Jeeeh weer wat goeie echo's wat heerlijk meiden! @ Schijndelsvolk: wat vervelend zo met je oma zeg. Ondanks dat de situatie niet om te lachen is moet je soms maar even proberen te bedenken dat dit wel erg leuk is. Je kunt keer op keer goed nieuws komen brengen! Voor zover het bij haar binnenkomt heeft ze nu elke keer weer een mooi nieuwtje dat ze te horen krijgt. Ik weet dat het zware tijden zijn maar probeer te genieten van de momentjes dat ze er nog is. Sterkte!
@ Marieke, oh vertel eens van die stenen. Ik kijk nooit naar het programma omdat ik er ook niks mee heb maar dat trucje lijkt me wel grappig!
ze moesten stenen heel hard tegen elkaar aan drukken, echt met al je kracht. tijdje vasthouden, en dan los proberen te halen. dat gaat dan heel moeilijk, alsof ze aan elkaar vastzitten. hoe dat in onze hersenen nou precies werkt weet ik niet meer, ik geloof dat het een soort vertraagde reactie is. wij gingen vroeger al met ons lijf zijwaarts tegen een muur aanstaan, flink drukken, en arm die tegen de muur geplet is omhoog proberen te brengen. als je dat een tijd volhoudt en dan van de muur wegstapt, gaat je arm automatisch omhoog. de truc met de stenen deden wij vroeger ook.
Oh dat met die steentjes ga ik vanavond even proberen. Dat met die muur deden wij inderdaad ook haha. Ja ik wil ook niemand beledigen maar ik geloof er ook echt niet in. Zeker niet omdat ze van het programma zelf ook toegeven dat er een groot stuk "illusie" bij komt kijken. Zijn in mijn ogen gewoon beginnende Hans Klokjes ;o)
Over contracten, ik krijg 1 maart een verlenging voor anderhalf jaar en mijn gesprek daarover is volgende week en dan ben ik 12 weken dus ik zal in datzelfde gesprek aangeven dat ik zwanger ben, ik heb gehoord dat ik het contract ook krijg dus dat scheelt, alleen voel ik me wel schuldig ergens dat ik dan pas vertel van mijn zwangerschap, al is het een normale tijd om te vertellen, stomme schuldgevoelens om niks altijd ik wil mezelf ook niet in de vingers snijden... Over ziek melden, dat doe ik ook altijd met lood in mijn schoenen als ik echt niet meer voort kan... Ook weer dat schuldgevoel, wat nog erger is, me af melden omdat een kind ziek is en ik dus niet kan werken, daar voel ik me nog veel schuldiger om... Maar ook daar kan ik niks aan doen We hebben het nog niet besproken maar ik denk dat wij ook voor gewone kraamvisite gaan, ik ben nog nooit in mijn kraamtijd echt thuis geweest met een baby dus als dat zou kunnen zou dat al hemels zijn! Ik ben trouwens ook al 1 of 2 kilo aangekomen, maar ik heb me dan ook vaak honger en trek (vooal in slechte dingen...) dus dat is snel gedaan...
haha ik had dat ook gedaan van het weekend maar dan met 2 lepeltjes nou er gebeurde geen reet hahaha dacht toch even proberen en dan hoor je al die mensen in de uitzending van ja bij mij gebeurde het !ja ja ! wij doen trouwens ook gewoon kraamvisite altijd al gedaan
maar 1 of 2 kilo in 11,5 week is toch te verwaarlozen? Je darminhoud weegt ook 2 kilo dus een keer goed poepen en je bent het kwijt. Als dit het niet is, dan heeft het meer te maken met je boobies, bloed, baarmoeder en vruchtwater.
Daan heeft gelijk, bovendien lees ik overal dat een toename van 1 of 2 kilo normaal is in deze periode.
Hallo dames, Allemaal gefeliciteerd met de goede echo's ! Dat waren er een heleboel zo te lezen Lekker gaan genieten nu! Ziek melden, ja doe ik ook met lood in mijn schoenen...... Baas reageert altijd zo bot. Maar ze weten wel dat ik me alleen ziek meld als ik ook echt ziek ben gelukkig Oja en als mijn zoon ziek is vind ik het nog erger om te bellen maarja tot nu toe gelukkig pas 1x voorgekomen. (toen zei baas: 1x kan gebeuren maar niet vaker... ) Ennuh verder veel gelezen maar kan niet op alles reageren hahaha. Ik las wel nog over een kraamfeest te houden of gewoon kraamvisite. Wij kiezen deze keer weer voor het laatste. Ook omdat we niet zoveel mensen kennen die lang willen komen dus dat scheelt dan he. Mijn schoonzus wil wel een kraamfeest gaan houden dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Verder niet veel te melden. Hard gewerkt. En dat voel ik... Word er nog iemand misselijk van de zwangerschapsvitamines? Ik had het bij Youri ook... Echt irritant, ik neem ze nu maar niet. Ik drink wel elke dag Knorr Vie en eet genoeg groente (en fruit soms) dus hoop dat dat ook voldoende is.
hoi allemaal, Ik kom me hier officieel aanmelden als 1 van de augustus2009 mama's. Ik heb tweede kerstdag positief getest en vandaag mijn eerste echo gehad Ik vind het zelf een prachtig kindje en volgens mij heeft hij of zij mijn neus Verleden jaar heb ik ook met heel veel plezier bij de augustus 2008 mama's geschreven, dus ik hoop dat ik hier net zoveel plezier en tips en raad ga krijgen. Ik ben dus moeder van een dochter(TJE) Roos die 26 juli 2008 ter wereld is gekomen. Het aller aller allerleukste kind van de wereld. Ik woon samen met Andy en werk met gehandicapten op een manege. Vanaf nu zal ik mijn best gaan doen om hier mee te lezen en mee te leven. groetjes petra
Soms vergeet ik dat ik op een nederlands forum zit maar wanneer ik hoor over de kraamweek, dan weet ik weer hoe het zit. Hier in België is dit helemaal anders. Het is vanzelfssprekend dat je naar de gyn gaat en dat je in het ziekenhuis bevalt. Je blijft dan een dag of 5 in het ziekenhuis en tijdens deze dagen komt al heel wat volk op bezoek. De kamers zijn hiervoor speciaal uitgerust. Ons ziekenhuis heeft zelfs twee frigo's één voor de voeding van de baby en één voor de andere lekkere dranken van de gasten. Ik zou graag in bad bevallen maar ik weet niet of het mogelijk is in ons ziekenhuis. ik ben nu eenmaal een badmens. Ik voel me nu wel wat zenuwachtig voor de eerste echo van morgen maar daarnaast lees ik niet anders dan goede verhalen waardoor ik iets heb van het moet gewoon goed gaan. Ik laat morgenavond zeker weten hoe het gegaan is en ook de reactie's van de toekomiste opa's en oma's. Liefs Stephanie
Mama van youri: ik wordt niet misselijk van de zwangerschapsvitamines, maar van de capsules tegen misselijkheid, das ook erg vervelend! Gewicht: ik heb geen weegschaal en dus ook geen idee of ik zwaarder of lichter ben dan dat ik begon. Ik dnek dat ik wel op de weegschaal mag als ik voor de intake bij de vk ga, dan weet ik meer! Schijndelsvolk: ik hoop dat het voor je oma snel gaat, het is voor jullie ook moeilijk om haar te zien wegkwijnen. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes met alles. FF EGO: terwijl ik hier zit te typen, gaat 1 van de katten naar de kattenbak (stinken!) Maar vervolgens schrok hij denk ik, dus als gevolg: De kattenbak vliegt omhoog met kat erin (ziet er wel heel grappig uit) maar vervolgens vliegt de kat er in complete paniek uit vandaan en slingert zo hard dat nu het klepje uit de kattenbak ligt! Weer een klusje vaan vriend lief als die straks thuis komt. Ik wou dat ik het op genomen had, echnt heel komisch om te zien!
Welkom Petra! En wat een mooie echo Stephanie, hihi ja in Belgie is dat heel anders he! Ik kijk altijd naar de Pfaffs en daar zie je een beetje hoe dat in Belgie te werk gaat Alvast veel succes voor morgen! Lekker ervan genieten en alles zal vast heel goed zijn met je kleintje!
hey Stephanie het komt vast goed, ik was ook superbang en kon me niet voorstellen dat er een levend beebje in me zou zitten, maar het zit er toch echt! en die echo is zo geweldig, daar moet je ook van genieten! ik wil trouwens ook in bad bevallen, wilde eerst voor een ruggenprik "kiezen" maar ben inmiddels alweer van gedachte veranderd. in bad lijkt me heerlijk!
Hey rianne! Ik las dat je je schuldig voelt dat je het pas met je 12 weken verteld! maar dat hoeft helemaal niet. officieel mag je wachten met vertellen aan je werkgever tot 4 weken voor je met zwangerschapsverlof gaat! dus zo'n 10 weken voor je bevallingsdatum! dus eigenlijk ben je heel vroeg. als ie vervelend gaat doen zeg dat dan maar! [-X "ben er vroeg bij had ook kunnen wachten tot 10 weken voor de bevalling dus wees blij" hahahha
@Kanela, wat zal jij geschrokken zijn zeg, hoe is het nu? @Miekiepluis, gek he dat mensen nou ineens van alles menen te zien en menen te mogen zeggen, ik word daar ook vaak niet goed van. Maar idd adem in en adem uit @Rose, fijn dat je echo zo leuk was! @Moontje, hier gaan we gewoon voor kraambezoeken, goed plannen met kalender erbij en is niets aan het handje (wij hebben ook niet zo mega veel mensen die gaan komen) Vindt dat zelf ook veel persoonlijker en prettiger @Noa, balen dat je contract niet verlengd gaat worden, hoop dat je in de toekomst weer een hele leuke baan vindt! @Assi, so jullie zitten ook even in de onzekerheid zeg, knap dat je daar zo nuchter tegen aankijkt! hoop dat het snel allemaal rond is voor jullie @Lieke, is de schrik van je ongelukje er al uit? @Lieff, jaaaaaaaaaaaa wat een supernieuws! Ben zo blij dat je lekker bij ons mag blijven @Alice, hadden ze bij jou de benen meegemeten ofzo? Hier ook echo met 10wk en 2dg, kruimel was 3,3 cm @Lyla, fijn dat de echo goed was! en dezelfde dag jarig zijn, hi hi had ik nog helemaal niet bij gedacht dat dat ook kan gebeuren. dat zou wat zijn zeg @Slaapzak, hoe is het nu? beterschap meid @Anna, ik mijn boek staat dat een halve kilo per week aankomen in deze periode normaal is. Hier een kilootje erbij tot nu toe @Marieke, super dat het hoogstwaarschijnlijk toch goed gaat komen met de hypotheek! @Schijndelsvolk, sterkte met je oma meid! @Liefie, hi hi jaaaa jij moet aan de zwangerschapsbroeken @Marina, heerlijk meid, genieten nou he! @Emma, yeah nog een goede echo! @Petrabr, welkom en gefeliciteerd en mijn dochtertje is ook van 26 juli maar dan 2007! Hier gaat het gewoon zijn gangetje De misselijkheid komt toch weer af en toe opzetten, maar je went eraan en weet er mee om te gaan. Wat zijn kindjes op deze leeftijd (rond 1,5 jaar) geweldig leuk zeg! Ze begint woordjes te zeggen, kan geluiden van dieren doen als we dat vragen, gewoon geweldig! Heb er alleen nog steeds moeite mee om te beseffen dat er dus nog zo 1tje aankomt
@Monique: Ja, leuk zijn ze dan he! En het wordt alleen maar leuker! Mijn zoontje is nu bijna 2,5 en hij praat hele verhalen aan elkaar, het is echt zo'n scheet! En zo eerlijk zijn ze nog! Ook ik kan me niet voorstellen dat we het allemaal nog een keer mee mogen maken! @all: nog drie kwartier en dan de echo! Ben al een liter water aan het drinken...ben al niet zo'n drinker, dus gaat een beetje moeizaam...
Even teruggelezen. Heb toch alle tijd van de wereld nu ik thuis zit met mijn knie... Ik las dat er heel goede echo's waren. Zelfs eentje waarvan het niet verwacht werd door gyn of vk. Volgens mij van Lief. Echt SUPER meid! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Over kraamfeest of gewoon bzoek. Doe mij maar gewoon bezoek hoor! Ben el eens op zo'n kraamfeest geweest. Maar vind het zoooo onpersoonlijk. Bij ons dochtertje ook gewoon bezoek gedaan. ik deed het meeste wat kon gewoon in de middag. Ik had toch verlof. Weekenden lieten we vrij voor onszelf. En s'middags ook niet iedere dag. Wilde ook wel lekker wandelen enzo... Over hoe de opvang Het eerste jaar heeft mijn man ouderschapsverlof genomen dus toen ging ons dochtertje 3 middagen naar het kdv. Daarna 4 middagen. Ze vind het er helemaal geweldig... Ze is anderhalf en nu al echte vriendjes!Ze is er meestal maar 3 uurtjes. Alleen de woensdag wat langer. Dan zijn het 5 uurtjes. Als de 2de komt dan wil ik wat minder werken. Nu werk ik 20 uur en dan wil ik naar de 16 uur denk ik. Over mijn knie; Bedankt voor de lieve bezorgde berichtjes. Maar ik merk dat het al wat aan de beterende hand is.Daar ben ik wel blij mee. Doet wel nog erg zeer...maar denk in een paar dagen dat ik weer normaal loop. Ik heb de vk niet meer gebeld voor het ongeluk. Ik was er zeker van dat er niets met mijn buik gebeurt is. En wat een aantal al zeggen...het zit nog megabeschermd nu. En...stel dat er wat is...kunnen ze er helaas toch niets aan doen. ik wacht gewoon rustig nog een weekje en heb dan mijn echo. Heb anders het gevoel overal bang voor te zijn... Ben normaal ook geen onzeker typje... Deze week doe ik lekker rustig aan en volgende week ga ik weer werken. Trouwens...onze ouders en zussen en broer en wat vrienden hebben we het goede nieuw al verteld. De rest wacht ik woensdag af....Dan ben ik 12 weken en 4 dagen. Als ik dan een goede echo heb, mag de hele wereld het weten!