Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi! Ik las al enige discussie over de grootte van de beebjes. Dat is nou precies wat ik me ook afvraag! Sommige meiden zijn bv 10 weken en hebben dan een beeb van 2,5 of van 4 cm. Op mijn zw.schaps kalender staat dat mijn beeb nu in de 13e week al zo'n 9 cm zou moeten zijn! Dan is toch een onwijs groot verschil?!
    Ik heb morgen weer een echo, dan ben ik 12w6d, ik zal jullie dan gauw laten weten hoe groot beeb was!

Trouwens, vanmorgen trok ik een spijkerbroek aan die net uit de was kwam (dan zitten die dingen altijd eventjes wat strakker he) maar ik kreeg 'm dus bijna niet dicht.... Heb 'm toch aan gehouden maar zit me er nu al de hele dag aan te irriteren.... Zou ik er dan toch aan moeten gaan geloven?

Oja ik ben al 1 hele week niet meer misselijk geweest, zo fijn! Wel moe moe moe moe moe moe....

@Schijndelsvolk, wat erg van je oma. Vroeg me hetzelfde af als Daan: heb je je oma nog verteld dat je een 2e kindje verwacht? Misschien dat ze die info wel kan opnemen maar misschien niet op kan reageren, maar dan vind ze het vast heel leuk en fijn om te weten voordat ze gaat sterven...

@Lieff, ik bij zo BLIJ voor jou! Je beeb gaat die groei gewoon hartstikke inhalen, komt goed joh!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

9 centimeter is wel heel erg groot, volgens mijn zw.kalender zou het in week 13 7 centimeter moeten zijn. maar bij de echo meten ze van hoofdjen tot de onderrug, en in boeken worden de beentjes meegeteld. daar komt dat verschil denk ik vandaan.

overigens was mijn beebje 4,5 centimeter met 11 weken 2 dagen zonder beentjes meegeteld.

3. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Heb een super echo gehad, hij staat in mn album, alles picobello in orde ,
    4 cm en 11 wk en 3 dagen.

Ik heb mezelf beloofd nu te gaan genieten hahaha....en we mogen nu los met inkopen,

ben benieuwd naar de andere echos

liefs Marina

4. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey ik neeem het wel terug op vanaf hier...
    geen fut om bij te lezen

goh op het moment voel ik me nog het meeste op men gemak in de trainingsbroek vn men vriend... zit heel comfi:D

hier is de misselijkheid flink afgenomen :)

5. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    hey schijndelvolk, heel veel sterkte
    @melissa, bij iedereen is dat anders,
    ik had al heel snel een buikje.
    en nu kan ik er niet meer om heen of over liegen,
    maar er zijn zat meiden die pas veel later een buikje krijgen
    ligt geloof ik ook aan de stand van je baarmoeder.
    aan de andere kant wees blij dat je nog niks ziet,
    hoef je het ook niet te verbergen voor mensen die het nog niet mogen weten.

ga nu ff pauze houden.
    nog 4 uurtjes werken
    en dan zit vandaag er weer op :thumup:
    liefs les

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    marina71: leuk dat jullie een goede echo hebben gehad. Kruip maar nu vlug op je roze wolk.

Liefs Stephanie

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Op mijn zwangerschapskalender staat dat in week 13 de beeb 7 cm meet van kop tot kont. Heb dus ws de zelfde kalender als Marieke hihi (omslag met ringband?)

Morgen de echo, dus zal ik ook even laten weten hoe of wat.

Marina, gefeliciteerd met je goede echo. Shopze! :D

Liz, goed dat je er weer bent en fijn dat je misselijkheid is afgenomen.

Liefie, ook nie tmeer misselijk? Dan zal de moeheid toch ook wel snel gaan afnemen. Merk bij mij wel dat het nu allemaal wat beter wordt. Even afgezien van het feit dat ik me gisteren strontberoerd voelde.

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ach ik let ook maar niet zo op die lengtes etc. Ik ga er vanuit dat een gyn/vk proffessioneel genoeg is om aan te geven als er iets niet klopt. Denk dat we daar ook een beetje vertrouwen in moeten hebben.

9. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Daan: Ja we hebben het wel verteld (doen we elke keer als we haar zien)
    maar ze is dementerende dus ze vergeet het elke keer...

melissa: hier al een aardig buikje, zal zo eens kijken of ik er
    een foto van kan maken om te spammen :)

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    ach gos, de schat. Nou maar wat een fijn idee dat ze het weet toch?

11. Marieke1983

@daan: nee, niet dezelfde ;) die van mij komt uit het blad "zwanger" van wij jonge ouders en is echt een poster die op bij ons op de wc deur hangt :)

12. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ja idd, we laten ook elke keer de echo zien die we hebben... zit er ook aan te denken om te kijken voor een echo op dvd zodat we die haar kunnen laten zien...
    Wil daar denk ik van de week de vk even over bellen.

13. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Dat is idd heel vlakbij :)

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    hey allemaal,

Nou ik heb de echo gehad en alles was super :D
    Het was echt heel duidelijk te zien en het hartje klopte gelukkig.
    Ik ben ietsjes verder, 9 weken precies. Hij was 2,30 cm maar hij/zij lag niet recht dus zo nauwkeurig zullen die metingen ook wel niet zijn hoor.

Oja ik blijf bij de gyn onder controle dus ik mag ook op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Dat wouden we sowieso al, alleen nu word alles vergoed gelukkig.
    Over 4 weekjes heb ik weer een echo :D

15. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Wat gaaf zeg! Hoop hetzelfde te zien vanavond! En nu inderdaad lekker genieten!

16. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Wauw! Ook een goede echo! Hup, die wolk op! Ik word nu wel heel zenuwachtig voor vanavond!

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Emma, fijn dat je echo goed is!

18. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Emma goed om te horen dat alles goed was en dat je zelfs iets verder was dan je dacht.

Hoop morgen ook zulk goed nieuws te kunnen melden

19. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Super van alle goede echo's :D

Schijndelsvolk, sterkte met je oma!
    En schijndel is hier idd ook niet zover vandaan.

20. Marieke1983

goed hey, al die goede echo's! Emma geen tweeling dus? geeft wel een kick he, om je kindje te zien! echt geweldig!

haha, ik lach me kapot. ik zit de herhaling van uri geller te kijken (geloof niet in die dingen, sorry!) en de kandidaat die vampierachtig is zei tijdens zijn optreden allemaal mysterieuze spreuken en opeens zei hij hongaarse woorden zoals "proost". :) heel mysterieus ;)

uri geller deed een truc in de reclame waarbij je stenen tegene elkaar moest duwen, en dan als je ze weer uit elkaar willen halen lukte dat niet. hij noemde dat magie, terwijl dat gewoon een trucje is om je hersenen te foppen. deden wij als kleine kinderen al en je kunt het in elk psychologie studieboek vinden.

sorry, moest echt lachen en moest het even kwijt!

(als er iemand hier is die er wel in gelooft, sorry! ik wil niemand beledigen!)

Deel Deze Pagina