Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Iets heel anders trouwens, wat vinden jullie van de kleuren van babykleertjes en speeltjes etc op dit moment? Ik word er echt gek van dat ik overal alleen oranje, blauw en limegroen zie! Bij de Prenatal of waar dan ook.

Ik ben zowiezo niet zo'n trendvolger, ben eerder geneigd om dan JUIST een andere kleur te willen haha, lekker tegendraads. Maar begin me wel af te vragen waar ik spulletjes kan kopen als ik bijv paars, rood, blauw ofzo zou willen (om maar wat kleuren te noemen die ik nu niet zie)

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Brr ook niet mijn ding die kleuren, ik ben idd ook geen trendvolger en ga graag voor iets anders dan wat in is. Gelukkig heb ik al een heleboel krijgertjes liggen, het meeste van een paar jaar geleden, maar ja, wil ook zelf wel wat dingtjes kopen natuurlijk.

Volgens mij voeren H&M en Hema allebei een aardig eigen koers op dit vlak. En anders, internetzaken of marktplaats?

3. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Je zou eens kunnen kijken in speelgoedwinkels, waar ze veel houten speelgoed verkopen. Grote kans dat je daar nog andere kleuren tegenkomt.

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Noa en Moontje, veel plezier bij jullie echo morgen!

@cjpt, wat fijn dat alles goed was bij de echo.Goed gerustgesteld lijkt me nu. Ik ben zo blij voor je!

@Catje, gefeliciteerd met je goede echo!

@kanela, jeetje zeg, wat een verhaal van jou. Heb je al contact gehad met de vk?

@miekiepluis, hahaha, ik moest wel lachen om jouw "moedersverhalen" Let maar op straks krijg je ook nog alle bevallingsverhalen te horen :)
    Succes in deze drukke week. Ik heb volgende week rapporten en ik heb ze nog niet eens af! Komt goed :)

@rose, fijn voor je dat je een goede echo hebt gehad!

@moontje, ik neig wel naar een kraamfeest eigenlijk. Mijn schoonzusje heeft er afgelopen zaterdag een gehouden dus ik kon eens even kijken hoe dat nu zou gaan. Het was er beredruk en ik moet er eigenlijk niet aan denken dat al deze mensen allemaal apart op visite komen. Je bent dan zo lang bezig he!

Ben net naar de dokter geweest en heb zetpillen tegen de misselijkheid en een kuurtje tegen de keelpijn gekregen. Zojuist de eerste zetpil van mijn leven gezet. Eng, niet bij nadenken :):)
    Hopelijk helpt het allemaal een beetje want ik voel me nog steeds niet fit....

5. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Hanna: hoop dat de zetpil snel werkt, meestal werken deze binnen een kwartier, want zetpillen worden snel opgenomen. Lekker rustig aan doen, meid. Werkt het beste. Doe ik nu ook, na mijn ontzettende buikgriep van het weekend. Zit lekker thuis en doe alles op z'n elfendertigst!

6. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Hanna: Hoe had je zus het georganiseerd? Ik ben daar heel benieuwd naar, want het is me wel een organisatie denk ik! En had ze iedereen uitgenodigd die ze een kaartje had gestuurd, of een selectie gemaakt?

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ppa veel sterkte voor je vriendin :(

ginny ik ben dan wel nog geen elf of twaalf weken...
    maar ik merk dat men misselijkheid afneemt... heb het nog wel eens hoor
    maar het is al veeeeeeeeeeel minder... gelukkig maar!

daisy gefeleciteerd en welkom!

rose, echt :D lyana is ook verwekt in center parcs :D

emma21 ik werk momenteel niet, maar ik ga in maart een opleiding starten...
    die duurt vier maanden... en daarna zou ik in september mogen werken, maar dat vind ik nog redelijk vroeg want beval pas eind augustus...
    hmm dus zal even thuis zijn, en daarna werken :)

marina dat is idd leuk :D zowel voor jou als voor je schoonzus als voor de kinderen :D

diana je kan het toch proberen... of even ervoor zorgen dat ze de wilde verhalen niet aan jou komen doorbriefen...
    dat je een beetje onzeker bent en zo... ikw eet niet he, maar ik snap je wel, moest ik zo'n dingen constant horen ik zou ook gek worden

cjpt gelukkig maar ben heel blij voor je! nu valt de stress een beetje van je af!

kanela bij mij hebben ze ook meteen bloed geprikt hoor... goh dat haat ik toch die naalden
    aaaaaaaauw

hier niet al te veel problemen :)
    eindelijk van de misselijkheid af... ben net naar mijn arbeidsbegeleider geweest
    in maart start ik mijn opleiding... 250 uren theorie en 250 uren stage...
    gaat leuk worden hoop ik :) xx

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @liz dus jij bent nu ook gewoon lekker huis moeder, en tja september weer beginnen is wel erg snel he je bent dan net bevallen of je moet nog.

even een ego bericht!

ik heb net te horen gekregen ivm bezuinigen op de zorg dat helaas mij contract niet kan worden verlengd, gelukkig is allles wat ik verdien een extratje en ben ik er niet afhankelijk van. mij contract loopt in april af, en denk zo als ik dan ga solliciteren dat niemand mij nog aan neemt met ruim 20 weken zwangerschap, dus ik zie het wel en anders lekker na die tijd kijken als er wat leuks op me pad komt, gelukkig was ik niet de enige die het te horen kreeg na mij volgde der nog 3.ze vondt het wel heel jammer dat ik weg moest maarja helaas ken ik er zelf niks aan doen.

9. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Is mijn baby nou zo groot? Als ik vergelijk met jullie zie ik een mindere grote. Ahja,het maakt mij niet uit,wordt het maar een lange :)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn aanstaande en ik wonen nu in Zuid-Holland, maar gaan zo snel mogelijk verhuizen naar Noord-Holland (richting Alkmaar, mijn stad :) )
    Want hier trek ik het niet langer.

Mijn aanstaande heeft al ontslag genomen en nu al werkloos...
    Baas zegt doodleuk: Ah joh, je hoeft niet meer te komen om je tijd af te maken.

En mijn contract zou in mei '09 verlengd worden, maar ik ben nu al op zoek naar ander werk in N-H.
    Want wil z.s.m. weg hier.

Nu dus op zoek naar een andere functie.
    Ik heb het gehad met het Jongerenwerk...maar het valt niet mee iets anders te vinden, merk ik. Ik wil een sociaal vak, maar geen avonduren meer.

Vind het wel vervelend om werk te vinden naast het zwanger zijn. Moet ik hier eerlijk in zijn naar de werkgever of niet? Gewoon meteen zeggen dat ik zwanger ben? Hmmmm..

We gaan ons huurhuis hier opzeggen zodra we werk hebben. En dan gaan we wonen bij mijn broertje, die heeft net een nieuwe grote woning boven zijn winkelpand. Zijn relatie is over dus hij stelde voor dat we bij hem komen wonen.
    Dan kunnen we relaxed op zoek naar ons toekomstige droomhuisje.

Wel even een stressperiode!
    Maar ben allang blij dat we hier weggaan! :)

Door alle drukte ben ik nog niet eens achter Kraamzorg of Kinderopvang aangegaan.
    Oeps....
    Moet maar eens snel gebeuren.

11. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Noa wat erg van je werk. Ik hoop dat je snel ander werk vindt, maar vrees idd dat ze je met een 20 weken zwangerschap niet meer zullen Lekker genieten zou ik zeggen ;)

Liefs Babs

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb de foto van de echo in mijn album gestopt. Frummel is trouwens 3,4cm en ligt lekker met allbei de beentjes hopla in de lucht :)

13. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    iedereen met een goede echo: proficiat! ik heb veel mooie echofoto's zien langs komen.

Hier de schrik van mn leven gehad vanmorgen. Het was hier super gald en ik had niets in de gaten toen ik hier vanmorgen met de auto wegreed. Voor mij ging er een meisje op een scooter onderuit. Ik kon door het ijs niet meer remmen en niet meer sturen en raakte haar dus van achteren. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen: met en gekneusde elleboog en rug mocht ze weer naar huis. Maar wat schrik je je dan rot he!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn schoonzus had op het kaartje gewoon de uitnodiging voor het kraamfeest afgedrukt. Dus iedereen die een kaartje kreeg wist dat er een kraamfeest was en was ook uitgenodigd. Mensen die ze eerder wel thuis wilde zien had ze dat van te voren verteld. Ik kan me voorstellen dat je dat doet met goede vrienden etc. Naaste familie komt toch wel denk ik he.
    Ze hadden een zaaltje gehuurd en daar was koffie, thee, drinken, beschuit etc. Dat moesten ze allemaal wel zelf verzorgen. Maar goed, dat scheelt natuurlijk ook weer in de kosten.
    Kraamfeest was trouwens van half 3 tot 5. Goede tijd vond ik he.

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Emmeken, wat een super echo foto zeg! Schattig zo :)

16. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hallo meiden

Wat geweldig om te lezen dat alle echo's zo goed zijn! Super zeg, we hebben wel andere periodes gehad.

kanela wat een schrik zeg.

De rest sorry heb niet ales onthouden.....beetje energieloos na een lange werkdag.

Kraamfeest is bij ons niet zo gebruikelijk! Wij krijgen gewoon kraambezoek (poppeslok).... Kreeg vandaag allemaal folders binnen voor de baby! Wordt nu echt echt.....

liefs ink,

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    thnx babs, ik ga ook lekker genieten en ik zie wel als ze me wel of niet aannemen, als ik nu op nieuw ga solliciteren dan kan ik er niet omheen, en dus zal ik zeggend at ik in verwachting ben. wel zo eerlijk lijkt mij? en als je ww aan vraagt ben je verplicht om te gaan sollciteren maarja dan moet er maar een gek tussen zitten die me nog aan neet met een dikke buik hahah

18. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @liz oh echt wat leuk :D centerparcs kindjes whoehoe :D

@noa oh vervelend dat je niet kan blijven maar wel goed dat je neit in de problemen komt. ik heb hetzelfde probleem meot ook volgende week gaan soliciteren maar als ik het neit zeg dan komen ze er toch wel achter. binnen de proeftijd, kan dat nooit geheim houden dus moet i kook maar even aanzien hoe ik het ga aanpakken :D

@catje ja jouw beebje is idd wel wat groter maar onze beeb was zo bewegelijk dat het ook wel wat meer kon zijn als 2,5 cm
    zag je hem/haar ook bewegen? had je nog een foto? of had ik dat al gevraagd :S zwangerschapsdementie he :p

@emmeken mooie foto hoor, ook al groter dan onze beeb :D zou die dan gewoon klein zijn hihi net als zijn mama ben 1,61 dus neit echt groot :D

@lieke ja kan me voorstellen dat je schrikt, gleukkig is ze verder in orde. hier was het neit glad geloof ik.

net de laatste dag op mijn stage gehad was heel gezellig op de bso :D maar ben blij dat ik klaar ben

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Rose, volgens mij is het ook maar net hoe de baby er voor ligt en op welke mm ze de kruin en kont aanklikken. Dat maakt dat toch al een verschil. Verder zei mijn vk ook dat er zowiezo gewoon een verschil kan zijn in aantal weken en dagen omdat je gewoon nooit zeker weet wanneer het gemaakt is. Ik zei nog: ik had Clomid, een positieve ovutest en 1x in die maand sex, dus kan niet anders. Herinnerde ze me er nog aan dat mijn eitje 24 uur leeft en zaadjes meerdere dagen. Dus dan kan er een verschil van een dag of 2 zomaar optreden en dat zie je dan ook in de lengte van je baby. Klonk wel logisch.

Overigens ben ik ook 1.60 m (als ik erg rechtop sta haha) en bij mij was de meting ook 2,81 cm. Dus misschien ligt het er inderdaad wel aan dat wij van die ukkies zijn hahahaha

20. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Ik ging ook nieuw werk zoeken, en ben ook onmiddelijk eerlijk geweest. Niemand wil mijn aanmenen, maar kan er wel beginnen na mijn zwangerschapsverlof enzo. Dus ik denk niet dat er een gek zal zijn die je zal aanemen ;) (grappig bedoeld he). Ze komen er toch achter hoor dat je zwanger bent, ook al zeg je het niet onmiddelijk, en dat is niet zo goed he ;) Alles komt wel goed, ben er zeker van.

Aan iedereen die interesse heeft, er zitten nieuwe echo's in mijn album
    Liefs Babs xxx

Deel Deze Pagina