@britt: vreselijk zeg! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger bent! @lieff: vreselijk die onzekerheid: ik hoop dat je volgende keer toch goed nieuws krijgt! @honger: ik heb echt vanaf de bevuchting enorme honger. Ik moet gewoon iedere paar uur iets (hoeft niet veel te zijn) eten. Chocolade heb ik idd ook geen zin in, maar vet en hartig eten is zwaar favoriet. @hoofdpijn en brandend maagzuur: heb ik af en toe last van, maar dat valt (zoals alle kwaaltjes bij mij) reuze mee! Dan nu mijn enthousiaste verhaal van vandaag: ben echo-proefpersoon geweest bij de verloskundigenopleiding in Maastricht. Het was helemaal geweldig. Ik heb een uur lang naar ons kindje mogen kijken. Hij bewoog af en toe driftig met armen en benen en maakte ook bewegingen met het hele lichaam. Het was echt helemaal geweldig. Ik zal proberen de echofot in te scannen. Na de echo heb ik alvast (voor over een paar weken) een zwarte positiebroek in de uitverkoop gekocht voor 30 eur. Dus ik ben super happy op dit moment! PS sorry als ik een beetje te enthousiast ben!
@Echo, iedereen die een mooie echo gehad heeft, gefeliciteerd! @Lieff, oh nee, wat een onzekerheid. En dan ook nog 2 weken wachten. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt @Britt, Jouw echo ook al niet goed, ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Je krijgt nog wel een nieuwe echo? Ook ik mocht vandaag voor een echo! En het was zo verschrikkelijk mooi! Ze probeerde eerst uitwendig, maar dat lukte niet goed, daarna inwendig en het was echt prachtig. De kleine was super duidelijk te zien, je kon de kaakjes zien, en armpjes en beentjes, en het begin van de vingertjes, en de eerste hersen aanleg. Mijn moeder was mee, en die was ook helemaal onder de indruk, ze moest bijna huilen, heel schattig. Ik ben nu helemaal klaar in het ziekenhusi en mag naar de gewone verloskundige. Ik ben nu 10w1d zwanger ipv 10w3d, maar dat klopt precies want mijn ei is meestal iets later. Ik zal later even proberen om de echo te scannen en in mn album te plaatsen! Verder vanmorgen een vreemde gewaarwording. Was nog helemaal niet misselijk geweest, maar hing vanmorgen plotseling boven de WC. Ik hoop dat het eenmalig is. In ieder geval op en top zwanger! Liefs, Wup, op haar grote roze wolk!
brit,, wat vreselijk jammer heel veel sterkte! lieff, hoop dat je toch nog een goede echo gaat krijgen.. lijkt me heekl lastig om nu nog zolang in onzekerheid te moeten zitten.. heel veel sterkte met wachten! degenen met een goede echo, gefeliciteerd! erg leuk om de fotos te zien Ik moet nog even wachten tot de 21e... ben zooo benieuwd. jammergenoeg kan mn vriend niet mee, maar mn zussen willen wel mee dus ik hoef niet alleen in elk geval. Nu ga ik even liggen , zit de hele dag al te kokhalzen. hebben meer dat de misselijkheid savonds en snachts erger is? dan heb ik het het meest :S
@Emma: ook ik ben pas in de avond misselijk. Na 4 uur begint de ellende... @Britt: succes met een keuze maken. Wat verdrietig allemaal. @Lief: wat balen van de slechte echo. Hebben ze gezegd wat de reden kan zijn? Ik heb vandaag 3 uurtjes gewerkt, was zeer fijn om er weer uit te zijn. Nu voel ik me wel ellendig en moe maar dat hoort er een beetje bij... Fijne avond allen.
Hoi meiden, Ten eerste sterkte aan degene die geen goede echo hebben gehad. Verschrikkelijk! En natuurlijk gefeliciteerd aan degene die wel een goede echo hadden! Mijn verhaal tot nu toe: KNIP Ik laat dit een minuut of 10 staan en dan verwijder ik het weer. Wil namelijk niet dat teveel mensen dit lezen. Voor de rest gaat het ook niet echt lekker. Ik ben 's avonds en 's nachts steeds erg misselijk, tegen het overgeven aan maar heb het tot nu toe nog binnen weten te houden. Daardoor slaap ik ontzettend slecht en ben ik overdag compleet gesloopt en weet ik om 1 uur al niet meer hoe ik het tot 5 uur moet redden. Vandaag heb ik me dan ook ziek gemeld omdat ik al een week nauwelijks heb geslapen en gewoon helemaal op ben. Huisje is helaas niks geworden. Ik stond pas 3e en hoorde vanmiddag dat de 1e het heeft genomen. Balen, maar ik heb nu wel andere dingen aan mijn hoofd.
** Inbraak** Poeh meiden, wat gaat de tijd snel! Ik weet nog als de dag van gister dat ik zelf 10 weken zwanger was. Spannend al die echo's. Geniet ervan, het is een hele bijzondere tijd! Voor je het weet is je kindje al 6 weken oud Liefs Marleen ** Einde inbraak **
hoi ninita, Ik word toch wel verdrietig van je verhaaltje Poosje terug was je blij aan het vertellen over goede echos en de babykleertjes die je gekocht had en dan nu over abortus Ik hoop voor je dat jullie eruit komen!
heel tegenstrijdig ook, terwijl er net iemand was met een niet zon goede echoo die niets liever wou.. en dan dit . maar ja zo gaat dat..
Pff ik vind het best een heftig verhaal inderdaad. Je was zo blij, en nu lijk ik te lezen dat je zelf erg twijfelt of zit ik verkeerd? Sterkte hoor...
ow...Ninita wat een verhaal....ik hoop dat jullie er toch uit gaan komen. Maar denk ook vooral aan jezelf, je was er zelf nl heel blij mee en krijg nu het gevoel dat je je een beetje laat meetrekken in zijn zin. zal er verder niet over doorgaan wat het is tenslotte jou beslissing.Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.
Oke dit was dus niet mijn bedoeling en ik heb het verhaal weggehaald. Ik hoop dat jullie nooit in een situatie terechtkomen zoals ik nu zit want je wordt dus compleet heen en weer geslingerd tussen verstand en emotie. Ik ben echt bijna ten einde raad over hoe en wat en vooral over hoe verder en dit helpt niet.
jeetje wat een rot situatie, ik hoop dat jullie een verstandige en een wel overwogen beslissingen nemen. sterkte hier mee.
sorry daarvoor, was niet de bedoeling, ik had het idee dat je zelf ook die richting op ging... Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om een gesprek aan te gaan met iemand erbij. Hoop dat je nog wel kan genieten van je zwangerschap! Knuffel en heel veel sterkte
Jingi: ik laat me niet door hem meetrekken, echt niet. Maar ik heb ook zijn kant aangehoord en ik begrijp heel goed dat het voor hem verschrikkelijk moeilijk is als hij nu ineens vader wordt. Sowieso is het dus wel goed dat we naar die psycholoog toegaan, die heeft een neutrale kijk op de dingen en kan ons adviezen geven. Maar zoals ik al zei: hij zegt ook dat de keuze bij mij ligt en dat hij die accepteert en er hoe dan ook voor me zal zijn.
Meiden ik ga slapen. Ik ben niet heel erg actief omdat ik het gewoon ook erg moeilijk vind om te horen hoe jullie genieten en al allemaal zo bezig zijn met kamertjes, wandelwagens enz. Voor mij lijkt dit nog allemaal zo ver weg op dit moment en het doet best pijn om dat allemaal te lezen. Ik gun het jullie wel van harte hoor!
Ninita, ik heb je verhaal gemist helaas maar begrijp dat het een hele moeilijke situatie is voor je... Veel sterkte meid!