Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nee schadelijk is het volgens mij niet hoor, alleen wel onprettig voor jezelf omdat je ritme nu sneller van slag is. Maar als je het niet trekt is je werkgever geloof ik zelfs verplicht om je aangepaste werktijden/diensten aan te bieden. De vorige keer dat m'n collegaatje zwanger was (is ze nu weer) heeft ze op een gegeven moment aangegeven dat ze het niet prettig meer vond om (in haar eentje) nachtdiensten te draaien en daar werd gewoon rekening mee gehouden. Ik heb er nu eigelijk geen meer (hoogstens incidenteel als er zieken zijn) maar heb gin december nog een aantal gedraaid en ik vond het eigenlijk wel prima, maar bij ons zijn de nachten erg rustig en met een beetje mazzel kun je vaak nog wel ff liggen ook ;)

2. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    geen idee sorry...moet je het ff aan de verloskundige vragen.

3. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    **inbraak**

hoi ollekebolleke,

je bent vanaf 12 weken niet meer verplicht om nachtdiensten te draaien. als jij je er niet meer lekker bij voelt mag je er dus mee stoppen.

je zou dat dus aan kunnen geven bij je leidinggevende. dat is zwanger was heb ik ook aangegeven geen nachten meer te willen draaien en dat was geen probleem. enig nadeel is dan wel dat ze al heel snel weten dat je zwanger bent.

veel succes verder,

gr laura

**uitbraak**

4. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Hier ga ik de nachtdienst ook niet meer in als ik zwanger ben hoor, moet er niet aan denken zelfs.
    Volgens mij heb je inderdaad vanaf 12 weken de keus om ze wel/niet te draaien.
    Overigens ook als je borstvoeding gaat geven. Dan hoef je het eerste half jaar ze ook niet te draaien, ideaal.

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hier spreekt het zielige hoopje...
    De koorts wil maar niet zakken :( Maarja me collega heeft het ook gehad en zij had ook 4 dagen koorts. Nou ik hoop het dan ben ik morgenavond klaar! Pfff ben er ook behoorlijk klaar mee!

Even over de paracetamols...Ik weet niet meer wat me verloskundige zei....volgens mij alleen dat ik me temp onder de 38,5 moest houden. En op internet lees ik dat je 3 x 500 mag. Dus daar probeer ik me ook aan te houden. Me mannetje is weg gelukkig komt hij om 7 uur thuis..

En de nachtsdiensten is denk ik niet schadelijk, ik denk alleen dat je het zelf niet zo trekt over een paar maanden!

6. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Nienke93: heel veel sterkte!

Fon: ook heel veel sterkte met dinsdag.

Emmeken36: wat leuk om te horen!

stephanie87: mooi buikje heb je al!

pff ik ben nog steeds miselijk....
    ik eet trouwens ook veel meer fruit dan normaal!

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Morgenzon: Dankje :D

ik eet ook meer fruit/groeten als voor mijn zwangerschap...

kan nu gerust een hele komkommer in stukken wegwerken of een aantal tomaten...

8. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ook ik eet veel fruit en drink bijna alleen maar water. Vind alle andere dingen te zoet. Voorheen dronk ik niet zo veel water, ook sapjes enzo maar nu echt alleen water.
    Vandaag mezelf gewogen. Ben sinds mijn zwangerschap nog steeds afgevallen. Gewicht blijft nu wel stabiel. Is ook niet zo gek met de misselijkheid.

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Sweepy: gelukkig is je gewicht nu stabiel...
    dan kan je ook een beetje bijhouden wat je aankomt tijdens de zwangerschap..

10. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    ik heb heerlijk gesport en gezwommen nu ben ik spagheti met gehaktballetjes aan het maken mmm

Ik eet trouwens ook elke avond veel fruit nu

11. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    sweepy: ben je veel afgevallen.

ik ben ook afgevallen....3x overgeven en gelijk een kilo lichter...ik baal er behoorlijk van...best oneerlijk dat sommige moeite doen om af te vallen en ik moeite moet doen om op gewicht te blijven....je zou zeggen wat is nu 1 kilo maar weeg nu onder de 60 en ben 184cm

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rose: Fijn dat je lekker gezwommen en gesport hebt :D

@ Bos: als je niet meer overgeeft komen die kilo's er wel weer aan, als je je er ook nog eens druk over maakt dan zal het wat langer duren, want van stress val je ook weer af...

13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik heb er ook zeker geen stress van...bij mij duurt aankomen nou eenmaal lang...vorige keer toen mijn amandelen er uit gingen viel ik vijf kilo af...een jaar later was ik pas weer op mijn oude gewicht...nu weet ik wel dat het er nu aankomt door de baby maar ja de baby gaat er ook weer een keer uit....en hoe zit het dan met mijn gewicht....ga er nu nog maar niet te veel over nadenken, maar sommige mensen denken altijd dat dun zijn TE GEK is...maar dat is niet altijd zo hoor...TE dun zijn is ook niet leuk...

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @bos ow dus er kan me nog wat te wachtte staan hihi.

@ollekebolleke ik herken je situatie met iemand onder de douche zetten en aankleden zit zelf ook in de zorg en wordt af entoe ook helemaal beroerd hoor als ik die mensen sta te doen. en gelukkig hebben draai ik nooit geen nachtdiensten dus dat is wel beter.

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Bos: Te dun is zeker niet leuk... ik heb gelukkig een lijntje waar ik niet over mag klagen, hoef nergens op te letten, kom geen gram aan en val ook niet af... maar kan me voorstellen dat het een enorme ergernis is als je te weinig weegt en het er niet aan krijgt... dat is moeilijker dan het eraf krijgen...

16. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Bos, het lijkt mijn verhaal wel van tot mijn 30e Echt wat ik allemaal niet heb gedaan om aan te komen, uiteindelijk is het me gelukt om met mijn 1.83 ongeveer 63 kilo te wegen, dat was echt met veeeel eten. Als ik ziek was nou dan zag ik gewoon mijn benen en armen dunner worden in bed, afschuwelijk en dan weer maanden eten om het er weer bij te krijgen. Mensen ook vragen of ik niet te weinig at , meeste mannen vonden het wel erg mooi zo'n modellen figuurtje. Ik ben gestopt met rolen en ben toen in 2 weken tijd 15 kilo aangekomen :confused: echt heeel maf, erkende mijn eigen lijf niet meer en ook niets paste meer helemaal niets, alleen gympies hahhahaa.

Nu weeg ik nog steeds zo rond de 75 maar ben al 5 kilo aangekomen deze zwangerschap, tja ik zie wel waar ik uitkom.

Gewoon veel noten, bananen en gedroogd fruit eten dat kan wel eens helpen. Succes ermee!

gr. Nicole

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    nicole: ik ben ook gestopt met roken....ben geloof ik 3 kilo aangekomen....en geloof me ik heb een pak koekjes per dag gegeten de eerste 2 a 3 weken...

als ik veel bananen enzo eet kan ik niet zo goed naar het toilet. mijn stoelgang is al waardeloos :oops:

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hihi klinkt bekend bos over die stoelgang pffff.
    hier echt knallende kop pijn sinds vanmiddag en echt allles dubbel zien, is dit ook 1 van die bekende kwaaltjes? ga maar op tijd me bedje in hopelijk is het morgen dan weg.

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    hallo,
    Hier nog een dunnetje! Ik val tot nu toe alleen maar af! En het komt er ook altijd moeilijk aan! Gewoon tussendoor naar de Mac helpt altijd wel maarja als je zwanger bent is dat niet het beste wat je kan doen :S

Griep is nog steeds k*t! Liefje heeft net de huisartsenpost gebeld want koorts zakte nu echt niet meer! Maar dokter zegt dat het niet schadelijk is voor de baby dus gelukkig! Moet het gewoon goed uitzieken. Dus denk dat het komende week niks wordt met werken.

Dus ga weer verder met in bed liggen en thee drinken...boring! Me liefje gaat dinsdagochtend op wintersport en als ik nog ziek ben ga ik naar me ouders..gaan zij voor me zorgen. How sweet!

20. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hey meiden,

had vanmiddag aan jullie de vraag gesteld of je gewoon mag duiken in het zwembad en onderwater mag zwemmen. nou volgens de vk op het forum kan dit gelukkig helemaal geen kwaad voor de kleine. ben toch wel opgelucht.

aankomende week voor mij toch wel een spannende week. donderdag voor het eerst naar de vk. je kijkt er zolang naar uit en nou schieten toch de zenuwen door me lijf. hoe het allemaal zal gaan en wanneer ik eindelijk ons kleintje mag zien en of het wel goed zit met hem of haar. hadden jullie dat ook allemaal voor je intake gesprek.

Deel Deze Pagina