@ Schijndelsvolk: ook heel naar allemaal. Sterkte! Zijn er meiden hier die al een beetje zijn aangekomen eigenlijk? Ik stap net op de weegschaal (had al zo'n vermoeden), en zie een extra kilo! Mijn buik is ook echt wat dikker, terwijl ik zeker niet ongezonder heb gegeten en ik gewoon nog sport. Dacht dat je het later pas zou gaan merken. Ik ben van mezelf nogal slank en altletisch, misschien dat je dan ook sneller wat merkt...?
Hoi Meiden, Lieff: Wat een onrust..Wel een kloppend hartje! Houdt moed hoor meid, hoe moeilijk misschien ook! Britt: Oh nee.. Heel veel sterkte meid! Ninita: Ik heb je verhaal gemist, maar ik lees uit de reacties dat het niet zo goed gaat met je... Wat verdrietig voor je, ik hoop dat je de juiste keuze zult maken, die voor jouw gevoel goed is... Ik heb zo met je te doen meis.. Schijndelsvolk: Wat een verhaal! Jeetje meid! Wel fijn dat je echo goed was! Annie: Ik heb ook echt al ee wat dikker buikje, maar ik kan al mijn kleren nog aan, dus ik weet niet of ik zwaarder ben geworden. Ik heb namelijk geen weegschaal en die komt er ook niet. Ik ga vragen of de verloskundige mij wil wegen, maar dat is dan ter controle en leuk om te weten... Hier gaat het vandaag wat beter, ben toch gewoon gaan werken en hoofdpijn is er nog steeds. Ik ben wel een beetje bang dat het mijn bloeddruk is, want ik heb normaal een hele lage bloeddruk dus dan is hij natuurlijk al gauw te hoog! Vanmiddag naar de verloskundige, dus dan zal ik dat ook even vragen... En hartje luisteren! Heb er heel veel zin in maar vind het toch ook wel weer een beetje spannend... Ik bedoel, als ik de gynaecoloog moet geloven ben ik vandaag al 12 weken en 4 dagen zwanger en doet dat hartje het gewoon nog steeds, maar toch! Ik ga lekker buiten spelen meiden! Fijne dag! Liefs, Pluis
Hallo lieve mensen. Hier weer even iets van me laten horen. ik weet het is erg lang geleden. had namelijk een reisje met het personeel en aanhang naar malta! vandaar. was erg gezellig. maar ik raad vliegen af, voor mij was het iedergeval niet fijn. had het iddee dat alles in me buik omhoog ging, en werd dus ook zwaar beroerd, wat ik normaal nooit heb! De druk voel je ook op je buik, dus ik ga dit jaar niet meer in een vliegtuig zitten. verder gaat het prima met me. ben zo jalours op jullie echo's! 26 jan krijg ik alleen het hartje te horen en dan kunnen we een afspraak maken voor een echo! duurd veels te lang vind ik. heb niet terug gelezen was echt te veel. wens iedereen sterkte die in onzekerheid zit. en de rest allemaal geniet van de zwangerschap/ veel liefs les oh ja me buikje is duidelijk te zien,! hahaha
Qua gewicht ben ik nog niet aangekomen, maar de buik is al duidelijk te zien. Eigen broeken hoef ik niet meer te proberen draag nu al een week positiebroeken.
ben ook nog nie aangekomen...alleen nog maar afgevallen (400 gram, dus niet de moeite) wat betreft mn buikje..we wilden het voor ons houden tot we twaalf weken waren, maar met 6 weken kon ik mn eigen broeken al niet meer aan
goedemorgen allemaal! wat een vervelend nieuws van een aantal mensen! Layla, ik hoop dat het bloedverlies niets betekent en alles goed is! Ninita, ik heb je verhaal niet gelezen maar begrijp dat je het echt heel zwaar hebt nu en ik hoop dat je eruit komt! heel veel sterkte! Britt: veel sterkte met het verlies van je kindje, hopelijk kom je er snel weer bovenop! liefie: een hartje is toch een goed teken lijkt me.. hopelijk zitten de vk's ernaast en ben je 2 weken minder ver maar is alles wel goed! hier gaat alles goed, gister mijn baas verteld dat ik zwanger ben. omdat ik nog in mijn proeftijd zit was ik er nogal ongerust over en daarom heb ik niet gewacht tot de echo met vertellen. ze reageerde echter heel erg goed en zei dat ze me echt niet zou ontslaan voor mijn zwangerschap! omdat ik in de eerste instantie niet te lang bij hen wilde blijven vroeg ze me wel of ik dat dan wel zou doen aangezien zij dus mijn verlof regelen en daarna moeten bijdragen in de kosten voor opvang. vind ik niet meer dan redelijk dus dat is geen probleem. ben heel opgelucht!
@Britt, wat een ontzettend naar nieuws meid. Heel veel sterkte gewenst. @Lieff, wat spannend zeg. Ben ook wel benieuwd wat de vk verder heeft gezegd. Maar wel een kloppend hartje, dat is positief. Ik weet dat wij elkaar verder niet kennen, maar mocht je een keer de behoefte hebben om af te spreken en van je af te kletsen, dan roep je maar hoor. @Ninita, ik heb je verhaal niet gelezen, maar wat ik er van begrijp is het niet veel goeds. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je er voor jezelf uit gaat komen. @Schijndelsvolk, dat ligt inderdaad dicht bij elkaar zeg. Hoop trouwens dat Jayden ook snel weer opknapt. Dat lijkt me ook eng als je kindje zo ziek is. Spannende tijden dus voor jullie. Dikke knuffel. Ik ben zeker weten aangekomen, kan niet anders. Ik ben wel gewogen bij de vk de vorige keer, maar ze mocht van mij niet zeggen hoeveel ik woog en ik heb ook geen weeschaal thuis. Ze zal mij vrijdag wel wegen en dan hoor ik wel hoeveel ik ben aangekomen. Pas momenteel nog maar 1 broek en moet er dus denk ik echt aan gaan geloven. Misschien zometeen maar even de stad in om een andere broek te kopen. Dit is niks. Gelukkig past mijn sportbroek nog wel, die zit lekker en is lekker zacht om mijn buikje. Positiebroek die ik had gekocht ligt nog bij mijn moeder, want die zou em korter maken. Verder zie ik heel veel mooie echo's langskomen. Kan niet wachten tot volgende week donderdag. Dan gaan we weer kijken en hopenlijk zwaait die kleine frummel ook even.
vanmorgen ook maar eens op de weegschaal gaan staan bij mij zijn er gewoon 2 kilo`s bij. schrok me rot . vooral omdat ik vorrig jaar 22 kilo ben afgevallen en sinds dien stabiel bleef qua gewicht. ik hoop dat die er toch niet deze zwangerschap allemaal weer terug bij te krijgen. ninita: ik heb je verhaal niet meegekregen maar ik wens je toch heel veel sterkte en dat je maar een besluit kan nemen waar je helemaal achterstaat. de meide met een slechte echo heel veel sterkte toegewenst. veel liefs linda
ik was eerst anderhalve kilo aangekomen (ook met de feestdagen) en nu weeg ik een kilo minder dan toen ik zwanger raakte. mijn broeken beginnen echter wel te trekken bij mijn buik dus volgens mij ga ik ook eindelijk een buikje krijgen!
@Ollebolleke, hier ook honger, honger, honger @Miekiepluis, hoofdpijn kan idd komen door de hormonen. @MamavanYouri, had gelezen over dat kindje ja, wat erg he @MegaBabs, hoe is het met je bloedverlies, kan me de schrik heel goed voorstellen @Ninita, heb je verhaal niet gelezen maar begrijp dat je voor een hele moeilijke keuze staat, sterkte meid! @Ollekebolleke, fijn zo'n baas die zijn mond niet kan houden. @Misslayla, hoe is het nou met jouw bloedverlies? hoop dat er niets aan de hand is @Schijndelsvolk, jeetje dat zal schrikken zijn geweest. Hoop dat je oma er weer boven op komt! @Anna1976, ik ging gistermiddag op de weegschaal staan en toen was ik ineens 2 kilo zwaarder, nou net vergeten nog een keer te kijken Voor iedereen met een goede echo, gefeliciteerd! @Lieff, bah meid, maar het feit dat er wel een hartje was, is dat niet iets positiefs dan? @Britt1, aaah meis nee toch, heel veel sterkte voor jullie
Monique: Ik probeer er ook echt naar mijn lijf te luisteren, maar vind het wel heel moeilijk. Ben zelf nogal druk, altijd bezig enzo. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als het daardoor niet goed zou gaan met de kleintjes. En ook voor mezelf dus heb ik na het bezoek aan de gyn. Het echt al rustige aan gedaan. Gisteren ook gewoon een dutje in de middag. Voelde eigenlijk wel goed. Jeanine: Ik heb mezelf ook een tijdje rust gegeven een week geleden. Kan me voorstellen dat je onrustig werd van het lezen van alleen maar slecht nieuws. Miekie: Hoofdpijn kan erbij horen, maar het kan ook zijn dat je een hoge bloeddruk hebt. ik zou anders even aan de vk vragen of ze die meet, maar volgens mij doen ze dat standaard of niet? Mama van Youri: Kan me voorstellen dat je verdrietig bent geworden door het bericht van je andere forum. Sterkte. Babs: hopelijk is je bloedverlies over. Wat zei de gyn? Isolde: super dat je een mooi hartje hebt gezien en ik zal voor je duimen 18 febr. Wil je dat ik je afspraak in de lijst van aug. Mamas zet? Kristel: Tuurlijk kan je wel op de lijst. Ik wordt zeer waarschijnlijk ook een juli mama maar blijf lekker hier. Ginny: super mooie echo foto. Lieff: Balen zeg dat je echo niet zo goed was. Maar je hebt een kloppend hartje gezien, dat is op zich wel heel goed. Hopelijk is je echo volgende week helemaal goed. Britt: Wat ontzettend erg voor je. Annie1979: leuk dat je af en toen nog blijft gluren. En je hoort er nog steeds helemaal bij hoor. Jingi: super van je echo. Ik vond het ook heel bijzonder om al echt een mensje te zien. Daan: super dat je zo lang naar je kindje hebt mogen kijken. Wup: mooie foto zeg. Ninita: heb je verhaal niet gelezen, was al weg maar begrijp dat het allemaal heel ingewikkeld voor je is geworden. Ik hoop voor je dat je alle gedachten goed op een rijtje kunt zetten en een goede beslissing kunt nemen. Ollebolleke: dat is wel echt heel erg balen zeg en ook geen professionele houding van je baas. Heb je hem er nog op aangesproken? Schijndelsvolk: wat een vervelende situatie zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat met je oma en met Jayden. Les: ik wilde heel graag op vakantie met het vliegtuig maar vraag me nu af of het verstandig is. Even over mezelf: gisteren echt een hele beroerde dag gehad. 's ochtends uitgebreid moeten pugen, ook toen er niets meer was. Daarna de rest van de dag misselijk geweest en pijn in mijn buik in de middag. Verder heb ik ook de hele dag kramp in mijn linkerbil gehad. Nu nog een klein beetje. Komt dit iemand bekend vol. Ik zit ook al een tijdje te denken om te stoppen met MvM. Ik wil het echt heel graag, vind het een heel goed doel maar ga echt steeds over mijn nek. Vind dat de geur uit de flessen ook een hele tijd blijft hangen. Ben nu al 5 weken bezig, maar moet er dus nog een hele tijd. Blijf mezelf volhouden dat ik vanzelf minder misselijk word. Ik sla dus af en toe over en plas in het toilet. Moet toch wat eten binnenkrijgen en houden. Sorry voor mijn lange bricht.
Als ik het zo allemaal lees, ben ik dus niet de enige die zich wat dikker voelt/ daadwerkelijk wat dikker is nu. Ik draag bijna altijd jurkjes, dus ik vermoed dat ik die nog wel een tijd kan doordragen. Mijn spijkerbroeken zitten niet lekker meer, omdat de riem precies in mijn baarmoeder drukt. O ja, nog zo'n vraagje: Ik voel mijn baarmoeder dus al een heel stuk (wel meer dan 3 vingers) boven mijn schaambeen uitkomen. En volgens mij groeit ie erg snel nu. Lees dat dit normaal is na 12 weken. Hebben jullie dit ook al? Overigens gisteren mijn net aangeschafte Angelsounds weer eens geprobeerd en ja hoor! Ik kan het hartje van de kleine heel goed horen. Nooit gedacht dat ik een dergelijk apparaatje zou aanschaffen, maar nu ie er is, moet ik eerlijkz eggen dat ik het toch wel erg leuk vind
@Sweepy, ik plas meer in de pot dan in de flessen hoor. En ik heb geneens last van die lucht. Als ik 4 flessen volheb dan is het veel per week. Ik mag nog tot 10 febr. Meid, elke plas is er 1 dus als jij wil stoppen, gewoon doen. Zal niemand raar van opkijken toch? En jezelf niet pesten met je geweten. @Anna: ik zou niet weten hoe ik mijn baarmoeder moet voelen. Hoe voelt dat aan dan? Daar zou ik toch nooit aan denken en ik zit best veel aan mijn buik hihi. maar ik weet wel dat je zo rond de 10/11 weken een groeispurt maakt. Je baarmoeder dan. Dus dat zou dan goed kunnen. Ook veel last van bandenpijn?
Hahaha ik zit ook gelijk aan mn buik te voelen zo net boven mn schaambeen, maar weet ook niet zo goed wat ik moet voelen....maar leuk te weten dat je rond 10/11 weken een spurt maakt. Verklaard ook waarom ik mn spijkerbroeken niet meer dicht krijg Liefs Marina
ik heb ook steeds krampen en steken onderin mn buik..en het gevoel alsof er een baksteen ofzo in zit.. zou dat ook het groeien van de baarmoeder zijn dan? op de echo leek gister namelijk alles goed.
Waarschijnlijk idd het groeien van je baarmoeder en de banden die je voelt. eet je waar ik tegen aan zit te hikken. Bloed prikken! Stom he maar ik kan echt van mijn stokkie gaan. Met ijn MK 3 keer een buisje afgenomen en de laatste keer werd haar stem heel ver weg. Denk dat ik het maar aangeef dat ik om kan vallen aangezien ik er echt niet tegen kan als ik het zie. Het idee dat ze in je ader zit, kan nu al van mijn stokkie gaan. Bah.
@Sweepy, dat rustig aan doen heb ik ook moeten leren hoor. Maar dat zullen die beebs je wel even leren Die pijn in je bil is ook van het verweken van je banden Vervelend dat ook bij jou de misselijkheid zo aan het huishouden is @Anna1976, toevallig heb ik van de week in bed ook gevoeld en ik kan ook mijn baarmoeder al voelen idd @Daan78, ga maar eens platliggen en trek je knieen op Zet dan je vingers net boven je schaamhaargrens en duw schuin naar beneden, voel je als het goed is een harde rand, da's je baarmoeder @Linnie123, hier ook weer wat krampen en buikpijn, zal idd weer wel groei zijn @Kimmeding, gewoon diep ademhalen en andere kant op kijken als ze prikken En alvast gaan liggen anders, kijken ze niet van op hoor
@kimmeding ik kan daar ook niet goed tegen hoor maar idd wat monique27 al zegt gewoon de andere kant op kijken dat ga ik ook zeker wel doen hoor