....pfff vind het zó spannend!

Jullie horen me wanneer ik weer thuis ben!

Fijne dag :thumup:

9. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    @mona23: welkom en klets gerust mee met de laatste ontwikkelingen hoor, het is soms gewoonweg niet bij te houden hier :D

@melisa: hoe was het op je werk?

@schindelsvolk: lief dat je vraagt hoe het bij de VK ging.
    het was super!
    ook ik heb nog geen echo gehad, mijn vk heeft praktijk in drie verschillende dorpen, wel handig natuurlijk want dan kan je altijd in de buurt terecht maar ze heeft zelf geen echo apparaat, ik krijg dus met ong 10-11 weken termijnecho en de 20 wkn echo in een echokliniek.
    Maar de VK is echt heel lief, behulpzaam helemaal super, echt een klik mee. We hebben bloeddruk gemeten en ze meet suiker en eiwitten in de urine (elke 4 wkn) op de weegschaal gestaan, haha was daar lichter dan thuis :rolleyes: en ze heeft mijn baarmoeder gevoeld, hij was al mooi gegroeid, ze had zels het idee van de grootte van ongeveer 10 wkn en we hebben met zo'n ding naar de beeb geluisterd. Ze kon alleen het hartje niet goed boven het geluid van het bewegen uithoren. Een goede zwemmer dus blijkbaar.
    We hebben een knuffeltje gekregen en heel veel boekjes. super leuk! Het is nu een beetje echter voor ons geworden zo!
    Op naar de echo 27 jan!

Tja en die schoonmoeders: uit het raam ermee! echt heel vervelend voor de meiden die ermee zitten, wij vertellen het nog niet tot na de echo dus ik heb dat probleem niet. ook niet leuk maar ook met mijn schoonma de beste oplossing :)

10. zicht

zicht Niet meer actief

Jeanine,

gefeliciteerd met je echo!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je even weg ben geweest. Ik heb dat ook een weekje gehad. Vooral de 1e week dat ik het wist.
    Maar nu niet meer! Jeee

11. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hoi meiden,

Hier een brak Pluisje, ga kapot van de hoofdpijn. Hoort dat er ook bij? Ik heb dat echt al bijna 2 weken...
    Verder totaal geen puf, echt zo moe...en ik denk dat ik morgen gewoon eens even in mijn bedje blijf liggen.. Ik ben echt nooit ziek, ik zit zelfs met koorts op school ( ik weet het, niet goed...maar ik kan de gedachte aan mijn kids zonder juffie zo moeilijk naast me neerleggen!) Maar goed, nu heb ik een kleinen kruimel waar ik goed om moet denken dus Juf blijft morgen denk ik maar thuis...

Ik hoop zo dat we morgen weer naar het hartje gaan luisteren! Is dat wel gebruikelijk bij de verloskundige?

Sorry voor mijn ego-bericht!

Liefs, Pluis

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Beterschap Pluis! Helaas kan hoofdpijn dr wel bij horen idd. Hoop dat het gauw over is. En vanaf nu zal de vk iedere keer even naar het hartje luisteren.

13. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    miekiepluis: beterschap!

en hoe gaat het met ninita?

14. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    @miekepluis, blijf maar even een dagje lekker thuis hoor, dat zal je goed doen. En idd gaat de VK nu elke controle naar het hartje luisteren.

15. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @ollebolleke
    ik begin nu ook steeds meer honger te krijgen in het begin juist helemaal niet maar nu gaan de vette happen en vooral in :)
    @ginny veel plezier met je 2de echo vandaag altijd leuk om weer even te kjken naar de baby ;)

16. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Meiden met een goede echo: gefeliciteerd!

Ik ben echt heel erg misselijk nu en zo moe. Het is echt een heel andere zwangerschap als bij onze zoon. Dat is wel vreemd!

Iedereen een goede dag!

Liefs

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden.

iedereen gefeliciteerd met de goede echo's alvast.

en even over de echo's ik heb er een gehad met 6 weken en paar dagen, nu krijg ik hem met 8 weken en paar dagen. en dan nog x met 12 weken ong zei ze. omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad. en hier zijn ze inderdaad niet heel erg op de regels kwa echo's.

lijtk me trouwens echt vervelend als je last heb van de vele bekende kwaaltje, mag me zelf gelukkig prijzen denk ik.

vanmiddag naar de tandarts niet echt zin in, maarja kan niet met een afgebroken kies blijven rondlopen he.

fijne middag allemaal

18. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Thanks meiden, jullie zijn lief!
    En wat cool dat ik dus inderdaad morgen weer het hartje ga horen! Nu heb ik helemaal zin erin!

Ik mag van de directeur lekker om 15.00 direct naar huis, hij vond dat ik er zo beroerd uitzag... Dus dat doen we dan maar!

Meiden, fijne dag nog allemaal!

Liefs, Pluis

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ Miekiepluis, je kindjes redden het morgen wel hor, lekker thuis blijven!

@ Noa, vervelend de tandarts ik was er 2 weken geleden voor een stukke kies! Wel melden dat je zwanger bent he?!

@Tal, ik heb nu al trek in die vette happen! Dat beloofd wat haha..

Nou ik ga zo weer naar me werk. Het is niet zo druk gelukkig want veel kindjes ziek! Tot vanavond of morgen!

20. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    hello dames,

iederee die ziek zwak of misselijk is hopelijk gaat het snel over

ik heb vanavond een angelsound in huis vriendlief gaat hem straks ophalen bij iemand heb hem via marktplaats voor 25 euro koopje toch?

voor alle meiden die weer een goede echo hebben gehad super :D

ik mag volgende week weer. ben zelf nu ook vet misselijk en heel veel last van mijn darmen en puistjes verder heb ik geen puf voor iets te doen zo vervelend is dat. wie kent dit?

Deel Deze Pagina