Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Ik ga trouwens lekker naar bed nu !
    weltrusten allemaal ;)

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    ik ga ook zo: welterusten!

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi meiden, ik ben ook een augustus mama to be!
    Ik ben op 8 augustus uitgerekend!

Erg spannend allemaal :)

Leuk om hier andere augustus mama's te treffen.

Liefs, Assi

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi assi, welkom

goedemorgeniedereen, weer een dagje geslpen van 8.30 tot 9.00, lang he, mar mijn lichaam zal het wel nodig hebben.
    Tj averder geen nieuws. ik moet zo weer weg, dus vanmiddag of vanavond kom ik hier weer een kijkje nemen

5. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Poeh ben al 3 uur beneden want heb nog steeds moeite met slapen. een klein voordeel, ik ben straks wel helemaal getraind voor de eerste weken als de baby nog niet goed doorslaapt, haahhaa.
    Komt allemaal door mijn andere arm nu, door het vele slapen op mijn rechterschouder lijkt het alsof daar nu een spierontsteking zit... dan kom je er niet met 2 keer paracetamol per nacht.... maar wil per se niets meer nemen dan 2 per nacht en zelfs dat voelt niet goed, maar ja niet slapen is ook niet best.
    Ga maandag maar weeeer naar de fysio misschien kan hij me helpen?

Sorry voor het geklaag.

Ik heb ook leuke dingen te melden, ik ben eruit welke kinderwagen ik wil hebben (denk ik) Een heuse urban jungle, lekker makkelijk met de hondjes en lekker stevig en stoer.
    Mijn buik is inmiddels echt een zwangerschapsbuik want ik kwam vrijdag op school en er kwam meteen een collega naar me toe (die had ik het donderdag verteld) om me te melden dat ik het zo echt niet meer verborgen kon houden en dat ze hoopte dat zels de kids niets gingen vragen. Ik dacht nog wel goed te zitten met een zwangerschapsspijkerboek met daarover een soort lange trui grof gebreid die heel lang is..... Jee wat moet ik nog aan want wil het echt niet voor de 12 weken vertellen en aan de kinderen eigenlijk nog wel later...
    Ik ga straks even op mijn gemak op alles reageren maar vooral het verhaal van fon is me bijgebleven.

Iedereen (niet hier hoo) verklaarde ons voor gek dat we het boek prenatale screening hebben gelezen en aan de hand daarvan een definitieve beslissinge hebben genomen, ik wilde precies weten waar ik voor ging kiezen en niet zoals bij fon is gebeurd het alleen maar horen van je vk en dan dus niet compleet, heeeeel erg vervelend maar Fon, ik kan helemaal achter jouw beslissing staan, je weet nu precies wat je te wachten staat en welke keuzes je moet gaan maken en dat geeft wel een goede houvast. Er is nog steeds veeeeel meer kans dat het een mooie gezonde baby wordt maar je weet het straks zeker in ieder geval!

Wij hebben uiteindelijk gekozen om het niet te doen om de simpele reden dat het ook een miskraam kan opwekken als je een punctie of vlokkentest doet (ongeveer 1 op 200) en dat is ongeveer even groot als de kans op een kind met een afwijking, ik zou de grens niet kunnen bepalen wanneer ik het wel zou doen, 1 op 100 , 1 op 50, dat vind ik te lastig.

Ik denk dat er veel meer goede gedegen voorlichting moet komen over al de onderzoeken die je kunt laten doen, je bent zelf de baas over je lijf, niet de vk of de gyn.

Verder iedereen gefeliciteers met de mooie echo's en we komen nu in een tijd dat we veel meer kunnen gaan genieten en duidelijker merken dat we zwanger zijn, ik merk echt al een verharding in mijn onderbuik, vooral bij bukken enzo, geeft me een goed gevoel dat alles goed aan het groeien is.

Ik ga zo lekker uitwaaien met de honden.

gr. Nicole

6. goede morgen meiden,

Brusje: iki wou dat ik zo lang kon slapen. ik ben de hele dag moe, voor mijn gevoel kan ik overal slapen en het maakt niet uit hoe laat of hoe vroeg ik mijn bed in ga ik ben standaard om 9 uur wakker! heel vervelend als je een keertje lekker uitwilt slapen!
    maar ach dan nemen we maar weer een middag dutje.

Schijndelsvolk: Wat rot voor je dat het allemaal niet zo lekker loopt. Ik hoop voor je dat er snel verbetering in je oma komt, dat je zelf weer pijnvrij mag zijn en dat Jayden ook snel weer de oude is! Ik duim voor jullie alle drie.

Assi: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

7. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ schijndelsvolk: wat erg van je oma! heel veel sterkte!

@ Nicole: Vervelend van je arm zeg! Ik hoop dat de fysio iets voor je kan betekenen, maar een spierontsteking is niet niks he.

Over de prenatale screening: ik heb dat boek en het verhaal van Fon niet gelezen, maar ben tot dezelfde conclusie als jij gekomen! Onze verloskundige heeft het kort uitgelegd en ik heb de volgende dingen onthouden:
    - combinatietest voorspelt bij mijn leeftijd slechts in 7 op de 10 gevallen goed
    - combinatietest geeft slechts een kans geen uitsluitsel
    - verhoogde kans bij combinatietest kan leiden tot punctie of vlokkentest
    - die laatste testen zijn niet zonder gevaar.
    Dus als je een combinatietest laat doen en er komt een verhoogde kans uit. Wil je dan het risico lopen om een risicovolle test te doen? Als je dit risico toch niet wilt lopen en dat wil ik niet, dan kan ik de combinatietets net zo goed niet laten doen. Want ik kan net als Nicole niet abortus plegen op een kans. En dan loop je nog een dik half jaar met een enorme onzekerheid die ook niet goed is voor de baby.

Wow wat een lang verhaal. Ik ga het verhaal van fon eens zoeken!

groetjes,
    Lieke

8. zicht

zicht Niet meer actief

Goede morgen allemaal,

Bedankt voor de vele reacties op mijn bericht.

@sweepy , heb ik zeker wat aan die links. Bedankt daarvoor.

@nikita, ik ga niks tegen de verlos zeggen. Het is ergens ook wel mijn plicht om zelf erachteraan te gaan en de info op te zoeken die ik nodig heb. Ik heb trouwens jouw verhaal wel gelezen en ik snap dat je rustig de tijd neemt om alles nog eens te overdenken. Ik vind het eigenlijk wel goed van je vriend dat hij eerlijk op een rustige manier je heeft verteld waar hij mij zit. Dat is ook zijn goed recht want er gaat heel veel veranderen in jullie jonge levens. En tuurlijk zal het niet zonder slag of stoot zijn. We zijn ook maar mensen en mensen hebben emoties tenzij je van steen ben. Ik vind het goed dat jullie begrip voor elkaar proberen te hebben. Heel veel sterkte en ik herken op dit moment je gevoel dat je je niet volledig kan storten op de leuke dingen zoals babykamer uitzoeken enzo.

@assi, das gezellig dat je hier ook mee komt kletsen! welkom!

Verder heb ik helaas niet veel meer onthouden.

Gisteren een moeilijke dag gehad. We waren naar weer een ander ziekenhuis verwezen ivm met weer een controle en bespreking prenatale testen. Helaas was de gynecoloog op dat moment erg gehaast en onpersoonlijk, geen tijd voor antwoorden op onze vele vragen. Met als gevolg dat ik er jankend wegliep en mijn man zwaar geiiriteerd. (dit is precies wat je nodig heb in tijden van onzekerheid tsss) Maar gelukkig besefte hij dat zijn reactie niet op zijn plek was en dat hij iets genuanceerder kon reageren dan dit en heeft hij ons gisteravond opgebeld om zijn excuses aan te bieden. Ok dan maar dat kunnen we dan ook wel waarderen, we zijn niet de beroerdste.

We hebben nu een afspraak voor dinsdag voor de vlokkentest. En ik kan jullie eerlijk zeggen ik ben bloed nerveus. Vind het allemaal harstikke eng maar ik ga erop vertrouwen dat het allemaal goed komt. Ik moet deze test doen, want de onzekerheid die ik nu heb is verschrikkelijk. Ik heb nooit gedacht dat het zo"n impact kan hebben op je. Nog nooit ben ik zo vaak in een ziekenhuis geweest als nu. Pff nu maar alles afwachten.

liefs

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ Fon: ik heb net je verhaal even opgezocht. Echt vreselijk die onzekerheid! En dat ook nog ongewild als ik je verhaal goed begrepen heb. Ik kan heel goed begrijpen dat je nu ook zekerheid wilt hebben. Dan het risico maar nemen. Als iemand tegen je zegt dat hij verdikt is, wil je liever nu weten of het fout is dan in augustus. Ik hoop voor jullie dat je dinsdag een goede uitslag krijgt.Trouwens echt belachelijk van die gyn, maar wel goed dat hij zijn excuses aanbiedt. Het kwaad is dan wel al geschiedt, maar ik denk dat je je pas beter gaat voelen als je dinsdag een goede uitslag krijgt.

Heel veel sterkte: ik leef en duim met je mee!

Lieke

10. zicht

zicht Niet meer actief

Dankje lieke,

dindag is de vlokkentest en dan moeten we nog 2 weken wachten op de uitlsag. En dan weet je of je geen chromosomale afwijkingen heb. Dan nog wachten op de uitgebreide 20 weken echo voor hersen en hart afwijkingen en dan kunnen we opgelucht ademhalen, want dan is de kans klein dat er nog iets is (hetzelfde als bij ieder ander, helemaal zeker ben je natuurlijk nooit).

gr fon

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Rose, mijn echo is ook inwendig geweest, maar ik heb het nagevraagd en het ene echo-apparaat maakt gewoon veel duidelijkere foto's dan het andere. Dus het kan zijn dat mijn gyn een oud apparaat gebruikt ofzo waardoor de fot zo vaag is. Maarja, de lengte van de baby klopte en het hartje klopte ook dus dan is het goed. Ik hoop volgende week bij de VK weer een echo te krijgen en dan echt een mooie... duimen ;o)

@ Ninita, over brood eten, ik kon dat eerst ook niet (nu gelukkig weer wel). Het hielp mij heel erg door het brood te roosteren. Dan had ik nergens last van.

Zo en nu weer gauw me opmaken en aankleden enzo want ik heb vandaag jaarvergadering van mijn werk. Fijn op zaterdag haha.

X Cin

12. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ fon, dus je zit nog wel een paar weken in onzekerheid. Vreslijk! Ik hoop dat je er een beetje mee om kunt gaan.

13. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    fon, sterkte met alle onzekerheid....

ik las dat iemand last had van haar bekken, misschien een tip er zijn speciale therapeuten voor bekkenklachten

14. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @ninita misschien cruesli met yoghurt ofzow dat helpt bij mij.

@ollekebolleke savonds zet mijn buik ook echt enorm op hoor en sochtends is het weer veel minder. maar je buik staat voor iets heel moois dus probeer positief te dneken je kleintje it erin het is zijn huisje :D

@nienke jammer meid maar idd prioriteiten stellen. sterkte met je paardje dat zal vast pijn doen :(

@anna nee hij is nu wel wat groter maar niet echt veel groter op www.beebjeborsboom.babysite staat onder dieren vriendjes nog een foto samen met de hond van mijn ouders. zo is hij nu :D maar is nog steeds een schatje hihi

@schijndelsvolk heel veel sterkte meid, het beste voor je oma is dat ze nu rust kan krijgen want zo leven is echt niks, mijn overgrootoma is ook een half jaar geleden overleden ze had het zelf helemaal gehad met de pijn enzow. doe het rustig aan meid.

@lieke mooie buik hoor ;) gaat snel he als eenmaal een paar mensen het weten :D geniet ervan

@assi welkom hier en gefeleiciteerd met je zwangerschap

@nicolioo het is idd een moeilijke overweging maar zou het ook lastig vinden hoor als je kans op een mk kan hebben, moet er neit aan denken hopelijk krigjt het een plekje

@fon sterkte meid, wat vervelend als je als een nummertje behandeld word in zo'n situatie sommige artsen mogen wel eens een sociale curcus gaan doen ofzow

@cjpt oh oke, ja dat zou kunnen geloof dat die bij mij vrij nieuw was, ik was trouwens bij de gyn was de jouwe bij de vk? ik heb ook over 3 dagen weer een echo ben beneiuwd hoe onze kleine gegroeid is

wij willen iets leuks gaan doen vandaag maar weet nog neit wat. wil zo graag babyshoppen maar daar begin i knog neit aan. frustrerend he

15. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Fon, jeetje meis wat erg dat je nu nog zo lang in onzekerheid moet zitten. Ik ga heel hard voor je duimen dat de uitslag goed is en dat je lekker kunt gaan genieten!

Cjpt, geroosterd daar had ik nog niet aan gedacht. Lijkt me inderdaad beter vallen.

Lieke, mooi buikje zeg!

Assi, welkom en gefeliciteerd!

Ik zal vandaag ook nog eens een foto maken. Ik zie zelf van bovenaf toch wel een klein bollinkje komen maar vanaf de zijkant zie je volgens mij nog niks. Ach maar goed ook eigenlijk want we moeten het toch nog een tijdje verborgen houden.

Voor de rest heb ik een druk weekend voor de boeg. Moet 2 dagen fotograferen bij een darttoernooi.

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Assi Gefeliciteerd en welkom hier!

Schijndelsvolk Sterkte met je oma!

Fon Jeetje meid....gaat lekker bij jou :cry:
    Heel veel sterkte gewenst en succes dinsdag met de vlokkentest!

De rest Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het wel goed....lijkt alleen of ik steeds vaker misselijk ben :(
    Ik hoef maar iets te ruiken en ik zit te kokhalzen...bah :confused:
    Gelukkig heb ik verder weinig last van kwaaltjes, alleen veel moe, maar verder mag ik niet klagen.

Nog plannen voor vandaag?
    Wij hebben straks een verjaardag...m'n nichtje wordt 5 jaar!

Fijne zaterdag :thumup:

17. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Dames, ik moet nog bijlezen maar wou toch vast dit heugelijke feit met jullie delen:

Gisteren kwam de door Kees op marktplaats gekochte angelsounds, gelijk proberen natuurlijk, maar nog niks. Maar vanmorgen na eventjes goed zoeken:

http://www.yakusoku.com/streepjes-hartslag-9w2d.mp3

:D :D :D :D :D :D

Onze frummel doet het dus! Moet zeggen na alle droeve berichten hier over slechte echo's dat dit toch wel een pak van m'n hart is en de echo van as dinsdag echt een stuk relaxer maakt!

18. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0

Ow wat mooi! Als mijn echo dinsdag goed is ga ik er ook 1 kopen!

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    wow emmeken: dat is echt super goed te horen! Leuk zeg!

20. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Goedemorgen meiden

wat een geklets alweer.
    bij mij gaat het slapen ook slecht,
    ben vroeg wakker en heb dan last van me rug en borsten,.
    en ga er dan maar uit,
    @fon heel veel sterkte de komende tijd,

meiden heb wel bij gelezen maar weinig onthouden,
    ga me nu douchen.

liefs les

Deel Deze Pagina